Er der en der forgriber sig på mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2015

alenemor42

mor:) skriver:

Og jeg synes det er mærkeligt at ingen undre sig over noget, ingen er bare lidt kritisk overfor at man kun hører en side. Der har været en bred vifte af fagfolk ind over - er de alle sammen blinde? 

Hvis mistanken er at mor manipulerer datter til at sige ting, så passer punkterne da fint? 

Ja undskyld - men nu kunne jeg ikke holde min mening tilbage længere. Jeg ved ikke hvad der er sandt eller falsk - men jeg synes det er vildt at alle er sikre på at det er "systemet" der stinker. Jeg har en ide om hvis far skrev sin version vil alle også synes det var synd for ham og hans datter. 

Nå men håber på det bedste for alle involverede parter, for uanset hvem der taler sandt, så er det uden tvivl en ulykkelig sag. 

Nu har jeg læst med på side linjen ...

Jeg er fagperson og har i mange mange år arbejdet med udsatte børn og unge samt familier, egentlig har jeg med vilje ikke kommenteret på denne tråd.

Men nu gør jeg det så alligevel 

Hvad der er sandt og falsk er umuligt at sige.

Men..... Alle mine alarm klokker har ringet.... mange gange...... 

For mig lyder det til at der er handlet fra alle instanser. .. og handlet korrekt.

Så behøver jeg vist ikke uddybe det mere

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2015

esiuol22

alenemor42 skriver:

Nu har jeg læst med på side linjen ...

Jeg er fagperson og har i mange mange år arbejdet med udsatte børn og unge samt familier, egentlig har jeg med vilje ikke kommenteret på denne tråd.

Men nu gør jeg det så alligevel 

Hvad der er sandt og falsk er umuligt at sige.

Men..... Alle mine alarm klokker har ringet.... mange gange...... 

For mig lyder det til at der er handlet fra alle instanser. .. og handlet korrekt.

Så behøver jeg vist ikke uddybe det mere

Kan ikke lade være med at reagere på din tråd, for har selv oplevet en lang række har taget fejl og først da jeg trodsede anbefalinger, fandt vi ud af sandheden.

Jeg syntes det er skræmmende at folk er så atuitetstro at de væger at regne blindt med deres vurdering.

Kan ikke sige hvem der taler sandt, men hvis det er det forkerte sted de sætter ind, er jeg overbevist om at en lille pige der bliver slået og seksuelt udnyttet, har det være ind en hvis mor putter ord i sit barns mund. end farfar putter andet i numsen.

Anmeld Citér

24. april 2015

alenemor42

esiuol22 skriver:

Kan ikke lade være med at reagere på din tråd, for har selv oplevet en lang række har taget fejl og først da jeg trodsede anbefalinger, fandt vi ud af sandheden.

Jeg syntes det er skræmmende at folk er så atuitetstro at de væger at regne blindt med deres vurdering.

Kan ikke sige hvem der taler sandt, men hvis det er det forkerte sted de sætter ind, er jeg overbevist om at en lille pige der bliver slået og seksuelt udnyttet, har det være ind en hvis mor putter ord i sit barns mund. end farfar putter andet i numsen.

Og du har ret, der bliver taget fejl..... men der er også rigtigt mange sager hvor der laves et korrekt dygtigt stykke arbejde.

Det er umuligt ud fra en tråd på internettet at vurdere hvad der er rigtigt og hvad der er forkert.

Det kræver at man læser alle sagsakter og observerer alle involverede i sagen ikke mindst barnet først. Hvilket det allerede tyder på der er gjort.

Uanset hvad der reelt foregår i denne sag er der et barn der bliver skadet!

Anmeld Citér

24. april 2015

esiuol22

alenemor42 skriver:

Og du har ret, der bliver taget fejl..... men der er også rigtigt mange sager hvor der laves et korrekt dygtigt stykke arbejde.

Det er umuligt ud fra en tråd på internettet at vurdere hvad der er rigtigt og hvad der er forkert.

Det kræver at man læser alle sagsakter og observerer alle involverede i sagen ikke mindst barnet først. Hvilket det allerede tyder på der er gjort.

Uanset hvad der reelt foregår i denne sag er der et barn der bliver skadet!

