Ih hvor bliv jeg ked af det ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2014

TNBC

Sandratoft skriver:

Og så behøves jeg heller ikke få den helt perfekte gave, det er ikke det julen handler om  

Kan godt forstå hvis det er anderledes med børn , de kan godt blive slemt skuffede hvis det ikke er det helt rigtige  

Nemlig. Jeg bliver glad for hvad jeg får. Og folk kender mig, så de ved hvad jeg kan li, og lad dem finde ting ud fra det.

Ja, det er anderledes med børn, men igen når man sender en ønskeseddel ud, skal det være ønsker, ikke et krav på at de skal have det.. Og man skal da ikke vide hvad de får, og hvad så hvis de får to ens biler eller det samme dukkesæt, så bytter man det, eller måske barnet er ligeglad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2014

MysteriousAngel

MoarHvidovre skriver:

Hvis man gerne vil vide, hvad de får i julegaven synes jeg det er som en bestillingsliste. Så sætter man lige fluehak ved hver gave der er købt. I stedet for, at se hvad barnet/børnene får og glæde sig ved det juleaften. Hvis der så er en dobbelgænger, ja, så bytter man den bare

Hva? Det er da ikke en bestillingsliste fordi jeg gerne vil vide hvad folk køber. En bestillingsliste er hvis man giver dem en liste og siger at de ikke må gå udover og bliver sur hvis ikke man får hvad man ønsker sig.

Her må de hjertens gerne gå udover. Hvis de finder noget som de synes er vildt perfekt så må de gerne købe det. Så er vildt uenig i din definition.

Dejligt at du har masser af tid til at bytte gaver. Det har vi ikke. Men vi er så også 30+ på gavefod. Hvis ungerne kun fik 5 gaver hver var det måske noget andet.

Anmeld

14. december 2014

MysteriousAngel

Yurie skriver:

Nemlig. Jeg bliver glad for hvad jeg får. Og folk kender mig, så de ved hvad jeg kan li, og lad dem finde ting ud fra det.

Ja, det er anderledes med børn, men igen når man sender en ønskeseddel ud, skal det være ønsker, ikke et krav på at de skal have det.. Og man skal da ikke vide hvad de får, og hvad så hvis de får to ens biler eller det samme dukkesæt, så bytter man det, eller måske barnet er ligeglad.

Sidste år fik min datter, 5! forskellige dukkesenge.

Problemet med det er.

1: Vi har ikke plads til 5.

2: Hun gider faktisk ikke lege med dukker.

3: De var fra 5 forskellige butikker. En der var 75 km fra os. En der ligger 35 km fra os og så 3 lokalt.

3 af dukkesengene kunne ikke byttes da der ikke var bon/byttemærke på.

Der måtte jeg så sidde og lave handler alle steder for at komme af med dem. Rigtig bøvlet. Tidskrævende. Og hun kunne ikke få det fulde beløb for dem da der både var udsalg alle steder og de jo var "brugt".

De 2 af sengene var så langt væk. Der måtte jeg bruge tid/benzin på at køre rundt for at bytte dem. Det var så specialbutikker hvor der INTET var til min datter af hendes interesse. Så måtte købe dem af min datter. For de gav kun tilgodebeviser. Har stadig et tilbage. Får det ikke brugt. 1: Det er alt for dyrt i den butik. 2: Jeg kommer der aldrig. 3: Der er intet der falder i min smag. Det er alt for romantisk.

Anmeld

14. december 2014

TNBC

MysteriousAngel skriver:

Problemet med det er.

3: De var fra 5 forskellige butikker. En der var 75 km fra os. En der ligger 35 km fra os og så 3 lokalt.

Der måtte jeg så sidde og lave handler alle steder for at komme af med dem. Rigtig bøvlet. Tidskrævende. Og hun kunne ikke få det fulde beløb for dem da der både var udsalg alle steder og de jo var "brugt".

De 2 af sengene var så langt væk. Der måtte jeg bruge tid/benzin på at køre rundt for at bytte dem. Det var så specialbutikker hvor der INTET var til min datter af hendes interesse. Så måtte købe dem af min datter. For de gav kun tilgodebeviser. Har stadig et tilbage. Får det ikke brugt. 1: Det er alt for dyrt i den butik. 2: Jeg kommer der aldrig. 3: Der er intet der falder i min smag. Det er alt for romantisk.

5 det er også meget uheldigt, især når hun ikke leger med dukker. Men det er måske en ide at skrive på ønskeseddlen; Ikke noget med dukker, for det leger hun ikke med.

Jeg har aldrig oplevet at få fem af den samme slags ting, men jeg kan godt forstå at du synes det er irriterende, især når bon er væk og to af butikkerne så langt væk. Men jeg ville stadigvæk ikke vide hvad mine børn fik.

Har du overvejet at dele ønskeseddlen op? Sådan at du skriver 2-3ting på flere seddler og så deler dem ud. Sådan at alle ikke har de samme ting, måske større chance for at der ikke kommer flere af de samme ting. Og så skriv på, hvad hun bare ikke vil have

Var der nogle fjerne familie medlemmer der gav hende dem, siden de ikke vidste at hun ikke leger med dukker?

Anmeld

14. december 2014

1977

Profilbillede for 1977
MysteriousAngel skriver:

Problemet med det er.

Jeg måtte 4 timer med DSB hjem en jul med 3 elkedler  der kunne jeg ikke helt lide min famile mere 

Anmeld

14. december 2014

TNBC

Jeanne skriver:

Jeg måtte 4 timer med DSB hjem en jul med 3 elkedler  der kunne jeg ikke helt lide min famile mere 

Sludder elkedler kan man aldrig få nok af...

Anmeld

14. december 2014

lineog4

Har virkelig vredet min hjerne for at se om jeg kunne huske hvad mine børn fik i gaver til deres første jul - og jeg kan simpelthen ikke huske det.

Men jeg kan huske min datter på knapt 9 mnd, havde en blå apencer på jeg havde syet, hun smagte æbleskiver for første gang og smaskede, hun begyndte at kravle fordi hun skulle nå de pebernødder der var faldet ned fra træet og hun elskede at række efter julepynten.

Liam var 2 mnd og jeg husker bare en juleaften der var så modsatrettende fordi jeg på den ene side var så lykkelig over jeg endelig var mor til to levende børn, men samtidig også i så stor sorg over hende jeg manglede.

Med Linus, ej det var bare verdens bedste juleferie - det var sne og mine 3 børn legede så godt sammen...

ja jeg kan huske en masse, men jeg kan overhovedet ikke huske en eneste gave fra juleaften - måske der siger en del om hvor lidt gaverne betyder. Nyd december med din datter, lige denne december kommer ikke igen, lige denne jul kommer ikke igen - men gaverne kan kæbes alle årets 365 dage.

Anmeld

14. december 2014

Anonym trådstarter

Endnu en gang tak for alle jeres svar de damer og jeg er blivet mere afslappet.

og glæder mig KUN til at holde jul og hygge mig med min elskede datter og mand og alle dem jeg holder af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.