Manglende vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2015

Spunken84

nebbe skriver:

Sørgeligt at diverse interesseorganisationer osv. Benytter medierne til at overbevise den mere naive del af befolkningen. - De er jo netop medskyldige i, at den alm. dansker i større grad dropper det anbefalede vaccineprogram. I sidste enden bliver konsekvensen desværre fatal øv. Til de der måtte være i tvivl kan der blot anbefales af søge den evidensbaserede viden herom, da indholdet her er af en helt anden faglig standard med krav osv til forskningen. Kan bl.a. anbefale de bibliografiske søgedatabaser Cinahl og Pubmed.

Hvem kalder du naiv her?? De der ikke blindt lader deres barn vaccinere?? Synes efterhånden flere har bedt om at der bliver holdt en god tone og jeg synes faktisk ikke du kan være bekendt at stemple folk som naive, fordi de forholder sig skeptiske! Det er helt ok at du (tydeligvis) går ind for vaccinerne, men du hører da ikke "anti-vaccine" folket kalde dig naiv fordi du vaccinerer.! Ved ikke hvad jeg selv ville gøre, men når den tid kommer hvor jeg skal vælge ved jeg jeg får svært ved at beslutte mig for det ene eller det andet, for jeg synes argumenterne for at gøre det kontra ikke at gøre det vejer tungt på begge sider. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2015

Røverdatter

Om jeg har lyst til at svare på nogen af jeres spørgsmål. Nej tak. Melder mig af tråden og melder mig af baby.dk.

Jeg står ved mit fravalg af vacciner og jeg tager ansvar for mit barn. Kan ikke tage ansvar for andres og håndteringen af en eventuel sygdom.

Jeg ved hvordan børnesygdommene behandles så nej jeg er ikke nervøs for om min søn skulle få dem. Tværtimod ved jeg med sikkerhed, at det vil styrke hans immunforsvar.

Der er i bund og grund intet at forsvare, men jeg føler mig ikke godt tilpas herinde mere.

Håber i en dag vil forstå hvad det egentlig vil sige at følge sit hjerte. At følge sit hjerte er ikke bare en brug af verber - det er en levevej. Ikke noget man kan diskutere. Men det er svært at forstå hvis man opholder sig i sit hoved konstant og hele tiden vil finde løsninger og problemer.

Farvel alle og baby.dk. og i er velkomne til at snakke om mig når jeg er trådt af siden - det fortæller mere om jer end mig.

Anmeld

13. februar 2015

Sprit25

Røverdatter skriver:

Om jeg har lyst til at svare på nogen af jeres spørgsmål. Nej tak. Melder mig af tråden og melder mig af baby.dk.

Jeg står ved mit fravalg af vacciner og jeg tager ansvar for mit barn. Kan ikke tage ansvar for andres og håndteringen af en eventuel sygdom.

Jeg ved hvordan børnesygdommene behandles så nej jeg er ikke nervøs for om min søn skulle få dem. Tværtimod ved jeg med sikkerhed, at det vil styrke hans immunforsvar.

Der er i bund og grund intet at forsvare, men jeg føler mig ikke godt tilpas herinde mere.

Håber i en dag vil forstå hvad det egentlig vil sige at følge sit hjerte. At følge sit hjerte er ikke bare en brug af verber - det er en levevej. Ikke noget man kan diskutere. Men det er svært at forstå hvis man opholder sig i sit hoved konstant og hele tiden vil finde løsninger og problemer.

Farvel alle og baby.dk. og i er velkomne til at snakke om mig når jeg er trådt af siden - det fortæller mere om jer end mig.

Jeg er rigtig ked af du melder dig ud, da dette på ingen mulig måde var meningen med den her tråd. Meningen var i den grad at prøve at forstå forældre der ikke vaccinere, da det ligger så langt fra mig! 

Jeg er ked af du føler dig trådt på, det har igen ikke været meningen og håber da du bliver herinde da du ofte byder konstruktivt ind i debatter! Men det er dit valg nøjagtig som vacciner

Anmeld

13. februar 2015

Spunken84

Røverdatter skriver:

Øv! Det er trist. Men jeg forstår dig saftsuseme godt! Flot du stod frem og var ærlig omkring din beslutning- det har ikke været nemt! 

Alt det bedste

Anmeld

13. februar 2015

Stjerneskud84

Sprit25 skriver:

Nu har jeg læst flere og flere debatter hvor forældre vælger ikke at vaccinere deres barn. Min datter er selv vaccineret, men jeg må indrømme jeg forstår ikke dem der ikke gør det. Jeg kender selv til en der ikke er der, hvilket skyldes dødsfald efter feberkramper efter sådan en vacine så der er frygten stor og lidt mere valid for mig end for dem der mener barnet har bedst af at bekæmpe sygdommen selv! Men hvorfor ellers ikke gør det? 

Mine børn er vaccineret, jeg tør slet ikke lade vær.. 

