Julehjælp mm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2014

MariaMami

Anonym skriver:

Hej alle Baby.dk brugere 

Jeg har brug for at være anonym, da dette er et meget ømt emne for mig  Og kender flere her på siden.

Jeg må erkende at vi ingen penge har her hjemme pga mangel på job og rod med kommunen der ikke har kunne give mig nogen form for hjælp. 

Til trods for de har fået de rette papir, så har det trukket langt ud og ferie på deres side stået mellem os!. 

Har netop nu lige modtaget post fra kommunen som giver afslag på min ansøgning til Kontanthjælp, da de mangler nogle papir (som de har fået i August!).

Så.. Nu skal jeg søge forfra mener de og sikkert først få penge til November! (Dvs.. 3 mdr uden penge..) 

Derfor vil jeg prøve at søge Julehjælp i håb om at det kan give min børn ro og glæden. 

Familien kan desværre ikke hjælpe mere, da vi har levet de sidste par mdr på lånte penge. 

Ikke nok med det, så kan de ikke deltage i vores Jul, da de har andre planer. 

Men hvor søger man? 

Har søgt i den kommune jeg bor i, men kan ikke rigtig finde de rigtige svar. 

Er nu igang med at sælge ud af brugte ting vi ejer og børnenes tøj, så vi kan ha råd til mad og vintertøj til børnene.

Vil gerne be om ikke at dømme mig, for det er det sidste jeg netop har brug for. 

Vi er en familie på fem hvor min mand der er udlænding og tilmed ufaglært men plejede at arbejde for sit fars ejendomsmægler firma i USA der desværre ikke overlevede det økonomiske krak, er ved at starte op fra bunden af her i DK sammen med mig. Ingen kunder i biksen endnu og det ser heller ikke ud som om der kommer gang i noget de næste par måneder. Jeg er på SU, SU-lån samt SU-lån for forældre, så vi er også totalt makset hver jul. Vi plejer at gøre mere ud af fødselsdagsgaver end julegaver. Bedsteforældrene giver altid julegaver så åbne pakker kommer de altid til. Vi fik en julekasse af Kommunens sundhedsplejerske-afdeling da min yngste var 2 mdr, samt af vores kirke. HELT fantastisk begge kasser!..eller mange poser og kasser med alskens mad, guf og legetøj etc. Mange venner og bekendte har simpelthen også doneret tøj og sko til os. Vi har på ingen måde være flove eller ømme over vores situation, blot fortalt vores historie og at vi er startet forfra her i DK og er kun blevet mødt med forståelse og empati og masser af hjælpende kærlige hænder! Jeg vil samtidigt sige at jeg vil blive overrasket hvis nogen ikke vil hjælpe jer eller være fordømmende på nogen måde. Ting sker og det er ikke altid i ens magt at gøre hvad man ønsker skal ske Jeg tror man også kan søge hos Red Barnet, Frelsens Hær, Mødrehjælpen, o.lign.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Der er også noget der hedder julehjælpen.dk, der ka man også søge om julehjælp. Vh stine

Anmeld

27. oktober 2014

MissMaria

Anonym skriver:

Hvor er du sød! 

Jeg har mulighed for at låne bil hele næste uge, så derfor rig mulighed for at komme til Odense efter det 

Så hvad dag/tid der passer dig bedst kan du bare give besked om 

Har du mulighed for at hente det ved mig enten onsdag eller torsdag formiddag ?

Anmeld

27. oktober 2014

Anonym trådstarter

MissMaria skriver:

Har du mulighed for at hente det ved mig enten onsdag eller torsdag formiddag ?

Jeg har mulighed Torsdag ja 

Skriver lige pb til dig.. 

Anmeld

27. oktober 2014

Noneother

Nu har jeg ikke lige læst hele tråden igennem. men hvis du stadig mangler støvler str. 27 så har jeg et par, stadig, helt sikkert brugbare vinterstøvler (gode, varme. købt i Paw sko til 849, sidste vinter) som jeg gerne sender for gratis. Hvis det er.

Du har i øvrigt absolut INTET at være flov over. Alle kan komme i den situation med den såkaldte "velfærdsstat" vi kører i øjeblikket.
Det er ingen skam at komme på røven.

Anmeld

27. oktober 2014

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Nu har jeg ikke lige læst hele tråden igennem. men hvis du stadig mangler støvler str. 27 så har jeg et par, stadig, helt sikkert brugbare vinterstøvler (gode, varme. købt i Paw sko til 849, sidste vinter) som jeg gerne sender for gratis. Hvis det er.

