Er der en der forgriber sig på mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Smilet skriver:

Man har da pligt til at sende en bekymring til kommunen hvis man har en begrundet mistanke. Og hvis er barn på 4 kommer til sin pædagog og siger den ikke vil hjem til far fordi den bliver slået så synes jeg da det er begrundelse nok til at sende en bekymring. 

Det kommer jo an på om man har begrundet mistanke - igen kommer det jo meget an på situationen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2014

SS82

Mor11 skriver:

Jeg kan sagtens se logikken i det du skriver.. Men faktum er også at små børn kan have faser hvor de siger den slags ting helt uden grund. Jeg har læst flere helt grædefærdige beretninger herinde om mødre der har fået at vide i bhv at deres barn siger at "mor eller far slår". Tror der skal mere end en sætning til, før de går videre med det. 

Det er jeg skam helt med på. Men idenne situation kender pædagogen jo til barbets sag - DERFOR burde denne have sendt en bekymring. samtidig kan pædagogen komme rigtig galt på den hvis det skulle komme frem at barnet har sagt det og det viser sig at der er noget i det og pædagogen ikke har handlet på det. 

Anmeld Citér

22. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Smilet skriver:

Det er jeg skam helt med på. Men idenne situation kender pædagogen jo til barbets sag - DERFOR burde denne have sendt en bekymring. samtidig kan pædagogen komme rigtig galt på den hvis det skulle komme frem at barnet har sagt det og det viser sig at der er noget i det og pædagogen ikke har handlet på det. 

Helt sikkert, jeg synes også der i dette tilfælde er grund til mistanke det lød bare som om at du mente der skulle reageres kraftigt i alle situationer hvor et barn kommer med en sådan udtalelse  

Anmeld Citér

23. november 2014

Kay skriver:

Ej men det er jeg sjovt nok klar over, ellers kunne vi pædagoger jo ikke lave andet end at skrive underretninger, men når man ved der køre sådan en sag, som jeg ved pædagogerne ved i dette tilfælde, går jeg da stærkt ikke ud fra at man siger sådan til mor uden at havde undersøgt det ordentligt med datteren

Netop fordi der kører sådan en sag sksl man være varsom. 

Anmeld Citér

23. november 2014

Kay

mor:) skriver:

Netop fordi der kører sådan en sag sksl man være varsom. 

Nej er det rigtig? Det havde jeg da slet ikke tænkt over 

Det er den forkerte du prøver at belære så drop det bare! 

Anmeld Citér

23. november 2014

Kay skriver:

Nej er det rigtig? Det havde jeg da slet ikke tænkt over 

Det er den forkerte du prøver at belære så drop det bare! 

Sorry - men du er lidt pinlig nu

Anmeld Citér

23. november 2014

Anonym trådstarter

Hej allesammen.

Ikke for at hakke på nogen - for det vil jeg ikke.

Men jeg ønsker at min tråd skal bevares som en saglig diskussion - det kunne jo være nogen kunne gøre brug af den på et senere tidspunkt.

Anyways - jeg har også tænkt meget over hvorfor de ikke har indberettet til kommunen, eller som én skriver - delt deres bekymringer.

Jeg vil gerne have det på skrift at hun har udtalt således, fordi jeg gerne vil have så mange "hvide kaniner at trække op af hatten" på torsdag når vi skal i retten.

Endnu bedre ville det selvfølgelig være hvis børnehaven selv henvendte sig til kommunen - men det har det altså ikke gjort..

Anmeld Citér

23. november 2014

TNBC

Smilet skriver:

Man har da pligt til at sende en bekymring til kommunen hvis man har en begrundet mistanke. Og hvis er barn på 4 kommer til sin pædagog og siger den ikke vil hjem til far fordi den bliver slået så synes jeg da det er begrundelse nok til at sende en bekymring. 

Nej vil sige at du først skal undersøge hvad barnet mener med at slå. Børn kan hurtigt sige ting der ikke passer, men selvfølgelig også sande ting.

Det kan have været en del af en leg, et uheld..

Men det er jo ikke sjovt for en forældre at blive anklaget for at slå sit barn, uden at have gjort det.
Hvis der aldrig har været noget, ville jeg ikke lave en underretning til kommunen, med snakke med forældrene.

Anmeld Citér

23. november 2014

Sprit25

Anonym skriver:

Hej allesammen.

Men jeg ønsker at min tråd skal bevares som en saglig diskussion - det kunne jo være nogen kunne gøre brug af den på et senere tidspunkt.

Anyways - jeg har også tænkt meget over hvorfor de ikke har indberettet til kommunen, eller som én skriver - delt deres bekymringer.

Jeg vil gerne have det på skrift at hun har udtalt således, fordi jeg gerne vil have så mange "hvide kaniner at trække op af hatten" på torsdag når vi skal i retten.

Endnu bedre ville det selvfølgelig være hvis børnehaven selv henvendte sig til kommunen - men det har det altså ikke gjort..

Helt enig! 

Anmeld Citér

23. november 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hej allesammen.

Også mærkeligt at de ikke reagere mere. måske at de tænker at det er nok bare at sige det til dig...

Men jeg ville sige at du gerne vil have det på skrift og ALT hun siger, der har med far eller farfar at gøre skal skrives ned, gerne spørges indtil. sådan at det ikke kun er dig der har udtalers fra hende..(så kan far ikke sige at det er dig der beskylder)

De burde tænke lidt længere, når sagen har kørt i 3,5måned...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.