Er der en der forgriber sig på mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. december 2014

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Ej det er da forfærdeligt hvis politiet sætter økonomi over barnet. Barnets tarv kommer først uanset hvad. Jeg er ked af at høre at sagen er blevet udsat fra kommunen - det er lang tid du skal vente og umådeligt hårdt at skulle det.

Ved godt det er en svær tid, men ønsker dig en hyggelig og god juleaften, hvor tankerne kun gælder julemad og gaver

Det er realiteten alle steder i det offentligere, desværre.

Passede engang en ældre dame som skulle søge om ny kørestol.
Det var så vidt jeg husker i december måned - i hvert fald sidst på året.

Bad hende om at hente til januar - ganske rigtigt hun fik med det samme en sprit ny og super smart kørestol.

Når kommunekassen er tom, ja så er der jo ikke flere penge at gøre godt med.

Jo tak - min datter og jeg holder jul hjemme hos os selv, bare hende og jeg. Det er super hyggeligt.

Og god jul 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2014

Anonym trådstarter

Til din information så har en sagsbehandler 60 sager alene - så selvom det føles som at det ikke sker en skid, så gør de nok hvad de kan. 

Ligesom kommunen også har en lovgivning at følge

Jeg er godt klar over at de er pressede, jeg dømmer dem skam heller ikke.

Det er sikkert mindst lige så frustrerende for dem som det er for os andre

Det er sikkert også tilfældet i den nævnte sag fra den anden bruger :-)

Men lovgivningen (i hvert fald i min kommune) er at de har 4 måneder fra start til slut.

Anmeld Citér

25. december 2014

aarhusmor

Anonym skriver:

Det er realiteten alle steder i det offentligere, desværre.

Passede engang en ældre dame som skulle søge om ny kørestol.
Det var så vidt jeg husker i december måned - i hvert fald sidst på året.

Bad hende om at hente til januar - ganske rigtigt hun fik med det samme en sprit ny og super smart kørestol.

Når kommunekassen er tom, ja så er der jo ikke flere penge at gøre godt med.

Jo tak - min datter og jeg holder jul hjemme hos os selv, bare hende og jeg. Det er super hyggeligt.

Og god jul 

Ja det er synd at vi har fået indført BUM modellen og alle de djøffere der sidder på kassen.

Anmeld Citér

25. december 2014

lineog4

mor:) skriver:

Til din information så har en sagsbehandler 60 sager alene - så selvom det føles som at det ikke sker en skid, så gør de nok hvad de kan. 

Men derfor skal de "dårlige" historier stadig frem i lyset. Det er ikke for at pege fingre af sagsbehandlere, men af at systemet snart er så udhulet så der vil ske fejl, forsinkelser mm. Som kan have afgørende betydning da det ikke handler om excell ark men om mennesker.

Jeg har det på samme måde om mit eget erhverv, når jeg hører mennesker fortælle historier fra skolen, kan jeg sagtens forklare den enkelte lærer for de er pressede og det er forståeligt det der sker. Men pilen peger videre bagud, først mod leder, derefter mod kommunale budgetter og til sidst mod Christiansborg (som dog gør alt for at vaske deres hænder). 

Så ja det er helt forståeligt sagsgangen er lang, men det er ikke acceptabelt. Dog skal man vide vil man en bedre offentlig service så koster det på skattebilletten. Jeg personligt betalte gerne 5% mere af mine tjente kroner hvis jeg vidste det gik til de varme hænder, så blandt en sagsgang kunne gå hurtigere.

Anmeld Citér

25. december 2014

migxher

Men det kan hverken ts eller min bekendte bruge til en skid fordi mens de nosser rundt der inde på kommunen er der børn der lider og tager skade og det er ikke i orden! Og slet ikke alle socialrådgivere har så mange sager. Nogle har men bestemt ikke alle. Så det kan godt være de gør hvad de kan, men det de gør er altså bare ikke godt nok. Og lige i min bekendtes tilfælde har det ikke en skid men manglende tid at gøre, det er ganske enkelt socialrådgiveren der ikke gør sit job godt nok og det er der mange grunde til at jeg mener men dem vil jeg ikke komme ind på her af hensyn til min bekendte.

