En fra min klasse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar Jeg vil absolut ikke bestemme over min venindes liv, det er hendes beslutning. Jeg har bare en meget klar holdning omkring aborter, og har nogen gange lidt svært ved at hold min kæft. Jeg vælger ikke at sige min mening til hende, for hun skal vide at jeg støtter hende ligemeget hvad. Og hvad det "rager" mig, ja det gør det sådan set heller ikke, men hun er så åben omkring det her og spørger mig ind til en masse ting fordi jeg selv har været en graviditet igennem.. Men som sagt, jeg holder mig neutral, indtil den endelige beslutning er taget. 

Din holdning omkring abort var tydelig i indlægget og det er selvfølgelig helt okay, men synes helt klart det er et godt valg du har taget at lade hende om beslutningen og ellers bare være der for hende. 

Håber ikke du synes mine ord var for hårde eller følte at jeg svinede dig til - det var absolut ikke min mening. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2014

Sandratoft

kreafina skriver:

Jeg synes ikke, det er en nedladende sætning, men hvad du læser i det, er din sag = ergo det rager ikke mig, men det rager mig, når du føler behov for at kommentere det på en sådan måde.

Det er så iorden, så har vi et forskelligt syn på hvad man kan tillade sig at skrive til andre mennesker. 

Kan du have en fortsat god dag 

Anmeld

13. oktober 2014

Sandratoft

mor:) skriver:

Ja jeg kan vitterligt ikke se det

Jeg synes heller ikke du sviner nogen til, det er ikke rettet mod dig  

Anmeld

13. oktober 2014

lineog4

Har hun spurgt hvad du mener?

Til trods for jeg har rigtigt svært ved at forlige mig med nogen vælger en senabort hvis der ikke en medicinsk begrundelse, så tror jeg at jeg lige i den situation vil bide mig hårdt i læben og holde mund med mindre hun spurgte om min holdning for ville ikke lyve.

Jeg tror uden at vide det, at det aldrig må være let at afbryde en graviditet så sent, man har måske mærket baby, ens krop har forandret sig, og ja som du skriver man kan nok ikke lade være med at ligge hånden på maven og lige sende en tanke til man rent faktisk har liv i sin mave.

Derfor ville jeg bare stå som en støtte, ikke en støtte af senabort er rigtigt, men en støtte for min veninde når hun havde brug for at græde, for at skrige, for at få et kæmpe kram. Begyndte hun at tale om at det var også det bedste, ville jeg vende den og sige: det var det bedste for dig fordi det var det du ville. Jeg ville aldrig give ret i det var det bedste, det var rigtigt, men jeg ville heller aldrig sige det ikke var for hvad kan hun bruge det til. 

Så mit råd til dig vil være: spørg hun ikke, så bider du dig meget hårdt i læben og vælger netop denne tid til at lære tale er sølv men tavshed er guld. Men du skal heller ikke lyve, du må finde sætninger hvor du kan støtte hende men ikke give køb på din egen integritet. 

Anmeld

13. oktober 2014

Sandratoft skriver:

Jeg synes heller ikke du sviner nogen til, det er ikke rettet mod dig  

Anmeld

13. oktober 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Har hun spurgt hvad du mener?

Til trods for jeg har rigtigt svært ved at forlige mig med nogen vælger en senabort hvis der ikke en medicinsk begrundelse, så tror jeg at jeg lige i den situation vil bide mig hårdt i læben og holde mund med mindre hun spurgte om min holdning for ville ikke lyve.

Jeg tror uden at vide det, at det aldrig må være let at afbryde en graviditet så sent, man har måske mærket baby, ens krop har forandret sig, og ja som du skriver man kan nok ikke lade være med at ligge hånden på maven og lige sende en tanke til man rent faktisk har liv i sin mave.

Derfor ville jeg bare stå som en støtte, ikke en støtte af senabort er rigtigt, men en støtte for min veninde når hun havde brug for at græde, for at skrige, for at få et kæmpe kram. Begyndte hun at tale om at det var også det bedste, ville jeg vende den og sige: det var det bedste for dig fordi det var det du ville. Jeg ville aldrig give ret i det var det bedste, det var rigtigt, men jeg ville heller aldrig sige det ikke var for hvad kan hun bruge det til. 

Så mit råd til dig vil være: spørg hun ikke, så bider du dig meget hårdt i læben og vælger netop denne tid til at lære tale er sølv men tavshed er guld. Men du skal heller ikke lyve, du må finde sætninger hvor du kan støtte hende men ikke give køb på din egen integritet. 

Nej, hun har ikke spurgt om hvad jeg mener. Så derfor, som du også skriver, må jeg bide mig hårdt i læben og ja bare være der for hende. Mange tak for dit svar 

Anmeld

13. oktober 2014

babyprojekt

Hvor bliver hun svinet til? Hvor skriver jeg at hun er et forfærdeligt menneske? (Hvilket jeg ikke mener)

Har ikke skrevet på noget tidspunkt at du synes hun er et" forfærdeligt menneske"!!!!

Jeg altså MIN PERSONLIG MENING!

At man ikke snakker/skriver pænt om ander når man bruger ord som "rager dig" eller "debattører"!

Til slut vil jeg lige komme med en sidste kommentar!

Der ingen der fare frem ! Kom kun med min mening hvilket jeg har ret til.

Men kan du nu ha en god dag 

Anmeld

13. oktober 2014

babyprojekt skriver:

Har ikke skrevet på noget tidspunkt at du synes hun er et" forfærdeligt menneske"!!!!

At man ikke snakker/skriver pænt om ander når man bruger ord som "rager dig" eller "debattører"!

Alle dine eksempler er ikke fra mit indlæg - så igen, hvor sviner jeg ts til? 

Men hold da op hvor er du aggressiv. 

Anmeld

13. oktober 2014

babyprojekt

kreafina skriver:

Enig i, at du ikke sviner hende til. Nogle folk er bare meget hurtige til at fare op

Og nogle mennesker har ret til at komme med deres mening uden at være "farene op" eller noget! De kommer kun med deres men som de har lov til.

God dag til dig 

Anmeld

13. oktober 2014

babyprojekt skriver:

Og hvorfor er debattører forkert at skrive. Ved du hvad ordet betyder? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.