Ih hvor bliv jeg ked af det ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2014

Pikku Myy

MHB skriver:

Og så synes jeg for øvrigt det er ret vildt at i har fået folk til at fortælle hvad de giver? Jeg aner ikke hvad min søn får i gave af langt de fleste,  og jeg ville aldrig spørger folk hvad de havde købt?

Det gør vi også i vores familier. Så undgår man dobbeltgaver, hvilket godt kan betyde en del for os, da vi ofte køber gaverne tidligt, brugt eller på tilbud, og de derfor ikke altid kan byttes.

Vi koordinerer også med min mands søskende når vi køber gave til fx forældrene. Men når det krydser familiegrænser, som det jo gør med børn, står forældrene for koordineringen.

Det betyder ikke noget for mig at jeg ved hvad min søn får. Gaverne er jo til ham. Hellere det end en aften, hvor der skal byttes kvitteringer og koordineres hvem der tager gaver med tilbage til Sjælland fordi butikken ikke findes i Århus.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2014

lillespir26

Ærlig talt handler julen ikke om kærlighed og famillie og ikke om hvor mange hvor dyre eller hvor stor gaver man får og glæden ved at give ? 

Anmeld

11. december 2014

MysteriousAngel

MoarHvidovre skriver:

Det må være homonerne der driver et gæk.

I skal da ikke vide, hvad jeres barn får i julegave. Det er ikke en bestillingsliste. Det er ønskeliste og måske får man det og måske har andre fundet på noget rigtig godt som ikke står på ønskelisten.

Jeg aner ikke, hvad vores børn får og synes faktisk, at det er lidt fedt ikke at vide det. Hvis de skulle få to ting af det samme, ja, så bliver den ene bare byttet.

Jeg synes det er rart at vide hvad de får. Det er jo ikke mig der får dem. Min familie er spredt ud over hele landet og nogle butikker er kun hos dem og omvendt. Så vi skal bøvle meget med gaver hvis de skal byttes så det undgår jeg helst. 

Anmeld

11. december 2014

Mettefpigen

Anonym skriver:

Jeg skrev at jeg var ked af at vores datters julegaver er noget bare man ser på aller allersidst og når man endelig har tid så er det udsolgt det. Det er det man få ud af at købe til alle andres børn først

Plus de gør ikk halv kæfter på det som vi gør og da i hvert fald ikk købe vores datters gave før deres egne børns gaver.

men åbenbart lyder det til alle folk synes jeg er så overdrivende 

og at self er deres børn er vigtigere end mit barn

Så du synes ikk at andre bruger de samme kræfter på jers barn som i gør på deres fordi de ikk køber jeres barns gave først?? 

Helt ærligt så forstår jeg ikk problemet... Du kan selv tage ud og købe gaven, købe noget andet end prinsesse bogstaverne (som hun faktisk ikk engang kan bruge) eller vente med at købe en gave til januar (hvor det også er meget billigere) 

Så vigtigt er det altså heller ikk.. Jeg har da flere gange købt bassens gave i sidste øjeblik, og det er ikk fordi han ikk er det vigtigste men fordi at jeg ikk har nået det... Og jeg aner ikk hvad de andre køber til ham og det skal jeg da heller ikk vide.... 

Synes du overdriver mega meget.... 

Anmeld

11. december 2014

Mor til Ella

Okay jeg forstår slet ikke hvad du bliver ked af...

barnet fatter intet, min den mindste er 6 mdr til jul, og får intet af os, og har sagt til alle at de ikke skal tænke på gave til hende, hun kan få lov at rime lidt i en af mine gaver hvis hun vil det....

jeg er også fuldstændig ligeglad hvad rækkefølge jeg køber gaverne, dem jeg ved hvad skal have køber jeg først. Og de fleste steder kan man da bestille fredag før kul og nå levering.

næste gang bestil selv, mænd hænger ofte lidt i bremsen

Jeg ville heller aldrig koordinere gaver, det er da slet ikke hyggeligt. Og helt ærligt er de fleste kæder i alle mellemstore og store byer. Og det er godt nok sjældent jeg har set folk få en gave fra en eller anden lille butik i udkants Danmark

Synes det er en ærgerlig tilgang til set hele at det bare er besværligt.... 

Anmeld

11. december 2014

Sprit25

Herhjemme sætter vi bare ekstra penge ind på en opsparing fordi hun fatter ikke en skid. Hvis hun overhovedet er vågn til den tid 

dog ved jeg også hvad min datter får rundt omkring bare fordi jeg er så mega nysgerrig og jeg ikke må få afvide hvad jeg får  

træls du blev ked af det, fordi julen er mega vigtig men ja jeg kan heller ikke helt se problemet men øv og æv til dig

Anmeld

11. december 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
MysteriousAngel skriver:

Jeg synes det er rart at vide hvad de får. Det er jo ikke mig der får dem. Min familie er spredt ud over hele landet og nogle butikker er kun hos dem og omvendt. Så vi skal bøvle meget med gaver hvis de skal byttes så det undgår jeg helst. 

Men det er den der giver gaven som skal sørge for, at man kan bytte gaven i hele landet. Der er masser af større forreninger i hele landet.

Dit barn er fuldstændig ligeglad med julegaven og forstår ingenting. Har selv en dreng fra oktober, så ved godt hvad det betyder, at have en baby juleaften.

Anmeld

11. december 2014

fo82

Huha..... Jeg må altså også melde mig under koret der mener at du lægger alt for meget i timingen af gaveindkøb...

Helt ærligt - fordi familiens gaver bliver bestilt først har da ingen betydning for hvor vigtig jeres barn er - undskyld mig men sikke en gang vrøvl...

Det er ærgerligt  at de bogstaver du synes er fantastiske ikke når frem, men det er da lige så meget dit ansvar - du kunne have bestilt dem på egen hånd, eller banket i bordet og sagt at tiden var ved at løbe ud....

I og med at du ikke selv har taget affære - skulle din mand og din familie så også så tvivl om hvor vigtig din datter er for dig??? Nej vel? Hvad giver dig så retten til at gøre det mod ham/dem? 

Anmeld

11. december 2014

Loan

Lucka bliver 5 måneder d 28, han er formentligt puttet inden vi nogensinde når til gaverne, han er fuldkommen ligeglad med gaverne men vi har dog købt nogle enkle små ting som han kan få brug for/gavn af.

Og vores gaver er nu også købt fuldkommen spredt, på den måde der ikke er nogen bestemt rækkefølge de skal købes i.

Og så forstår jeg ikke hvorfor i ikke bare sender nogle enkle ønsker til de forskellige, så skal i ikke vente på svar fordi ingen har samme ønsker og i kan købe lige hvad i vil med det samme.

Anmeld

11. december 2014

MysteriousAngel

MoarHvidovre skriver:

Men det er den der giver gaven som skal sørge for, at man kan bytte gaven i hele landet. Der er masser af større forreninger i hele landet.

Dit barn er fuldstændig ligeglad med julegaven og forstår ingenting. Har selv en dreng fra oktober, så ved godt hvad det betyder, at have en baby juleaften.

Der ser vi helt forskelligt på det. Jeg synes absolut ikke at det er giverens ansvar at gaven skal kunne byttes. Jeg synes at man skal samarbejde om gaverne der hvor man kan. Min gamle mormor som er 80 skal da ikke rejse 75 km med tog og bus for at finde en butik hvor gaven skal kunne byttes. Så er det bedre hun køber den gave som er i hendes by hvor jeg ved at ingen andre køber den. Igen, jeg orker ikke at rejse land  og rige rundt for at bytte. Forventer ikke andre gør heller. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.