Er der en der forgriber sig på mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Også mærkeligt at de ikke reagere mere. måske at de tænker at det er nok bare at sige det til dig...

Men jeg ville sige at du gerne vil have det på skrift og ALT hun siger, der har med far eller farfar at gøre skal skrives ned, gerne spørges indtil. sådan at det ikke kun er dig der har udtalers fra hende..(så kan far ikke sige at det er dig der beskylder)

De burde tænke lidt længere, når sagen har kørt i 3,5måned...

Lige netop det med "de burde tænke længere når sagen har kørt i 3,5 måned" er jeg let enig i. Især fordi den pædagog der hav mig til side er selv samme pædagog som var med som bisidder under videoafhøringen - dermed ved hun præcist hvad sagen handler om i detaljer ..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2014

TNBC

Anonym skriver:

Lige netop det med "de burde tænke længere når sagen har kørt i 3,5 måned" er jeg let enig i. Især fordi den pædagog der hav mig til side er selv samme pædagog som var med som bisidder under videoafhøringen - dermed ved hun præcist hvad sagen handler om i detaljer ..

Nu er det selvfølgelig farfaren sagen er om, men hvis jeg vidste at der kørte en sag(ved de at faren stejler over din anklagere?) Og pigen kom og sagde at faren slog, ville jeg i det hele taget spørge hende Hvordan og hvornår faren slog hende, det kan være i en leg, men det kan også være noget der har betydning og det er vigtigt at finde ud af hvad hun mener. skrive ned hvad hun har sagt og så snakke med dig når du hentede hende. 

Anmeld Citér

24. november 2014

aarhusmor

Bekendtgørelse om underretningspligt over for kommunen efter lov om social service ( BEK nr 1466 af 16/12/2010 )

I medfør af § 153, stk. 2, 1. pkt., i lov om social service, jf. lovbekendtgørelse nr. 1096 af 21. september 2010, som ændret ved lov nr. 628 af 11. juni 2010, fastsættes:

§ 1. Følgende personer har underretningspligt over for kommunen efter stk. 2:

1) læger, der ikke er omfattet af personkredsen i servicelovens § 153, stk. 1,

2) ansatte ved frie grundskoler og frie kostskoler,

3) personer, der er beskæftiget i dag, fritids- og klubtilbud drevet som selvejende daginstitutioner eller privatinstitutioner efter dagtilbudslovens § 19, stk. 3 og 4, selvejende eller privat fritidshjem og klubtilbud efter dagtilbudslovens § 52, stk. 3 og 4 og § 66, stk. 3 og 4, privat dagpleje efter dagtilbudslovens § 21, stk. 3, private pasningsordninger efter dagtilbudslovens § 78, privat pasning med økonomisk tilskud efter dagtilbudslovens § 80 samt puljeordninger efter dagtilbudslovens §§ 101 og 102,

4) personer, der er beskæftiget ved opholdssteder, familiepleje, krisecentre, behandlingstilbud eller andre private tilbud, der for det offentlige udfører opgaver rettet mod personer med sociale eller andre særlige problemer.

Stk. 2. Underretningspligten foreligger, når personerne under udøvelsen af deres erhverv får kendskab til eller grund til at antage,

1) at et barn eller en ung under 18 år kan have behov for særlig støtte efter servicelovens kapitel 11,

2) at et barn umiddelbart efter fødslen kan få behov for særlig støtte efter servicelovens kapitel 11 på grund af de vordende forældres forhold, eller

3) at et barn eller en ung under 18 år har været udsat for vold eller andre overgreb.

(Det var bare lige hvis du gerne vil "påpege" det overfor børnehavepædagogen) (Det fremgår dog også af serviceloven mv

Anmeld Citér

24. november 2014

modesty

mor:) skriver:

Netop fordi der kører sådan en sag sksl man være varsom. 

Enig. Og derudover er det jo en helt anden sag. Man skal som pædagog kunne skelne mellem de to, og ikke reagere anderledes på en udtale om at far slår fordi der kører en sag om at farfar overskrider grænser. Det er to forskellige situationer.

Anmeld Citér

24. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
modesty skriver:

Enig. Og derudover er det jo en helt anden sag. Man skal som pædagog kunne skelne mellem de to, og ikke reagere anderledes på en udtale om at far slår fordi der kører en sag om at farfar overskrider grænser. Det er to forskellige situationer.

