forbedringer praksis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2014

Morjanne76

Du er ikke nem at hjælpe, når du ikke kan se/ erkende dine svage sider. Du får jo ikke forlænget din praktik for sjov. 

En ting er teori, det menneskelige som du ikke kan læse dig til, er noget andet.

Du bruger ofte baby.dk til dine problemer ang. uddannelse, kan du ikke bruge dine klassekammerater? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2014

serinasmor

Rixer skriver:

Jeg kan ikke vide på hvilket tidspunkt de skulle have følt det. For jeg sagde til et personalemøde at jeg vil undre mig og det er ikke for at træde nogen over fødderne og det hørte de alle sammen. Nej, jeg henviser ikke til teori. Jeg spurgte nogle kolleger at jeg synes det var en god måde og spurgte hvorfor denne måde så forklarede de bare hvad det gjorde ved barnet. 

Ikke noget negativt der 

en ting er at nævne på et møde at man vil undre sig ... noget helt andet er reelt at gøre det ... selvfølgelig skal man kunne undres og stille spørgsmål under sin praktik ... men på de rigtige tidspunkter ( ikke foran børnene) og i den rigtige tone ... undringer kan nemt komme til at virke negativt og som om du stiæler spørgsmåæ ved derrs faglighed ... så tænk over måden du gør det på ... 

Anmeld

28. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:

Hvis jeg ikke kunne se det så tror jeg hellere Ingen andre kunne.

Det tror jeg nu ikke

Anmeld

28. oktober 2014

Rixer skriver:

Tro mig jeg fejler ingenting. Jeg har selv spurgt både coach og mine tidligere kammerater. Der har hellere ikke været problemer med det i de to første praktiker. Jeg er mig og jeg fortæller det på dansk og ikke et andet sprog. Jeg vil gør det bedste jeg kan. Tak for råd selvom der er 3 mdr. Til.

Well - første praktik har man jo ikke de store forventninger til den studerende, da det handler meget om at observere og snuse til faget. 

Jeg læste sammen med en studerende der absolut ikke fattet noget men var landet et sted hvor de ganske enkelt var ligeglade med det faglige niveau. 

Ikke for at negligere dine praktikker - for de kan sagtens have været gode steder, men det kan også være at du først nu i 3. Praktik er landet et sted hvor der stilles høje krav til det faglige? 

Og så er der altså ingen der er perfekt - der vil altid være noget man kan lære om sig selv i de her praktikker. Jeg synes du skal reflektere over hvad praktikken sagde til dig og tænke over f.eks. om du kan undre dig på andre måder for uanset om det var tilsigtet så har de følt det som angreb og sagt på upassende tidspunkter

Anmeld

28. oktober 2014

Rixer skriver:

Jeg er virkelig en stræber og jeg er dygtig nok. For nogle teorier har jeg forståelse for og andre har jeg ikke. Jeg har også læst noget klart da det jeg har læst skal jeg bare videre føre til praksis.

Se du er enig i at man skal hver gang være på vagt over hvad man spørger om 

En ting er at kunne gengive en teori - en anden at kunne bruge den i praksis eller finde ud af at den måske ikke er så god i praksis. Teori og praksis går ikke altid hånd i hånd. 

Nej jeg mener ikke man skal være på vagt - jeg mener man skal tage hensyn og have lidt situationsfornemmelse. 

Anmeld

28. oktober 2014

Rixer

Selvfølgelig har jeg taget det til mig og jeg går til coaching nu hos bupl. Består jeg så aldrig praktik 3 jeg kender da mange der har bestået den. 

Anmeld

28. oktober 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Det er meget svært at svare på, hvordan du kan forbedre dig i praksis, da der kan være mange ting i praksis, som man kan forbedre sig i......

Vi har jo ikke set dig arbejde eller hvordan du har været overfor de andre pædagoger....

Man skal huske at der findes flere virkeligheder, så det kan godt være at pædagogerne har opfattet dine undren som værende noget helt andet, selvom du har ment det som en undren.....

Der er dog en, som kommer med nogle gode redskaber.....

Men det virker altså til at du vil give andre skylden for at det er gået galt, du skal huske, der skal to til tango!

Anmeld

28. oktober 2014

Rixer

Så de kan ikke være anderledes end mig.  Jeg skal vel bare prøve gør hvad jeg kan for at tilpasse mig omstændighederne. Sjovt nok når jeg spørger en anden pædagog som også har haft samme vejleder. Han mener også hun er dårlig som vejleder. Der har vi tango. Man kunne virkelig godt være mere professionel og ikke behandle mig så amatør agtig og som institution så synes jeg man skulle snakke om det på en mere pæn måde og give mig en lille chance. Jeg havde ingen gang været studerende. Jeg siger det og det kan jeg også gør her jeg har aldrig oplevet noget lignende. Hvorfor skal jeg give dem ret ? Hun har en diagnose og det har jeg ikke og det er og være ordblind. EOD. Hvorfor finder i kun fejl ved mig og ikke dem og det var jo kun leder og vejleder der var noget i vejen med. De andre pædagoger gik det jo fint nok med jo.

Anmeld

28. oktober 2014

Mette og co

Rixer skriver:

Hey

Hvordan kan jeg blive bedre praksis.

Jeg ville lige høre jeres råd som pædagog studerende 

Da de ikke ville godkende din praktik, fik du så ikke en begrundelse eller evt en skriftlig udtalelse, der gik lidt dybere end at du skal forbedre dig i praksis?

Og hvor var du i praktik, hvilken type institution?

Anmeld

28. oktober 2014

Nystart

Rixer skriver:

Så de kan ikke være anderledes end mig.  Jeg skal vel bare prøve gør hvad jeg kan for at tilpasse mig omstændighederne. Sjovt nok når jeg spørger en anden pædagog som også har haft samme vejleder. Han mener også hun er dårlig som vejleder. Der har vi tango. Man kunne virkelig godt være mere professionel og ikke behandle mig så amatør agtig og som institution så synes jeg man skulle snakke om det på en mere pæn måde og give mig en lille chance. Jeg havde ingen gang været studerende. Jeg siger det og det kan jeg også gør her jeg har aldrig oplevet noget lignende. Hvorfor skal jeg give dem ret ? Hun har en diagnose og det har jeg ikke og det er og være ordblind. EOD. Hvorfor finder i kun fejl ved mig og ikke dem og det var jo kun leder og vejleder der var noget i vejen med. De andre pædagoger gik det jo fint nok med jo.

Øh ja undskyld mig, men har du mere ret fordi hun er ordblind? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.