Er der en der forgriber sig på mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2014

Anonym trådstarter

Mami skriver:

Men uanset omfanget af det sexuelle misbrug er de tvunget til sådanne observationer (det er standard procedure) derfor undrer det mig meget at politi ikke kontakter dig, og at det er igennem kommunen, det er meget atypisk. 

Politiet skal bruge beviser til en retsag og derfor skal din datter igennem de her undersøgelser og du skal afhøres. 

Jeg har snakket med flere i din sitation og jeg har prøvet det på egen krop, derfor undrer det mig meget at det er grebet sådan an 

Jf. kommunen er det fordi der er 10 dage til samvær - så de har tid til at gøre andre ting klar. Jeg ved ikke om jeg køber den. Tror man har noget på ham fra tidligere som gør at man blot skal sikre sig at alt går som det skal for at han ikke slipper ..igen måske?!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2014

AnneBJ

SPØRGSMÅL !!!!!!!

Er der nogen af jer der kan hjælpe mig med at afklare lidt her.

Som skrevet i "opdateringen" så valgte kommunen i første omgang at følge den almindelig procedure for sådanne henvendelser. Altså ville de tage ud i børnehaven og snakke med min datter og allerede dagen efter kalde far og jeg ind til en samtale.

Ville gerne tale med far for at han ikke skulle få en følelse af at jeg prøver at "stikke ham i ryggen" - der var accept fra socialrådgiveren.

15 minutter senere ringer hun til mig og siger at jeg i følge politiet IKKE må tale med far da de er bange for at far vil snakke med farfar før godt er.

Det accepterer jeg så - alt for barnet.

30 minutter senere ringer hun igen og siger at politiet har sagt at kommunen skal indgive en anmeldelse og at de IKKE må tale med fordi de skal være prof. psykologer der gør det og at det skal video-optages så de kan bruge det i en eventuel kommende retssag.

Det overraskede mig lidt for sidste udmelding er meget mere drastisk end den første.

Talte så med min læge idag for at få noget hjælp igennem ham - jeg er helt opløst jo.

Fortæller om deres måde at ændre proceduren på og så siger han promte; så har de jo fundet noget eller har noget på ham i forvejen.

Jeg tænker det samme. Ved godt at mistanken om at have rørt ved et andet barn tages MEGET alvorligt - selvfølgelig.

MEN - deres anmeldelse til politiet er UDELUKKENDE baseret på mine udtalelser om hvad min datter har sagt.

Min læge prøvede at sammenligne det sådan her for mig;
Hvis du har en mistanke om at din nabo kører for stærkt så kan du melde ham - og så kan politiet tage handling og undersøge om det passer - men de kan IKKE lave en sag ud af det før de har undersøgt sagen.

Jeg er bange for at de har fundet noget på ham fra eventuelt tidligere som gør at hammeren falder nu - eller ser jeg mon spøgelser.

Beklager det blev så langt - men jeg er ved at blive sindssyg af ikke at få noget at vide 

Sender en hel masse kram! Er tom for ord! 

- og så har jeg citeret netop dette indlæg, fordi din datters navn fremgår; måske er det lige meget, jeg ville bare gøre dig opmærksom!

Anmeld Citér

12. august 2014

Mami

Anonym skriver:

Jf. kommunen er det fordi der er 10 dage til samvær - så de har tid til at gøre andre ting klar. Jeg ved ikke om jeg køber den. Tror man har noget på ham fra tidligere som gør at man blot skal sikre sig at alt går som det skal for at han ikke slipper ..igen måske?!

Ja det lyder temmelig søgt. 

Håber det bedste for jer undrer mig bare de trækker tiden mht. Til prøver mm 

Anmeld Citér

12. august 2014

Christine

SPØRGSMÅL !!!!!!!

Er der nogen af jer der kan hjælpe mig med at afklare lidt her.

Som skrevet i "opdateringen" så valgte kommunen i første omgang at følge den almindelig procedure for sådanne henvendelser. Altså ville de tage ud i børnehaven og snakke med min datter og allerede dagen efter kalde far og jeg ind til en samtale.

Ville gerne tale med far for at han ikke skulle få en følelse af at jeg prøver at "stikke ham i ryggen" - der var accept fra socialrådgiveren.

15 minutter senere ringer hun til mig og siger at jeg i følge politiet IKKE må tale med far da de er bange for at far vil snakke med farfar før godt er.

Det accepterer jeg så - alt for barnet.

30 minutter senere ringer hun igen og siger at politiet har sagt at kommunen skal indgive en anmeldelse og at de IKKE må tale med  fordi de skal være prof. psykologer der gør det og at det skal video-optages så de kan bruge det i en eventuel kommende retssag.

Det overraskede mig lidt for sidste udmelding er meget mere drastisk end den første.

Talte så med min læge idag for at få noget hjælp igennem ham - jeg er helt opløst jo.

Fortæller om deres måde at ændre proceduren på og så siger han promte; så har de jo fundet noget eller har noget på ham i forvejen.

