Hvor læge bliver det ved????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2015

MorTil4<3

Mom skriver:

Jeg er stort set enig, men måske det ville gavne trådstarter mere hvis der var en anelse mere gennemtænkte råd, til hvordan man sætter en stopper for noget som har varet i 10 år, og som tydeligvis er meget vigtig for drengen? Den der med "det stopper, når I stopper det" er bare ikke konstruktiv, og set med mine briller slet og ret nedladende.

Til TS der er kommet mange gode råd herinde, om fx. lun mælk i en kop, eller en drikkedunk med vand... Men hvis der ER sutteflasken som er det afgørende for jeres barn, tænker jeg at I må runde noget proffesionel hjælp til at finde ud af hvorfor, så I på den måde kan hjælpe jeres dreng bedst muligt

Self det gir jeg dig ret i 

men jeg syntes lidt det jeg kan se er hun fejer af for problemet (da hun jo godt selv kender svaret som hun siger. . 

så det er bestemt ikke for at være nedladende, men jeg blev bare lige så meget paf over at det forekommer 

ser voksne babyer på TLC og det må man jo sige drengen er på vej til at blive hvis ikke der gøres noget snart 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2015

Elgaard73

SnartMorTil>4 skriver:

Self det gir jeg dig ret i 

men jeg syntes lidt det jeg kan se er hun fejer af for problemet (da hun jo godt selv kender svaret som hun siger. . 

så det er bestemt ikke for at være nedladende, men jeg blev bare lige så meget paf over at det forekommer 

ser voksne babyer på TLC og det må man jo sige drengen er på vej til at blive hvis ikke der gøres noget snart 

Arhh, er det nu ikke lige at male fanden på væggen...?

Fordi at han bruger en sutteflaske omkring sengetid som 10 årig, gør altså ikke at han er godt på vej til at blive "voksen baby". Det er nogle helt andre, og dybere liggende årsager, som er i spil, når folk udvikler et behov for at glide tilbage til baby stadiet.

Det du siger, er jo det samme som at sige, at fordi at f.eks min nevø på 8 gerne vil have sin lyserøde ynglingsbluse på hele tiden, eller lege med sin mors makeup i tide og utide, så er han godt på vej til at blive homoseksuel... . Sådan er det jo ikke skruet sammen.

Anmeld

5. februar 2015

Anonym trådstarter

Hej igen kl. er nu 2355 og han har nu sovet i tre timer og flasken ligger på gulvet og er tom.

En ting som kommer lidt bag på mig, er at i angriber hans tænder

Han har de mest flotte tænder som en dreng kan have. Især for tænder sidder som en perlerække og han får ros af sin tandlæge, har aldrig haft huller eller andet skidt

Forklaring er nok at de aldrig er blevet syltet ind i slik og cola. Sådan som hans kammerater gør, men det er der så ikke nogen som siger noget til for det er normalt .Og det er lige der hvor katten er begravet i den her debat ( normalt )

Han har fået mælk. Gryn til morgen mælk ost rugbrød efter skole og kartofler til aften og så slutter vi dagen med sutteflaske.

Det næste som kommer er om han er for tyk. Men nej, han må godt tage et par kilo på.

Jeg har tænkt på det her hele dagen. Det er sært som tingen er skruet sammen. Der er ikke nogen som gør noget ulovlig, men når man skildrer sig ud fra mængden så får man et stempel på ryggen ikke normal.

Og det har ikke noget med intelligens at gøre.

Husker fra min barndom, jeg kunne ikke lide solen og sådan har jeg det stadig, mine veninder kunne ikke forstå at jeg aldrig vil med til stranden nu da det var så godt et vejr . Det er hende den mærkelig, hende gider vi ikke at spørge mere og jeg var der med sat uden for døren, jeg var ikke normal, siden har jeg fundet ud af et have en sart hud som ikke tåler sol. I dag bliver folk advaret med for meget sol på grund af hudkræft, så kan man så lige tænke over det.

