Er der en der forgriber sig på mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2014

lineog4

Kan ikke læse og blot gå videre... Er kæmpe kram til dig og et endnu større til din datter.

jeg håber af hele mit hjerte din skønne datter ikke er blevet misbrugt. Men en ting er sikker i hendes verden er der en solid klippe, hendes mor som hun kan tale med og som hjælper hende.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2014

MariaMami

Puuuuuuha!!!! Sikke en gyser at læse! Jeg er helt opløst i mine øjne!!! Jeg græder med dig! Sørg for at sige til hos familie, venner, en læge, en psykolog når du selv har brug for støtte til at komme igennem dagene der ligger foran dig! Godt at høre der bliver taget fat i sagen med det samme!!! Jeg tænker også, at under alle omstændigheder så skal en voksen jo aldrig tvinge et barn til noget! Jeg mener faktisk at have læst for et års tid siden, at HKH Frederik har underskrevet en lov om at man skal lytte til barnet! Dette har farfar da helt klart overskredet!!!! Et barn skal ikke et sted hen hvor det ikke trives! Du gør det rigtige og du har haft antennerne ude og været hurtig på aftrækkeren så snart du kunne læse på din datter at der var noget grueligt galt! SÅDAN! Der er mange forældre der ikke lytter til deres børn eller tager dem seriøst. Du er bare den bedste mor for hende og du er hendes klippe, men selvom du er hendes klippe nu, så skal du huske at du evt. også har brug for støtte/hjælp for at kunne fylde rollen ud! Håber og beder for det bedste og at der forhåbentligt ikke er sket din datter noget slemt af nogen art!!! Du skal bare have et KÆMPE Stol på at det kun bliver godt/bedre fra nu af! 

Anmeld Citér

12. august 2014

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Årh sikke en forfærdelig situation for hele familien.

Men fedt at du (og kommunen) handler så hurtigt og meget, det er jo ikke noget som går væk fordi man lukker øjnene 

Jeg håber at hendes far (og farmor?) 'tager din datters parti' så det ikke er hele familien som går i stykker, men kun den rådne del. Anyway er det godt at hun ved hun kan stole på hendes mor! 

Hvor længe har hun 'haft ondt i maven'? 

Hej- Sigrid-

Det har været meget on/off, men siden jul har det være MEGET tiltagende. Ellers husker jeg et år eller halvandet tilbage hvor hun har sagt at hun har ondt i maven - men hvor jeg ikke har kunne finde nogen grund som sådan til det.

Det vigtigste er dog at jeg har fanget hendes signaler nu :-)

Anmeld Citér

12. august 2014

Anonym trådstarter

SPØRGSMÅL !!!!!!!

Er der nogen af jer der kan hjælpe mig med at afklare lidt her.

Som skrevet i "opdateringen" så valgte kommunen i første omgang at følge den almindelig procedure for sådanne henvendelser. Altså ville de tage ud i børnehaven og snakke med min datter og allerede dagen efter kalde far og jeg ind til en samtale.

Ville gerne tale med far for at han ikke skulle få en følelse af at jeg prøver at "stikke ham i ryggen" - der var accept fra socialrådgiveren.

15 minutter senere ringer hun til mig og siger at jeg i følge politiet IKKE må tale med far da de er bange for at far vil snakke med farfar før godt er.

Det accepterer jeg så - alt for barnet.

30 minutter senere ringer hun igen og siger at politiet har sagt at kommunen skal indgive en anmeldelse og at de IKKE må tale med mit barn fordi de skal være prof. psykologer der gør det og at det skal video-optages så de kan bruge det i en eventuel kommende retssag.

Det overraskede mig lidt for sidste udmelding er meget mere drastisk end den første.

Talte så med min læge idag for at få noget hjælp igennem ham - jeg er helt opløst jo.

Fortæller om deres måde at ændre proceduren på og så siger han promte; så har de jo fundet noget eller har noget på ham i forvejen.

Jeg tænker det samme. Ved godt at mistanken om at have rørt ved et andet barn tages MEGET alvorligt - selvfølgelig.

