En fra min klasse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.354 visninger
56 svar
97 synes godt om
12. oktober 2014

Anonym trådstarter

Jeg går på handelsskole, og vi er meget blandet aldersmæssigt. En pige fra min klasse har fundet ud af at hun er gravid men hun er 18 uger henne.. Hun tvivler rigtig meget på om hun vil have det her barn. Jeg har selv en søn på 13 måneder, så ved hvilken situation hun står i. Vi snakker rigtig godt sammen, og hun har mødt min søn og var helt vildt med ham og børn generelt. Hun er 18 år, så ja hun er ung men ikke for ung. Hun har søgt tilladelse til at få en sen abort men hun har ikke fået svar endnu, jeg og flere andre fra klassen, synes er det forkerte at gøre. Jeg har ikke sagt direkte til hende hvordan jeg har det med det, men har givet hentydninger til at jeg synes det er forkert. Jeg har også sagt til hende at jeg støtter hende ligemeget hvad hun vælger, for det gør jeg selvfølgelig. Hun siger hun ikke er klar til at ligge alt til side for barnets skyld, men samtidig går hun rundt og mærker på maven og smiler osv. I mine øjne ligner det at hun inderst inde gerne vil have barnet, og hun virker meget moden af sin alder. Hun er sammen med faren og han støtter hende også lige meget hvad. Ved ikke hvad jeg ville med det her, blot ud med mine tanker, for jeg tænker på hende og hendes guldklump i maven hele tiden. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2014

Linkae

Jeg tænker du skal være helt ærlig omkring dine tanker osv selvom du har lavet hentydninger. 

Må være en svær kamel at sluge at opdage, man er gravid så langt henne planlagt i den alder. 

Håber hun trods alt finder den rette løsning for netop hende.

Anmeld

12. oktober 2014

Anonym trådstarter

Linkae skriver:

Jeg tænker du skal være helt ærlig omkring dine tanker osv selvom du har lavet hentydninger. 

Må være en svær kamel at sluge at opdage, man er gravid så langt henne planlagt i den alder. 

Håber hun trods alt finder den rette løsning for netop hende.

Jeg vil så gerne være ærlig overfor hende, og sige at det altså er et lille barn hun har i maven, og man altså ikke bare får sådan et fjernet. Hun skal jo føde det ud, og tror det er en rigtig rigtig hård oplevelse. Når hun så også siger til mig at hun tvivler, så synes jeg hun skal beholde det, for hun vil helt sikkert fortryde det, tror jeg. Hun kan få så meget hjælp og støtte fra venner, familie og kommunen, så hun vil jo aldrig komme til at stå alene med barnet. 

Anmeld

12. oktober 2014

jojomama

Nu ved du jo reelt ikke, hvordan hun har det med graviditeten.

jeg synes det er fint at melde ud, at man ikke er klar til et barn og de ændringer der kommer, men så må man også tage konsekvensen deraf.

hvad rager det i øvrigt dig, hvad hun gør med sit liv? Det er vel hendes egen beslutning og ikke din...

Anmeld

12. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg går på handelsskole, og vi er meget blandet aldersmæssigt. En pige fra min klasse har fundet ud af at hun er gravid men hun er 18 uger henne.. Hun tvivler rigtig meget på om hun vil have det her barn. Jeg har selv en søn på 13 måneder, så ved hvilken situation hun står i. Vi snakker rigtig godt sammen, og hun har mødt min søn og var helt vildt med ham og børn generelt. Hun er 18 år, så ja hun er ung men ikke for ung. Hun har søgt tilladelse til at få en sen abort men hun har ikke fået svar endnu, jeg og flere andre fra klassen, synes er det forkerte at gøre. Jeg har ikke sagt direkte til hende hvordan jeg har det med det, men har givet hentydninger til at jeg synes det er forkert. Jeg har også sagt til hende at jeg støtter hende ligemeget hvad hun vælger, for det gør jeg selvfølgelig. Hun siger hun ikke er klar til at ligge alt til side for barnets skyld, men samtidig går hun rundt og mærker på maven og smiler osv. I mine øjne ligner det at hun inderst inde gerne vil have barnet, og hun virker meget moden af sin alder. Hun er sammen med faren og han støtter hende også lige meget hvad. Ved ikke hvad jeg ville med det her, blot ud med mine tanker, for jeg tænker på hende og hendes guldklump i maven hele tiden. 

