MorDk skriver:
Blander du dig, hvis du ser et overfald? Stopper du det? Ringer du til politiet? Spørger du indtil offeret efterfølgende? Eller er du sådan en svagpisser som kigger den anden vej? Jeg sidder og ser Go' morgen Danmark og jeg er ærligt talt dybt rystet over, at der findes SÅ mange "svagpissere" i det her samfund! Tag jer dog sammen og hjælp jeres medmennesker.
Som dagens DK er i dag, hvor flere og flere går rundt med våben på sig fx. små knive, så forstår jeg godt at mange mennesker er bange for at blande sig. De færreste vil sætte deres eget liv på spil. Men jeg fatter slet IKKE at ingen sikre sig, at den stakkels mand er okay bagefter! Der er nogle åbenbart sig selv nærmest
Så sent som for nogle måneder siden, der oplevede jeg en mand overfuse sin kone på åben gade i en lille by (hvor jeg bor). De havde deres to små børn med i barnevogn, og jeg kom gående med min datter. Det var kun mig der så det, og manden tæskede hende ikke eller noget, men råbte af hende og hev en pakke bleer ud af hånden på hende. Situationen var yderst ubehagelig, og jeg blev bange! Jeg stoppede op, og afventede hvad der skete, og blev ved med at kigge tilbage. Men manden han kiggede meget truende på mig, og jeg kom af sti af sted med min lille datter. Det endte med at jeg så manden gik og kvinden gik stille og roligt efter. Har set dem flere gange efterfølgende, og har heldigvis ikke oplevet nogen form for skænderi mellem dem siden.
Men jeg gjorde ikke noget. Jeg var lamslået, og ville ringe til politiet, hvis det udviklede dig yderligere, hvilket det ikke gjorde, men jeg fortryder at jeg ikke ringede til politiet, selvom de muligvis ikke ville gøre noget alligevel. Burde have ringet, da jeg var kommet hjem 5 min efter, men var bange. Bange for om manden så ville se sig sur på mig efterfølgende, så jeg ikke ville turde gå tur med min datter alene længere. Så i bund og grund er jeg en svagpisser, når jeg har mit barn med!!!.
Anmeld