MEN - deres anmeldelse til politiet er UDELUKKENDE baseret på mine udtalelser om hvad min datter har sagt.

Min læge prøvede at sammenligne det sådan her for mig;
Hvis du har en mistanke om at din nabo kører for stærkt så kan du melde ham - og så kan politiet tage handling og undersøge om det passer - men de kan IKKE lave en sag ud af det før de har undersøgt sagen.

Jeg er bange for at de har fundet noget på ham fra eventuelt tidligere som gør at hammeren falder nu - eller ser jeg mon spøgelser.

Beklager det blev så langt - men jeg er ved at blive sindssyg af ikke at få noget at vide 

Anmeld Citér

12. august 2014

TNBC

Jeg er forældre til en pige på 4 år.

Hun har fra hun var omkring 2 år vist nogle reaktioner som jeg har haft svært ved at forstå.

Hun har nemt til tårer og er lynhurtig til at lukke sig inde i sig selv - når dét sker er hun utrolig svær at nå indtil igen.

Nu er hun efterhånden blevet så stor at hun kan sætte nogle ord på det. 

Det seneste år har hun haft ondt i maven (men maven fejler ikke noget når man ser på afføringen - heller ingen allergi jf. lægeundersøgelser) hun får helt almindelig kost.

Mavepinen kommer næsten uden undtagelser i forbindelse med at hun har været på weekend hos far (10/4 ordning)
Det er dog sjældent hun opholder sig hos far de 4 dage - her er hun mere hos farmor/farfar fordi far ikke kan få det til at hænge sammen med at hente hende i børnehaven torsdag + fredag.

Efter hun havde været på sommerferie med far, farmor/farfar og resten af familien klagede hun igen over ondt i maven og var meget indelukket. Far fortalte da han afleverede hende hos mig at hun altså havde haft ble på det meste af tiden fordi hun bare lavede i bukserne hele tiden.

Snakker med min datter et par dage senere i en situation hvor hun har ondt i maven og er indlukket.

Fortæller hende at hvis man har ondt i maven kan det faktisk godt være fordi man er ked af det og så hjælper det at snakke med sin mor om det.

Efter lidt overvejelse hvor hun går lidt rundt om sig selv siger hun; det er bare fordi farfar leger en leg som jeg ikke kan lide at lege.

Spørger ind til hvad det er for en leg og hun fortæller at det er en hemmelig leg.

Fortæller hende at der ikke er nogle lege der er hemmelige hvis ikke man kan lide dem og spørger igen hvad det er for en leg.

Det er en gemmeleg. 

Nå da, hvordan leger man den leg?

Man skal finde sådan et dyr.

Hvad for nogle dyr er det?

Det er ikke mange dyr, bare ét dyr. Sådan en slange.

Så lukker hun sig igen inde i sig selv og jeg fortæller hende at jeg er glad for at hun fortæller mig hvorfor det gør ondt i maven.

Senere da jeg putter hende siger hun til mig at hun ikke har ondt i maven rigtig mere og at det hjalp at få snakket med mor.

Jeg er bekymret - måske ubegrundet.

Hun kom efterfølgende et par dage på ferie hos min mor og søster hvor hun på samme måde havde fortalt min søster at hun havde ondt i maven fordi farfar slog hende.

Igår måtte jeg sende hende på weekend hos hendes far - det glædede hun sig til. Men da far fortæller hende at de skal besøge farmor/farfar kan jeg se hun igen lukker sig inde og forsøger at være stærk "men så skal vi også hjem til dig bagefter, far" siger hun til ham.

Er der nogen der tænker det samme som jeg - jeg kan næsten ikke få ordene ud af min mund.

Anmeld Citér

12. august 2014

stjernehimmel

SPØRGSMÅL !!!!!!!

Som skrevet i "opdateringen" så valgte kommunen i første omgang at følge den almindelig procedure for sådanne henvendelser. Altså ville de tage ud i børnehaven og snakke med min datter og allerede dagen efter kalde far og jeg ind til en samtale.

