Hvor læge bliver det ved????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2015

TNBC

Anonym skriver:

I mit første indlæg skrev jeg at jeg kendte svaret ?

Det gjorde jeg så ikke helt, jeg regnede med ar 50 % nej og 50 sagde skidt lad han ,hen skader ikke nogen, men det blev 100 % nej. Der er ved at gå politik i det her. 0 % for sutteflaske og 100 % for slik poser hver fredag

I Dag var jeg i Kvickly for at købe ind, bla. Mælk det bruger vi lidt af her i huset. Stod og betragte en farmor, hun var nok omkring de 70. Ude med sine to børnebørn, to drenge på omkring 10 -12 år. De havde fyldt hver en slik pose til bristepunktet. Den her ælder farmor stod med sit rugbrød ,12 æg og en leverpostej og sådan forsøger at sige til de her drenge. Ja vi må da håbe at der også er noget til i morgen.

I dag kom drengen hjem fra skole med en seddel at hele klassen skal til Sverige på noget koloni i Lillelund det skulle ligge i nærheden at Varberg. Midt eller sidst i Mej. Og han skal ikke have sin flaske med så tror jeg at det stopper der.

Jeg har en datter som bor hos sin far 13 år Hun og en veninde kun få en sut til at køre rundt mens de havde i munden til stor morskab for deres kanerater.

Til slut vil jeg vise et sjovt klip fra youtube

https://www.youtube.com/watch?v=jVPg3S90oBI&feature=player_detailpage

Slik og sutteflaske er jo ikke det samme, og børnene der får slik får børstet EFTER de har spist det, de får det jo ikke med i seng.

Det en-to dag om uge de får det, din søn får sutteflaske hver aften, til at falde i søvn på.

Der er ret stor forskel på de to ting.

Det med sutten, det er jo også for sjov, ikke noget hun SKAL have hver dag..

De ekspl. du kommer med, får det til at lyde som om at du vil overbevise os om noget.

Videoen du sender med, er jo også for sjov, ikke alvorligt.

Men jeg forstår stadigvæk ikke hvad du ville med den her tråd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Nej, det er ikke normalt at en 10 årig har brug for en sutteflaske inden sengetid, han har nok brug for en form for tryghed, men den må i som forældre prøve at gi ham på en anden måde/ eller hjælpe ham med at få. Må indrømme at jeg forstår slet ikke din sammenligning med bedstemor, der køber slik til sine børnebørn ?, hvordan kommer det ind i billedet for dig ?. En for meget eller for lidt slik diskution, er en helt anden sag, efter min mening. Og hvorfor blev han ked af det over købet af nye sutter ?. Jeg vil ikke angribe dig, men jeg sammenligner lidt din overskrift i starten og så dit forsvar bagefter

Anmeld

7. februar 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Og jeg vil lige sige at, jeg kender godt føelsen andre kigger skævt til ens barn / et barn der skiller sig ud fra mængden. Jeg har et barn , der blev født som pige, men nu 18 år senere er en dreng, som der skifter cpr nr i næste måned og derved også af de offentlige indstantser bliver til en hr

Anmeld

8. februar 2015

Anonym trådstarter

Når jeg siger slikposer så tænker jeg 20 30 år ud i fremtiden. Over vægt, julemærkehjem og livsstilssygdomme. . Det får man ikke af en sutteflaske. Folk er i dag så fede og så usunde at de burde have deres egen postnummer

Så er der nogen som foreslår en drikkedunk / flaske

Jeg har set på nogen i dag i BR en lille gul flaske med en kanin på og rummer ½ liter og skruelåg med en plastdims til at sutte på

Om den plastdims er hår plast eller blød latex kan jeg ikke se den store forskel, men det er åbenbart sådan i vil have det

Så er der nogen som siger voksen baby. Det håber jeg ikke sker, men hvis så er der ikke noget at gøre ved det. Det er noget i hjernen som vender forkert og vil være det samme at sige til en bøsse, du skal gifte dig med en pige

