Julehjælp mm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.917 visninger
89 svar
52 synes godt om
20. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hej alle Baby.dk brugere 

Jeg har brug for at være anonym, da dette er et meget ømt emne for mig  Og kender flere her på siden.

Jeg må erkende at vi ingen penge har her hjemme pga mangel på job og rod med kommunen der ikke har kunne give mig nogen form for hjælp. 

Til trods for de har fået de rette papir, så har det trukket langt ud og ferie på deres side stået mellem os!. 

Har netop nu lige modtaget post fra kommunen som giver afslag på min ansøgning til Kontanthjælp, da de mangler nogle papir (som de har fået i August!).

Så.. Nu skal jeg søge forfra mener de og sikkert først få penge til November! (Dvs.. 3 mdr uden penge..) 

Derfor vil jeg prøve at søge Julehjælp i håb om at det kan give min børn ro og glæden. 

Familien kan desværre ikke hjælpe mere, da vi har levet de sidste par mdr på lånte penge. 

Ikke nok med det, så kan de ikke deltage i vores Jul, da de har andre planer. 

Men hvor søger man? 

Har søgt i den kommune jeg bor i, men kan ikke rigtig finde de rigtige svar. 

Er nu igang med at sælge ud af brugte ting vi ejer og børnenes tøj, så vi kan ha råd til mad og vintertøj til børnene.

Vil gerne be om ikke at dømme mig, for det er det sidste jeg netop har brug for. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2014

Nystart

Anonym skriver:

Hej alle Baby.dk brugere 

Jeg har brug for at være anonym, da dette er et meget ømt emne for mig  Og kender flere her på siden.

Jeg må erkende at vi ingen penge har her hjemme pga mangel på job og rod med kommunen der ikke har kunne give mig nogen form for hjælp. 

Til trods for de har fået de rette papir, så har det trukket langt ud og ferie på deres side stået mellem os!. 

Har netop nu lige modtaget post fra kommunen som giver afslag på min ansøgning til Kontanthjælp, da de mangler nogle papir (som de har fået i August!).

Så.. Nu skal jeg søge forfra mener de og sikkert først få penge til November! (Dvs.. 3 mdr uden penge..) 

Derfor vil jeg prøve at søge Julehjælp i håb om at det kan give min børn ro og glæden. 

Familien kan desværre ikke hjælpe mere, da vi har levet de sidste par mdr på lånte penge. 

Men hvor søger man? 

Er nu igang med at sælge ud af brugte ting vi ejer og børnenes tøj, så vi kan ha råd til mad og vintertøj til børnene.

Vil gerne be om ikke at dømme mig, for det er det sidste jeg netop har brug for. 

Det plejer at stå i uge avisen, men jeg har fået jule hjælp en enkelt gang, der var det præsten den skulle hentes ved... Så er der gennem kommunen...

En del giver over fb også i form af kurv mm hvis du søger under julehjælp tror jeg der kommer en del... 

Anmeld

20. oktober 2014

DortheL

Anonym skriver:

Hej alle Baby.dk brugere 

Men hvor søger man? 

Øv, en træls situation! Jeg håber I finder en løsning. 

Kan man ikke søge noget julehjælp gennem ens kirke? Det gjorde jeg i hvert fald en gang, hvor jeg fik en rigtig fin kurv og kontanter til indkøb af gaver. 

Sidste år søgte jeg ved frelsens hær- rigtig flot gave også.

Anmeld

20. oktober 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Det plejer at stå i uge avisen, men jeg har fået jule hjælp en enkelt gang, der var det præsten den skulle hentes ved... Så er der gennem kommunen...

En del giver over fb også i form af kurv mm hvis du søger under julehjælp tror jeg der kommer en del... 

Må kigge avisen igennem 

Skal man kontakte ens kirke/præst? 

Jeg syntes det er SÅ pinligt, så vil helst ikke genkendes på FB af dem som kender mig.  

Anmeld

20. oktober 2014

DortheL

Hvis du Googler 'julehjælp 2014' kommer der ret mange forslag frem :-) 

Anmeld

20. oktober 2014

Anonym trådstarter

DortheL skriver:

Øv, en træls situation! Jeg håber I finder en løsning. 

Kan man ikke søge noget julehjælp gennem ens kirke? Det gjorde jeg i hvert fald en gang, hvor jeg fik en rigtig fin kurv og kontanter til indkøb af gaver. 

Sidste år søgte jeg ved frelsens hær- rigtig flot gave også.

Det er nemlig rigtig træls, og virkelig hårdt hele tiden at tælle de sidste mønter man har i pungen inden man går ind og handler mad. 

Gik du bare op i den lokale kirke eller hvordan? 

Hvordan søgte du ved Frelsens Hær? 

Undskyld alle mine spørgsmål, men har aldrig søgt før og kun hørt om man måske kan få lidt hjælp. 

Anmeld

20. oktober 2014

MetteS81

Anonym skriver:

Hej alle Baby.dk brugere 

Men hvor søger man? 

Du kan blandt andet søge her: www.julehjaelpen.dk 

Anmeld

20. oktober 2014

Anonym trådstarter

MetteS81 skriver:

Du kan blandt andet søge her: www.julehjaelpen.dk 

Tak for link 

Det vil jeg helt sikkert prøve at skrive til. 

Anmeld

20. oktober 2014

DortheL

Anonym skriver:

Det er nemlig rigtig træls, og virkelig hårdt hele tiden at tælle de sidste mønter man har i pungen inden man går ind og handler mad. 

Gik du bare op i den lokale kirke eller hvordan? 

Hvordan søgte du ved Frelsens Hær? 

Undskyld alle mine spørgsmål, men har aldrig søgt før og kun hørt om man måske kan få lidt hjælp. 

Ved kirken var det gennem min sundhedsplejerske. Men prøv at ring til jeres kordegn (eller hvad det hedder)! Og hvis du søger efter julehjælp 2014, kommer der frem hvor det kan søges og hvordan :-) 

sidste år fik jeg julehjælpe gennem frelsens hær- trods for, at min mand har fuldtidsjob og jeg var studerende. Så der kan være hjælp at hente :-) 

Anmeld

20. oktober 2014

Anonym trådstarter

DortheL skriver:

Ved kirken var det gennem min sundhedsplejerske. Men prøv at ring til jeres kordegn (eller hvad det hedder)! Og hvis du søger efter julehjælp 2014, kommer der frem hvor det kan søges og hvordan :-) 

sidste år fik jeg julehjælpe gennem frelsens hær- trods for, at min mand har fuldtidsjob og jeg var studerende. Så der kan være hjælp at hente :-) 

Okay.. 

Vil prøve at undersøge. 

Har lige prøvet at Google Julehjælp, og fandt nogle flere steder. 

Men et af stederne kan man vist ikke søge før til November. 

Tak for din hjælp og råd 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.