Barn dumt eller godt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2014

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Men hvordan vil du gøre det som kok?... Har du en aftale med din elevplads om at du kan vende tilbage efter barsel og får arb 8-16?

Nej ikke på min elevplads men har aftalt min min kæreste at VIS vi skal have baby under min uddannelse så skal han tage en del af barslen så jeg kan komme hurtiger tilbage og gør uddannelsen færdig, og så er der en del kantine job her hvor jeg bor og cafer der sygere tit så der stor mulighed for få job hurtigt efter elevtiden. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2014

Hønsemor

Anonym skriver:

Nej ikke på min elevplads men har aftalt min min kæreste at VIS vi skal have baby under min uddannelse så skal han tage en del af barslen så jeg kan komme hurtiger tilbage og gør uddannelsen færdig, og så er der en del kantine job her hvor jeg bor og cafer der sygere tit så der stor mulighed for få job hurtigt efter elevtiden. 

I skal så lige være opmærksom på at din kæreste kun kan søge om at få resten af barslen, men at han ikke er garanteret at kunne få resten af barslen, da arbejdsgiver godt kan sige nej 

Anmeld

25. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Hønsemor skriver:

I skal så lige være opmærksom på at din kæreste kun kan søge om at få resten af barslen, men at han ikke er garanteret at kunne få resten af barslen, da arbejdsgiver godt kan sige nej 

Ej det vidste jeg slet ikke. Det er da absurd at far og mor ikke selv kan disponere over det. 

Anmeld

25. november 2014

Princesspigen

Anonym skriver:

Hej alle 

min kæreste og jeg er meget fortivlinge om vi skal blive gravid eller ej. 

Jeg er 20år og min kæreste er 36 år han arbejder som tjener og har fast job. Jeg er elev som kok og magler ca 1,5 år. Jeg har været sygmeldt i en periode på et halvt år men er begyndt at få det beder og kan se lys for enden af tunnelen og se frem til at komme tilbage på jobbet. 

Vi har bare lige det problem vi ønsker os så brændene et barn begge. Og da min kæreste er 36 år synes han også det er ved at være tid til han skal have børn hvis han skal have nogle.

det er bare sådan vi ikke helt ved om det er dumt at vente til jeg har en uddannelse, men han blive jo ynger.

vi har været kærester i lidt over et år nu og vi har borede sammen i en fældes lejlighed i et halvt år. 

Men vi ville virkelig gerne have børn, og ved ikke om vi ville blivet stemplede som dårlige forælder når jeg som  mor er ung og ingen uddannelsen. Er der nogle af jer der kan give os jeres synspunkt og afaringer ? 

mhv de fortvivle 

Du bliver ikke stemplet som dårlig mor fordi du er uden uddannelse og ung.. 

Jeh havde været på kontanthjælp i 5 år da jeg blev mor som 23 årig.. 

Dog vil du nok til tider møde nogle fordomme om at være ung mor.. Bare bevis dem det modsatte, det gjorde jeg og har en fantastisk sød dejlig og velopdraget datter  og jeg er en go mor! 

Når det så er sagt vil nogle mene i ikke har været sammen længe nok til barn.. Vi havde været sammen et halvt år da jeg var planlagt gravid og det vidste sig at være for tydeligt for os.. Vi gik fra hinanden lidt over et halvt år fik nye kærester osv men er nu sammen og ved at flytte sammen igen... Men det er ikke ens betydende med det ikke er rigtigt for jer.. 

Der efter vil jeg så sige, det ville nok være det mest korrekte på papir at vente og få en uddannelse, især fordi jeg ved af erfaring det kan være svært at få til at fungere med uddannelse og barn der får virusser og sygdomme i institutionen osv mens familie livet os skal passes... Det kan være svært og en udfordring men derfor ikke sagt i ikke skal det... 

I er nød til at mærke hvad der er rigtigt for jer og kæmpe for det!   

Rigtig meget held og lykke med at finde det der er rigtigt for jer! 

Anmeld

25. november 2014

Monski

ErDetSnartNU skriver:

Jeg er også selv studerende (dog på kandidaten, så ikke så længe endnu) og vi forsøger også at få et barn nu, så jeg kommer til at have et års tid eller lignende med den fleksibilitet som studielivet giver  

Det, jeg opponerer mod, er, at jeg ved, at mange single 18-20-årige mødre bare ikke når længere. Både fordi det (ofte) er møghårdt at studere, men også fordi man mister en masse penge i diverse tilskud når man kommer på su i stedet for kh - og derfor er det et svært valg at tage for mange. 

Nu bliver jeg lige nødt til at spørge dig, hvilke tilskud mister man? 

