Julehjælp mm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2014

Snorkfrøkenen

Hvor bor du og hvad mangler du? Det kunne  jo være, man kunne hjælpe.

De her to grupper plejer også at være super gode til at få samlet sammen med julegaver osv, og du er helt anonym på FB:

https://www.facebook.com/Julehjaelpen?fref=ts

https://www.facebook.com/pages/Julehj%C3%A6lp/135564456496998?fref=ts

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2014

Anonym trådstarter

Snorkfrøkenen skriver:

Hvor bor du og hvad mangler du? Det kunne  jo være, man kunne hjælpe.

De her to grupper plejer også at være super gode til at få samlet sammen med julegaver osv, og du er helt anonym på FB:

https://www.facebook.com/Julehjaelpen?fref=ts

https://www.facebook.com/pages/Julehj%C3%A6lp/135564456496998?fref=ts

Jeg bor på Fyn (nærmere vil jeg ikke gå ind her ) 

Jeg mangler Vintertøj (Flyverdragt / el 2 delt ) til 2 drenge i str 98 og 128.

Støvler str 26/27 og 36/37.

Bukser str 98 og 128.

Bluser str 98 og 128. 

Handsker str 3 år. 

Mange af disse ting prøver jeg at spare op til ved at sælge ud af det tøj de ér vokset ud af. 

Tak for dine links... Det vil jeg helt sikkert tjekke ud. 

Anmeld

20. oktober 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hej alle Baby.dk brugere 

Jeg har brug for at være anonym, da dette er et meget ømt emne for mig  Og kender flere her på siden.

Jeg må erkende at vi ingen penge har her hjemme pga mangel på job og rod med kommunen der ikke har kunne give mig nogen form for hjælp. 

Til trods for de har fået de rette papir, så har det trukket langt ud og ferie på deres side stået mellem os!. 

Har netop nu lige modtaget post fra kommunen som giver afslag på min ansøgning til Kontanthjælp, da de mangler nogle papir (som de har fået i August!).

Så.. Nu skal jeg søge forfra mener de og sikkert først få penge til November! (Dvs.. 3 mdr uden penge..) 

Derfor vil jeg prøve at søge Julehjælp i håb om at det kan give min børn ro og glæden. 

Familien kan desværre ikke hjælpe mere, da vi har levet de sidste par mdr på lånte penge. 

Ikke nok med det, så kan de ikke deltage i vores Jul, da de har andre planer. 

Men hvor søger man? 

Har søgt i den kommune jeg bor i, men kan ikke rigtig finde de rigtige svar. 

Er nu igang med at sælge ud af brugte ting vi ejer og børnenes tøj, så vi kan ha råd til mad og vintertøj til børnene.

Vil gerne be om ikke at dømme mig, for det er det sidste jeg netop har brug for. 

Hsr i overvejet og se om der en kirke der holder juleaften? Mener det er gratis, er ikke helt sikker. Men det er være super hyggeligt, masser af forskellige mennesker. 

Hvor i danmark bor i?

Anmeld

20. oktober 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hsr i overvejet og se om der en kirke der holder juleaften? Mener det er gratis, er ikke helt sikker. Men det er være super hyggeligt, masser af forskellige mennesker. 

Hvor i danmark bor i?

Jeg har osse tænkt mig at ta op i den lokale kirke i den her uge og snakke med dem.. Eller se om de kommer med råd der kan hjælpe os lidt i julen. 

- Skal lige siges at vi SKAL i Kirke Juleaften, da dette betyder meget for begge mine drenge som er fascineret af kirken vi altid går forbi. 

Vi bor på Fyn  

Anmeld

20. oktober 2014

Noahmor

Anonym skriver:

Jeg bor på Fyn (nærmere vil jeg ikke gå ind her ) 

Jeg mangler Vintertøj (Flyverdragt / el 2 delt ) til 2 drenge i str 98 og 128.

Støvler str 26/27 og 36/37.

Bukser str 98 og 128.

Bluser str 98 og 128. 

Handsker str 3 år. 

Mange af disse ting prøver jeg at spare op til ved at sælge ud af det tøj de ér vokset ud af. 

Tak for dine links... Det vil jeg helt sikkert tjekke ud. 

