forbedringer praksis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2014

Rixer

Nystart skriver:

Øh ja undskyld mig, men har du mere ret fordi hun er ordblind? 

øh undskyld mig det var hende der sagde jeg havde ingen social forståelse eller situationsfornemmelse, det her blev virkelig for personligt.

Er det ikke underligt at det er kun hende der kan se det og at de andre kollegaer ikke kan se det. Eller andre pædagoger i de andre institutioner som jeg har arbejdet med i praktik 1 og hhv. 2. Bare sådan du ved det så er coachen enig med mig, at der er intet problem med mig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2014

Rixer

Mette og Bastian skriver:

Da de ikke ville godkende din praktik, fik du så ikke en begrundelse eller evt en skriftlig udtalelse, der gik lidt dybere end at du skal forbedre dig i praksis?

Og hvor var du i praktik, hvilken type institution?

Begrundelse var bare utilfredsstillende prøvetid og intet andet, men det er ikke sandheden og jeg gentager det er ikke sandheden.

Jeg var i klubområdet og jeg har været i fire forskellige klubber i sin tid. I de andre tre var det tilfredsstillende.

Anmeld

28. oktober 2014

TNBC

Rixer skriver:

Selvfølgelig har jeg taget det til mig og jeg går til coaching nu hos bupl. Består jeg så aldrig praktik 3 jeg kender da mange der har bestået den. 

Bare fordi andre har bestået 3.praktik betyder det ikke at du SKAL bestå den i første hug?

Sådan er verden ikke sat sammen.

Du er nød til at lære at længere end din egen næsetip.

Nej, der behøver ikke være noget galt med dig, du behøver ikke have en diagnose, men du må have gjort et eller andet galt i den praktik, siden de ikke vil lade dig bestå.

Hvorfor har du sagt til et møde, at du vil undre dig? Det siger man da ikke til at møde. Og gætter på at du måske har været ret ny der, så ville jeg som pædagog nok også sidde lidt; What?

Hvis jeg ikke kunne se det så tror jeg hellere Ingen andre kunne;  

Den sætning, lyder lidt som om at du tror du kan alt. Bare fordi du ikke kunne se det, betyder det ikke at andre ikke kan. Igen sådan er tingene.

Jeg er virkelig en stræber og jeg er dygtig nok.. Igen, med at fortælle os, at du bare er god og intet er galt. Går du også rundt og siger det til folk?
Man skal ikke altid være på vagt, men man skal tænke før man taler.

Anmeld

28. oktober 2014

Nystart

Rixer skriver:

øh undskyld mig det var hende der sagde jeg havde ingen social forståelse eller situationsfornemmelse, det her blev virkelig for personligt.

Er det ikke underligt at det er kun hende der kan se det og at de andre kollegaer ikke kan se det. Eller andre pædagoger i de andre institutioner som jeg har arbejdet med i praktik 1 og hhv. 2. Bare sådan du ved det så er coachen enig med mig, at der er intet problem med mig. 

Hendes mening har da intet med at hun er ordblind at gøre..... Overhovedet.... Jeg synes det viser en del hvis du vælger at bruge det som et grundlag for noget...

Jeg har så kun set opslag hvor du søger hjælp, forståelse og giver andre skylden for det der ikke fungerer..... Og når du så får råd, hæver du dig selv og mener nærmest du er fejlfri og som nu siger det er alle andre der er galt på den....

Der må jo være en grund til du skal tage noget om.... Og det virker som om det båd skyldes faglige som sociale kompetencer.....

Jeg tror du skal til at indse at du måske har nogle ting at arbejde med og at man ikke kan hjælpe folk der ikke vil hjælpes.... For erkender man ikke sine egne fejl kan man heller ikke rette dem..

Anmeld

28. oktober 2014

TNBC

Rixer skriver:

Så de kan ikke være anderledes end mig.  Jeg skal vel bare prøve gør hvad jeg kan for at tilpasse mig omstændighederne. Sjovt nok når jeg spørger en anden pædagog som også har haft samme vejleder. Han mener også hun er dårlig som vejleder. Der har vi tango. Man kunne virkelig godt være mere professionel og ikke behandle mig så amatør agtig og som institution så synes jeg man skulle snakke om det på en mere pæn måde og give mig en lille chance. Jeg havde ingen gang været studerende. Jeg siger det og det kan jeg også gør her jeg har aldrig oplevet noget lignende. Hvorfor skal jeg give dem ret ? Hun har en diagnose og det har jeg ikke og det er og være ordblind. EOD. Hvorfor finder i kun fejl ved mig og ikke dem og det var jo kun leder og vejleder der var noget i vejen med. De andre pædagoger gik det jo fint nok med jo.

