Vold/overfald/chikane - Blander du dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
modesty skriver:

I skriver alle at I ikke ville bryde ind i et overfald fordi I er blevet mødre. Men så tager jeg den kontroversielle holdning at jeg altså heller ikke ville have brudt ind før jeg blev mor.

Sorry, men hellere at en anden får bank, end at både den anden OG jeg får bank. Jeg ville aldrig kunne forsvare mig mod en stærk, aggressiv mand, sådan er naturen bare indrettet. Sad but true.

Der er jo også en grund til at politiet understreger at man ikke skal bryde ind i et voldeligt overfald, men ringe til dem i stedet. Det handler om nultolerance overfor selvtægt, men det handler jo også om at mindske skader og traumer.

Jeg ville til hver en tid ringe til politiet, og i en situation hvor vi var mange mod én ville jeg også bryde ind (som i det nævnte eksempel i bussen), men ikke alene.

Det jeg mener er at der skal mere til før jeg ville gribe ind. Jeg skal være meget sikker på at jeg kan håndtere hvad der måtte komme. Tidligere ville jeg ikke have givet det lige så mange tanker, men nej jeg ville heller ikke før jeg blev mor sætte mig selv i fare. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
MorDk skriver:

JEG skriver: "en svagpisser som ser den anden vej" De fleste er jer der har svaret i denne tråd gør jo netop noget. I ser ikke den anden vej. Hvorfor flipper I så ud over ordet "svagpisser"? I don't get it!

Jeg tror det er fordi når du skriver "griber ind" eller "blander sig", så læser mange det som - prøver at standse overfaldet fysisk/råbe efter overfaldsmanden eller lign. Måske har man ikke følelsen af at have grebet ind/blandet sig hvis man "blot" ringer til politiet og går videre. Det har man jo, man har reageret, men ja - blot en tanke  

Anmeld

8. december 2014

Trekløver(:

mor:) skriver:

Jeg synes ikke du har noget at fortryde, for der var jo ikke noget at melde til politiet. Tror ikke de kommer fordi han råbte af sin kone. 

Nu var det temmlig voldsomt, og han virkede meget truende. Men nej de har nok ikke ressourcer til sådanne opgaver, men derfor føler jeg, at jeg burde have ringet. Det var også det jeg fik anbefalet af de fleste herinde, da jeg oprettede en tråd om det, da det lige var sket. 

Anmeld

8. december 2014

MorDk

Patriark skriver:

Du kan mene hvad du vil og kalde folk hvad du vil, men til syvende og sidst har man kun et ansvar og det er for sin familie.

Jeg har tidligere grebet ind i voldsomme situationer, men i takt med at jeg er blevet far vil jeg, sandsynligvis, tænke mig ekstra godt om, før jeg ville handle på en situation, hvor min sikkerhed ville være på spil.

I min verden er det ikke, at være en "svagpisser", det er at have sine prioriteter i orden.

Ja det er også rigtig godt. Jeg tænker da også på min familie frem for andre, men jeg vender ikke bare det "blinde" øje til og det er det som som jeg vil frem til. Jeg skriver ikke at man er en svagpisser hvis ikke man overfalder gerningsmanden eller lign. Men jeg mener det er skamløst et eller andet sted at vende "det blinde øje til" Jeg håber på at mine børn vokser op og ved at man hjælper der hvor man kan - den bedste måde kan i given situation. At lade som ingenting er ikke godt nok i mine øjne! 

