Vold/overfald/chikane - Blander du dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2014

MorDk

Mettefpigen skriver:

Jeg har været faldet om hvor ingen gjorde noget... Jeg har oplevet at vælte med klapvognen på vej ud af en bus uden at nogle gjorde noget.... 

Det er simpelthen utroligt! Er flov over at menneske!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2014

Mettefpigen

MorDk skriver:

Normalt ville jeg definerer det som en person som f.eks ytre sig negativt. Handler negativt fordi personen ikke har evner til at sige det modsatte. Eller slapsvans. Ja så ordvalget er umiddelbart ikke det rette MEN i min verden og i denne sammenhæng definerer jeg det således... at personen ikke evner at gøre noget ved situationen med muligheder/ressourcer denne har. MEN istedet vender det blinde øje til = gør det modsatte. 

Okay.. Jaa så ser vi forskelligt på ordet  

Men jo jeg gør noget, jeg involvere mig bare ikk i det... Men jaa der er mange der absolut ingenting gør og det er meget forkert... Alle ville da ønske at der var en der ville gøre noget hvis man står i en lortesituation... 

Anmeld

8. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mettefpigen skriver:

Jeg har været faldet om hvor ingen gjorde noget... Jeg har oplevet at vælte med klapvognen på vej ud af en bus uden at nogle gjorde noget.... 

Jeg siger ikk at det ikke er sandt hvad MorDk skriver. Jeg ville blot sige med det at det hele ikke kun er negativt. Nogle har oplevet uheldige ting - andre har ikke. Jeg har ikke oplevet at man lader nogen ligge på gaden.

Det er kedeligt med dine oplevelser  

Anmeld

8. december 2014

Mettefpigen

MorDk skriver:

Det er simpelthen utroligt! Er flov over at menneske!

Jaa... Jeg fik et ildebefindende da jeg var ca 13 år og min mor panikkede... Jeg var helt væk i flere minutter og den eneste der kom var en kvinde med en barnevogn... Og det var inde i midtbyen så der var massere af mennesker... ALLE andre gik forbi.... 

Med klapvognen var jeg chokket... Jeg var på vej ud af bussen men bussen holdte ikk helt inde ved kantstenen så der var hul imellem som jeg røg ned i med vognen... Da jeg kæmpede for at få vognen op gik håndet fra hinanden så bassen røg med hovedet forover (klapvognen)... Ingen gjorde noget og bussen ventede bare på at jeg fik vognen op på fortovet også kørte han videre.... 

Anmeld

8. december 2014

modesty

mor:) skriver:

Jeg siger ikk at det ikke er sandt hvad MorDk skriver. Jeg ville blot sige med det at det hele ikke kun er negativt. Nogle har oplevet uheldige ting - andre har ikke. Jeg har ikke oplevet at man lader nogen ligge på gaden.

Det er kedeligt med dine oplevelser  

Jeg har også kun oplevet at folk er blevet hjulpet.

Anmeld

8. december 2014

MorDk

Mettefpigen skriver:

Jaa... Jeg fik et ildebefindende da jeg var ca 13 år og min mor panikkede... Jeg var helt væk i flere minutter og den eneste der kom var en kvinde med en barnevogn... Og det var inde i midtbyen så der var massere af mennesker... ALLE andre gik forbi.... 

Med klapvognen var jeg chokket... Jeg var på vej ud af bussen men bussen holdte ikk helt inde ved kantstenen så der var hul imellem som jeg røg ned i med vognen... Da jeg kæmpede for at få vognen op gik håndet fra hinanden så bassen røg med hovedet forover (klapvognen)... Ingen gjorde noget og bussen ventede bare på at jeg fik vognen op på fortovet også kørte han videre.... 

Anmeld

8. december 2014

Trekløver(:

MorDk skriver:

Blander du dig, hvis du ser et overfald? Stopper du det? Ringer du til politiet? Spørger du indtil offeret efterfølgende? Eller er du sådan en svagpisser som kigger den anden vej? Jeg sidder og ser Go' morgen Danmark og jeg er ærligt talt dybt rystet over, at der findes SÅ mange "svagpissere" i det her samfund! Tag jer dog sammen og hjælp jeres medmennesker.

Som dagens DK er i dag, hvor flere og flere går rundt med våben på sig fx. små knive, så forstår jeg godt at mange mennesker er bange for at blande sig. De færreste vil sætte deres eget liv på spil. Men jeg fatter slet IKKE at ingen sikre sig, at den stakkels mand er okay bagefter! Der er nogle åbenbart sig selv nærmest

Så sent som for nogle måneder siden, der oplevede jeg en mand overfuse sin kone på åben gade i en lille by (hvor jeg bor). De havde deres to små børn med i barnevogn, og jeg kom gående med min datter. Det var kun mig der så det, og manden tæskede hende ikke eller noget, men råbte af hende og hev en pakke bleer ud af hånden på hende. Situationen var yderst ubehagelig, og jeg blev bange! Jeg stoppede op, og afventede hvad der skete, og blev ved med at kigge tilbage. Men manden han kiggede meget truende på mig, og jeg kom af sti af sted med min lille datter. Det endte med at jeg så manden gik og kvinden gik stille og roligt efter. Har set dem flere gange efterfølgende, og har heldigvis ikke oplevet nogen form for skænderi mellem dem siden.

