Er der en der forgriber sig på mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2014

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

For at stå endnu stærkere ville jeg sende tilbage: 

hej! 

Jeg er taget på ferie med X da hun trænger til at komme lidt væk fra det hele! 

Han har krav på at vide hvor hans datter er når I har fælles forældremyndighed

Okay, og så ville du stoppe kommunikationen der?

jeg ved jo at diskussionen vil starte der ..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2014

Sprit25

Anonym skriver:

Den svær men ja det tror jeg. Evt skriv at fremover ønsker du kontakt gennem statsforvaltning? Altså jeg står heldigvis ikke i din situation men tænker at han inderst inde vel kan melde det som kidnapning? 

(Ved godt du beskytter din datter) men jeg tænker bare det handler om at stå så godt som muligt når det hele bliver afklaret

Anmeld Citér

13. november 2014

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)

Jeg har fulgt med på sidelinjen, gennem hele tråden - men hvor må jeg dog sige, at det er flot du kæmper sådan! Jeg kunne forstille mig, at det er en rigtig hård kamp - desværre ! 

Mht. til at kontakte medier, tænker jeg dog mere på sådan en som Lisbeth Zornig, fremfor Janus, da Janus' programmer har været om kidnappede børn, men Lisbeth's programmer har været om udsatte/brændte børn. Bare lige et forslag Om ikke andet, så kontakte dem begge to.

Tusind mange tanker herfra, og jeg håber, at der snart kommer et skred, så din datter og dig kan komme videre med et stille og roligt liv 

Anmeld Citér

13. november 2014

Røverdatter

Du er en fighter og du er sej  håber i får en okay "ferie".

Synes at det vil være en god idé at skrive en sms til din eks - som en anden herinde har forslået. Mest for at du viser at du holder dig på den "rette side" ifht at i har fælles forældremyndighed oh især nu hvor der kører sideløbende sag(er) mod faren/farfar....

Og vil lige give hende ovenfor medhold - Lisbeth Zornig! Kontakt hende er også mit råd.

Rigtig gode tanker til jer og god kamp  retfærdigheden skal nok komme!!

Anmeld Citér

13. november 2014

Mumto3

Anonym skriver:

Jeg har sendt en mail til ham Janus.

har talt med Ankestyrelsen som også har noteret min bekymring.

igår ringede Statsforvaltningen til mig - de ville have fuldmagt til at kontakte kommune og læge for indsigt i sagen for at se om samværet kan suspenderes.

så lidt skred er der i tingene.

jeg har udlevering idag, men min datter og jeg er taget væk på "ferie" jeg ved ikke om far har tænkt sig at tage i børnehaven for at hente hende. Hun er der i hvert fald ikke.

det der undre mig allermest er at han ikke har kontaktet mig, jeg ved at han er blevet underrettet. HVIS han ikke har gjort noget kan det undre mig at han ikke ringer og spørger hvad det her går ud på? Men han har vel dårlig samvittighed? 

Jeg kan se i tråden at mange giver dig ret, og jeg er på INGEN MÅDE på fars side i denne sag, men ret beset, så er der igen af os kvinder der har stået i den situation at vores eks-mand anklager vores far for at være uterlig overfor vores barn, og derfor er der heller ingen af os der ved hvordan man reager i den situaiton. - og derudover reager mennesker også forskelligt! Jeg synes der er en farlig tendens til herinde, at alle klapper hinanden på ryggen og bliver enige om alle mulige ting, ud fra et argument med: " sådan ville jeg aldrig gøre".

jeg kender hverken trådstarter, eller trådstarters eks-kæreste, og derfor kan jeg heller ikke dømme hvordan reaktioner fra den ene part skal tolkes. Jeg kan have en mening og jeg kan tænke og tro noget, men jeg VED det ikke!

kære trådstarter, du har min dybeste medfølelse, og det må være så marreridts agtigt det du står i, og særlig meget meget frustrerende, at du ikke føler dig lyttet til. Jeg håber det bedste for din datter og for dig!

Anmeld Citér

13. november 2014

Kay

Anonym skriver:

Altså jeg tænker: han ved at der har været indberetning på at vores datter siger at han slår hende.

det reagerer han ikke på overfor mig.

