Barn dumt eller godt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2014

Trekløver(:

Yurie skriver:

Enig.

Men det var bare det hun skrev med sidst i 20erne som om  det var forkert at starte på det tidspunkt. alting bliver sværere med alderen 

Jeg læste for noget tid siden at man faktisk at man levede længere hvis man fik barn som 33årig.. 

Ved ikke lige om alting bliver sværere med alderen, men lige det med at få børn, det bliver statistisk set sværere  Men ingen regler uden undtagelser. 

Har svært ved at forestille mig, at man skulle leve længere, hvis man lige præcis er 33 når man får børn Men det kan da godt ske. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2014

TNBC

Trekløver(: skriver:

Ved ikke lige om alting bliver sværere med alderen, men lige det med at få børn, det bliver statistisk set sværere  Men ingen regler uden undtagelser. 

Har svært ved at forestille mig, at man skulle leve længere, hvis man lige præcis er 33 når man får børn Men det kan da godt ske. 

Hehe...

Synes bare det var en sjov lille detalje, for hvordan er de kommet frem til lige 33?

Anmeld

24. november 2014

Trekløver(:

Yurie skriver:

Hehe...

Synes bare det var en sjov lille detalje, for hvordan er de kommet frem til lige 33?

Ja det må guderne vide 

Anmeld

24. november 2014

Sprit25

Jeg ville nok også vente til I havde kendt hinanden lidt. Det at få et barn er mega hårdt og den første mdr er bare en sort bobel hvor alt flyder sammen! Nyd tiden til at lære hinanden at kende, men samtidig kan jeg også godt forstå din kæreste gerne vil have en nu.

derudover: hvordan vil en tjener og en kok få det til at hænge sammen? Herhjemme er vi i branchen, da min kæreste er al cartekok og jeg har været tjener udenfor studiet  hvis jeg var tjener fuldtid ville jeg se følgende muligheder:

1: en af jer finder på noget andet

2: du bliver kantinekok med normale 8-16 tider

3: I forsætter med aften/weekend begge og baby bliver passet

Anmeld

24. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
ErDetSnartNU skriver:

Så du er altså fortaler for, at man da endelig skal få en masse børn når man er 18-20 år, uden uddannelse og i et så ustabilt forhold at man går fra faderen så snart klatten er leveret?

Der er mange måder at tage ansvar på. Jeg mener, at man tager ansvar, når man først får et barn, når man kan forsørge det, og som man kan skabe trygge og stabile rammer for, mens andre lader til at mene, at man tager ansvar, når man får et barn man har undfanget, uanset omstændighederne, og uanset om man kan forsørge barnet selv.

Jeg siger ikke, at unge mødre ikke kan være gode mødre, overhovedet ikke. Men jeg synes lidt, at livstilen, hvor man som ung får et barn uden at have et ordentligt forhold til faderen, uden at kunne forsørge det (men i stedet for skal skynde sig at se, hvor meget man kan score sig i kontanthjælp) og uden at have gennemtænkt ens livssituation, bliver lidt forherliget herinde. 

Jeg er enig med dig langt hen af vejen - men man er da fuld i stand til at forsørge sit barn under uddannelse. Og som jeg skrev tidligere er det da fantastisk man har så meget tid med sine børn mens de er små. 

Anmeld

24. november 2014

ErDetSnartNU

mor:) skriver:

Jeg er enig med dig langt hen af vejen - men man er da fuld i stand til at forsørge sit barn under uddannelse. Og som jeg skrev tidligere er det da fantastisk man har så meget tid med sine børn mens de er små. 

Jeg er også selv studerende (dog på kandidaten, så ikke så længe endnu) og vi forsøger også at få et barn nu, så jeg kommer til at have et års tid eller lignende med den fleksibilitet som studielivet giver  

Det, jeg opponerer mod, er, at jeg ved, at mange single 18-20-årige mødre bare ikke når længere. Både fordi det (ofte) er møghårdt at studere, men også fordi man mister en masse penge i diverse tilskud når man kommer på su i stedet for kh - og derfor er det et svært valg at tage for mange. 

Anmeld

24. november 2014

missyM

Hej alle 

min kæreste og jeg er meget fortivlinge om vi skal blive gravid eller ej. 

Jeg er 20år og min kæreste er 36 år han arbejder som tjener og har fast job. Jeg er elev som kok og magler ca 1,5 år. Jeg har været sygmeldt i en periode på et halvt år men er begyndt at få det beder og kan se lys for enden af tunnelen og se frem til at komme tilbage på jobbet. 