Nej det er ikke tango, det er to meninger om den samme vejleder.

Hun behandler dig vel som hun oplever dig.

De har vel givet dig en chance, ved at lade dig blive og hvis det ikke er blevet bedre, jamen så kan de jo ikke gøre så meget. Det er jo dig der skal arbejde med dig selv. Og som andre siger; Det her er 3.praktik, der skal det bare køre lige ud af landevejen, 1 og 2.praktik er der hvor du bliver lært op, til den sidste og afgørende praktik, hvor du skal bruge det du har lært igennem dit skole og praktik.

Og i de sidste måneder har du brugt os herinde til at svare på RIGTIG mange spørgsmål omkring de forskellige ting, hvilket vil sige at vi har hjulpet dig med at finde løsninger/svar, ikke dig selv.

Hvor meget af dit skole/og praktik har du selv sat dig ned og se om du kan finde en løsning på? Uden at spørge efter svaret?

Jeg er en af dem der virkelig har prøvet at hjælpe dig, rigtig meget tålmodighed. Men det er ALTID andres skyld, aldrig din egen. Hvorfor er det kun andres? Kan du ikke lave fejl?

Har hun en diagnose og er ordblind? eller er diagnosen at være ordblind? For jeg ser ikke ordblindhed som en diagnose og ville da blive ked af det hvis folk sagde jeg havde en diagnose fordi jeg var ordblind.

Hvordan ved du det ikke er sandheden? Hvis de ikke er tilfredse med dig, er det vel sandheden?

Anmeld

28. oktober 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Rixer skriver:

Så de kan ikke være anderledes end mig.  Jeg skal vel bare prøve gør hvad jeg kan for at tilpasse mig omstændighederne. Sjovt nok når jeg spørger en anden pædagog som også har haft samme vejleder. Han mener også hun er dårlig som vejleder. Der har vi tango. Man kunne virkelig godt være mere professionel og ikke behandle mig så amatør agtig og som institution så synes jeg man skulle snakke om det på en mere pæn måde og give mig en lille chance. Jeg havde ingen gang været studerende. Jeg siger det og det kan jeg også gør her jeg har aldrig oplevet noget lignende. Hvorfor skal jeg give dem ret ? Hun har en diagnose og det har jeg ikke og det er og være ordblind. EOD. Hvorfor finder i kun fejl ved mig og ikke dem og det var jo kun leder og vejleder der var noget i vejen med. De andre pædagoger gik det jo fint nok med jo.

Jeg tænker lidt når jeg læser dette indlæg og dine andre indlæg  at du naturligt nok er i forsvarsposition, for ingen bryder sig om kritik og det kan tage tid at fordøje.... Men når det er sagt, så syntes jeg det er vigtigt, at du prøver at holde dig på din egen banehalvdel. Tænker over hvad DU kan forbedre og hvordan DU kan blive bedre til at kommunikere klart og tydeligt. Lad være med at skyde med skarpt mod andre, men forhold dig alene til hvordan du kan blive bedre (for vi kan alle udvikle os). 

Du kan sagtens være en god studrende, men dit behov for at belyse det hele tiden ved at nævne det, kan spænde ben for dig, da du så kommer til at fremstå som om, at du ikke mener du har behov for læring, kritik eller udviklingspunkter ( os som er på arbejdsmarket skal årligt igennem en medarbejderudviklingssamtale, hvor man forholder sig til faglige og personlige udviklingspunkter), så de fleste af os kender til det.

Så mit råd; se på dig selv med friske øjne, se på hvad du kan gøre bedre istedet for hvad alle andre gør galt, og tag ansvar for din videre udvikling!!

Anmeld

28. oktober 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Rixer skriver:

fordi vi kun kan gå ud fra hvad og hvordan du skriver... Og hvad har hendes diagnose med noget at gøre?

Jeg håber, du kommer et bedre sted næste gang, hvor du har kemi med din vejleder

Anmeld

28. oktober 2014

Rixer

Yurie skriver:

Bare fordi andre har bestået 3.praktik betyder det ikke at du SKAL bestå den i første hug?

Sådan er verden ikke sat sammen.

Du er nød til at lære at længere end din egen næsetip.

Nej, der behøver ikke være noget galt med dig, du behøver ikke have en diagnose, men du må have gjort et eller andet galt i den praktik, siden de ikke vil lade dig bestå.

Hvorfor har du sagt til et møde, at du vil undre dig? Det siger man da ikke til at møde. Og gætter på at du måske har været ret ny der, så ville jeg som pædagog nok også sidde lidt; What?