Ville gerne tale med far for at han ikke skulle få en følelse af at jeg prøver at "stikke ham i ryggen" - der var accept fra socialrådgiveren.

15 minutter senere ringer hun til mig og siger at jeg i følge politiet IKKE må tale med far da de er bange for at far vil snakke med farfar før godt er.

30 minutter senere ringer hun igen og siger at politiet har sagt at kommunen skal indgive en anmeldelse og at de IKKE må tale med fordi de skal være prof. psykologer der gør det og at det skal video-optages så de kan bruge det i en eventuel kommende retssag.

Det overraskede mig lidt for sidste udmelding er meget mere drastisk end den første.

Talte så med min læge idag for at få noget hjælp igennem ham - jeg er helt opløst jo.

Fortæller om deres måde at ændre proceduren på og så siger han promte; så har de jo fundet noget eller har noget på ham i forvejen.

Jeg tænker det samme. Ved godt at mistanken om at have rørt ved et andet barn tages MEGET alvorligt - selvfølgelig.

MEN - deres anmeldelse til politiet er UDELUKKENDE baseret på mine udtalelser om hvad min datter har sagt.

Hvis du har en mistanke om at din nabo kører for stærkt så kan du melde ham - og så kan politiet tage handling og undersøge om det passer - men de kan IKKE lave en sag ud af det før de har undersøgt sagen.

Jeg er bange for at de har fundet noget på ham fra eventuelt tidligere som gør at hammeren falder nu - eller ser jeg mon spøgelser.

Beklager det blev så langt - men jeg er ved at blive sindssyg af ikke at få noget at vide 

Åhhh har fulgt med på side linjen....

Jeg tror muligvis at de har noget andet på ham, som kan give en styrket mistanke om at de handler som de gør.....

Anmeld Citér

12. august 2014

Isabella_mor

SPØRGSMÅL !!!!!!!

30 minutter senere ringer hun igen og siger at politiet har sagt at kommunen skal indgive en anmeldelse og at de IKKE må tale med  fordi de skal være prof. psykologer der gør det og at det skal video-optages så de kan bruge det i en eventuel kommende retssag.

Der må jo være en grund til at de ændrer proceduren lige pludselig, ellers kan det også bare være at du blev fejlinformeret i starten.?? har du evt spurgt ind til hvorfor de har ændret det?? det er selvfølgelig RIGTIG godt at der bliver gjort noget.

Jeg synes samtidig det er rigtig godt klaret af dig, jeg synes simpelthen det er så fedt at du ikke bare vender kinden til og lader stå til. 

Jeg håber selvfølgelig at din datter IKKE er blevet misbrugt. 

- hvis det viser sig at hun er, på den ene eller den anden måde, at der bliver gjort noget ved det. det må være SÅ forfærdeligt at gå rundt med. især for din datter.. 

jeg håber på det bedste, og jeg håber at din datters mavepine snart er ovre... 

Anmeld Citér

12. august 2014

Mami

SPØRGSMÅL !!!!!!!

30 minutter senere ringer hun igen og siger at politiet har sagt at kommunen skal indgive en anmeldelse og at de IKKE må tale med  fordi de skal være prof. psykologer der gør det og at det skal video-optages så de kan bruge det i en eventuel kommende retssag.

Det lyder som en skærpet omstændighed, hvilket vil sige der muligvis er lign anklager fra tidligere eller andre vidner, det kan også være fordi farfar under ingen omstændigheder må informeres, da han så kan forsvinde eller forberede sit forsvar. 

Groft sagt ønsker politiet at tage ham "med bukserne nede" for at reaktion og forklaring er så oprigtig så muligt. 

Det lyder dog mærkeligt det er kommunen og ikke dig der skal anmelde. 

Dernæst skal du også afgive forklaring til politiet, hvilket igen er mærkeligt du ikke er blevet bedt om endnu. 

Det er også mærkeligt du ikke er blevet bedt om at aflevere seneste undertøj til politiet så der kan søges efter dna. 

Prøv at bede om et telefon nr til den sags ansvarlige betjent. 