Min mor som ikke lever mere kom til at bruge ble. Det var for mig en gyselig tanke som jeg ikke kunne forlis med, bleer var til små børn. Det værste var at de brugte blev hængt til tørre på radiatoren i badeværelset, men skulle spare på kommunens penge, også selv om man havde betalt hver sit i et helt lang liv.

I dag er det blevet normalt at kunne købe bleer fra 0 til 90 år

Jeg han se her i panelet at det er ok hvis min dreng for sin mælk i en drikkedunk, men hvis vi sætter en sut på den drikkedunk så det kun kan løbe ud af et lille hul, så falder hammeren, så går vi over i noget som heder unormal. Og det er der at jeg syntes at vi opfører os mærkelig, kan det ikke være lige meget om farven er rød eller blå, bare den er pæn?

Jeg tror slet ikke af jeg vil have at han stopper med den flaske så længe han selv føler at have det godt og hygger sig med det, for det gør han ingen tvivl om det. Og så vil jeg sige at uanset hvad man gør her i livet så er der altid nogen som vil gøre det anderledes og det skal de have lov til og hvis bare det kan holdes på et plan af en sutteflaske så kan det vel ikke gå helt galt

God nat sov godt

Anmeld

5. februar 2015

esiuol22

Hvad med en hyggestund i stuen med varm mælk eventuelt med honing, mange syntes varm mælk er beroligende. og bagefter børste tænder og en drikkedunk med vand med i seng. Tror nu ikke tænderne bliver skæve af de 20 min det tager ham at drikke mælken, og minimælk mener jeg ikke har så meget sukker.

Tænker mest problemet ligger i at han kan komme til at føle skam over at han får flaske i den alder han har, og det vil være synd når han lige snart kommer ind i puberteten, for der er der så meget andet de bliver usikre på, så ville også søge efter en drikkedunk der gav lidt af den samme følelse at drikke af, uden det ligner en sutteflaske.

Anmeld

5. februar 2015

esiuol22

Hej igen kl. er nu 2355 og han har nu sovet i tre timer og flasken ligger på gulvet og er tom.

Han har de mest flotte tænder som en dreng kan have. Især for tænder sidder som en perlerække og han får ros af sin tandlæge, har aldrig haft huller eller andet skidt

Forklaring er nok at de aldrig er blevet syltet ind i slik og cola. Sådan som hans kammerater gør, men det er der så ikke nogen som siger noget til for det er normalt .Og det er lige der hvor katten er begravet i den her debat ( normalt )

Han har fået mælk. Gryn til morgen mælk ost rugbrød efter skole og kartofler til aften og så slutter vi dagen med sutteflaske.

Det næste som kommer er om han er for tyk. Men nej, han må godt tage et par kilo på.

Jeg har tænkt på det her hele dagen. Det er sært som tingen er skruet sammen. Der er ikke nogen som gør noget ulovlig, men når man skildrer sig ud fra mængden så får man et stempel på ryggen ikke normal.

Husker fra min barndom, jeg kunne ikke lide solen og sådan har jeg det stadig, mine veninder kunne ikke forstå at jeg aldrig vil med til stranden nu da det var så godt et vejr . Det er hende den mærkelig, hende gider vi ikke at spørge mere og jeg var der med sat uden for døren, jeg var ikke normal, siden har jeg fundet ud af et have en sart hud som ikke tåler sol. I dag bliver folk advaret med for meget sol på grund af hudkræft, så kan man så lige tænke over det.

Min mor som ikke lever mere kom til at bruge ble. Det var for mig en gyselig tanke som jeg ikke kunne forlis med, bleer var til små børn. Det værste var at de brugte blev hængt til tørre på radiatoren i badeværelset, men skulle spare på kommunens penge, også selv om man havde betalt hver sit i et helt lang liv.

