Gode råd til 3. Praktik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2014

Rixer

Yurie skriver:

Så find på noget aktivt. Det er jo ikke så koldt endnu, at man stadigvæk kan være ude. Et spil eller noget, hvor de er spillere, dommeren, pointstyrer, og sådan noget, så de selv styrer det, men at du selvfølgelig er der og holder øje, eller de kan spørge.

Noget hvor de kan vise hvad de kan.

Ser eller bidrager til løsningsforslag
Kommunikere og søger pædagog
tager initiativ til sociale aktiviteter

men fagligt ved jeg ikke hvad det er ved typisk dansk, men måske kendskab hvad typisk dansk er

For jeg har fået vide, i skal jo ikke spille fodbold, det skal være fag fagligt begrundet..

Hvordan kan jeg det ??

Det vi laver er idræt og dansk, og den tilgang jeg bruger er en ny måde at lære på, de skal gøre sådan og sådan også får de bedre kendskab til det hvor de er motiveret f.eks.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:

7. 8. 9. Klasse 

Igen jeg kender dem jo ikke derfor navneleg.

En quiz leg er god overvejer jeg faktisk

Så beder du dem bare om at lave navneskilte og en kort præsentation

Anmeld

15. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:

men fagligt ved jeg ikke hvad det er ved typisk dansk, men måske kendskab hvad typisk dansk er

For jeg har fået vide, i skal jo ikke spille fodbold, det skal være fag fagligt begrundet..

Hvordan kan jeg det ??

Det vi laver er idræt og dansk, og den tilgang jeg bruger er en ny måde at lære på, de skal gøre sådan og sådan også får de bedre kendskab til det hvor de er motiveret f.eks.

Undskyld men hele det her indlæg er noget volapyk - hvad spørger du om?

Anmeld

15. november 2014

Rixer

mor:) skriver:

Undskyld men hele det her indlæg er noget volapyk - hvad spørger du om?

Jeg skal kunne begrunde fag fagligt, og det ved jeg ikke helt hvordan jeg gør. Når jeg f.eks. laver brainstorm med typisk dansk, hvilken aktiv aktivitet kan jeg lave? Kan jeg lave noget rundbold hvor jeg stiller nogle spørgsmål, eller en quiz eller noget fodbold, hvor det har noget med typisk dansk at gøre eller så de ikke kommer til at kede sig første dag.

Anmeld

15. november 2014

TNBC

Rixer skriver:

Hvordan kan jeg det ??

Du er nød til at lære at skrive lidt mere, så man kan forstå det. For det gør mig bare forvirret.

Hvorfor skal det være typisk dansk?

Anmeld

15. november 2014

Rixer

Yurie skriver:

Du er nød til at lære at skrive lidt mere, så man kan forstå det. For det gør mig bare forvirret.

Hvorfor skal det være typisk dansk?

Det var aftalt med underviseren

Anmeld

15. november 2014

Nystart

Rixer skriver:

Jeg skal kunne begrunde fag fagligt, og det ved jeg ikke helt hvordan jeg gør. Når jeg f.eks. laver brainstorm med typisk dansk, hvilken aktiv aktivitet kan jeg lave? Kan jeg lave noget rundbold hvor jeg stiller nogle spørgsmål, eller en quiz eller noget fodbold, hvor det har noget med typisk dansk at gøre eller så de ikke kommer til at kede sig første dag.

Hvad ser DU selv som typisk Dansk?  For det er vigtigt du har styr på det...

Få dem til at undersøge, lave statistikker mm.... Der er mat, kreativt og dansk med...

Anmeld

15. november 2014

Rixer

Nystart skriver:

Hvad ser DU selv som typisk Dansk?  For det er vigtigt du har styr på det...

Få dem til at undersøge, lave statistikker mm.... Der er mat, kreativt og dansk med...

Ja

Jeg kan lave en sammenligning af hvor mange de har fundet i forhold til sidste gruppe. Om det var mere eller færre.

Rugbrød med leverpostej ,

Smørbrød

Dannebrug

HC. Andersen

etc..

Så har vi også danske traditioner som at holde fastelavn, Påske

Anmeld

15. november 2014

Rixer

Jeg tager det roligt, det er første dag, der kan jeg ikke lave så meget, da jeg er ny.

Anmeld

15. november 2014

Nystart

Rixer skriver:

Ja

Jeg kan lave en sammenligning af hvor mange de har fundet i forhold til sidste gruppe. Om det var mere eller færre.

Rugbrød med leverpostej ,

Smørbrød

Dannebrug

HC. Andersen

etc..

Så har vi også danske traditioner som at holde fastelavn, Påske

Ikke for at fornærme meeeeeen jeg vil mene du skal længere ud end det...

hvis jeg stod som en elev i den alder og fik besked på hvad der var typisk dansk og svaret var dem du nævner...ville jeg altså tænke....hmm...

Inden alder vil jeg mene man snildt kan komme med typisk danskehed mht samfundsmæssigt, hvordan vi lever og har levet.... Noget undersøgende om hvad andre ser/ synes er typisk dansk...

Jeg ved ikke om du kan følge mig? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.