Din datter skal også til en gyn undersøgelse, hvilket igen er atypisk politiet ikke har kontaktet dig omkring. 

Anmeld Citér

12. august 2014

Anonym trådstarter

Mami skriver:

Det lyder som en skærpet omstændighed, hvilket vil sige der muligvis er lign anklager fra tidligere eller andre vidner, det kan også være fordi farfar under ingen omstændigheder må informeres, da han så kan forsvinde eller forberede sit forsvar. 

Groft sagt ønsker politiet at tage ham "med bukserne nede" for at reaktion og forklaring er så oprigtig så muligt. 

Det lyder dog mærkeligt det er kommunen og ikke dig der skal anmelde. 

Dernæst skal du også afgive forklaring til politiet, hvilket igen er mærkeligt du ikke er blevet bedt om endnu. 

Det er også mærkeligt du ikke er blevet bedt om at aflevere seneste undertøj til politiet så der kan søges efter dna. 

Prøv at bede om et telefon nr til den sags ansvarlige betjent. 

Din datter skal også til en gyn undersøgelse, hvilket igen er atypisk politiet ikke har kontaktet dig omkring. 

Jeg tror ikke at de vil lave sådanne undersøgelser på hende til at starte med - fordi hun netop giver udtryk for det som at hun gør.

Personligt TROR jeg ikke at han er nået at gå hele vejen, men det har jo noget at gøre med de ting jeg observerer omkring min datter - det er svært at forklare.

Jeg har fået at vide at politiet har pålagt kommunen at lave en anmeldelse på baggrund af de ting jeg har sagt til kommunen.

Jeg har fået at vide at kommunen at grunden til at de ændre procedure er fordi de er MEGET bekymrede for min lille pige.

Omvendt er det jo MINE udtalelser - jeg mener de kunne jo risikere at jeg bare er en skrup-skør mor der prøver at hænge nogen ud eller ramme nogen.

Det er jeg SELVFØLGELIG ikke - men sådanne personer hører man jo også om.

Min egen fornemmelse er at de har noget på ham - at de måske har været lige i røven på ham før eller at hans navn har været dukket op i en database.

Anyways, hvis nogen kender nogen der er inde i sådanne ting - så hører jeg gerne fra dem.

Jeg er bekymret, desperart og afsindig ulykkelig.

TAK FOR STØTTE ALLESAMMEN 

Anmeld Citér

12. august 2014

Mami

Anonym skriver:

Jeg tror ikke at de vil lave sådanne undersøgelser på hende til at starte med - fordi hun netop giver udtryk for det som at hun gør.

Personligt TROR jeg ikke at han er nået at gå hele vejen, men det har jo noget at gøre med de ting jeg observerer omkring min datter - det er svært at forklare.

Jeg har fået at vide at politiet har pålagt kommunen at lave en anmeldelse på baggrund af de ting jeg har sagt til kommunen.

Jeg har fået at vide at kommunen at grunden til at de ændre procedure er fordi de er MEGET bekymrede for min lille pige.

Omvendt er det jo MINE udtalelser - jeg mener de kunne jo risikere at jeg bare er en skrup-skør mor der prøver at hænge nogen ud eller ramme nogen.

Det er jeg SELVFØLGELIG ikke - men sådanne personer hører man jo også om.

Min egen fornemmelse er at de har noget på ham - at de måske har været lige i røven på ham før eller at hans navn har været dukket op i en database.

Anyways, hvis nogen kender nogen der er inde i sådanne ting - så hører jeg gerne fra dem.

Jeg er bekymret, desperart og afsindig ulykkelig.

TAK FOR STØTTE ALLESAMMEN 

Men uanset omfanget af det sexuelle misbrug er de tvunget til sådanne observationer (det er standard procedure) derfor undrer det mig meget at politi ikke kontakter dig, og at det er igennem kommunen, det er meget atypisk. 

Politiet skal bruge beviser til en retsag og derfor skal din datter igennem de her undersøgelser og du skal afhøres. 

Jeg har snakket med flere i din sitation og jeg har prøvet det på egen krop, derfor undrer det mig meget at det er grebet sådan an 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.