Anmeld

8. december 2014

MorDk

Mor11 skriver:

Jeg tror det er fordi når du skriver "griber ind" eller "blander sig", så læser mange det som - prøver at standse overfaldet fysisk/råbe efter overfaldsmanden eller lign. Måske har man ikke følelsen af at have grebet ind/blandet sig hvis man "blot" ringer til politiet og går videre. Det har man jo, man har reageret, men ja - blot en tanke  

Ja det kan du have ret i at folk kan misforstå det... men at gribe ind er også "at gøre noget" og det kan være: at hente hjælp, råbe op, gribe fat, ringe til politiet m.m 

Anmeld

8. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
MorDk skriver:

Ja det kan du have ret i at folk kan misforstå det... men at gribe ind er også "at gøre noget" og det kan være: at hente hjælp, råbe op, gribe fat, ringe til politiet m.m 

Helt sikkert jeg tror bare mange stadig vil føle de har ladt ofret i stikken hvis de ringer til politi for derefter at gå videre. og så rammer "svagpisser" måske lidt hårdt på samvittigheden, fordi man gjorde hvad man følte man kunne i situationen, men at det nok ikke var nok ift ofret. 

Anmeld

8. december 2014

MorDk

Helt sikkert jeg tror bare mange stadig vil føle de har ladt ofret i stikken hvis de ringer til politi for derefter at gå videre. og så rammer "svagpisser" måske lidt hårdt på samvittigheden, fordi man gjorde hvad man følte man kunne i situationen, men at det nok ikke var nok ift ofret. 

Ja ok... Men jeg må nok for "God ordens skyld" undskylde... for ellers kan jeg have det ord hængende på mig resten af mine dage fordi jeg formulerede mig uhensigtsmæssigt og ikke korrekt. Man skal passe på herinde... Men det ved jeg jo. Forstår bare ikke man hænger sig SÅ meget i 1 ord når jeg faktisk også senere forklarede hvorfor jeg brugte det. Kan forstå, hvis folk gik mere op i overskriften da det er der jeg mener jeg har ramt forkert. Nemlig at skrive BLANDE SIG frem for HJÆLPE. så undskyld allesammen. SUK!

Anmeld

8. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
MorDk skriver:

Ja ok... Men jeg må nok for "God ordens skyld" undskylde... for ellers kan jeg have det ord hængende på mig resten af mine dage fordi jeg formulerede mig uhensigtsmæssigt og ikke korrekt. Man skal passe på herinde... Men det ved jeg jo. Forstår bare ikke man hænger sig SÅ meget i 1 ord når jeg faktisk også senere forklarede hvorfor jeg brugte det. Kan forstå, hvis folk gik mere op i overskriften da det er der jeg mener jeg har ramt forkert. Nemlig at skrive BLANDE SIG frem for HJÆLPE. så undskyld allesammen. SUK!

Ja man skal træde varsomt 

Anmeld

8. december 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

alt efter hvem hvor og hvad...

Jeg har en familie at tænke på...

Hvad vil der ske med dem hvis jeg blander mig?

Vi har en overbo som jeg har mistanke om tæver sin familie men jeg er hunderæd for min families sikkerhed hvis jeg anmelder det jeg hører...

hvis jeg underrettede så ville de vide hvem der havde gjort det og jeg har en lille dreng på 3, en kæreste, og vores bil som er vores eneste mulighed for kontakt med familien at skulle tage med i overvejelserne...

havde jeg været alene så havde jeg anmeldt til både politi og kommune...

Men jeg er ikke et sekund i tvivl om at han vil gå fuldkommen besærk og smadre vores bil, vores dør og sørge for at vi ikke længere vil være trygge i vores eget hjem...

det har jeg ikke lyst til at prøve igen... Slet ikke fordi jeg denne gang her vores søn at tænke på også...

Sidst vi anmeldte endte vi med at flytte for at få fred, hemmelig adresse og numre i 2 år, og konstant se sig over skulderen når man var i den gamle by for om hun nu kom kørende eller gående...

Anmeld

8. december 2014

Isabella_mor

Jeg vil sige at det kommer virkelig an på situationen.. Hvis det er store mænd der slås med hinanden så vil jeg nok ikke have indflydelse. Men er det knægte/tøser så vil jeg helt klart blande mig ved at råbe højt. Og jeg vil også ringe til politiet. Og hvis det er muligt, vil jeg også tage billeder eller filme det.! 

Og jeg blander mig ogsp når folk er onde ved sine dyr, typisk hunde, på gaden. Og der har jeg da selv været tæt på at få et par flade.! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.