En fra min klasse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2014

WilliamDSTN

Anonym skriver:

Jeg går på handelsskole, og vi er meget blandet aldersmæssigt. En pige fra min klasse har fundet ud af at hun er gravid men hun er 18 uger henne.. Hun tvivler rigtig meget på om hun vil have det her barn. Jeg har selv en søn på 13 måneder, så ved hvilken situation hun står i. Vi snakker rigtig godt sammen, og hun har mødt min søn og var helt vildt med ham og børn generelt. Hun er 18 år, så ja hun er ung men ikke for ung. Hun har søgt tilladelse til at få en sen abort men hun har ikke fået svar endnu, jeg og flere andre fra klassen, synes er det forkerte at gøre. Jeg har ikke sagt direkte til hende hvordan jeg har det med det, men har givet hentydninger til at jeg synes det er forkert. Jeg har også sagt til hende at jeg støtter hende ligemeget hvad hun vælger, for det gør jeg selvfølgelig. Hun siger hun ikke er klar til at ligge alt til side for barnets skyld, men samtidig går hun rundt og mærker på maven og smiler osv. I mine øjne ligner det at hun inderst inde gerne vil have barnet, og hun virker meget moden af sin alder. Hun er sammen med faren og han støtter hende også lige meget hvad. Ved ikke hvad jeg ville med det her, blot ud med mine tanker, for jeg tænker på hende og hendes guldklump i maven hele tiden. 

For at være ærlig ville jeg blive sur, hvis en veninde blandede sig i mit valg.

Synes ikk du skal blande dig i hendes valg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2014

TNBC

babyprojekt skriver:

Hvad er et skældsord for mig og for dig. Men du har da helt ret i at vi alle sidder bag en skærm og hvor tingene sikkert lyder anderleds. ! God dag til dig 

Hvis du ser det som et skældsord, hvorfor er du så på en debatside, hvor man er en debattør, når man deltager i en debat?

Og hvorfor ser du det som et skældsord?

Anmeld

13. oktober 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Rockertand skriver:

Dine bekymringer er unødvendige, hun får ikke lov at få en senabort, hun opfylder overhovedet ikke kriterierne for dette, så tag du det bare helt roligt.

jeg er ked af at sige det, men der er flere ting i dette indlæg, der ikke stemmer, så mon hele sandheden er fremme?

Hvordan ved du at veninden ikke bliver bevilliget sen-abort?

Kvinder kan få den bevilliget udfra en række kriterier, som ikke kun omhandler om barnet er sundt eller ej. Man kan få sådan en bevilliget hvis man ikke anses som værende moden nok til, at tage sig af barnet, eller man har ændre psykiske problemstillinger som gør at man ikke kan varetage en forældrerolle.

Kort udsnit fra sundhedslex.dk

Som udgangspunkt får man tilladelse til abort efter 12. uge i alvorlige tilfælde. Dispensation til abort efter graviditetens 12. uge gives normalt i følgende situationer:

• Hvis det ufødte barn er blevet diagnosticeret med en betydelig fysisk eller psykisk lidelse

• Hvis graviditeten udsætter kvinden for helbredsmæssig fare

• Hvis kvinden er blevet gravid som følge af en seksuel forbrydelse

• Hvis kvinden ikke findes mentalt klar til at forsørge barnet

-- Min peronlige holdning er, at det har jeg ingen holdning til - enhver kvinde på træffe det bedste valg for hende, under kyndig vejledning fra fagfolk. Personlige relationer til kvinde, skal (bør) kunne yde den nødvendige støtte.

Mom

Anmeld

13. oktober 2014

Anonym trådstarter

Nørreslet skriver:

For at være ærlig ville jeg blive sur, hvis en veninde blandede sig i mit valg.

Synes ikk du skal blande dig i hendes valg.

Jamen hun vil jo gerne have at jeg og de andre vi snakker med, blander sig. Forstået på den måde, at hun snakker om det tit og spørger om mange ting. Hvis hun ikke ville have at vi blandede os, så havde hun nok sagt det!!! Normalt er jeg ikke en person som blander sig i noget som helst, medmindre folk involvere mig i det... 

Anmeld

13. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jamen hun vil jo gerne have at jeg og de andre vi snakker med, blander sig. Forstået på den måde, at hun snakker om det tit og spørger om mange ting. Hvis hun ikke ville have at vi blandede os, så havde hun nok sagt det!!! Normalt er jeg ikke en person som blander sig i noget som helst, medmindre folk involvere mig i det... 

Selvfølgelig har hun brug for at tale om det - men det er ikke nødvendigvid at hendes valg er forker hun har brug for at høre

Anmeld

13. oktober 2014

WilliamDSTN

Anonym skriver:

Åh okay hvis hun selv beder om det er det hendes egen skyld

Anmeld

13. oktober 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Selvfølgelig har hun brug for at tale om det - men det er ikke nødvendigvid at hendes valg er forker hun har brug for at høre

Det har hun så heller ikke fået at vide, direkte. Jeg ved, at hun ved, at jeg er der for hende lige meget hvilken beslutning hun tager. Hvis hun får tilladelse til sen abort, så er det sådan det er. Jeg vil ikke være der mindre for hende, hvis hun fik en abort, og jeg vil bestemt heller ikke se hende som en forfærdelig person af den grund. 

Anmeld

13. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det har hun så heller ikke fået at vide, direkte. Jeg ved, at hun ved, at jeg er der for hende lige meget hvilken beslutning hun tager. Hvis hun får tilladelse til sen abort, så er det sådan det er. Jeg vil ikke være der mindre for hende, hvis hun fik en abort, og jeg vil bestemt heller ikke se hende som en forfærdelig person af den grund. 

Det lyder til at hun har en god veninde i dig

Anmeld

13. oktober 2014

Rockertand

Mom skriver:

Hvordan ved du at veninden ikke bliver bevilliget sen-abort?

Kvinder kan få den bevilliget udfra en række kriterier, som ikke kun omhandler om barnet er sundt eller ej. Man kan få sådan en bevilliget hvis man ikke anses som værende moden nok til, at tage sig af barnet, eller man har ændre psykiske problemstillinger som gør at man ikke kan varetage en forældrerolle.

Kort udsnit fra sundhedslex.dk

Som udgangspunkt får man tilladelse til abort efter 12. uge i alvorlige tilfælde. Dispensation til abort efter graviditetens 12. uge gives normalt i følgende situationer:

• Hvis det ufødte barn er blevet diagnosticeret med en betydelig fysisk eller psykisk lidelse

• Hvis graviditeten udsætter kvinden for helbredsmæssig fare

• Hvis kvinden er blevet gravid som følge af en seksuel forbrydelse

• Hvis kvinden ikke findes mentalt klar til at forsørge barnet

-- Min peronlige holdning er, at det har jeg ingen holdning til - enhver kvinde på træffe det bedste valg for hende, under kyndig vejledning fra fagfolk. Personlige relationer til kvinde, skal (bør) kunne yde den nødvendige støtte.

Mom

Hvilken af kriterierne på listen synes du, hun opfylder udfra det beskrevne?

Anmeld

13. oktober 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Rockertand skriver:

Hvilken af kriterierne på listen synes du, hun opfylder udfra det beskrevne?

Det skal jeg slet ikke kunne udtale mig om - da det er andenhåndsviden og mening.

TS syntes hun er moden, og at hun kan få støtte - men hvem ved om det egentlig er sandt?

Jeg kan spørge den anden vej rundt - hvordan ved du at hun IKKE kan få bevilliget sen-abort?

Mom

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.