Rockertand skriver:
Dine bekymringer er unødvendige, hun får ikke lov at få en senabort, hun opfylder overhovedet ikke kriterierne for dette, så tag du det bare helt roligt.
jeg er ked af at sige det, men der er flere ting i dette indlæg, der ikke stemmer, så mon hele sandheden er fremme?
Hvordan ved du at veninden ikke bliver bevilliget sen-abort?
Kvinder kan få den bevilliget udfra en række kriterier, som ikke kun omhandler om barnet er sundt eller ej. Man kan få sådan en bevilliget hvis man ikke anses som værende moden nok til, at tage sig af barnet, eller man har ændre psykiske problemstillinger som gør at man ikke kan varetage en forældrerolle.
Kort udsnit fra sundhedslex.dk
Som udgangspunkt får man tilladelse til abort efter 12. uge i alvorlige tilfælde. Dispensation til abort efter graviditetens 12. uge gives normalt i følgende situationer:
- Hvis det ufødte barn er blevet diagnosticeret med en betydelig fysisk eller psykisk lidelse
- Hvis graviditeten udsætter kvinden for helbredsmæssig fare
- Hvis kvinden er blevet gravid som følge af en seksuel forbrydelse
- Hvis kvinden ikke findes mentalt klar til at forsørge barnet
-- Min peronlige holdning er, at det har jeg ingen holdning til - enhver kvinde på træffe det bedste valg for hende, under kyndig vejledning fra fagfolk. Personlige relationer til kvinde, skal (bør) kunne yde den nødvendige støtte.
Mom
Anmeld