Julehjælp mm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2014

Anonym trådstarter

Noahmor skriver:

Jeg har noget drengetøj i 98, du gerne må få lidt af. Det er jo ikke nyt, men så skal du da bruge mindre penge på det? 

Og jeg bor i Odense. 

Jeg vil meget gerne ta imod brugt tøj 

Jeg ved bare ik hvornår jeg er i Odense igen, men jeg vil ihvertfald lige ha det i baghovedet, og så kontakte dig hvis jeg finder en køre-mulighed 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2014

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Frelsens Hær starter 1. november

Mødrehjælpen er allerede igang

Kirkens Korshær er vidst nok også fra 1.november

Der er julehjælp med gaver eller andet fra næsten hele landet hvis du søger her:

http://www.julehjaelpen.dk/

Der er RIGTIG mange der giver til den og både sidste år og i år er vi endt med at have rigeligt med ting til gaver til han også kan få kalendergaver i løbet af december hvis vi ville det...

Ville ALDRIG drømme om at dømme nogen for at søge hjælp til sin familie når der er brug for det...

Synes det er et bevis på at man er sit ansvar voksen når man siger okay det her kan vi ikke klare selv...

og kan godt følge dig i at det er hårdt at skulle søge hjælp på den måde...

sidste år var superhårdt at måtte erkende at der simpelthen ikke var penge til noget som helst...

I år er vi lidt mere heldige da vi har fået betalt et lån ud og fået samlet lidt sammen i løbet af året så der er lidt mere at rykke med men dog stadig stramt i december med ønsket om at give sønnen jul uden han mangler noget

Du er velkommen til at skrive PB hvis du har brug for det

Hvor er du sød.. 

Tak for støtten og fordi du gav dig tid til at undersøge dette for mig. 

Jeg er bare en person som altid har støttet andre, og at jeg nu selv står i en økonomisk situtation, så er det bare hårdt at indrømme overfor folk man ik kender samt dem man kender 

Det er kun få mennesker omkring mig der ved dette, og de forstår godt at jeg er ked af det. 

Men de mener osse at det kun er det rigtige at jeg ber om hjælpen og støtten hvor jeg nu ellers kan (nu hvor kommunen trækker den så langt de kan). 

Anmeld

20. oktober 2014

Anonym trådstarter

tinemus79 skriver:

Ved du hvad min søde ven der er intet flovt over at søge om hjælp. Tværtimod viser det at du er voksen og bevidst om at gøre det bedste for din familie.  Jeg har måtte søge om hjælp to gange lige efter min skilsmisse.  Der søgte jeg i kirken.  Det stod i lokal avisen hvornår det var.  Held og lykke og husk kærlighed og opmærksom og nærvær kan ikke købes for penge.  

Tak 

Som jeg har skrevet til en anden, så er det bare hårdt at jeg selv står frem når jeg nu selv har støttet andre i sin tid når de har haft det svært. 

Jeg er altid positiv og glad i andres selskab, men bag smilet gemmer der sig bare en trist person som frygter den dag mine mønter er brugt op og ikke kan ha mad på bordet til mine børn 

Men jeg tager imod alt hjælp nu, og prøver at søge de steder jeg kan få hjælp. 

(Samtidig med jeg puster kommunen i nakken for at hjælpe mig). 

Anmeld

20. oktober 2014

Anonym trådstarter

frkrbj skriver:

Prøv at skriv til rimor herinde, ved hun har gang i en masse julehjælp 

Okay..  Vil prøve 

Anmeld

20. oktober 2014

Noahmor

Anonym skriver:

Jeg vil meget gerne ta imod brugt tøj 

Jeg ved bare ik hvornår jeg er i Odense igen, men jeg vil ihvertfald lige ha det i baghovedet, og så kontakte dig hvis jeg finder en køre-mulighed 

Bor du evt på Østfyn? Der kommer heg nemlig jævnligt forbi. Ellers må du lige sige til nogle dage i forvejen, for det står på loftet. 

Anmeld

20. oktober 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Hvor er du sød.. 

Tak for støtten og fordi du gav dig tid til at undersøge dette for mig. 

Jeg er bare en person som altid har støttet andre, og at jeg nu selv står i en økonomisk situtation, så er det bare hårdt at indrømme overfor folk man ik kender samt dem man kender 

Det er kun få mennesker omkring mig der ved dette, og de forstår godt at jeg er ked af det. 

Men de mener osse at det kun er det rigtige at jeg ber om hjælpen og støtten hvor jeg nu ellers kan (nu hvor kommunen trækker den så langt de kan). 

Intet problem

Det var også supersvært at anerkende her...

At anerkende at vores økonomi var så dårlig som den var og at jeg ikke kunne "redde" os fra det var enormt svært at synke...

