Rixer skriver:
Min vejleder tvang mig til at sige det. Jeg var ret ny ja. Ny ting tager tid at lære.
Jamen jeg kunne ikke fornemme at der var noget galt? På trods af hver søndag aften tænkte jeg oh nej nu bliver jeg sikkert slagtet til vejledning igen og igen. Det var ubehageligt godt det ikke var jer siger jeg bare. Jeg kan ikke alt og det et hellere ikke målet. Målet var bare at bestå den stille og roligt ligesom i de andre praktiker igårs.
Nej, jeg går ikke rundt og siger det til folk. Hvorfor skulle jeg det ?
Ja man skal altid tænke før man taler. E9
Tvang dig til at sige hvad?
Så ny kan du vel ikke være, hvis det var din 3.praktik?
Har du lavet noget med børn og unge før du startede på en pædagoguddannelse? Nogen erfaring overhovedet?
Selvfølgelig tager nye ting tid at lære.
Selvom at du ikke kan fornemme noget, kan der jo godt være noget galt. Og du må jo have følt noget, når du var bange hver søndag for hvad der nu ville blive sagt.
Hvis du ikke fornemmede noget, ville du gå ind med løftet hovedet og starte dagen.
Fordi du bruger virkelig meget tid på at fortælle os det. Og hvis vi siger noget du ikke lige kan li, kommer der lige en ny historie på. Noget vi ikke vidste før vi svarede.
Du flyver i forsvar hver gang vi siger noget, og det er jo normalt nok at ville forsvarer sig selv, men som regel siger vi ikke noget ondt, men prøver at forklarer dig, give dig råd til hvordan du kan håndtere det. Og så kommer gerne det med at du har gode karakter, er stræber, og andet.
Jamen det kan også være at det er problemet at du vil bare stille og roligt i gennem den, den SIDSTE praktik er jo hvor du skal vise hvad du har lært, hvordan du vil bruge det, ikke som de første 2, hvor det er at lære.
Vil du også bare gå stille og roligt igennem et arbejde? Eller vil du vise hvad du har lært, hvad du kan..