Jeg tænker det samme. Ved godt at mistanken om at have rørt ved et andet barn tages MEGET alvorligt - selvfølgelig.

MEN - deres anmeldelse til politiet er UDELUKKENDE baseret på mine udtalelser om hvad min datter har sagt.

Min læge prøvede at sammenligne det sådan her for mig;
Hvis du har en mistanke om at din nabo kører for stærkt så kan du melde ham - og så kan politiet tage handling og undersøge om det passer - men de kan IKKE lave en sag ud af det før de har undersøgt sagen.

Jeg er bange for at de har fundet noget på ham fra eventuelt tidligere som gør at hammeren falder nu - eller ser jeg mon spøgelser.

Beklager det blev så langt - men jeg er ved at blive sindssyg af ikke at få noget at vide 

til dig og din datter!

Jeg tror nu IKKE det betyder at politiet har fundet noget som helst, men snarere at det betyder at det ville være meget uhensigtsmæssigt om din datter skulle tale med først kommunen og så politiet. Også derfor det skal filmes, så din datter bliver skånet mest muligt.

Kender til en sag hvor der intet var på "anklagen" og der var det altså samme procedure, så der er en fin chance for de ikke har fundet noget på farfar.

Men det var måske ikke det du mente med dit spørgsmål?

Jeg håber selvfølgelig det hele er en misforståelse og hvis ikke, så er det jo godt at der bliver gjort noget. Held og lykke til jer!

Anmeld Citér

13. august 2014

Uventetmor

Anonym skriver:

Jeg er forældre til en pige på 4 år.

Hun har fra hun var omkring 2 år vist nogle reaktioner som jeg har haft svært ved at forstå.

Hun har nemt til tårer og er lynhurtig til at lukke sig inde i sig selv - når dét sker er hun utrolig svær at nå indtil igen.

Nu er hun efterhånden blevet så stor at hun kan sætte nogle ord på det. 

Det seneste år har hun haft ondt i maven (men maven fejler ikke noget når man ser på afføringen - heller ingen allergi jf. lægeundersøgelser) hun får helt almindelig kost.

Mavepinen kommer næsten uden undtagelser i forbindelse med at hun har været på weekend hos far (10/4 ordning)
Det er dog sjældent hun opholder sig hos far de 4 dage - her er hun mere hos farmor/farfar fordi far ikke kan få det til at hænge sammen med at hente hende i børnehaven torsdag + fredag.

Efter hun havde været på sommerferie med far, farmor/farfar og resten af familien klagede hun igen over ondt i maven og var meget indelukket. Far fortalte da han afleverede hende hos mig at hun altså havde haft ble på det meste af tiden fordi hun bare lavede i bukserne hele tiden.

Snakker med min datter et par dage senere i en situation hvor hun har ondt i maven og er indlukket.

Fortæller hende at hvis man har ondt i maven kan det faktisk godt være fordi man er ked af det og så hjælper det at snakke med sin mor om det.

Efter lidt overvejelse hvor hun går lidt rundt om sig selv siger hun; det er bare fordi farfar leger en leg som jeg ikke kan lide at lege.

Spørger ind til hvad det er for en leg og hun fortæller at det er en hemmelig leg.

Fortæller hende at der ikke er nogle lege der er hemmelige hvis ikke man kan lide dem og spørger igen hvad det er for en leg.

Det er en gemmeleg. 

Nå da, hvordan leger man den leg?

Man skal finde sådan et dyr.

Hvad for nogle dyr er det?

Det er ikke mange dyr, bare ét dyr. Sådan en slange.

Så lukker hun sig igen inde i sig selv og jeg fortæller hende at jeg er glad for at hun fortæller mig hvorfor det gør ondt i maven.

Senere da jeg putter hende siger hun til mig at hun ikke har ondt i maven rigtig mere og at det hjalp at få snakket med mor.

Jeg er bekymret - måske ubegrundet.

Hun kom efterfølgende et par dage på ferie hos min mor og søster hvor hun på samme måde havde fortalt min søster at hun havde ondt i maven fordi farfar slog hende.

Igår måtte jeg sende hende på weekend hos hendes far - det glædede hun sig til. Men da far fortæller hende at de skal besøge farmor/farfar kan jeg se hun igen lukker sig inde og forsøger at være stærk "men så skal vi også hjem til dig bagefter, far" siger hun til ham.

Er der nogen der tænker det samme som jeg - jeg kan næsten ikke få ordene ud af min mund.

Jeg får det fysisk og psykisk dårligt af at læse dit indlæg. Alle advarselslamper hos mig blinker og var det min datter så ville jeg bruge vold og magt for at hun ikke skulle opholde sig hos sin farfar. For uanset at det lugter langt væk af at han gør noget der tangerer i en seksuel retning med hende så gør han noget som hun tydeligt har givet udtryk for at hun ikke synes er sjovt/bryder sig om både ved at sige det til dig og ved at gå og have psykisk dårlig mave og lave stort i bleen konstant når hun er der. Jeg havde kontaktet faderen til pigen, et center for misbrugte børn for at få rådgivning/vejledning og sagt det som det er til både farmor og farfar når de sidder i samme rum at din datter har været ked af det og ikke vil se dem fordi farfar leger en hemmelig leg med hende med en slange som hun ikke kan li og som gør hende ked af det. Det har stået på alt for længe til at skyde det hen med den ene undskyldning efter den anden. 

