Anonym skriver:
Hej alle
min kæreste og jeg er meget fortivlinge om vi skal blive gravid eller ej.
Jeg er 20år og min kæreste er 36 år han arbejder som tjener og har fast job. Jeg er elev som kok og magler ca 1,5 år. Jeg har været sygmeldt i en periode på et halvt år men er begyndt at få det beder og kan se lys for enden af tunnelen og se frem til at komme tilbage på jobbet.
Vi har bare lige det problem vi ønsker os så brændene et barn begge. Og da min kæreste er 36 år synes han også det er ved at være tid til han skal have børn hvis han skal have nogle.
det er bare sådan vi ikke helt ved om det er dumt at vente til jeg har en uddannelse, men han blive jo ynger.
vi har været kærester i lidt over et år nu og vi har borede sammen i en fældes lejlighed i et halvt år.
Men vi ville virkelig gerne have børn, og ved ikke om vi ville blivet stemplede som dårlige forælder når jeg som mor er ung og ingen uddannelsen. Er der nogle af jer der kan give os jeres synspunkt og afaringer ?
mhv de fortvivle
Det er jo kun jer, der kan tage beslutningen, men I har godt nok ikke kendt hinanden særligt længe, og derudover kommer der en ret betydelig udfordring i jeres Jobs, der ikke er særligt familievenlige.
Som udgangspunkt tænker jeg, at man bør søge at få et solidt fundament, før man får børn, det vil sige bundsolidt forhold (som først kommer, når man viiirkelig kender hinanden, det gør I slet ikke endnu), optimal bosituation, uddannelse, arbejde og solid økonomi, når først barnet er der, er det altså vældig svært at ændre på de basale ting, og når står i den store omvæltning i et parforhold, skal der ikke så mange irritationsmomenter til, før læsset vakler.