Hvor læge bliver det ved????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg tænker også at det er en "fup" tråd. Men undskyld ts hvis det ikke er. Undre mig over hvorfor at du ikke svarer på hvorfor han blev ked af det, da du havde købt nye sutter ?. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2015

lineog4

Anonym skriver:

Når jeg siger slikposer så tænker jeg 20 30 år ud i fremtiden. Over vægt, julemærkehjem og livsstilssygdomme. . Det får man ikke af en sutteflaske. Folk er i dag så fede og så usunde at de burde have deres egen postnummer

Så er der nogen som foreslår en drikkedunk / flaske

Jeg har set på nogen i dag i BR en lille gul flaske med en kanin på og rummer ½ liter og skruelåg med en plastdims til at sutte på

Om den plastdims er hår plast eller blød latex kan jeg ikke se den store forskel, men det er åbenbart sådan i vil have det

Så er der nogen som siger voksen baby. Det håber jeg ikke sker, men hvis så er der ikke noget at gøre ved det. Det er noget i hjernen som vender forkert og vil være det samme at sige til en bøsse, du skal gifte dig med en pige

Til - HCK

Jeg forstår dig, og det at skille sig ud fra flertal er altid svært. Folk har altid travlt med andre ,men deres egen lille anne gård kan de ikke passe

Om du giver en gul drikkedunk eller en sutteflaske med mælk er fuldstændig hip som hap når det handler om tænder, men det er bare ikke hip som hap når du tænker på, at din søns kammerater opdager det.

Jeg kan slet ikke forstå, du ikke kan se, at det ikke er socialt accepteret og du påfører din søn en hemmelighed som gør han skal gå og være bange for at det bliver opdaget blandt kammerater. 

Han er 10 år, om lidt tid går stemmen i overgang, han får hår i skridtet, han oplever at vågne med en stivert ja sågar få vådedrømme, han vil få anderledes tanker om piger osv osv osv. Hvorfor skal han dog også bumle med en frygt for at det bliver opdaget han bruger sutteflaske, når det er noget man kan gøre ved til i forhold til fx sengevæder? Og nej du skal ikke gå i BR og købe en gul flaske med en kanin på, du skal smutte i den nærmeste sportsbutik og købe en drikkedunk der kan stå fremme på hans natbord når der er gæster eller endnu bedre spørge ham hvilken en han synes er god/sej/acceptabel. 

Din lille dreng er blevet stor og skal tage mange lange skridt ud i den store verden, og det er din ypperste opgave at ruste ham til de lange skridt og ikke mindst se i øjnene han er blevet stor - tro mig jeg gad også godt jeg kunne bestemme det tøj min datter på 11 skulle gå med, jeg ville gerne stadig flette hendes hår, give hende søde dukker og sammen sy barbitøj, jeg ville også gerne købe en super nuttet drikkedunk i BR, men den tid er forbi. Jeg skal nu med stolthed se min lille pige blive en ung kvinde og nej hvor er jeg stolt, og sgu også stolt af mig selv fordi jeg må have gjort et godt stykke arbejde så hun tør tage skridtene væk fra mig.

Anmeld

8. februar 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Synes det er så rigtigt det lineog4 skriver. Hvis han skal afvendes med en sutteflaske, så køber man altså ikke en lille nuttet drikkedrunk beregnet til småbørn i stedet for. Det virker som om at det er dig der gerne vil holde ham i baby/småbørns staditet, og ikke lade ham udvikle sig til en sund teenager, som han jo snart er

Anmeld

8. februar 2015

Meandu

Anonym skriver:

Jeg har en frisk dreng på 10 år Blandt venner familie, venner og kammerater er der ikke noget at bemærke. Men der er en lille hemmelighed som ikke nogen kender til. Det holder vi for os selv, men fristelse alligevel til at spørge nogen og det vil jeg så gøre her. På den anden side set kender jeg godt svaret.

Sagen er at drengen kl. 21 går på badeværelset og børster tænder, tager sit nattøj på, går i køleskabet og tager en sutteflaske med mælk sætter den i mikroovnen , siger god nat går i seng med sin flaske tømmer den for indhold 20 minutter tager det. Jeg fjerner flasken og sætter den i opvaskeren og det var så den dag.

Næste dag gentager det sig igen på samme måde. Jeg tænker hvor når stopper det.

I går købte jeg to nye sutter til hans flasker og de lå på boret da han kom hjem fra skole, og så begynder denne evig diskussion igen. Han bliver ked af det og jeg trøster ham og han siger at skal nok selv betale mine sutter og mit mælk, men problemet er at du er for gammel og så køre det igen han får sin flaske med i seng hver aften og bliver puttet kys og kram , og jeg glæder mig over at have en sund og rask dreng som har det godt og skulle der aldrig komme andet i vejen end en sutteflaske så overlever vi det !!

Nu har jeg ikke læst alle svar. Håber ikke at jeg gentager det de andre har skrevet. Din søn har aldrig prøvet at falde i søvn uden sin sutteflaske. For mig at se er det en vane. Han forbinder det at sove med sin sutteflaske. I skal give ham ny putteritual. måske læse bog for ham eller hvad i bu kan finde på. Det bliver rigtig svært for ham at vænne sig SF med flasken, men så må i støtte ham så godt i kan. Det er aldrig for sent til at ændre vaner i må ta snak med ham, og forklar ham på en møde så han ikke føler skyld, at nu er tiden kommet til nye vaner held og lykke

Anmeld

9. februar 2015

Mjh1994

Tror også det er en fup tråd, sorry. Hvis det ikke er syns jeg i skal snakke med en psykolog! Det er ikke normalt at en stor dreng på 10 år bruger sutteflaske...

Anmeld

9. februar 2015

Anonym trådstarter

Vi stoper her og siger tak for svar

https://www.youtube.com/watch?v=ekU_vQWH3ZE

Anmeld

9. februar 2015

Loa

Anonym skriver:

Vi stoper her og siger tak for svar

https://www.youtube.com/watch?v=ekU_vQWH3ZE

Omg det er så wierd. Hvorfor blive ved at lægge youtube videoer op med børn der bruger sutteflaske? Får du det bedre med at din dreng så gør? Det bliver det altså ikke mere rigtigt af. 

Anmeld

9. februar 2015

Rengyduck

Fire ord: Uden for pædagogisk rækkevidde ��

Anmeld

9. februar 2015

esiuol22

Håber da virkelig ikke den dreng bliver genkendt, vil kunne skabe en del problemer for han, at hans venner lige frem kan få fat på en video af ham  har du slet ikke interesse i at beskytte dit barn, håber ikke det er en video du som mor har taget af dit barn.

Anmeld

9. februar 2015

Loa

esiuol22 skriver:

Håber da virkelig ikke den dreng bliver genkendt, vil kunne skabe en del problemer for han, at hans venner lige frem kan få fat på en video af ham  har du slet ikke interesse i at beskytte dit barn, håber ikke det er en video du som mor har taget af dit barn.

Tror jeg ikke. Knægten i videoen er ikke 10 år (vil jeg gætte på) som ts's søn.

det er vel bare for at vise os at når andre gør det, er det ok hendes søn også gør det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.