Til - HCK

Jeg forstår dig, og det at skille sig ud fra flertal er altid svært. Folk har altid travlt med andre ,men deres egen lille anne gård kan de ikke passe

Anmeld

8. februar 2015

esiuol22

Når jeg siger slikposer så tænker jeg 20 30 år ud i fremtiden. Over vægt, julemærkehjem og livsstilssygdomme. . Det får man ikke af en sutteflaske. Folk er i dag så fede og så usunde at de burde have deres egen postnummer

Jeg har set på nogen i dag i BR en lille gul flaske med en kanin på og rummer ½ liter og skruelåg med en plastdims til at sutte på

Om den plastdims er hår plast eller blød latex kan jeg ikke se den store forskel, men det er åbenbart sådan i vil have det

Så er der nogen som siger voksen baby. Det håber jeg ikke sker, men hvis så er der ikke noget at gøre ved det. Det er noget i hjernen som vender forkert og vil være det samme at sige til en bøsse, du skal gifte dig med en pige

Til - HCK

Jeg forstår dig, og det at skille sig ud fra flertal er altid svært. Folk har altid travlt med andre ,men deres egen lille anne gård kan de ikke passe

Syntes ikke jeg er efter dig men ville bare gerne hjælpe så din søn ikke skulle føle sig forkert eller blive drillet.

Lige for at give en anden vinkel, undersøgelser har vist at immunforsvaret bliver styrket ved at blive udsat for de bakterie i næsen / bussemænd, jeg er ikke efter dem når de pille næse, og spiser et par grønne mænd, men jeg fortæller dem at det er noget man kan gøre for sig selv og ikke blandt andre, det samme gælder når de udforsker sig selv, det er normalt men ikke noget man gør mellem andre mennesker.

Sådan er der nogle normer, og vi som forældre må prøve at beskytte våres børn og lærer dem at begå sig i samfundet. At man ikke kan falde i søvn uden flaske, kan give problemer når man fx vil sove sammen med andre, det samme ville være tilfældet hvis man ikke kan falde i søvn uden at ligge og pille næse eller mere, så jeg ser det som et problem, når det er noget han mener han ikke kan undværer. 

Og ja så er jeg bange for at han på et tidspunkt selv bliver usikker på sig selv, og føle sig forkert, vil også forstå ham hvis han vender sig mod jer som forældre hvis i ikke hjælper ham. Jeg ville i hvert fald have det dårligt med hvis jeg fx ikke havde lært det at undersøge sig selv var i orden men ikke i Føtex.

Håber du forstår min besked ret, er lidt bange for du eventuelt misforstår mine hensigter, så det er sidste forsøg fra mig. Venlig hilsen mig

Anmeld

8. februar 2015

ano14316

Det er bare ingen sammenhæng i det du skriver...

uanset hvad debatten handler om må du altså formulere dig så man kan forstå hvad du mener...

Det her et alt for frustrerende for dem der prøver at hjælpe og komme med gode råd.. 

Du skriver i øst, får gode svar hertil, og skriver derefter tilbage i vest.. 

Du pådutter 'panelet' de særreste holdninger og kommentere andres adfærd uden at have viden herom eller andre i øvrigt har bragt det på banen.. 

Anmeld

8. februar 2015

ano14316

En helt anden ting.. 

Sutteflaske er et alternativ til amning.. ik?

ville du amme din 10 årige i søvn hver aften? 

Anmeld

8. februar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Til - HCK

Hvor sødt skrevet med at folk kan have deres eget postnummer...

og hold da op hvor er du ikke bedre selv til at dømme andre... 

Kan slet ikke forstå dine sammenligninger! 

"som I vil have det" - det lyder til det ikke er dig som er klar på at han skal droppe sutteflasken  

Anmeld

8. februar 2015

Morgensol

Er jeg den eneste der tænker troll? 

Anmeld

8. februar 2015

Dinna88

Morgensol skriver:

Er jeg den eneste der tænker troll? 

nej, det gør jeg bestemt også!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.