Hej ved godt det ikke er reglen at de tager fejl, men er bare skræmmende at det kan ske, gik selv med opfattelsen af at være omgivet af kompetente personer, og de selvfølge ville finde sandheden, oplevede det bare ikke, før jeg gik mod systemet og selv henvendte mig for anden undersøgelse, ind den anbefalede vej vi fik stillet mindre frivilligt op.

Og er bare så hjerteskærende hvis det forfærdelige sker for et lille barn og man ikke kan gøre hverken til eller fra, ved barnet bliver skadet lige meget hvem der taler sandt, men ønsker da bare at moderen har overfortolket, men frygter det er sandt.

Anmeld Citér

24. april 2015

Patriark

MariaMami skriver:

Årh det kan jeg godt se ja! hvor er det bare synd for din datter altså!!!

Håber der snart kommer et gennembrud for jer!!! I burde få erstatning for hvor dårligt I er blevet behandlet af systemet! øv!!!

Ja, de burde bare få herre mange knaster. For så ville alt blive bedre.

Anmeld Citér

24. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Ja, men ingen ved jo om han tager op til sine forældre. Farmor har jo ikke gjort noget, men farfar vil jo også være der.

Det er svært, for tror ikke du kan tvinge ham til ikke at tage derop, især når han mener at det er løgn, at han tror på sin far.

Nej men skal man så fjerne samvær fra far fordi han måske kunne finde på at tage til farfar? 

Anmeld Citér

24. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
esiuol22 skriver:

Som du kan se er det kun et fåtal der tror det. 

Et stort flertal tror blindt på en person ingen herinde kender. 

Anmeld Citér

24. april 2015

Patriark

Men hvorfor bliver samværdet ikke sat på pause for en tid, mens sagen kører? Det er jo der det hele startet, jeg ville da håbe(Håber aldrig jeg kommer til at se i det sted) at hvis mit barn siger at farfar har gjort noget, at jeg kan beskytte mit barn fra ham ind til man har fundet ud af om han har gjort noget eller ej.

Siger ikke at de ikke tager det er seriøst.

Der har igennem længere tid, været fokus på denne slags sager i medierne, f.eks. på Radio 24/7.

En stor del af danske familieadvokater oplever, at beskyldninger om vold og overgreb fremsat i statsforvaltningen, er det mest effektive våben ift. at suspendere samværet og dermed fremmedgøre barnet og den anklagede forælder.

Så længe anklagerne ikke kan bevises, er der ingen hjemmel i lovgivning for at suspendere samvær.

Og det er jo sådan ser fint nok, også når man har barnets perspektiv for øje.

Man skal huske, at der ikke ikke er en universal sandhed eller tydelig bundlinje når det handler om mennesker. Derfor er disse sager så frustrerende og komplekse.... Også for de professionelle!

Anmeld Citér

24. april 2015

modesty

mor:) skriver:

Og jeg synes det er mærkeligt at ingen undre sig over noget, ingen er bare lidt kritisk overfor at man kun hører en side. Der har været en bred vifte af fagfolk ind over - er de alle sammen blinde? 

Hvis mistanken er at mor manipulerer datter til at sige ting, så passer punkterne da fint? 

Ja undskyld - men nu kunne jeg ikke holde min mening tilbage længere. Jeg ved ikke hvad der er sandt eller falsk - men jeg synes det er vildt at alle er sikre på at det er "systemet" der stinker. Jeg har en ide om hvis far skrev sin version vil alle også synes det var synd for ham og hans datter. 

Nå men håber på det bedste for alle involverede parter, for uanset hvem der taler sandt, så er det uden tvivl en ulykkelig sag. 

Helt enig, og det har vi vist også snakket om før.

Anmeld Citér

24. april 2015

modesty

aarhusmor skriver:

Det er godt der er kommet en handleplan - som jeg dog undrer mig over. Men det der springer mig mest i øjnene er den her sætning:

- Der er behov for at x ikke længere siger at far slår.

Øhhh, de får det til at lyde som om at x ikke længere må fortælle hvad hun oplever.

Det skal du klage over - x skal naturligvis have retten til at fortælle hvad der sker.

Det er den formulering moren bruger i denne tråd. Kunne man forestille sig at det måske var formuleret anderledes i kommunens dokumenter, og at meningen derfor også er en anelse anderledes?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.