Hvor læge bliver det ved????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2015

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Der er ike indblandet penge, det er noget han laver

Den flaske har nu været i hele hans leve tid

Psykolog tror jeg ikke på

Og det med at der skulle været gjort noget for længe siden er forsent nu

Nå men der er vel ikke nogen som tager skade af en sutteflaske

Jeg skulle nok ikke have skrevet det her

Selvfølgelig skal du skrive hvis du føler der er en problematik. Og det er ikke det gængse at en dreng på den alder stadig bruger sutteflaske. 

Men så er det jeg bliver nødt til at spørge - skriver du fordi selve flasken er et problem? Eller er det diskussionen med ham om de nye sutter? Har i den fordi han selv synes det er flovt eller har et problem med det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Hans tænder tager skade og bid, men igen er det mælk eller MME? 

Som en foreslår så synes I skal erstatte med en drikkedunk med vand! Det var da en god ide

Anmeld

4. februar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg har en frisk dreng på 10 år Blandt venner familie, venner og kammerater er der ikke noget at bemærke. Men der er en lille hemmelighed som ikke nogen kender til. Det holder vi for os selv, men fristelse alligevel til at spørge nogen og det vil jeg så gøre her. På den anden side set kender jeg godt svaret.

Sagen er at drengen kl. 21 går på badeværelset og børster tænder, tager sit nattøj på, går i køleskabet og tager en sutteflaske med mælk sætter den i mikroovnen , siger god nat går i seng med sin flaske tømmer den for indhold 20 minutter tager det. Jeg fjerner flasken og sætter den i opvaskeren og det var så den dag.

Næste dag gentager det sig igen på samme måde. Jeg tænker hvor når stopper det.

I går købte jeg to nye sutter til hans flasker og de lå på boret da han kom hjem fra skole, og så begynder denne evig diskussion igen. Han bliver ked af det og jeg trøster ham og han siger at skal nok selv betale mine sutter og mit mælk, men problemet er at du er for gammel og så køre det igen han får sin flaske med i seng hver aften og bliver puttet kys og kram , og jeg glæder mig over at have en sund og rask dreng som har det godt og skulle der aldrig komme andet i vejen end en sutteflaske så overlever vi det !!

Som andre siger det er dårligt for hans tænder, og hans bid, især når han haft den i 10år. 

Det stopper, når i siger stop. I stedet for at gå ud og købe nye sutter, så sig, at sutterne er brugt, så er sutteflasken væk. 

Er det kun hjemme? Hvad med hvis han overnatter et sted? 

Hvad med et glad mælk før tænderne bliver børstet og så en vanddunk med vand til når han går i seng? For det er ikke "normalt" for en 10årige at få flaske..

Og han kan sagtens være sund og rask uden den flaske. Bare se på alle andre børn. Ingen af børnene her får en flaske når de går i seng, den mindste en time før sengetid, og de er sunde og raske.

Har du spurgt ham direkte hvorfor han stadigvæk vil have den flaske? 

Anmeld

4. februar 2015

Fru Frederiksen.

Du har helt ret i at hvad der er sket kan man ikke lave om på, men for hans skyld burde du tage en snak med ham om at det er han blevet for stor til, og så finde en anden måde at skabe  hygge/tryghed for ham, læs historie for ham, eller noget andet.  

Anmeld

4. februar 2015

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hov, jeg troede faktisk du bad om råd ...

Mht om det skader, så har hans tænder nok ikke voldsomt godt af at blive "badet" i sukker lige inden han lægger sig til at sove. Prøv at hør tandlægen ad.

En anden ting er at det kan blive et problem for ham socialt, hvis han føler det bliver flovt ved overnatninger med kammeraterne eller lejrskoler.

Anmeld

4. februar 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Jeg har en frisk dreng på 10 år Blandt venner familie, venner og kammerater er der ikke noget at bemærke. Men der er en lille hemmelighed som ikke nogen kender til. Det holder vi for os selv, men fristelse alligevel til at spørge nogen og det vil jeg så gøre her. På den anden side set kender jeg godt svaret.

Sagen er at drengen kl. 21 går på badeværelset og børster tænder, tager sit nattøj på, går i køleskabet og tager en sutteflaske med mælk sætter den i mikroovnen , siger god nat går i seng med sin flaske tømmer den for indhold 20 minutter tager det. Jeg fjerner flasken og sætter den i opvaskeren og det var så den dag.

I går købte jeg to nye sutter til hans flasker og de lå på boret da han kom hjem fra skole, og så begynder denne evig diskussion igen. Han bliver ked af det og jeg trøster ham og han siger at skal nok selv betale mine sutter og mit mælk, men problemet er at du er for gammel og så køre det igen han får sin flaske med i seng hver aften og bliver puttet kys og kram , og jeg glæder mig over at have en sund og rask dreng som har det godt og skulle der aldrig komme andet i vejen end en sutteflaske så overlever vi det !!

