I mit første indlæg skrev jeg at jeg kendte svaret ?
Det gjorde jeg så ikke helt, jeg regnede med ar 50 % nej og 50 sagde skidt lad han ,hen skader ikke nogen, men det blev 100 % nej. Der er ved at gå politik i det her. 0 % for sutteflaske og 100 % for slik poser hver fredag
I Dag var jeg i Kvickly for at købe ind, bla. Mælk det bruger vi lidt af her i huset. Stod og betragte en farmor, hun var nok omkring de 70. Ude med sine to børnebørn, to drenge på omkring 10 -12 år. De havde fyldt hver en slik pose til bristepunktet. Den her ælder farmor stod med sit rugbrød ,12 æg og en leverpostej og sådan forsøger at sige til de her drenge. Ja vi må da håbe at der også er noget til i morgen.
I dag kom drengen hjem fra skole med en seddel at hele klassen skal til Sverige på noget koloni i Lillelund det skulle ligge i nærheden at Varberg. Midt eller sidst i Mej. Og han skal ikke have sin flaske med så tror jeg at det stopper der.
Jeg har en datter som bor hos sin far 13 år Hun og en veninde kun få en sut til at køre rundt mens de havde i munden til stor morskab for deres kanerater.
Til slut vil jeg vise et sjovt klip fra youtube
https://www.youtube.com/watch?v=jVPg3S90oBI&feature=player_detailpage
Jeg synes egentlig dit youtube klip fortæller hvorfor du fik 100% mod sutteflaske. For når børn på 11 (din dreng 10) bruger baby ting så er det noget man laver sjove youtube klip af, det er noget man leger og det noget man griner af.
Personligt er jeg helt græsk katolsk om tænder (altså selvsagt skal man passe på dem) og andre ting. Men jeg ved at opdager blot en af vennerne en sutteflaske, så kan rygtet hurtigt spredes. Og jeg er ikke et sekund i tvivl om din søn elsker sin flaske, men også er møg bange for nogen af vennerne opdager det.
Jeg kan sammenligne det med min 11 årige på snart 160 cm der bruger str 39 i sko, kun ønsker sig ting fra the body shop (ej kan slet ikke forestille mig hende med en sutteflaske
). Når hun kommer hjem alene, så bliver der leget på livet løs, barbi og de små dukker til pet shop bliver redt, de får et liv og munden står ikke stille på hende. Men jeg må ikke kommentere det, og de skal være væk når veninderne/vennerne kommer på besøg og ordet "lege" skal ikke bruges. På samme måde tror jeg din søn har det med flasken måske bare gange 10, for man bliver ikke drillet så voldsomt med stadig at lege for de andre gør det nok alle sammen i smug, men det gør man med en sutteflaske for det gør ingen i smug.
Det undre mig egentlig du troede 50% ville sige: ah skidt pyt det kan jeg da godt forstå. Og for mig handler det ikke om et snævert normalitetsbegreb, eller om slik eller .... Det handler om I som voksne har "glemt" at tage en kamp og nu står jeres søn med problemet for han kan ikke vise sine venner han bruger sutteflaske, og han er i den beskrivelse bevidst om det er forkert/koster penge/belastning hvad ved jeg.
Min søn på 7 elsker at onanere og helst alle vegne - jeg tager en kamp. Jeg forklarer det er rart, vi forstår ham, men det er en privatsag. Hvorfor gør jeg det, fordi jeg ved han ville blive drillet hvis han onanerede på sofaen i SFO. Nogen gange skal vi som voksne også være voksne, acceptere der er et normalitetsbegreb og hjælpe vores børn med det sociale samspil.
glad for at høre du vil hjælpe ham med at komme af med flasken, så han ikke skal bekymre sig om det i en alder hvor han bekymrer sig om utroligt meget og er famlende i sin identitetsdannelse.