Anmeld Citér

25. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
migxher skriver:

Men det kan hverken ts eller min bekendte bruge til en skid fordi mens de nosser rundt der inde på kommunen er der børn der lider og tager skade og det er ikke i orden! Og slet ikke alle socialrådgivere har så mange sager. Nogle har men bestemt ikke alle. Så det kan godt være de gør hvad de kan, men det de gør er altså bare ikke godt nok. Og lige i min bekendtes tilfælde har det ikke en skid men manglende tid at gøre, det er ganske enkelt socialrådgiveren der ikke gør sit job godt nok og det er der mange grunde til at jeg mener men dem vil jeg ikke komme ind på her af hensyn til min bekendte.

Hvad ved du om hvormange sager de har. De fleste har et sagsantal på 50-60. 

Nej det er rigtig ærgeligt for de enkelte borger, men så må man klage højere oppe eller som line4 skriver måske skal der betales mere i skat. 

Og så vil jeg sige, det kan være det ville gå lidt hurtigere hvis der var lidt flere forældre der kunne finde ud af at passe deres egne børn. 

Anmeld Citér

25. december 2014

lineog4 skriver:

Men derfor skal de "dårlige" historier stadig frem i lyset. Det er ikke for at pege fingre af sagsbehandlere, men af at systemet snart er så udhulet så der vil ske fejl, forsinkelser mm. Som kan have afgørende betydning da det ikke handler om excell ark men om mennesker.

Jeg har det på samme måde om mit eget erhverv, når jeg hører mennesker fortælle historier fra skolen, kan jeg sagtens forklare den enkelte lærer for de er pressede og det er forståeligt det der sker. Men pilen peger videre bagud, først mod leder, derefter mod kommunale budgetter og til sidst mod Christiansborg (som dog gør alt for at vaske deres hænder). 

Så ja det er helt forståeligt sagsgangen er lang, men det er ikke acceptabelt. Dog skal man vide vil man en bedre offentlig service så koster det på skattebilletten. Jeg personligt betalte gerne 5% mere af mine tjente kroner hvis jeg vidste det gik til de varme hænder, så blandt en sagsgang kunne gå hurtigere.

Ja selvfølgelig skal de dårlige historier frem så man kan ændre på tingene, men jeg er træt af brok uden nogen videre tanke. Jeg tror ikke så mange vil være villig til at betale 50% i skat

Anmeld Citér

25. december 2014

lineog4

Ja selvfølgelig skal de dårlige historier frem så man kan ændre på tingene, men jeg er træt af brok uden nogen videre tanke. Jeg tror ikke så mange vil være villig til at betale 50% i skat

Det har du ret i, men det ville jeg  Hvis jeg vidste de blev brugt til varme hænder og ikke endnu en omgang konsulenter

Anmeld Citér

25. december 2014

lineog4 skriver:

Det har du ret i, men det ville jeg  Hvis jeg vidste de blev brugt til varme hænder og ikke endnu en omgang konsulenter

Jeg er helt enig

Anmeld Citér

25. december 2014

Nystart

Hvad ved du om hvormange sager de har. De fleste har et sagsantal på 50-60. 

Nej det er rigtig ærgeligt for de enkelte borger, men så må man klage højere oppe eller som line4 skriver måske skal der betales mere i skat. 

Og så vil jeg sige, det kan være det ville gå lidt hurtigere hvis der var lidt flere forældre der kunne finde ud af at passe deres egne børn. 

Det hjælper ikke altid at gå højre op.... Og tit ved div at dem der netop bliver efterladt på bordet er dem der ikke har energi og ressourcer til at klage... For det er ikke så lige til....

Desværre holder div hånden over hinanden, div tør ikke stå frem fordi de er bange for sit job....

Nogle af os slås os, men jeg skulle hilse og sige det koster dyrt på alle tænkelige områder, det koster blod sved og tårer som man ikke kan forestille sig inden man står i det...Og mange gir op på vejen lige som kommunen håber

Tit hjælper det ikke at klage, selvom den er lige til højrebenet at noget er galt eller der er lavet fejl...

Mvh hende der pt har været med til at for en sjælden skyld vinde i ankenævnet/styrelsen....med en sag der skriger på elendig arbejde fra kommunen hvor ALLE har lukket øjnene selvom der er blevet skrevet, råbt og hamrer i bordet hele vejen op i systemet...Og det er tiltrods for at vi nu har fået skriftlig besked på at man ALDRIG har set så grim sag, der er blevet behandlet så forkert..Og er endt med fatale følger for både børn og voksne..... Og det hele bunder i 3 ting...

Penge

Hånd vaskeri 

Og lukkede øjne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.