Det giver ham åbenlyst en form for tryghed. Har i prøvet at erstatte den med noget andet? Jeg ved ikke hvilken del af ritualet som han egentlig er mest knyttet til, men måske kun man prøve enten at erstatte selve flasken med en drikkedunk, suttekop eller bare et glas, men stadig beholde væsken. Eller man kunne prøve først at erstatte væsken med vand. Jeg ville nok først prøve at få ham til at gå fra sutteflasken til en drikkedunk. På den måde har han stadig det hyggelige og trygge ved at 'patte' på beholderen. Man kan faktisk få nogen der minder meget om en reel sutteflaske. Jeg synes ikke der i princippet er der intet galt i han får varm mælk før sengetid, måske skulle man bare sørge for at han får børstet tænder efter i stedet for før

Jeg ved ikke om du spurgte efter råd, så undskylder hvis du egentlig bare ville fortælle om din søn!

Anmeld

4. februar 2015

MorTil4<3

Anonym skriver:

selvom det er hyggeligt for barn og for forældre, så er det her forældrene der skal sætte en stopper! 

længere er den ikke 

Anmeld

4. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
SnartMorTil>4 skriver:

selvom det er hyggeligt for barn og for forældre, så er det her forældrene der skal sætte en stopper! 

længere er den ikke 

Jeg er stort set enig, men måske det ville gavne trådstarter mere hvis der var en anelse mere gennemtænkte råd, til hvordan man sætter en stopper for noget som har varet i 10 år, og som tydeligvis er meget vigtig for drengen? Den der med "det stopper, når I stopper det" er bare ikke konstruktiv, og set med mine briller slet og ret nedladende.

Til TS der er kommet mange gode råd herinde, om fx. lun mælk i en kop, eller en drikkedunk med vand... Men hvis der ER sutteflasken som er det afgørende for jeres barn, tænker jeg at I må runde noget proffesionel hjælp til at finde ud af hvorfor, så I på den måde kan hjælpe jeres dreng bedst muligt

Anmeld

4. februar 2015

ano14316

Anonym skriver:

Jeg synes det er en rigtig god idé at spørger her, der kan sagtens være andre i samme situation.. 

men jeg synes du har fået nogen dumme svar.. 

jeg tænker.. At han nok burde stoppe med den, men ikke over night.

hvordan har han det selv med den? Er han floV eller ej?

Hvad hvis han sover sammen med andre.?

Hvad med at foreslå at drikke varm mælk af en kop..? Tænker at han måske også selv ville have det bedre med st gøre det 'alderssvarende'

at snakke med en børnepsykolog synes jeg ikke er en dem ide, ikke fordi jeg tror st han skal gå til psykolog, men han/hun vil helt sikkert have nogen helt andre kompetencer til at besvarer dine spørgsmål... det kunne også være skolrsundhedsplejesken. .. 

Jeg er egentlig mest bekymret over den måde du beskriver at det er en hemmelighed.  Jeg tror aldrig det er godt som barn at skulle holde noget hemmeligt for man selv eller familien er flov over det.. 

jeg tror måske også det med pengene kunne have udspring i at han godt ved det ikke er normalt og at han ikke vil belaste dig med sin unormalitet.. 

Under alle omstændigheder synes jeg, hvis ikke i allerede gør det, at i skal have en snak om hvorfor han gør det, og så få det ud i det åbne rum så det ikke er en hemmelighed... 

Held og lykke med det.. 

Anmeld

4. februar 2015

Kay

Jeg læste dit indlæg i formiddags og har tænkt og tænkt siden

Jeg synes bestemt ikke det er fair de svar du har fået

Jeg tænker på for hans tænders skyld om man kunne overbevise ham om en flaske der ikke er beregnet til babyer? Evt  som denne der godt kan minde om en sutteflasker 

http://m.babadut.dk/produkter/9-alle-produkter/1012-sistema-drikkedunk-330-ml---blaagul/ 

Ja nu er jeg jo pædagog og kan sige at alle familier gør noget med deres børn som de måske ikke burde gøre eller som er mindre hensigtsmæssigt i en kortere eller længere periode og hos jer er det sutteflasken og sådan er det

Jeg tænker at der skal små skridt til for at han ikke skal ødelægge de blivende tænder først og fremmest ved at overbevise ham om disse nye flasker og så stille og roligt skifte over til at det fx er vand der er i og så han han jo havde den stående ved sengen hvis han bliver tørstig om natten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.