Jeg har noget drengetøj i 98, du gerne må få lidt af. Det er jo ikke nyt, men så skal du da bruge mindre penge på det? 

Og jeg bor i Odense. 

Anmeld

20. oktober 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Frelsens Hær starter 1. november

Mødrehjælpen er allerede igang

Kirkens Korshær er vidst nok også fra 1.november

Der er julehjælp med gaver eller andet fra næsten hele landet hvis du søger her:

http://www.julehjaelpen.dk/

Der er RIGTIG mange der giver til den og både sidste år og i år er vi endt med at have rigeligt med ting til gaver til han også kan få kalendergaver i løbet af december hvis vi ville det...

Ville ALDRIG drømme om at dømme nogen for at søge hjælp til sin familie når der er brug for det...

Synes det er et bevis på at man er sit ansvar voksen når man siger okay det her kan vi ikke klare selv...

og kan godt følge dig i at det er hårdt at skulle søge hjælp på den måde...

sidste år var superhårdt at måtte erkende at der simpelthen ikke var penge til noget som helst...

I år er vi lidt mere heldige da vi har fået betalt et lån ud og fået samlet lidt sammen i løbet af året så der er lidt mere at rykke med men dog stadig stramt i december med ønsket om at give sønnen jul uden han mangler noget

Du er velkommen til at skrive PB hvis du har brug for det

Anmeld

20. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej alle Baby.dk brugere 

Jeg har brug for at være anonym, da dette er et meget ømt emne for mig  Og kender flere her på siden.

Jeg må erkende at vi ingen penge har her hjemme pga mangel på job og rod med kommunen der ikke har kunne give mig nogen form for hjælp. 

Til trods for de har fået de rette papir, så har det trukket langt ud og ferie på deres side stået mellem os!. 

Har netop nu lige modtaget post fra kommunen som giver afslag på min ansøgning til Kontanthjælp, da de mangler nogle papir (som de har fået i August!).

Så.. Nu skal jeg søge forfra mener de og sikkert først få penge til November! (Dvs.. 3 mdr uden penge..) 

Derfor vil jeg prøve at søge Julehjælp i håb om at det kan give min børn ro og glæden. 

Familien kan desværre ikke hjælpe mere, da vi har levet de sidste par mdr på lånte penge. 

Ikke nok med det, så kan de ikke deltage i vores Jul, da de har andre planer. 

Men hvor søger man? 

Har søgt i den kommune jeg bor i, men kan ikke rigtig finde de rigtige svar. 

Er nu igang med at sælge ud af brugte ting vi ejer og børnenes tøj, så vi kan ha råd til mad og vintertøj til børnene.

Vil gerne be om ikke at dømme mig, for det er det sidste jeg netop har brug for. 

http://www.rodekors.dk/jul/soeg-julehjaelp

Anmeld

20. oktober 2014

tinemus79

Ved du hvad min søde ven der er intet flovt over at søge om hjælp. Tværtimod viser det at du er voksen og bevidst om at gøre det bedste for din familie.  Jeg har måtte søge om hjælp to gange lige efter min skilsmisse.  Der søgte jeg i kirken.  Det stod i lokal avisen hvornår det var.  Held og lykke og husk kærlighed og opmærksom og nærvær kan ikke købes for penge.  

Anmeld

20. oktober 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jeg har osse tænkt mig at ta op i den lokale kirke i den her uge og snakke med dem.. Eller se om de kommer med råd der kan hjælpe os lidt i julen. 

- Skal lige siges at vi SKAL i Kirke Juleaften, da dette betyder meget for begge mine drenge som er fascineret af kirken vi altid går forbi. 

Vi bor på Fyn  

Nej je mener at holde selve juleaften i en kirke eller et andet sted. Tit kirker der holder det. For folk der er alene, familie med børn men ikke mange penge, og andre. Så er der frivillige der sørger for mad, underholdning og oprydning. 

Anmeld

20. oktober 2014

frkrbj

Anonym skriver:

Må kigge avisen igennem 

Skal man kontakte ens kirke/præst? 

Jeg syntes det er SÅ pinligt, så vil helst ikke genkendes på FB af dem som kender mig.  

Prøv at skriv til rimor herinde, ved hun har gang i en masse julehjælp 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.