Men jeg gjorde ikke noget. Jeg var lamslået, og ville ringe til politiet, hvis det udviklede dig yderligere, hvilket det ikke gjorde, men jeg fortryder at jeg ikke ringede til politiet, selvom de muligvis ikke ville gøre noget alligevel. Burde have ringet, da jeg var kommet hjem 5 min efter, men var bange. Bange for om manden så ville se sig sur på mig efterfølgende, så jeg ikke ville turde gå tur med min datter alene længere. Så i bund og grund er jeg en svagpisser, når jeg har mit barn med!!!. 

Anmeld

8. december 2014

modesty

I skriver alle at I ikke ville bryde ind i et overfald fordi I er blevet mødre. Men så tager jeg den kontroversielle holdning at jeg altså heller ikke ville have brudt ind før jeg blev mor.

Sorry, men hellere at en anden får bank, end at både den anden OG jeg får bank. Jeg ville aldrig kunne forsvare mig mod en stærk, aggressiv mand, sådan er naturen bare indrettet. Sad but true.

Der er jo også en grund til at politiet understreger at man ikke skal bryde ind i et voldeligt overfald, men ringe til dem i stedet. Det handler om nultolerance overfor selvtægt, men det handler jo også om at mindske skader og traumer.

Jeg ville til hver en tid ringe til politiet, og i en situation hvor vi var mange mod én ville jeg også bryde ind (som i det nævnte eksempel i bussen), men ikke alene.

Anmeld

8. december 2014

Patriark

MorDk skriver:

Blander du dig, hvis du ser et overfald? Stopper du det? Ringer du til politiet? Spørger du indtil offeret efterfølgende? Eller er du sådan en svagpisser som kigger den anden vej? Jeg sidder og ser Go' morgen Danmark og jeg er ærligt talt dybt rystet over, at der findes SÅ mange "svagpissere" i det her samfund! Tag jer dog sammen og hjælp jeres medmennesker.

Du kan mene hvad du vil og kalde folk hvad du vil, men til syvende og sidst har man kun et ansvar og det er for sin familie.

Jeg har tidligere grebet ind i voldsomme situationer, men i takt med at jeg er blevet far vil jeg, sandsynligvis, tænke mig ekstra godt om, før jeg ville handle på en situation, hvor min sikkerhed ville være på spil.

I min verden er det ikke, at være en "svagpisser", det er at have sine prioriteter i orden.

Anmeld

8. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Trekløver(: skriver:

Som dagens DK er i dag, hvor flere og flere går rundt med våben på sig fx. små knive, så forstår jeg godt at mange mennesker er bange for at blande sig. De færreste vil sætte deres eget liv på spil. Men jeg fatter slet IKKE at ingen sikre sig, at den stakkels mand er okay bagefter! Der er nogle åbenbart sig selv nærmest

Så sent som for nogle måneder siden, der oplevede jeg en mand overfuse sin kone på åben gade i en lille by (hvor jeg bor). De havde deres to små børn med i barnevogn, og jeg kom gående med min datter. Det var kun mig der så det, og manden tæskede hende ikke eller noget, men råbte af hende og hev en pakke bleer ud af hånden på hende. Situationen var yderst ubehagelig, og jeg blev bange! Jeg stoppede op, og afventede hvad der skete, og blev ved med at kigge tilbage. Men manden han kiggede meget truende på mig, og jeg kom af sti af sted med min lille datter. Det endte med at jeg så manden gik og kvinden gik stille og roligt efter. Har set dem flere gange efterfølgende, og har heldigvis ikke oplevet nogen form for skænderi mellem dem siden.

Men jeg gjorde ikke noget. Jeg var lamslået, og ville ringe til politiet, hvis det udviklede dig yderligere, hvilket det ikke gjorde, men jeg fortryder at jeg ikke ringede til politiet, selvom de muligvis ikke ville gøre noget alligevel. Burde have ringet, da jeg var kommet hjem 5 min efter, men var bange. Bange for om manden så ville se sig sur på mig efterfølgende, så jeg ikke ville turde gå tur med min datter alene længere. Så i bund og grund er jeg en svagpisser, når jeg har mit barn med!!!. 

Jeg synes ikke du har noget at fortryde, for der var jo ikke noget at melde til politiet. Tror ikke de kommer fordi han råbte af sin kone. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.