Lige netop mine tanker og hvad jeg mente med varsom - ville dog ikke uddybe da jeg ikke ville skabe nogen diskussioner i den her tråd. 

Anmeld Citér

24. november 2014

modesty

aarhusmor skriver:

Bekendtgørelse om underretningspligt over for kommunen efter lov om social service ( BEK nr 1466 af 16/12/2010 )

I medfør af § 153, stk. 2, 1. pkt., i lov om social service, jf. lovbekendtgørelse nr. 1096 af 21. september 2010, som ændret ved lov nr. 628 af 11. juni 2010, fastsættes:

§ 1. Følgende personer har underretningspligt over for kommunen efter stk. 2:

1) læger, der ikke er omfattet af personkredsen i servicelovens § 153, stk. 1,

2) ansatte ved frie grundskoler og frie kostskoler,

3) personer, der er beskæftiget i dag, fritids- og klubtilbud drevet som selvejende daginstitutioner eller privatinstitutioner efter dagtilbudslovens § 19, stk. 3 og 4, selvejende eller privat fritidshjem og klubtilbud efter dagtilbudslovens § 52, stk. 3 og 4 og § 66, stk. 3 og 4, privat dagpleje efter dagtilbudslovens § 21, stk. 3, private pasningsordninger efter dagtilbudslovens § 78, privat pasning med økonomisk tilskud efter dagtilbudslovens § 80 samt puljeordninger efter dagtilbudslovens §§ 101 og 102,

4) personer, der er beskæftiget ved opholdssteder, familiepleje, krisecentre, behandlingstilbud eller andre private tilbud, der for det offentlige udfører opgaver rettet mod personer med sociale eller andre særlige problemer.

Stk. 2. Underretningspligten foreligger, når personerne under udøvelsen af deres erhverv får kendskab til eller grund til at antage,

1) at et barn eller en ung under 18 år kan have behov for særlig støtte efter servicelovens kapitel 11,

2) at et barn umiddelbart efter fødslen kan få behov for særlig støtte efter servicelovens kapitel 11 på grund af de vordende forældres forhold, eller

3) at et barn eller en ung under 18 år har været udsat for vold eller andre overgreb.

(Det var bare lige hvis du gerne vil "påpege" det overfor børnehavepædagogen) (Det fremgår dog også af serviceloven mv

Men det kræver vel at pædagogen mener at der er begrundet mistanke? Man skal vel ikke indberette til kommunen hver gang et barn kommer og siger at den og den slår?

Anmeld Citér

24. november 2014

aarhusmor

modesty skriver:

Men det kræver vel at pædagogen mener at der er begrundet mistanke? Man skal vel ikke indberette til kommunen hver gang et barn kommer og siger at den og den slår?

Det er jo lidt en gråzone. jeg ved fra børnehusene at mange pædagoger ringer til dem for at høre om du skal underrette - netop hvis det nu er sådan at barnet har sagt noget, som de så ikke tror er så slemt som barnet udtrykker det.
Men hellere oplyse kommunen en gang for meget end en gang for lidt, specielt når der i forvejen er en sag kørende- og pligten er jo reel nok - altså som loven foreskriver det, så hvis der er mistanke om vold, så SKAL det underettes - skærpet pligt.

Anmeld Citér

24. november 2014

aarhusmor

Man skal også huske at pædagogens underretning jo ikke fører til en anholdelse af faren, men at de gør at kommunen vil tage (skal tage) en samtale med barnet, for at finde ud af om det virkelig er sket, hvilket jo er relevant.

Anmeld Citér

24. november 2014

TNBC

aarhusmor skriver:

Man skal også huske at pædagogens underretning jo ikke fører til en anholdelse af faren, men at de gør at kommunen vil tage (skal tage) en samtale med barnet, for at finde ud af om det virkelig er sket, hvilket jo er relevant.

Hvad led som pædagog at snakke med barnet? Finde ud af om det er slag, som i tæv eller slag som i athan har ramt hende ved et uhelď? før man flyver om og skriger; vold!! 

Hun er 4år, du kan sagtens føre en samtale med hende, ring til moren.

Set jagten? 

Anmeld Citér

24. november 2014

Moderator

Profilbillede for Moderator

Dette er en følsom tråd og som ts skriver, så skal den foregå i en ordentlig tone - sarkasme og ironi hører sig ikke hjemme her.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.