Anonym skriver:
Hej alle
min kæreste og jeg er meget fortivlinge om vi skal blive gravid eller ej.
Jeg er 20år og min kæreste er 36 år han arbejder som tjener og har fast job. Jeg er elev som kok og magler ca 1,5 år. Jeg har været sygmeldt i en periode på et halvt år men er begyndt at få det beder og kan se lys for enden af tunnelen og se frem til at komme tilbage på jobbet.
Vi har bare lige det problem vi ønsker os så brændene et barn begge. Og da min kæreste er 36 år synes han også det er ved at være tid til han skal have børn hvis han skal have nogle.
det er bare sådan vi ikke helt ved om det er dumt at vente til jeg har en uddannelse, men han blive jo ynger.
vi har været kærester i lidt over et år nu og vi har borede sammen i en fældes lejlighed i et halvt år.
Men vi ville virkelig gerne have børn, og ved ikke om vi ville blivet stemplede som dårlige forælder når jeg som mor er ung og ingen uddannelsen. Er der nogle af jer der kan give os jeres synspunkt og afaringer ?
mhv de fortvivle
Du bliver ikke stemplet som dårlig mor fordi du er uden uddannelse og ung..
Jeh havde været på kontanthjælp i 5 år da jeg blev mor som 23 årig..
Dog vil du nok til tider møde nogle fordomme om at være ung mor.. Bare bevis dem det modsatte, det gjorde jeg og har en fantastisk sød dejlig og velopdraget datter
og jeg er en go mor! 
Når det så er sagt vil nogle mene i ikke har været sammen længe nok til barn.. Vi havde været sammen et halvt år da jeg var planlagt gravid og det vidste sig at være for tydeligt for os.. Vi gik fra hinanden lidt over et halvt år fik nye kærester osv men er nu sammen og ved at flytte sammen igen... Men det er ikke ens betydende med det ikke er rigtigt for jer.. 
Der efter vil jeg så sige, det ville nok være det mest korrekte på papir at vente og få en uddannelse, især fordi jeg ved af erfaring det kan være svært at få til at fungere med uddannelse og barn der får virusser og sygdomme i institutionen osv mens familie livet os skal passes... Det kan være svært og en udfordring men derfor ikke sagt i ikke skal det... 
I er nød til at mærke hvad der er rigtigt for jer og kæmpe for det! 
Rigtig meget held og lykke med at finde det der er rigtigt for jer!