Du skal beholde dine tanker for dig selv. Det er HENDES beslutning og ikke din. Så vær en veninde og støt hende i den beslutning HUN måtte tage. 

Det er ligegyldigt om hun er moden hvis hun ikke er klar til at sætte sine behov til side for barnet og ikke klar til at vende op og ned på sit liv.

Og det der med at man ikke fortryder sit barn - nej måske ikke, men der er helt bestemt kvinder der fortryder tidspunktet de har valgt at få et barn i. 

Anmeld

12. oktober 2014

Anonym skriver:

Jeg vil så gerne være ærlig overfor hende, og sige at det altså er et lille barn hun har i maven, og man altså ikke bare får sådan et fjernet. Hun skal jo føde det ud, og tror det er en rigtig rigtig hård oplevelse. Når hun så også siger til mig at hun tvivler, så synes jeg hun skal beholde det, for hun vil helt sikkert fortryde det, tror jeg. Hun kan få så meget hjælp og støtte fra venner, familie og kommunen, så hun vil jo aldrig komme til at stå alene med barnet. 

Men det gider hun måske bare ikke - det er tydeligt at det er dine følelser overfor sen abort og ikke din veninde du tænker på. At DU synes noget er forkert, gør det ikke sandt. 

Anmeld

13. oktober 2014

babyprojekt

Må lige komme med en tilståelse. 

Synes det er forkert den måde i formulere jers kommentarer på. 

Som fx "rager" det er ikke nødvendigt at formulere det sådan. Ovs kan jeg komme med flere f.eks .

Her er der en der har brug for at komme ud med sine tanker.  Hun har ikke brug for at blive svinet til, bare fordi hun er bekymret over sin venindes situation. 

Vi er vel voksne mennesker der kan snakke pænt til hinanden.  Eller hvad ?

God dag/aften/nat til alle jer 

Anmeld

13. oktober 2014

babyprojekt skriver:

Må lige komme med en tilståelse. 

Synes det er forkert den måde i formulere jers kommentarer på. 

Som fx "rager" det er ikke nødvendigt at formulere det sådan. Ovs kan jeg komme med flere f.eks .

Her er der en der har brug for at komme ud med sine tanker.  Hun har ikke brug for at blive svinet til, bare fordi hun er bekymret over sin venindes situation. 

Vi er vel voksne mennesker der kan snakke pænt til hinanden.  Eller hvad ?

God dag/aften/nat til alle jer 

Synes absolut ikke jeg sviner hende til 

Anmeld

13. oktober 2014

babyprojekt

Synes absolut ikke jeg sviner hende til 

Okay det I orden at du synes det. Men jeg og ja nogle flere af mine veninder der læste det I går synes du gjort.   Hver sin måde at tolke det på.

God dag til dig

Anmeld

13. oktober 2014

Signe-bine

Jeg synes du har ret i at din veninde er meget moden. For det er en meget voksen beslutning hun står overfor. 

Jeg synes det ville være fint hvis du siger til din veninde at ærlig talt, så synes du sen abort er forkert, men du vil støtte hende i hendes valg alligevel! Men husk at det er hendes valg, og hvis hun får tilladelse til sen abort, så er det hendes valg. Og det er enormt modent at kunne være i stand til at se hvad der er det rigtige for hende på det givne tidspunkt i hendes liv.

i min optik er det mere forkert at forsøge at pådutte andre sin egen holdning, end at få en sen abort.

Sig hvad du føler, men husk at sig at du støtter hende og stoler på at hun er i stand til at tage det valg, der er det rette for hende. For det lyder det som om hun er!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.