Vi har bare lige det problem vi ønsker os så brændene et barn begge. Og da min kæreste er 36 år synes han også det er ved at være tid til han skal have børn hvis han skal have nogle.

det er bare sådan vi ikke helt ved om det er dumt at vente til jeg har en uddannelse, men han blive jo ynger.

vi har været kærester i lidt over et år nu og vi har borede sammen i en fældes lejlighed i et halvt år. 

Men vi ville virkelig gerne have børn, og ved ikke om vi ville blivet stemplede som dårlige forælder når jeg som  mor er ung og ingen uddannelsen. Er der nogle af jer der kan give os jeres synspunkt og afaringer ? 

mhv de fortvivle 

Hej med dig 

Hvis jeg var dig, så ville jeg vente. I har ikke været sammen super længe, og endnu kortere tid har i boet sammen..

Du begynder at kunne se et lys for enden af tunnelen. - Det lys skal være skarpere. Kan man ikke tage vare på sig selv, kan det være svært at tage vare på andre. jeg ville vente til jeg fik det helt godt igen.

Jeg ville hvis jeg var dig, få min uddannelse først. For hvem ved om du kan overskue både at være "mor" og en uddannelse ved siden af. Du har 1,5 år igen. Måske kunne i få slutningen af uddannelsen og Graviditeten til at flette sammen til sidst. 

Men jeg synes dog ikke der er nogen direkte lighed imellem at være dårlige forældre bare fordi man er ung og ingen uddannelse har.  - Men når det er spørgsmålet om en bevidst handling, ville jeg klart få overstået min uddannelse så jeg havde den i hus. 

Anmeld

24. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
ErDetSnartNU skriver:

Jeg er også selv studerende (dog på kandidaten, så ikke så længe endnu) og vi forsøger også at få et barn nu, så jeg kommer til at have et års tid eller lignende med den fleksibilitet som studielivet giver  

Det, jeg opponerer mod, er, at jeg ved, at mange single 18-20-årige mødre bare ikke når længere. Både fordi det (ofte) er møghårdt at studere, men også fordi man mister en masse penge i diverse tilskud når man kommer på su i stedet for kh - og derfor er det et svært valg at tage for mange. 

Ah så forstår jeg - og det er jeg enig med dig i. 

Anmeld

24. november 2014

Anonym trådstarter

ønskemor skriver:

Kvinden er 20 år. I maler fanden på væggen med det samme. Hvem siger hun ender på kontanthjælp? Hvem siger hun ikke har et job efter hendes uddannelse?  I tror straks det værste så snart det er unge mødre.. Fanme utroligt... Hun har tydeligvis gjort sig nogle tanker omkring dette. Man skal sku ikke spørge nogle herinde så bliver man da kun mere i tvivl.... Lad være med at generalisere...  

Vil lige sige jeg kommer ikke på kontanthjælp jeg har en elev plads og et godt forhold til min arbejdsplads. Jeg er instillede  på jeg skal have et 8-16 job før jeg kan få børn ellers gå det ikke. 

Vi få ikke børn for de skal passedes. Vi ved bække at vores arbejdes skal tilpasses før vi sætter børn i verden.

Anmeld

24. november 2014

WilliamDSTN

Anonym skriver:

Hej alle 

min kæreste og jeg er meget fortivlinge om vi skal blive gravid eller ej. 

Jeg er 20år og min kæreste er 36 år han arbejder som tjener og har fast job. Jeg er elev som kok og magler ca 1,5 år. Jeg har været sygmeldt i en periode på et halvt år men er begyndt at få det beder og kan se lys for enden af tunnelen og se frem til at komme tilbage på jobbet. 

Vi har bare lige det problem vi ønsker os så brændene et barn begge. Og da min kæreste er 36 år synes han også det er ved at være tid til han skal have børn hvis han skal have nogle.

det er bare sådan vi ikke helt ved om det er dumt at vente til jeg har en uddannelse, men han blive jo ynger.

vi har været kærester i lidt over et år nu og vi har borede sammen i en fældes lejlighed i et halvt år. 

Men vi ville virkelig gerne have børn, og ved ikke om vi ville blivet stemplede som dårlige forælder når jeg som  mor er ung og ingen uddannelsen. Er der nogle af jer der kan give os jeres synspunkt og afaringer ? 

mhv de fortvivle 

23 år og igen uddannelse

Min mand er 29 er ved at blive fast ansat og tjener gode penge og vi lejer et hus ude på landet, i har ca det samme som os og jeg er gravid skal føde til feb. jeg ville også sige gør det, jeg tager min uddannelse når han er født og det hele køre. Vi var begge lige skrukke, og utrolig glade for vores beslutning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.