Vold/overfald/chikane - Blander du dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2014

mpr

Jeg ved ikke om jeg turde blande mig sådan direkte overfor overfalds manden/mændene men havde ringet til politiet.. 

Har tit overvejet om jeg skulle have en spray deo i tasken i tilfælde af at jeg så nogen overfalde en (man må jo ikke bruge peber spray men deo kan virke ganske effektivt tror jeg.) Men det ville så kun være hvis det var en person der overfaldt og ikke sådan en kæmpe buf en.. 

Men synes til gengæld heller ikke landets beskyttelse og overhoveder ligger op til at man skal hjælpe når de siger de vil hellere have et godt vidne end 2 ofre.. Det ville der jo ikke komme hvis det var en flok der reagerede på det der skete, som fx det i bussen.. Havde chaufføren standset bussen så var folk blevet tvunget til at forholde sig til hvad der skete, i stedet for bare at køre videre og så smide dem af når de var færdige  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2014

MorDk

Soffy27 skriver:

Ser på ingen måde mig selv som en svagpisser - selvom jeg personligt synes det er et forkert ordvalg.. Jeg har altid grebet ind, og har selv forstuvet kæben, da jeg blandende mig.. Hvis der er en der falder smider jeg hvad jeg har i hænderne og hjælper vedkommende, ringer efter ambulance, venter med dem,yder psykisk førstehjælp osv, eller som jeg oplevede forleden dag, en ældre dame der følte sig svimmel ved kassen i Rema1000 og derefter spurgte ind til hende og tilbød at følge hende hjem, eller ringe til familie..

Men i dagens Danmark ved man ikke hvad overfaldsmændene/kvinderne har på sig! Og jeg er mor! Mine børn skal ikke miste deres mor.. Vil til enhver tid ringe til politiet, men at blande mig? Det gør jeg ikke længere.. Har oplevet et overfald 1 gang siden jeg blev mor, og mens jeg var gravid med nummer 2..

4 unge kvinder kastede en anden kvinde i jorden, sparkede hende, slog hende osv... Alt imens et stort brød af en taxachauffør stod og kiggede på.. Gik forbi kvinderne, og råbte og skreg af denne mand, hvorfor fanden han ikke gjorde noget og at han da ikke bare kan stå og glo! Det gjorde han så, og jeg gik rundt om hjørnet, og kiggede med for at sikre mig at han fik skilt dem ad.. Det kan godt være det gør mig, til en såkaldt "svagpisser" men jeg vægter mig selv, og især mine børn højere.. Så gribe ind selv vil jeg ikke længere, men sørge hellere end gerne at der bliver taget hånd om det, enten via politi eller i mit tilfælde en mand.. 

Jeg synes ikke det gør dig til en svagpisser. Du handlede... Du fik manden til at hjælpe. Mange gøre INGENTING. De vender det blinde øje til. Der ER forskellen.

Anmeld

8. december 2014

Krydserfingre

Slap nu af med at hæng jer i et enkelt ord som TS brugte... Det er jo ligemeget. Hendes pointe er jo blot at mange her i Danmark har en tendens til at være tilskuere (svagpissere, ser på den anden vej, kald det hvad du vil!) når der opstår tumult i gadebilledet, hvilket jeg giver hende totalt ret i! Mange er for dårlige til at reagere, om man så selv griber ind eller ringer til politiet er ligemeget - bare man gør noget! Det kan alle vel give ret i - eller hvad?

Anmeld

8. december 2014

MorDk

Pigeeeeen skriver:

Slap nu af med at hæng jer i et enkelt ord som TS brugte... Det er jo ligemeget. Hendes pointe er jo blot at mange her i Danmark har en tendens til at være tilskuere (svagpissere, ser på den anden vej, kald det hvad du vil!) når der opstår tumult i gadebilledet, hvilket jeg giver hende totalt ret i! Mange er for dårlige til at reagere, om man så selv griber ind eller ringer til politiet er ligemeget - bare man gør noget! Det kan alle vel give ret i - eller hvad?

Tak endelig én der har fattet pointen/meningen med oplægget

Anmeld

8. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nu har jeg ikke set udsendelsen. Men det kommer meget an på situationen om jeg ville blande mig. Jeg vil dog altid ringe til politiet ligesom jeg også vil sikre mig offeret er okay efterfølgende. Men jeg vil ikke sætte mit eget liv i fare - ikke efter jeg er blevet mor. Du kan kadlde det at være svagpisser, det gør mig sådan set ikke noget. Mine børn vil altid komme i første række 

Anmeld

8. december 2014

MorDk

mor:) skriver:

Nu har jeg ikke set udsendelsen. Men det kommer meget an på situationen om jeg ville blande mig. Jeg vil dog altid ringe til politiet ligesom jeg også vil sikre mig offeret er okay efterfølgende. Men jeg vil ikke sætte mit eget liv i fare - ikke efter jeg er blevet mor. Du kan kadlde det at være svagpisser, det gør mig sådan set ikke noget. Mine børn vil altid komme i første række 

Du gør jo noget så nej du er ikke en "svagpisser"

Anmeld

8. december 2014

MorDk

JEG skriver: "en svagpisser som ser den anden vej" De fleste er jer der har svaret i denne tråd gør jo netop noget. I ser ikke den anden vej. Hvorfor flipper I så ud over ordet "svagpisser"? I don't get it!

Anmeld

8. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MorDk skriver:

Du skal da ikke sidde der bag skærmen og tage det personligt. Jeg synes generelt at vi er blevet nogle "svagpissere" her i samfundet. Og det er min mening. Ja man skal passe på sig selv... men hvis vi snakker om andre ting også... som hvis folk falder på gaden... GUD hvor oplever jeg tit at folk bare kigger og går videre. Hvad er det for en holdning at have? Folk er EGOCENTRERET og det er bare ikke til at holde ud. Ja... og så generaliserer jeg... når man som mor står og bakser med klapvogn og 2 unger... så er det sgu ikke alle der lige giver en hånd. 

Jeg har så oplevet det modsatte. Der var så mange rundt om at jeg ville være overflødig. Jeg har egentlig aldrig oplevet nogen falder og ingen reagerer. 

Anmeld

8. december 2014

LLT.

Har jeg mine børn med foretrækker jeg er ringe til politiet men er de ikke med tøver jeg ikke med at blande mig!

nej mine 157cm og 46 kg stopper sq ingen, men jeg nægter at se til fra sidelinjen at et andet menneSke er i nød... Så er det lige meget om det er overfald, ulykke eller hvad det nu måtte være

Anmeld

8. december 2014

Mettefpigen

mor:) skriver:

Jeg har så oplevet det modsatte. Der var så mange rundt om at jeg ville være overflødig. Jeg har egentlig aldrig oplevet nogen falder og ingen reagerer. 

Jeg har været faldet om hvor ingen gjorde noget... Jeg har oplevet at vælte med klapvognen på vej ud af en bus uden at nogle gjorde noget.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.