Anmeld

13. februar 2015

nebbe

Spunken84 skriver:

Hvem kalder du naiv her?? De der ikke blindt lader deres barn vaccinere?? Synes efterhånden flere har bedt om at der bliver holdt en god tone og jeg synes faktisk ikke du kan være bekendt at stemple folk som naive, fordi de forholder sig skeptiske! Det er helt ok at du (tydeligvis) går ind for vaccinerne, men du hører da ikke "anti-vaccine" folket kalde dig naiv fordi du vaccinerer.! Ved ikke hvad jeg selv ville gøre, men når den tid kommer hvor jeg skal vælge ved jeg jeg får svært ved at beslutte mig for det ene eller det andet, for jeg synes argumenterne for at gøre det kontra ikke at gøre det vejer tungt på begge sider. 

Tror da ikke der er nogen , der blindt lader sig vaccinere.  Men tror derimod de fleste heldigvis vælger at sætte deres lid til Sundhedsstyrelsens anbefalinger. Der ligger trods alt mange kilometers forskning bag indførelserne. Beklager hvis jeg har stødt nogen , men troede faktisk ikke der i dagens Dannark fandtes nogle, der satte eget og børns liv på spil ved at fravælge medicin 

Anmeld

13. februar 2015

nebbe

Røverdatter skriver:

Det er godt nok usædvanligt at iagttage hvordan du tager afstand fra evidensbaserede viden og i stedet vælger at gøree hvad du lige føler for. Tror det er sundt med en mavefornemmelse, men vi snakker jo om store epidemier og portentielt dødelige børnesygdomme i dette tilfælde her. 

Anmeld

13. februar 2015

lineog4

Røverdatter skriver:

Det er jeg ked af, det var blandt andet mig der bad dig om at uddybe. Og det gjorde jeg alene fordi jeg synes det er vigtigt at vi som samfundsborger, forældre, mennesker tager oplyst stilling til blandt andet vaccinationer (og såmænd de fleste ting i livet). 

Jeg kunne ikke selv huske argumenterne imod vaccinationen, plus mine nok var forældede da jeg tog min oplyste stilling for snart 12 år siden. Jeg husker det selv som der var gode argumenter i begge lejre og det netop et eller andet sted var med maven jeg valgte eller retter ud fra hvilken beslutning kan jeg leve med hvis der går noget galt, for ligegyldigt hvad jeg valgte kunne det gå galt. 

Jeg er så ikke helt enig i, at når man træffer sine valg med maven/hjertet så kan det ikke diskuteres, for man kan jo blive klogere, man kan få argumenter så hjertet/maven kan skifte mening - hverken følelser eller fornuft er statiske - men lad nu det være.

Stor respekt du turde stå ved du ikke har valgt at følge vaccinationens programmer, i denne tid hvor man nærmest er stemplet som medskyldig i mord hvis der er en my chance for ens barn kan videregive mæslinger.

håber du vil overveje at komme tilbage - hilsen line som har overlevet såvel mæslinger som røde hunde som barn

Anmeld

14. februar 2015

Chevro

Mit barn er vaccineret - vil sige at jeg ikke tør så meget andet!! Men han har på ingen måde reageret på det, ikke engang feber eller utilpas. Så vores den bette skal også have det når hun kommer til. 

Jeg tænker lidt at man af og til høre om de børn som muligvis kunne fejle noget i forvejen - hvor det så er vaccinerne man giver skylden. Fordi man ikke er vidende omkring det selvfølgelig, men der skal godt nok meget til før man får bevist at det er pga en "hjælpende" vaccine.  Hvilket jo i princippet er forfærdeligt for dem som virkelig rammes af det!

Anmeld

14. februar 2015

lineog4

Chevro skriver:

Mit barn er vaccineret - vil sige at jeg ikke tør så meget andet!! Men han har på ingen måde reageret på det, ikke engang feber eller utilpas. Så vores den bette skal også have det når hun kommer til. 

Jeg tænker lidt at man af og til høre om de børn som muligvis kunne fejle noget i forvejen - hvor det så er vaccinerne man giver skylden. Fordi man ikke er vidende omkring det selvfølgelig, men der skal godt nok meget til før man får bevist at det er pga en "hjælpende" vaccine.  Hvilket jo i princippet er forfærdeligt for dem som virkelig rammes af det!

Der er bivirkninger ved vaccinen (lige før jeg vil skrive selvfølgelig), der er nogen der bliver alvorligt syge eller ligefrem dør. Dog er tallene højere for dødsfald og alvorlige komplikationer ved mæslinger end ved vaccinen. Det er en opvejning man selv må træffe hvor der er utroligt mange faktorer.

Men det er ikke kun børn der er syge i forvejen som kan dø eller få alvorlige komplikationer ved vaccinen, på samme måde som det heller ikke pr definition er de svage børn/ syge på forhånd der får komplikationer eller dør grundet mæslinger.

En komplikation ved vaccinen er allergisk reaktion som kan give er anafylaksisk shock - at ens barn ikke kan tåle en del i vaccinen kan man jo ikke vide på forhånd...

og jo mine børn er næsten vaccineet - den mindste mangler sin sidste MFR fordi vi har udskudt de foregående vaccinationer. Men jeg er ikke gået blindt ind i det og har kendt de risici der var.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.