Barn dumt eller godt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2014

Kærlighediminmave

Anonym skriver:

Vil lige sige jeg kommer ikke på kontanthjælp jeg har en elev plads og et godt forhold til min arbejdsplads. Jeg er instillede  på jeg skal have et 8-16 job før jeg kan få børn ellers gå det ikke. 

Vi få ikke børn for de skal passedes. Vi ved bække at vores arbejdes skal tilpasses før vi sætter børn i verden.

Ja se. Jeg synes i skal gøre hvad i føler for. Lad være med at lytte til andre. Hvis i beslutter jer for at få et barn skal i nok få tilpasset jeres liv efter det. Og det med at i ikke har været sammen længe og nogle mener det er en hindring, par der har kendt hinanden mange år og måske er gift går sku også fra hinanden, selv med små børn. Så hvorfor skulle det her være værre? Gør hvad I vil og ikke hvad andre siger i skal. Er sikker på i har tænkt det hele igennem. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2014

Mettefpigen

Anonym skriver:

Vil lige sige jeg kommer ikke på kontanthjælp jeg har en elev plads og et godt forhold til min arbejdsplads. Jeg er instillede  på jeg skal have et 8-16 job før jeg kan få børn ellers gå det ikke. 

Vi få ikke børn for de skal passedes. Vi ved bække at vores arbejdes skal tilpasses før vi sætter børn i verden.

Men hvordan vil du gøre det som kok?... Har du en aftale med din elevplads om at du kan vende tilbage efter barsel og får arb 8-16?

Anmeld

24. november 2014

Hønsemor

Nu jeg selv ung mor to og er i gang med min uddannelse.. 

Jeg vil råde til at vente til du er færdig med din uddannelse og I dermed også har været sammen længere tid.

Jeg selv er som sagt ung mor og fik mit første barn da jeg var 18 år og tæt på 19 år. Jeg fødte 4 dage efter min mand og jeg havde fejret 11 mdrs dag og tro mig det er ikke altid lige fantastisk at være i et "nyt" forhold og være gravid og 9 mdr efter være forældre...

Ja din kæreste er 36 år, men hans alder skal ikke være alt afgørende for, hvornår I skal have børn! I må sætte jer ned og snakke tingene igennem og finde ud af, hvad I føler er rigtigt for jer! Kig på alt I overhovedet kan komme i tanke om og traf en beslutning ud for det 

Anmeld

24. november 2014

StudPsyk

Rockertand skriver:

Beklager den negative, men realistiske tone, jeg har en gammeldags tilgang til tingene, jeg mener ikke, at man skal gamble med børns opvækst (har ikke noget med denne tråd at gøre).

Heldigvis har jeg en meget lang liste i min indboks, der siger, at rigtig mange herinde er enige med mig, men bare ikke tør stå ved det, fordi det hurtigt udvikler sig til et skafot herinde.

- og så er jeg slem til at glemme det der kram, knus og søde , det plejer at bløde lidt op på noget, der ikke var så slemt ment.

Jeg synes faktisk også, at du er rigtig god til at komme med de ærlige svar. Måske ikke pakket ind i bobleplast, men det behøver de heller ikke. Jeg er som oftest også enig med dig. Dog ser jeg ikke noget problem i at få børn, imens man uddanner sig, såfremt man færdiggør sin uddannelse. Tvært imod. Men det er nok en anden snak

TS: Jeg tænker også i skal overveje jeres fremtidige jobs og familievenligheden. Derudover så vent til i har kendt hinanden lidt bedre. Vi fik første barn, da vi havde været sammen i 1 år og 3 måneder (der blev hun født), og set i retrospekt var det torskedumt. Don't get me wrong: Kunne aldrig fortryde hende, og vi er skam stadig sammen og har fået barn nr. 2. Men vi burde have kendt hinanden bedre inden vi tog det skridt, det har helt klart givet nogle udfordringer, at vi skulle finde hinanden udenfor nyforelskelses-boblen, imens der var et spædbarn involveret!

