Barn dumt eller godt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2014

Mettefpigen

ErDetSnartNU skriver:

Jeg er ikke 100% inde i taksterne for kh, da jeg aldrig har haft brug for det, men så vidt jeg ved, så er kh'en (specielt hvis man er over 25) noget højere end de ca 5200 man får udbetalt på en SU - allerede der mister man penge ved at tage en uddannelse. Derudover, så får man ikke ekstra SU som forsørger, medmindre begge parter er SU-modtagere (og der er det vist da 1200 som er forsørgertillæg i alt). Man får vistnok dobbelt su (= ca 10.000 udbetalt) som enlig forsørger på SU + at man må tage mere SU-lån end folk, som ikke er forsørgere, men de penge skal jo betales tilbage. 

Hvis der er nogle, som ved mere end jeg gør om det, så byd endelig ind, så jeg kan blive klogere  

Som enlig forsørger får man mellem 8-9000 udbetalt, hvis begge er på SU får man et tillæg som vidst nok er på 2400 om måneden... Så kan man tage ekstra lån... Men man skal tænke over på SU kan man tage arbejde ved siden af som man ikk kan på kh... Plus at man få højere boligstøtte... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mettefpigen skriver:

Som enlig forsørger får man mellem 8-9000 udbetalt, hvis begge er på SU får man et tillæg som vidst nok er på 2400 om måneden... Så kan man tage ekstra lån... Men man skal tænke over på SU kan man tage arbejde ved siden af som man ikk kan på kh... Plus at man få højere boligstøtte... 

Der er nok ikke så mange enlige mødre der synes de har tid til job og studie. Og så synes jeg ikke lån kan sammenlignes - det er jo noget man skal betale tilbage. 

Anmeld

25. november 2014

Mettefpigen

mor:) skriver:

Der er nok ikke så mange enlige mødre der synes de har tid til job og studie. Og så synes jeg ikke lån kan sammenlignes - det er jo noget man skal betale tilbage. 

Neej det er rigtigt.. Men hvis man vil have en uddannelse og ikk tage lån så kan måske blive nødt til det...Hvis jeg havde mulighed for at arbejde ved siden af mit studie gjorde jeg det også så jeg kunne undgå lånet... Lån kan heller ikk sammenlignes men man har mulighed for det så derfor skrev jeg det med... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.