Jeg ønsker jer alt det bedste - jeg havde personligt kørt den klamme stodder ned!

Anmeld Citér

13. august 2014

Uventetmor

Uventetmor skriver:

Jeg får det fysisk og psykisk dårligt af at læse dit indlæg. Alle advarselslamper hos mig blinker og var det min datter så ville jeg bruge vold og magt for at hun ikke skulle opholde sig hos sin farfar. For uanset at det lugter langt væk af at han gør noget der tangerer i en seksuel retning med hende så gør han noget som hun tydeligt har givet udtryk for at hun ikke synes er sjovt/bryder sig om både ved at sige det til dig og ved at gå og have psykisk dårlig mave og lave stort i bleen konstant når hun er der. Jeg havde kontaktet faderen til pigen, et center for misbrugte børn for at få rådgivning/vejledning og sagt det som det er til både farmor og farfar når de sidder i samme rum at din datter har været ked af det og ikke vil se dem fordi farfar leger en hemmelig leg med hende med en slange som hun ikke kan li og som gør hende ked af det. Det har stået på alt for længe til at skyde det hen med den ene undskyldning efter den anden. 

Jeg ønsker jer alt det bedste - jeg havde personligt kørt den klamme stodder ned!

Og som det fremgår af mit tidligere indlæg så var jeg ikke opdateret på situationens udvikling - dejligt der bliver gjort noget så hurtigt - har haft din datter i tankerne i flere dage og været rigtig trist over det...Held og lykke til jer begge

Anmeld Citér

20. august 2014

FamilenStorm

Har læst med på sidelinjen og tænkt meget på dig og din datter..

Er i kommet nærmere noget afklaring?

Anmeld Citér

20. august 2014

Anonym trådstarter

Har læst med på sidelinjen og tænkt meget på dig og din datter..

Er i kommet nærmere noget afklaring?

Fredag i sidste uge var jeg ovre at besøge "Børnehuset" som er det sted hvor afhøringer af sådan en lille størelse som min pige skal foregå.
Dernæst var jeg hos politiet til afhøring - 3,5 stive timer. Så er man TRÆT i hovedet bagefter.

Det GYSER i mig når jeg tænker på hvad hun skal igennem - selvom hun selvfølgelig ikke oplever det på samme måde som jeg gør. 

Siden da har jeg haft samtaler med statsforvaltningen om samvær med hendes far - som er IMORGEN  ..og jeg kan ikke sende hende der ud fordi jeg ved at han har fast arbejdsweekend de weekender hvor han er samvær med hende - og i de timer bliver hun passet hos farmor/farfar.
MEN hverken politi, statsforvaltninger eller kommune kan juridisk gå ind at suspendere samværet fordi far ikke er under mistanke - jeg kan blot ikke garantere at hun ikke skal der ud i samværsperioden.

Idag har jeg været hos politiet for at aflevere de video-optagelser jeg selv har lavet med hende hvor vi taler om den her leg - ligeledes har jeg afleveret et billede det værelse hun har hos farmor/farfar - her har  uden videre udpeget det "rum" bagved hendes seng hvor legen udspiller sig 

Anmeld Citér

20. august 2014

missehxx

pyyha. har fulgt med fra start. Er glad for at du opdaterer herinde.. Håber i kommer godt ud på den anden side igen

Anmeld Citér

20. august 2014

Kay

Fredag i sidste uge var jeg ovre at besøge "Børnehuset" som er det sted hvor afhøringer af sådan en lille størelse som min pige skal foregå.
Dernæst var jeg hos politiet til afhøring - 3,5 stive timer. Så er man TRÆT i hovedet bagefter.

Det GYSER i mig når jeg tænker på hvad hun skal igennem - selvom hun selvfølgelig ikke oplever det på samme måde som jeg gør. 

Siden da har jeg haft samtaler med statsforvaltningen om samvær med hendes far - som er IMORGEN  ..og jeg kan ikke sende hende der ud fordi jeg ved at han har fast arbejdsweekend de weekender hvor han er samvær med hende - og i de timer bliver hun passet hos farmor/farfar.
MEN hverken politi, statsforvaltninger eller kommune kan juridisk gå ind at suspendere samværet fordi far ikke er under mistanke - jeg kan blot ikke garantere at hun ikke skal der ud i samværsperioden.

Idag har jeg været hos politiet for at aflevere de video-optagelser jeg selv har lavet med hende hvor vi taler om den her leg - ligeledes har jeg afleveret et billede det værelse hun har hos farmor/farfar - her har uden videre udpeget det "rum" bagved hendes seng hvor legen udspiller sig 

håber ikke hun kommer der ud igen i altfald ik før der er en afklaring på hvad der sker... 

far ved ikke noget endnu?? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.