Hvis jeg ikke kunne se det så tror jeg hellere Ingen andre kunne;  

Den sætning, lyder lidt som om at du tror du kan alt. Bare fordi du ikke kunne se det, betyder det ikke at andre ikke kan. Igen sådan er tingene.

Jeg er virkelig en stræber og jeg er dygtig nok.. Igen, med at fortælle os, at du bare er god og intet er galt. Går du også rundt og siger det til folk?
Man skal ikke altid være på vagt, men man skal tænke før man taler.

Min vejleder tvang mig til at sige det. Jeg var ret ny ja. Ny ting tager tid at lære. 

Jamen jeg kunne ikke fornemme at der var noget galt? På trods af hver søndag aften tænkte jeg oh nej nu bliver jeg sikkert slagtet til vejledning igen og igen. Det var ubehageligt godt det ikke var jer siger jeg bare. Jeg kan ikke alt og det et hellere ikke målet. Målet var bare at bestå den stille og roligt ligesom i de andre praktiker igårs. 

Nej, jeg går ikke rundt og siger det til folk. Hvorfor skulle jeg det ?

Ja man skal altid tænke før man taler. E9

Anmeld

28. oktober 2014

Rixer

Nystart skriver:

Hendes mening har da intet med at hun er ordblind at gøre..... Overhovedet.... Jeg synes det viser en del hvis du vælger at bruge det som et grundlag for noget...

Jeg har så kun set opslag hvor du søger hjælp, forståelse og giver andre skylden for det der ikke fungerer..... Og når du så får råd, hæver du dig selv og mener nærmest du er fejlfri og som nu siger det er alle andre der er galt på den....

Der må jo være en grund til du skal tage noget om.... Og det virker som om det båd skyldes faglige som sociale kompetencer.....

Jeg tror du skal til at indse at du måske har nogle ting at arbejde med og at man ikke kan hjælpe folk der ikke vil hjælpes.... For erkender man ikke sine egne fejl kan man heller ikke rette dem..

Jeg er ikke ude på at give andre skylden det er mere om folk forstår mig og det problem der har været. Jeg har virkelig lyttet til og prøvet og forsøge med gode råd herfra jer. Hvem skal jeg tro på hvis jeg ikke skal tro på mig selv at det er det rigtige det jeg gør mig. 

Ja jeg har nogle ting at arbejde med. Jeg vil bare ikke opleve det samme igen også bestå den praktik der for det kan ikke passe at jeg ikke kan bestå den. Det er jo ikke umuligt. 

Anmeld

28. oktober 2014

Rixer

Yurie skriver:

Nej det er ikke tango, det er to meninger om den samme vejleder.

Hun behandler dig vel som hun oplever dig.

De har vel givet dig en chance, ved at lade dig blive og hvis det ikke er blevet bedre, jamen så kan de jo ikke gøre så meget. Det er jo dig der skal arbejde med dig selv. Og som andre siger; Det her er 3.praktik, der skal det bare køre lige ud af landevejen, 1 og 2.praktik er der hvor du bliver lært op, til den sidste og afgørende praktik, hvor du skal bruge det du har lært igennem dit skole og praktik.

Og i de sidste måneder har du brugt os herinde til at svare på RIGTIG mange spørgsmål omkring de forskellige ting, hvilket vil sige at vi har hjulpet dig med at finde løsninger/svar, ikke dig selv.

Hvor meget af dit skole/og praktik har du selv sat dig ned og se om du kan finde en løsning på? Uden at spørge efter svaret?

Jeg er en af dem der virkelig har prøvet at hjælpe dig, rigtig meget tålmodighed. Men det er ALTID andres skyld, aldrig din egen. Hvorfor er det kun andres? Kan du ikke lave fejl?

Har hun en diagnose og er ordblind? eller er diagnosen at være ordblind? For jeg ser ikke ordblindhed som en diagnose og ville da blive ked af det hvis folk sagde jeg havde en diagnose fordi jeg var ordblind.

Hvordan ved du det ikke er sandheden? Hvis de ikke er tilfredse med dig, er det vel sandheden?

Køre lige ud af landevejen?  

Jeg siger også mange tak for hjælpen. Jeg vil ikke nogen ondt men bare komme videre og gør det så godt jeg kan. Jeg går også til coaching lige pt. Jeg håber ikke det samme sker igen for jeg har virkelig prøvet og gøre det bedste jeg kan. Hvad kan jeg ellers gøre? ? Jeg har jo lavet fejl siden de er kommet til den konklusion. 

Jamen her lytter du jo kun til dem og ikke mig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.