Vold/overfald/chikane - Blander du dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.170 visninger
61 svar
60 synes godt om
8. december 2014

MorDk

Blander du dig, hvis du ser et overfald? Stopper du det? Ringer du til politiet? Spørger du indtil offeret efterfølgende? Eller er du sådan en svagpisser som kigger den anden vej? Jeg sidder og ser Go' morgen Danmark og jeg er ærligt talt dybt rystet over, at der findes SÅ mange "svagpissere" i det her samfund! Tag jer dog sammen og hjælp jeres medmennesker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2014

sne190810

Hvad omhandlede Go' morgen Danmark om?? Missede det

Anmeld

8. december 2014

Mettefpigen

Synes faktisk det er grimt at sige svagpisser... Der kan være rigtig mange grunde til at man ikk blander sig...

Jeg blander mig ikk, men ringer til politiet og taler med offeret efterfølgende... 

Hvis du vil kalde mig svagpisser så gør du bare det, men jeg kan som en person ikk gør meget overfor flere mennesker og samtidig har jeg et barn derhjemme som har brug for mig.. Man ved aldrig hvad folk gemmer i tøjet og de kan sagtens gemme en kniv eller andet, og jeg skal ikk stikkes ned.... 

Anmeld

8. december 2014

MorDk

Der var en fyr som var blevet overfaldet i en bus. INGEN gjorde noget. INGEN! Og så var der en mand der fortalte at han engang selv blevet slået da han ville hjælpe 2 unger piger der blev generet.

Jeg er klar over at man selvfølgelig skal passe på sig selv m.m MEN det at der INGEN der hjælper det synes jeg er pinligt. Skamløst! 

Jeg er klar over at jeg ikke selv ville kunne stoppe en stor mand som er tosset. MEN det at sætte ord på og være flere om at stoppe det kan være løsningen... Jeg har selv råbt op, ringet til politiet, og vidnet. 

Anmeld

8. december 2014

SandraXOXO

Det kommer an på om jeg har mine børn med. Ville aldrig stoppe et overfald og risikere det så bare gik udover mine børn. Det er ikke fordi jeg er en svagpisser, jeg tænker bare mere på mine børn end på en fremmed. Men ok har så aldrig stået i situationen heldigvis. 

Anmeld

8. december 2014

MorDk

Mettefpigen skriver:

Synes faktisk det er grimt at sige svagpisser... Der kan være rigtig mange grunde til at man ikk blander sig...

Jeg blander mig ikk, men ringer til politiet og taler med offeret efterfølgende... 

Hvis du vil kalde mig svagpisser så gør du bare det, men jeg kan som en person ikk gør meget overfor flere mennesker og samtidig har jeg et barn derhjemme som har brug for mig.. Man ved aldrig hvad folk gemmer i tøjet og de kan sagtens gemme en kniv eller andet, og jeg skal ikk stikkes ned.... 

Du skal da ikke sidde der bag skærmen og tage det personligt. Jeg synes generelt at vi er blevet nogle "svagpissere" her i samfundet. Og det er min mening. Ja man skal passe på sig selv... men hvis vi snakker om andre ting også... som hvis folk falder på gaden... GUD hvor oplever jeg tit at folk bare kigger og går videre. Hvad er det for en holdning at have? Folk er EGOCENTRERET og det er bare ikke til at holde ud. Ja... og så generaliserer jeg... når man som mor står og bakser med klapvogn og 2 unger... så er det sgu ikke alle der lige giver en hånd. 

Anmeld

8. december 2014

MorDk

SandraXOXO skriver:

Det kommer an på om jeg har mine børn med. Ville aldrig stoppe et overfald og risikere det så bare gik udover mine børn. Det er ikke fordi jeg er en svagpisser, jeg tænker bare mere på mine børn end på en fremmed. Men ok har så aldrig stået i situationen heldigvis. 

Der er selvfølgelig foreskel og man skal også vurderer situationen. Jeg ville jo heller ikke hoppe op på ryggen af overfaldsmanden, hvis jeg havde mine børn med. MEN jeg ville klart ringe til politiet og sikre mig at NOGEN tog sig af offeret. Jeg bliver jo nød til også at være et godt forbillede for mine børn. Vise dem at man hjælper andre i nød. På den ene eller den anden måde. 

Anmeld

8. december 2014

Kløver

Jeg synes nu også det er grimt at sige svagpissere, der kan være så mange grunde til man ikke reagerer eller tør reagere, jeg ville måske ringe til politiet og eller se om jeg kunne få et billede i smug af gernings man/mænd til politiet, alt efter situation. Men ja vi er en ego centreret nation og kan give mange eksempler på det, desværre 

Synes dog det virker mystisk og grotesk hvis et overfald kan finde sted i en bus fyldt med mennesker, og ingen greb ind 

Anmeld

8. december 2014

MorDk

Maja84 skriver:

Jeg synes nu også det er grimt at sige svagpissere, der kan være så mange grunde til man ikke reagerer eller tør reagere, jeg ville måske ringe til politiet og eller se om jeg kunne få et billede i smug af gernings man/mænd til politiet, alt efter situation. Men ja vi er en ego centreret nation og kan give mange eksempler på det, desværre 

Synes dog det virker mystisk og grotesk hvis et overfald kan finde sted i en bus fyldt med mennesker, og ingen greb ind 

Det var det manden fortalte om. INGEN greb ind. Buschaufføren køret ind til siden og åbnede døren så gerningsmændende kunne stå af. Efterfølgende var der INGEN der sikrede sig at manden var OK. 

Det kan være at mit ordvalg som "svagpisser" ikke klinger i jeres øre... men nu var det lige det ord der faldt mig ind. Havde jeg brugt et andet ord, havde det nok også være "forkert"... Folk skal jo ikke tage det personligt. 

Anmeld

8. december 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ville gerne selv have at nogen gav en hånd hvis jeg var offeret eller det var en af mine familiemedlemmer, så selvfølgelig ville jeg gøre noget. Det kommer lidt an på situationen hvad. Overfald uden form for våben (herunder kniv) i et område med andre mennesker så ville jeg blande mig direkte. Hvis der er én der blander sig er det nemmere for de resterende også at blande sig. Ingen vil være den første eller eneste. Det er lidt sværere at blande sig hvis der er våben involverede, så ville jeg ringe til politiet - selvfølgelig henvende mig til offeret når det var sikkert. 

Jeg synes helt sikkert vi skal blande os mere! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.