Så kan sagtens følge dig

*Kram herfra*

og pøj pøj til dig og din familie

*Edit:

mht den hjemmeside jeg skrev så hedder han Rene ham der står for det og han er privat person der bare sørger for kontakten mellem dem der giver og dem der har brug for hjælpen

Han er superflink og du skal bare være ærlig når du skriver hvorfor du søger så tager det oftest max 12 timer så har du svar fra ham

Anmeld

20. oktober 2014

Johild

Anonym skriver:

Hej alle Baby.dk brugere 

Jeg har brug for at være anonym, da dette er et meget ømt emne for mig  Og kender flere her på siden.

Jeg må erkende at vi ingen penge har her hjemme pga mangel på job og rod med kommunen der ikke har kunne give mig nogen form for hjælp. 

Til trods for de har fået de rette papir, så har det trukket langt ud og ferie på deres side stået mellem os!. 

Har netop nu lige modtaget post fra kommunen som giver afslag på min ansøgning til Kontanthjælp, da de mangler nogle papir (som de har fået i August!).

Så.. Nu skal jeg søge forfra mener de og sikkert først få penge til November! (Dvs.. 3 mdr uden penge..) 

Derfor vil jeg prøve at søge Julehjælp i håb om at det kan give min børn ro og glæden. 

Familien kan desværre ikke hjælpe mere, da vi har levet de sidste par mdr på lånte penge. 

Ikke nok med det, så kan de ikke deltage i vores Jul, da de har andre planer. 

Men hvor søger man? 

Har søgt i den kommune jeg bor i, men kan ikke rigtig finde de rigtige svar. 

Er nu igang med at sælge ud af brugte ting vi ejer og børnenes tøj, så vi kan ha råd til mad og vintertøj til børnene.

Vil gerne be om ikke at dømme mig, for det er det sidste jeg netop har brug for. 

Dansk Folkehjælp uddeler landet over, ellers er der mødrehjælpen som også uddeler..

Anmeld

20. oktober 2014

Loan

Anonym skriver:

Hej alle Baby.dk brugere 

Jeg har brug for at være anonym, da dette er et meget ømt emne for mig  Og kender flere her på siden.

Jeg må erkende at vi ingen penge har her hjemme pga mangel på job og rod med kommunen der ikke har kunne give mig nogen form for hjælp. 

Til trods for de har fået de rette papir, så har det trukket langt ud og ferie på deres side stået mellem os!. 

Har netop nu lige modtaget post fra kommunen som giver afslag på min ansøgning til Kontanthjælp, da de mangler nogle papir (som de har fået i August!).

Så.. Nu skal jeg søge forfra mener de og sikkert først få penge til November! (Dvs.. 3 mdr uden penge..) 

Derfor vil jeg prøve at søge Julehjælp i håb om at det kan give min børn ro og glæden. 

Familien kan desværre ikke hjælpe mere, da vi har levet de sidste par mdr på lånte penge. 

Ikke nok med det, så kan de ikke deltage i vores Jul, da de har andre planer. 

Men hvor søger man? 

Har søgt i den kommune jeg bor i, men kan ikke rigtig finde de rigtige svar. 

Er nu igang med at sælge ud af brugte ting vi ejer og børnenes tøj, så vi kan ha råd til mad og vintertøj til børnene.

Vil gerne be om ikke at dømme mig, for det er det sidste jeg netop har brug for. 

Kære anonym

Jeg ville gerne hjælpe med tøj, desværre er min ældste på vej i str 92/98 så lige med det kan jeg desværre ikke hjælpe. Tilgengæld opdrætter jeg ænder der går på et stort græs areal fra tidlig morgen til sen aften, hvor 2 ikke er solgt.

Jeg vil gerne donere en juleand til jer, hvis vi kan aftale noget om afhentning. Jeg bor ved Vejen men vil gerne køre til Middelfart hvis vi kan mødes deromkring, du kan evt bare skrive en Pb til mig hvis vi skal aftale nærmere. 

Anmeld

20. oktober 2014

Anonym trådstarter

Loan skriver:

Kære anonym

Jeg ville gerne hjælpe med tøj, desværre er min ældste på vej i str 92/98 så lige med det kan jeg desværre ikke hjælpe. Tilgengæld opdrætter jeg ænder der går på et stort græs areal fra tidlig morgen til sen aften, hvor 2 ikke er solgt.

Jeg vil gerne donere en juleand til jer, hvis vi kan aftale noget om afhentning. Jeg bor ved Vejen men vil gerne køre til Middelfart hvis vi kan mødes deromkring, du kan evt bare skrive en Pb til mig hvis vi skal aftale nærmere. 

Hvor er det bare SÅ stort af dig!!! 

Dejligt at mærke at nogle tænker på andre og sætter tid til en man faktisk ik kender!!  

Jeg vil virkelig gerne ta imod dit tilbud, og vil gerne mødes med dig i Middelfart. 

Jeg skriver pb til dig 

Anmeld

20. oktober 2014

IT-nørd

Hvilken størrelse vintertøj har du brug for og til hvilket køn? Måske kan jeg hjælpe. Har bl.a. en ny flyverdragt og en ny vinterjakke jeg gerne vil give. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.