Du har i øvrigt absolut INTET at være flov over. Alle kan komme i den situation med den såkaldte "velfærdsstat" vi kører i øjeblikket.
Det er ingen skam at komme på røven.

Jeg mangler stadig støvler ja 

Så vil meget gerne ta imod dem 

Jeg har bare svært ved at 'ikke være flov', for mine børn vil SÅ gerne ha noget mere lækkert til aftensmad, nyt legetøj og varm tøj. 

Ikke nok med det, så har den mindste næsten lige haft fødselsdag, og ikke engang der kunne vi gi nogen stor gave..(og ingen fest med familien).

og for at gøre det værre, så har min store dreng fødselsdag om ik så længe, så der skal osse gaver til.. 

Har forklaret ham at vi ikke kan gi ham præcis det han ønsker sig (dyre gaver til 400-500 kr), og dette er han jo ked af 

Men jeg viser dem min kærlighed hver eneste dag..

og dette har jeg lært man kommer langt med 

Men derfor varmer det SÅ meget når folk hjælper os i denne svære tid. 

Og jeg vil til evig tid osse støtte andre der kommer i samme situtation, for det er slet ikke nemt eller rart 

Anmeld

27. oktober 2014

FamilenStorm

Anonym skriver:

Jeg er fra Fyn.. Vestfyn nærmere. 

Ok... Er fordi min Mor har en butik/forening hvor de hjælper personer i din situation, men det er i Grenå...

Anmeld

27. oktober 2014

Anonym trådstarter

FamilenStorm skriver:

Ok... Er fordi min Mor har en butik/forening hvor de hjælper personer i din situation, men det er i Grenå...

Ooh... Ja det er lidt langt væk desværre 

Anmeld

28. oktober 2014

Noneother

Anonym skriver:

Jeg mangler stadig støvler ja 

Så vil meget gerne ta imod dem 

Jeg har bare svært ved at 'ikke være flov', for mine børn vil SÅ gerne ha noget mere lækkert til aftensmad, nyt legetøj og varm tøj. 

Ikke nok med det, så har den mindste næsten lige haft fødselsdag, og ikke engang der kunne vi gi nogen stor gave..(og ingen fest med familien).

og for at gøre det værre, så har min store dreng fødselsdag om ik så længe, så der skal osse gaver til.. 

Har forklaret ham at vi ikke kan gi ham præcis det han ønsker sig (dyre gaver til 400-500 kr), og dette er han jo ked af 

Men jeg viser dem min kærlighed hver eneste dag..

og dette har jeg lært man kommer langt med 

Men derfor varmer det SÅ meget når folk hjælper os i denne svære tid. 

Og jeg vil til evig tid osse støtte andre der kommer i samme situtation, for det er slet ikke nemt eller rart 

Alletiders. Så kan du bare sende din adresse i en besked og så får jeg dem lige sendt et af dagene. Så er der varme fødder på mindstemanden.

Jeg kommer selv fra et sted hvor pengene altid var små. og jeg kan udmærket sætte mig ind i, hvor stor en øv følelse det må være, nærmest aldrig at kunne give sine børn det materielle de ønsker sig / have råd til de store oplevelser og lignende.
men det er jo ikke med din gode vilje at i er ude og svømme økonomisk lige nu. og det er forhåbentlig en forholdsvis midlertidig situation.
Du gør helt sikkert det bedste du kan, med de få midler du har til rådighed, og som du siger. Kærlighed mangler de ikke.
Så jeg tænker, at selv om du sidder med en virkelig sort følelse ligenu. at så skal det helt sikkert nok gå, i det lange løb.
Næsten ingen kan med garanti sige sig fri for at kunne havne i det samme sorte hul, hvis de bliver ramt af nogle rigtig uheldige omstændigheder, men så skal det heller ikke være en skam at bede om hjælp.
Det er jo der folk burde træde til for hinanden.

-og det er da virkelig rart at se, at folk herinde faktisk i stor grad gør.

Anmeld

29. oktober 2014

Anonym trådstarter

tinemus79 skriver:

Jeg har været i gemmerne. Jeg har et termosæt i 98, en vinter jakke i 128, termobukser 128, måske trøjen et sted. Regnjakke i 128, måske bukserne et sted. Har sikkert meget mere.  

Du kan sende mig en pb hvis du er interesseret. Du finder mig under tine sejersten. 

Har prøvet at sende en pb til dig.. Men under det navn du skriver kan jeg ik finde dig? 

Men har sendt til din profil her 

Men er meget interesseret i tøjet str 128. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.