Jeg han se her i panelet at det er ok hvis min dreng for sin mælk i en drikkedunk, men hvis vi sætter en sut på den drikkedunk så det kun kan løbe ud af et lille hul, så falder hammeren, så går vi over i noget som heder unormal. Og det er der at jeg syntes at vi opfører os mærkelig, kan det ikke være lige meget om farven er rød eller blå, bare den er pæn?

Jeg tror slet ikke af jeg vil have at han stopper med den flaske så længe han selv føler at have det godt og hygger sig med det, for det gør han ingen tvivl om det. Og så vil jeg sige at uanset hvad man gør her i livet så er der altid nogen som vil gøre det anderledes og det skal de have lov til og hvis bare det kan holdes på et plan af en sutteflaske så kan det vel ikke gå helt galt

God nat sov godt

Min mening er ikke at nedgøre hverken dig eller din søn, tænker endeligt også at en sutteflaske er blider ved tænderne end hår plastik.

Men hvis det kunne ende med at han blev drillet med det, syntes jeg det er vær at kigge efter noget der kunne gører det ud for en sutteflaske, så han ikke kommer til at føle sig forkert, det syntes jeg nemlig ikke han skal, mange eller de fleste har et suttebehov nogle tygger tyggegummi, slikkepind, sutter bolsje eller ryger, alt noget hvor vi sutter suger, så den lyst tror jeg ikke han er ene om.

Aligevæl ville jeg som mor hvis det var mit barn finde en anden løsning, da det er som du siger ikke vældset i samfundet at man fortsætter. Ikke en regl eller norm jeg har sat. Havde sat forslag ind til den første besked men de var ikke med så prøver igen.

http://www.sport24.dk/nike-sport-water-bottle-0-9l.html

http://loberen.dk/global-blog/2013/01/29/det-innovative-drikkesystem?loberen_engine=1

Anmeld

5. februar 2015

Morjanne76

Hvad gør I, hvis/ når han sover andre steder? Ved en ven f.eks.

Kunne han ikke bruge en drikkedunk, der har lidt modstand for at have lidt samme funktion som en sutteflaske? 

Anmeld

5. februar 2015

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

Jeg har en frisk dreng på 10 år Blandt venner familie, venner og kammerater er der ikke noget at bemærke. Men der er en lille hemmelighed som ikke nogen kender til. Det holder vi for os selv, men fristelse alligevel til at spørge nogen og det vil jeg så gøre her. På den anden side set kender jeg godt svaret.

Sagen er at drengen kl. 21 går på badeværelset og børster tænder, tager sit nattøj på, går i køleskabet og tager en sutteflaske med mælk sætter den i mikroovnen , siger god nat går i seng med sin flaske tømmer den for indhold 20 minutter tager det. Jeg fjerner flasken og sætter den i opvaskeren og det var så den dag.

Næste dag gentager det sig igen på samme måde. Jeg tænker hvor når stopper det.

I går købte jeg to nye sutter til hans flasker og de lå på boret da han kom hjem fra skole, og så begynder denne evig diskussion igen. Han bliver ked af det og jeg trøster ham og han siger at skal nok selv betale mine sutter og mit mælk, men problemet er at du er for gammel og så køre det igen han får sin flaske med i seng hver aften og bliver puttet kys og kram , og jeg glæder mig over at have en sund og rask dreng som har det godt og skulle der aldrig komme andet i vejen end en sutteflaske så overlever vi det !!

Jeg tænker han forbinder den med en form for tryghed. Så jeg ville nok ikke bare tage den fra ham til at starte med, men måske udfase den. 

I kunne prøve at det kun var vand der blev fyldt i flasken han kunne tage med ind i seng? så skader det i hvert fald ikke hans tænder i forhold til sukker i mælken. 

håber i finder en løsning

Anmeld

5. februar 2015

Mami

God nat sov godt

hvad vil du have ud af din tråd?  Du forsvarer stadig, taler om intelligens, sukker forbrug hos andre, overvægt og en masse andre ting som folk ikke har nævnt, er det evt din egen usikkerhed du projektere? 

