Barn dumt eller godt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2014

Rengyduck

Jeg synes du skal gøre hvad du føler for 

Angående mandens alder: Jo-jo, det har da lidt betydning, men mænd kan altså lave børn i længere tid end vi kvinder kan - så hvis han er helt normal, sund og rask, behøver det altså absolut ikke være sidste udkald endnu 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg er 29 år (absolut ikke ung) og bliver først færdig med min uddannelse til sommer. Jeg synes det var skønt med mange korte dage, fridage samt ingen bekymringer ift. at tage fri når mit barn blev syg. Jeg hat fået to børn under uddannelse 

Så du skal nok nå at færdiggøre din uddannelse, men var jeg i din situation ville vente ca. 5-6 måneder for at se om jeg virkelig er ovenpå - også når hverdagen med job/skole går igang igen. 

Held og lykke med det hele

Anmeld

23. november 2014

Mettefpigen

Jeg tænker lidt om hvordan det kommer til at gå med jeres forskellige arbejde.. Det er jo meget aften og weekendarbejde hvor man arbejder på samme tid...

Anmeld

23. november 2014

Fru Frederiksen.

Hvis det var mig, ville jeg vente til jeg var godt på den anden side af sygdom og færdig med uddannelsen og til jeg havde fundet noget fast arbejde. Din kæreste er kun 36 så i har tiden for jer. 

Anmeld

23. november 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hej alle 

min kæreste og jeg er meget fortivlinge om vi skal blive gravid eller ej. 

Jeg er 20år og min kæreste er 36 år han arbejder som tjener og har fast job. Jeg er elev som kok og magler ca 1,5 år. Jeg har været sygmeldt i en periode på et halvt år men er begyndt at få det beder og kan se lys for enden af tunnelen og se frem til at komme tilbage på jobbet. 

Vi har bare lige det problem vi ønsker os så brændene et barn begge. Og da min kæreste er 36 år synes han også det er ved at være tid til han skal have børn hvis han skal have nogle.

det er bare sådan vi ikke helt ved om det er dumt at vente til jeg har en uddannelse, men han blive jo ynger.

vi har været kærester i lidt over et år nu og vi har borede sammen i en fældes lejlighed i et halvt år. 

Men vi ville virkelig gerne have børn, og ved ikke om vi ville blivet stemplede som dårlige forælder når jeg som  mor er ung og ingen uddannelsen. Er der nogle af jer der kan give os jeres synspunkt og afaringer ? 

mhv de fortvivle 

Jeg synes I skal vente til at du er sikker på at du er rask.

Ja han er 36, det er ikke så slemt. Mænd har fået børn senere, så det skal ikke komme an på alderen.

Og en som en anden siger, I skal tænke på at I begge to arbejder indenfor noget med weekend og aftenarbejde, så I skal være sikre på at det kan køre rundt, så barnet ikke skal passes hele tiden.. (ikke fordi der er noget dårligt i det, eller at I ikke skal få et barn pga det)

Men sæt jer ned og se på det, hvad vis I begynder nu og du er gravid i næste måned? Du vil jo nok ikke kunne være ude som elev med et spædbarn eller højgravid? Vil du gøre skolen færdig eller gå på barsel og fortsætte bagefter?

Anmeld

23. november 2014

Rockertand

MummiT skriver:

Nu er jeg selv 20 år, uden uddannelse og alenemor. Så jeg vil sige go for it!

Din uddannelse løber ingen steder og jeg synes altid man får at vide at det er en fordel at få børn mens man studerer

Ja, lad os da opfordre til, at andre kommer i din situation...eller nowet?!

Anmeld

23. november 2014

Rockertand

got2b skriver:

Jeg er atten og gravid i uge 21, og inden uddannelse, så vil da sige gå igang! 

Synes du selv, at din situation er et forbillede? 

Anmeld

23. november 2014

Kærlighediminmave

Rockertand skriver:

Synes du selv, at din situation er et forbillede? 

Bare fordi de ikke har en uddannelse kan de vil godt forsørge deres barn du kender ikke deres baggrund. De er i det mindste voksne nok til at tage ansvar, og når barnet er blevet lidt ældre har de masser af tid til at læse videre. Undskyld men mange af dine svar til folk herinde er virkelig negative 

Anmeld

23. november 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Hej alle 

min kæreste og jeg er meget fortivlinge om vi skal blive gravid eller ej. 

Jeg er 20år og min kæreste er 36 år han arbejder som tjener og har fast job. Jeg er elev som kok og magler ca 1,5 år. Jeg har været sygmeldt i en periode på et halvt år men er begyndt at få det beder og kan se lys for enden af tunnelen og se frem til at komme tilbage på jobbet. 

Vi har bare lige det problem vi ønsker os så brændene et barn begge. Og da min kæreste er 36 år synes han også det er ved at være tid til han skal have børn hvis han skal have nogle.

det er bare sådan vi ikke helt ved om det er dumt at vente til jeg har en uddannelse, men han blive jo ynger.

vi har været kærester i lidt over et år nu og vi har borede sammen i en fældes lejlighed i et halvt år. 

Men vi ville virkelig gerne have børn, og ved ikke om vi ville blivet stemplede som dårlige forælder når jeg som  mor er ung og ingen uddannelsen. Er der nogle af jer der kan give os jeres synspunkt og afaringer ? 

mhv de fortvivle 

Det er jo kun jer, der kan tage beslutningen, men I har godt nok ikke kendt hinanden særligt længe, og derudover kommer der en ret betydelig udfordring i jeres Jobs, der ikke er særligt familievenlige.

Som udgangspunkt tænker jeg, at man bør søge at få et solidt fundament, før man får børn, det vil sige bundsolidt forhold (som først kommer, når man viiirkelig kender hinanden, det gør I slet ikke endnu), optimal bosituation, uddannelse, arbejde og solid økonomi, når først barnet er der, er det altså vældig svært at ændre på de basale ting, og når står i den store omvæltning i et parforhold, skal der ikke så mange irritationsmomenter til, før læsset vakler.

Anmeld

23. november 2014

Rockertand

ønskemor skriver:

Bare fordi de ikke har en uddannelse kan de vil godt forsørge deres barn du kender ikke deres baggrund. De er i det mindste voksne nok til at tage ansvar, og når barnet er blevet lidt ældre har de masser af tid til at læse videre. Undskyld men mange af dine svar til folk herinde er virkelig negative 

Beklager den negative, men realistiske tone, jeg har en gammeldags tilgang til tingene, jeg mener ikke, at man skal gamble med børns opvækst (har ikke noget med denne tråd at gøre).

Heldigvis har jeg en meget lang liste i min indboks, der siger, at rigtig mange herinde er enige med mig, men bare ikke tør stå ved det, fordi det hurtigt udvikler sig til et skafot herinde.

- og så er jeg slem til at glemme det der kram, knus og søde , det plejer at bløde lidt op på noget, der ikke var så slemt ment.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.