Anmeld

25. november 2014

mor_til_L

Nu er jeg gravid i 34 uge  og det var ikke planlagt. Jeg er 25 og studere på HF og ville ønske jeg kunne gøre den færdig før vi fik børn, men nu er han på vej også er det sådan det er!

Jeg synes du skulle tag det 1.5 år færdig , du ville sætte stor pris på det i din fremtid at du havde en udd. da du fik baby. 

Især når du nu har en elevplads på hånden så  ville jeg helt sikkert vente ..  

Anmeld

25. november 2014

Chevro

Vi er helt i den anden grøft herhjemme 

vi havde været sammen i 5 år, haft lejlighed sammen og havde købt vores første hus da vi ventede vores den første og vi havde begge to taget uddannelser og var færdige. 

Da var vi 22 og 23 (: 

Men vil sige at hvis i brændende ønsker jer et barn sammen, så synes jeg ikke den sidste del af din uddannelse skal stå i vejen for det (; Dog kender jeg flere som ikke kan blive med det samme, så det kan jo være i først bliver gravide den sidste del af tiden  så du faktisk når at tage din uddannelse færdig. 

Samtidig med det tænker jeg lige om din kæreste så også er presset hvis jeres barn skal have søskende? - der er mange ting i at få børn. Og jeg tænker: så længe du er så ung, så lad dig ikke presse på af noget - mænd kan nærmest få børn hele livet, vi kvinder derimod kan godt få svært ved det med årene. (: Så selv hvis du venter et par år, er du stadig meget egnet til bebser  

Anmeld

25. november 2014

Chevro

Og det at få børn koster altså pænt mange penge! Så for at i selv har et liv med børn, og at jeres børn får den opvækst i ønsker jer - så få gjort den uddannelse færdig, få sparet en masse penge sammen til bebsen kommer! Det er dyrt i opstart, der er dåb, og alle de ting man skal have det første års tid! Og de vokser ud af tøjet en gang om måneden nærmest!! Så der skal noget til.. (: Og efter 9-12 mdr er der jo også daginst. på 2300-3500,- om måneden afhængig af hvor i bor og hvad i vælger. Og når din kæreste arbejder, betaler man fuld pris (: så tænker at det er mange penge at undvære under en uddannelse. 

Anmeld

25. november 2014

lineog4

Om det er dumt, kan egentlig I kun svare på. Du nævner 4 ting: ung, ikke færdig med uddannelse, relativt nyt forhold og du sygemeldt. 

Personligt er det kun det med sygemeldt der skurer hos mig, hvad er du sygemeldt for, hvornår kommer du tilbage, kan du komme tilbage på fuld tid osv. For lad os lege med tanken om du bliver hurtig gravid og måske ikke når tilbage inden barsel, så har du været langt tid væk fra arbejdsmarkedet/skole/elevplads og så er det måske svært at komme i gang igen. 

Jeg fik mit 2. Barn mens jeg skrev speciale, mistede hende, gik på barsel, derefter sygemelding og så barsel igen. Var væk i 2 år, og så var det utrolig svært at skulle ud og sælge sig igen, for hvad kunne jeg andet end gå hjemme... Jeg var heldig, men kender også en del der ikke var.

men ung, ja og...? Ikke færdig med uddannelse, ja og...? Relativt kort forhold - kan sikkert være hårdt, men på den anden side kan man også være godt trætte af hinanden efter 7 år hvor den famøse krise melder sig...

Anmeld

25. november 2014

L-Mortil3

For at gøre det kort, jeg synes det er dumt!

Anmeld

25. november 2014

LouiseEm

Du bruger udtrykket "jeg begynder at kunne se lys for enden af tunnelen".. Vent dog med at få et barn til du er kommet ud på den anden side af den tunnel!! Et barn er ikke noget man får, som et middel til at få det bedre. Du skal være 110% ovenpå før du så meget som overvejer at blive gravid 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.