Og så er der ingen der angriber hans tænder, vi spørger og fortæller hvad risikoen er ved din 10 årige søn bruger sutteflaske. 

Jeg kan ikke forstå hvorfor du forsvarer og sammenligner med din sarte ud, sorry to say men det er som sammenligne æbler og bananer. 

Er du selv interesset i han stopper? Du virker ikke sådan 

Anmeld

5. februar 2015

nebbe

Mami skriver:

hvad vil du have ud af din tråd?  Du forsvarer stadig, taler om intelligens, sukker forbrug hos andre, overvægt og en masse andre ting som folk ikke har nævnt, er det evt din egen usikkerhed du projektere? 

Og så er der ingen der angriber hans tænder, vi spørger og fortæller hvad risikoen er ved din 10 årige søn bruger sutteflaske. 

Jeg kan ikke forstå hvorfor du forsvarer og sammenligner med din sarte ud, sorry to say men det er som sammenligne æbler og bananer. 

Er du selv interesset i han stopper? Du virker ikke sådan 

Præcis. Tænker akkurat det samme. Det virker ikke som din interesse, at din 10-årige dreng skal stoppe med at sutte i sutteflaske. Jeg tænker ikke det er din dreng der er kernen i problemet her, men jer som forældre. Du skriver om at blive set ned på, hvis man gør tingene anderledes. Men det er jo netop jeres opgave som forældre at ruste jeres, efterhånden strore dreng, til det sociale liv. Han skal jo tilpasse sig i et socialt samfund blandt andre mennesker. Lige som , det var jeres ansvar at lære ham at spise med bestik, smide bleen, tørre sig efter toiletbeg osv. - Alt sammen noget der styrker  hans sociale omgang med andre . Jeg tror indgår klogt in dinar sætte ind nu. Det er ikke for tidligt! Din dreng vil takke dig om et par år hvor han når teenagere alderen. Tænk på hvordan han måske vil vende det mod jer, hvis i ikke sætter ind og tager den flaske fra ham. Jeg vil foreslå jer en familieterapeut, da der lyder som om der ligger noget meget dybere bag for jer som famile. Er det ikke en løsning for jer, så prøv at arbejde med jer selv. Er din søn enebarn ? Har i haft ubehagelige oplevelser med ham som spæd ? Svært ved at få ham? Og hvad med jer jeres egen barndom? Osv osv. Håber du tager dette som et foreslag, for ser ud til problematikken allerede er trukket langt ud over grænsen for din dreng og får faktisk en smule ondt af ham

Anmeld

5. februar 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

God nat sov godt

Din overskrift er: Hvor længe bliver det ved???

Men nu er det ligepludselig fint nok at han har brug for en sutteflaske med mælk hver aften? 

Jeg beklager, men det lyder som en mor der er gået i benægtelse og i forsvar, og det er bestemt ikke noget der gavner din søn. 

Dine sammenligninger er helt ude i hampen, og har intet med din søns problem at gøre, så hvis jeg var dig, ville jeg pakke min stolthed væk og så begynde at hjælpe min søn. Jeg synes det er synd for ham hvis hans kammerater opdager det, for der vil unægtelig være nogen der driller ham. 

Jeg er tandlægestuderende, og hvis du vil, vil jeg gerne fortælle dig hvorfor og hvordan mælk uden tandbørstning langsomt vil ødelægge din søns tænder. Det er klart at cola ødelægger tænderne hurtigere, men det er pga den syre der også er deri, men mælk er bestemt ikke skadesfri, og da det er hans permanente tænder han sikkert har nu, så er det vigtigt at i hjælper ham med at bevare hans emalje så længe som muligt.

Jeg synes du skal tage de gode råd til dig, som er kommet herinde, og så hjælp din søn (og måske også dig selv?) kontakt en familieterapeut eller en psykolog. Det er ikke en skam, har selv gået ved en

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.