Soffy27 skriver:
Ser på ingen måde mig selv som en svagpisser - selvom jeg personligt synes det er et forkert ordvalg.. Jeg har altid grebet ind, og har selv forstuvet kæben, da jeg blandende mig.. Hvis der er en der falder smider jeg hvad jeg har i hænderne og hjælper vedkommende, ringer efter ambulance, venter med dem,yder psykisk førstehjælp osv, eller som jeg oplevede forleden dag, en ældre dame der følte sig svimmel ved kassen i Rema1000 og derefter spurgte ind til hende og tilbød at følge hende hjem, eller ringe til familie..
Men i dagens Danmark ved man ikke hvad overfaldsmændene/kvinderne har på sig! Og jeg er mor! Mine børn skal ikke miste deres mor.. Vil til enhver tid ringe til politiet, men at blande mig? Det gør jeg ikke længere.. Har oplevet et overfald 1 gang siden jeg blev mor, og mens jeg var gravid med nummer 2..
4 unge kvinder kastede en anden kvinde i jorden, sparkede hende, slog hende osv... Alt imens et stort brød af en taxachauffør stod og kiggede på.. Gik forbi kvinderne, og råbte og skreg af denne mand, hvorfor fanden han ikke gjorde noget og at han da ikke bare kan stå og glo! Det gjorde han så, og jeg gik rundt om hjørnet, og kiggede med for at sikre mig at han fik skilt dem ad.. Det kan godt være det gør mig, til en såkaldt "svagpisser" men jeg vægter mig selv, og især mine børn højere.. Så gribe ind selv vil jeg ikke længere, men sørge hellere end gerne at der bliver taget hånd om det, enten via politi eller i mit tilfælde en mand..
Jeg synes ikke det gør dig til en svagpisser. Du handlede... Du fik manden til at hjælpe. Mange gøre INGENTING. De vender det blinde øje til. Der ER forskellen.