Anmeld

25. november 2014

Christine

Anonym skriver:

Hej alle 

Jeg er 20år og min kæreste er 36 år han arbejder som tjener og har fast job. Jeg er elev som kok og magler ca 1,5 år. Jeg har været sygmeldt i en periode på et halvt år men er begyndt at få det beder og kan se lys for enden af tunnelen og se frem til at komme tilbage på jobbet. 

Vi har bare lige det problem vi ønsker os så brændene et barn begge. Og da min kæreste er 36 år synes han også det er ved at være tid til han skal have børn hvis han skal have nogle.

det er bare sådan vi ikke helt ved om det er dumt at vente til jeg har en uddannelse, men han blive jo ynger.

vi har været kærester i lidt over et år nu og vi har borede sammen i en fældes lejlighed i et halvt år. 

Men vi ville virkelig gerne have børn, og ved ikke om vi ville blivet stemplede som dårlige forælder når jeg som  mor er ung og ingen uddannelsen. Er der nogle af jer der kan give os jeres synspunkt og afaringer ? 

mhv de fortvivle 

Så farligt ung er du da heller ikke. Jeg var 21 og skulle til at begynde på universitetet da jeg blev gravid med min ældste. Det var intet problem 

Anmeld

25. november 2014

ano14316

Anonym skriver:

Hej alle 

mhv de fortvivle 

Men hensyn din jeres alder har jeg ikke noget at sige... det er ikke alderen der bestemmer om man bliver gode forældre... 

Jeg hæfter mig ved at du suger at du har været syg.. men ikke hvordan syg og at du er ved at få det bedre... men det lyder ikke til at du har det godt... at få et barn er den ultimative prøvelse for både krop og sind.. og har man det ikke godt kan det nemt gøre ondt værre..  

jeg synes i skal vente til at du har det godt..

noget andet er så at når du ikke er ældre synes jg personlig det er en god idé at have nogen år på bagen som par.

Anmeld

25. november 2014

ErDetSnartNU

Monski skriver:

Nu bliver jeg lige nødt til at spørge dig, hvilke tilskud mister man? 

Jeg er ikke 100% inde i taksterne for kh, da jeg aldrig har haft brug for det, men så vidt jeg ved, så er kh'en (specielt hvis man er over 25) noget højere end de ca 5200 man får udbetalt på en SU - allerede der mister man penge ved at tage en uddannelse. Derudover, så får man ikke ekstra SU som forsørger, medmindre begge parter er SU-modtagere (og der er det vist da 1200 som er forsørgertillæg i alt). Man får vistnok dobbelt su (= ca 10.000 udbetalt) som enlig forsørger på SU + at man må tage mere SU-lån end folk, som ikke er forsørgere, men de penge skal jo betales tilbage. 

Hvis der er nogle, som ved mere end jeg gør om det, så byd endelig ind, så jeg kan blive klogere  

Anmeld

25. november 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
ErDetSnartNU skriver:

Jeg er ikke 100% inde i taksterne for kh, da jeg aldrig har haft brug for det, men så vidt jeg ved, så er kh'en (specielt hvis man er over 25) noget højere end de ca 5200 man får udbetalt på en SU - allerede der mister man penge ved at tage en uddannelse. Derudover, så får man ikke ekstra SU som forsørger, medmindre begge parter er SU-modtagere (og der er det vist da 1200 som er forsørgertillæg i alt). Man får vistnok dobbelt su (= ca 10.000 udbetalt) som enlig forsørger på SU + at man må tage mere SU-lån end folk, som ikke er forsørgere, men de penge skal jo betales tilbage. 

Hvis der er nogle, som ved mere end jeg gør om det, så byd endelig ind, så jeg kan blive klogere  

Satsen er faktisk (normalt) ikke højere end SU satsen hvis man ikke har en erhvervsgivende uddannelse eller er under 30 år. 

Man får heller ikke en højere sats som forsørger på uddannelseshjælp, medmindre man netop er enlig eller bor sammen med en på kontanthjælp, uddannelseshjælp eller SU. 

Man har dog mulighed for at få en højere sats, selvfølgelig, hvis man er i en form for aktivering. Det har man ikke mulighed for på SU (andet end at tage et studiejob). Satserne er også en del højere for gravide og barslende. 

Jeg er dog enig i at det er sværere at tage beslutningen om uddannelse når først man har fået børn. 

Anmeld

25. november 2014

Monski

ErDetSnartNU skriver:

Jeg er nemlig på su og får betydeligt mere end én bekendt der er på kontanthjælp (vi har begge børn og kærester) - men det hænger jo nok sammen med at min kæreste også studerer så  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.