En fra min klasse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
babyprojekt skriver:

Okay det I orden at du synes det. Men jeg og ja nogle flere af mine veninder der læste det I går synes du gjort.   Hver sin måde at tolke det på.

God dag til dig

Hvor bliver hun svinet til? Hvor skriver jeg at hun er et forfærdeligt menneske? (Hvilket jeg ikke mener)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg går på handelsskole, og vi er meget blandet aldersmæssigt. En pige fra min klasse har fundet ud af at hun er gravid men hun er 18 uger henne.. Hun tvivler rigtig meget på om hun vil have det her barn. Jeg har selv en søn på 13 måneder, så ved hvilken situation hun står i. Vi snakker rigtig godt sammen, og hun har mødt min søn og var helt vildt med ham og børn generelt. Hun er 18 år, så ja hun er ung men ikke for ung. Hun har søgt tilladelse til at få en sen abort men hun har ikke fået svar endnu, jeg og flere andre fra klassen, synes er det forkerte at gøre. Jeg har ikke sagt direkte til hende hvordan jeg har det med det, men har givet hentydninger til at jeg synes det er forkert. Jeg har også sagt til hende at jeg støtter hende ligemeget hvad hun vælger, for det gør jeg selvfølgelig. Hun siger hun ikke er klar til at ligge alt til side for barnets skyld, men samtidig går hun rundt og mærker på maven og smiler osv. I mine øjne ligner det at hun inderst inde gerne vil have barnet, og hun virker meget moden af sin alder. Hun er sammen med faren og han støtter hende også lige meget hvad. Ved ikke hvad jeg ville med det her, blot ud med mine tanker, for jeg tænker på hende og hendes guldklump i maven hele tiden. 

Dine bekymringer er unødvendige, hun får ikke lov at få en senabort, hun opfylder overhovedet ikke kriterierne for dette, så tag du det bare helt roligt.

jeg er ked af at sige det, men der er flere ting i dette indlæg, der ikke stemmer, så mon hele sandheden er fremme?

Anmeld

13. oktober 2014

Sandratoft

kreafina skriver:

Nu ved du jo reelt ikke, hvordan hun har det med graviditeten.

jeg synes det er fint at melde ud, at man ikke er klar til et barn og de ændringer der kommer, men så må man også tage konsekvensen deraf.

hvad rager det i øvrigt dig, hvad hun gør med sit liv? Det er vel hendes egen beslutning og ikke din...

Snak lige ordentligt, du burde kunne formulere dig på en bedre måde end det der..... 

Anmeld

13. oktober 2014

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar Jeg vil absolut ikke bestemme over min venindes liv, det er hendes beslutning. Jeg har bare en meget klar holdning omkring aborter, og har nogen gange lidt svært ved at hold min kæft. Jeg vælger ikke at sige min mening til hende, for hun skal vide at jeg støtter hende ligemeget hvad. Og hvad det "rager" mig, ja det gør det sådan set heller ikke, men hun er så åben omkring det her og spørger mig ind til en masse ting fordi jeg selv har været en graviditet igennem.. Men som sagt, jeg holder mig neutral, indtil den endelige beslutning er taget. 

Anmeld

13. oktober 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Snak lige ordentligt, du burde kunne formulere dig på en bedre måde end det der..... 

Enig... 

Anmeld

13. oktober 2014

jojomama

Sandratoft skriver:

Jeg kan ikke se, at jeg forulemper nogen med mit indlæg, da der hverken optræder forulempede ord eller sætninger. Jeg har formuleret mig klart og tydeligt uden at tilsvine TS og som jeg (og sikkert mange andre) ville sige det, hvis en hvilken som helst spurgte mig om min mening.

DU skulle tage at lade være med at fare op, fordi jeg formulerer mig anderledes, end DU ville have gjort. Husk lige, at du sidder bag en skærm og dermed ikke kan høre tonefald mv.

Nøj, hvor er jeg træt af at læse indlæg fra debattører, som straks skal fortælle andre, hvordan de må formulere sig.....

Anmeld

13. oktober 2014

jojomama

mor:) skriver:

Synes absolut ikke jeg sviner hende til 

Enig i, at du ikke sviner hende til. Nogle folk er bare meget hurtige til at fare op

Anmeld

13. oktober 2014

Sandratoft

kreafina skriver:

Jeg kan ikke se, at jeg forulemper nogen med mit indlæg, da der hverken optræder forulempede ord eller sætninger. Jeg har formuleret mig klart og tydeligt uden at tilsvine TS og som jeg (og sikkert mange andre) ville sige det, hvis en hvilken som helst spurgte mig om min mening.

DU skulle tage at lade være med at fare op, fordi jeg formulerer mig anderledes, end DU ville have gjort. Husk lige, at du sidder bag en skærm og dermed ikke kan høre tonefald mv.

Nøj, hvor er jeg træt af at læse indlæg fra debattører, som straks skal fortælle andre, hvordan de må formulere sig.....

Og jeg er rigtig træt af at man her på baby.dk ikke kan snakke pænt. "Hvad rager det dig" er en ret nedladende sætning og det ved du godt. 

Snak pænt, det er alt hvad jeg beder om. 

Anmeld

13. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
kreafina skriver:

Enig i, at du ikke sviner hende til. Nogle folk er bare meget hurtige til at fare op

Ja jeg kan vitterligt ikke se det

Anmeld

13. oktober 2014

jojomama

Sandratoft skriver:

Og jeg er rigtig træt af at man her på baby.dk ikke kan snakke pænt. "Hvad rager det dig" er en ret nedladende sætning og det ved du godt. 

Snak pænt, det er alt hvad jeg beder om. 

Jeg synes ikke, det er en nedladende sætning, men hvad du læser i det, er din sag = ergo det rager ikke mig, men det rager mig, når du føler behov for at kommentere det på en sådan måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.