Han skrev klokken 16.00

hej "x"

Jeg har været i børnehaven for at hente x, men jeg kan se at hun er meldt på ferie fra mandag til mandag. Hvor er min datter?

jeg har ikke svaret. simpel grund; han må sgu ringe!

altså er det bare mig, eller er det ikke vildt underligt at han ikke ringer mandag da han bliver underrettet om indberetningen? Og endnu mere vildt underligt at han ikke ringer nu hvor hun ikke var i børnehaven?!

Det er jo så underligt at reagere sådan, måtte lige vende den med min mand og han siger selv for en mand er det ikke normalt! Der må seriøst være noget galt... samtidig bliver han meget vred og udbryder han kan jo ikke andet end at sulte det stakkels barn når hun kan tabe sig så meget! 

Anmeld Citér

14. november 2014

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Jeg kan se i tråden at mange giver dig ret, og jeg er på INGEN MÅDE på fars side i denne sag, men ret beset, så er der igen af os kvinder der har stået i den situation at vores eks-mand anklager vores far for at være uterlig overfor vores barn, og derfor er der heller ingen af os der ved hvordan man reager i den situaiton. - og derudover reager mennesker også forskelligt! Jeg synes der er en farlig tendens til herinde, at alle klapper hinanden på ryggen og bliver enige om alle mulige ting, ud fra et argument med: " sådan ville jeg aldrig gøre".

jeg kender hverken trådstarter, eller trådstarters eks-kæreste, og derfor kan jeg heller ikke dømme hvordan reaktioner fra den ene part skal tolkes. Jeg kan have en mening og jeg kan tænke og tro noget, men jeg VED det ikke!

kære trådstarter, du har min dybeste medfølelse, og det må være så marreridts agtigt det du står i, og særlig meget meget frustrerende, at du ikke føler dig lyttet til. Jeg håber det bedste for din datter og for dig!

Hej.

jeg forstår hvad du skriver, jeg håber også at folks generelle indtryk er at når mine holdninger om situationen kommer til kende - så er det fordi jeg har brug for luft :-) 

jeg er jo heller ikke interesseret i at dømme nogen offentligt som sådan.

tak for rosen - det varmer :-)

Anmeld Citér

14. november 2014

Elgaard73

Anonym skriver:

Igen spørger jeg lige...Hvor er din advokat henne i al det her? Hun må da kunne råde dig omkring, hvad du skal gøre, for at stå bedst med din sag. Og omkring hvad du juridisk har pligt/ikke pligt til at gøre, når I har fælles forældremyndighed.

Når det er så alvorlig en sag, som det er, ville jeg simpelthen ikke turde at agere og kæmpe kampen alene længere, uden en professionel til at rådgive om lovgivningen og dine juridiske rettigheder. En lille bitte fejl, lovmæssigt eller juridisk, fra din side, kan komme til at koste dig dyrt på den lange bane.

Et godt råd : forsæt blot kommunikationen pr sms/skrift, da det kan indgå som skriftelig bevis (på f.eks hans ligegyldighed overfor sagens alvor OSV). En telefon samtale kan du ikke bruge, uden at oplyse ham på forhånd, om at du optager den. Og jeg tænker, at hvis han virkelig skjuler noget, træder han jo nok ekstra varsomt, hvis han ved at han bliver optaget.

Anmeld Citér

14. november 2014

milla74

Elgaard73 skriver:

Igen spørger jeg lige...Hvor er din advokat henne i al det her? Hun må da kunne råde dig omkring, hvad du skal gøre, for at stå bedst med din sag. Og omkring hvad du juridisk har pligt/ikke pligt til at gøre, når I har fælles forældremyndighed.

Når det er så alvorlig en sag, som det er, ville jeg simpelthen ikke turde at agere og kæmpe kampen alene længere, uden en professionel til at rådgive om lovgivningen og dine juridiske rettigheder. En lille bitte fejl, lovmæssigt eller juridisk, fra din side, kan komme til at koste dig dyrt på den lange bane.

Et godt råd : forsæt blot kommunikationen pr sms/skrift, da det kan indgå som skriftelig bevis (på f.eks hans ligegyldighed overfor sagens alvor OSV). En telefon samtale kan du ikke bruge, uden at oplyse ham på forhånd, om at du optager den. Og jeg tænker, at hvis han virkelig skjuler noget, træder han jo nok ekstra varsomt, hvis han ved at han bliver optaget.

Blot til afklaring - det er ikke ulovligt at optage samtaler, man selv tager del i, uden modpartens samtykke.

Så det kan sagtens vise sig, at være en fordel for trådstarter at kunne dokumentere hvad faderen har sagt. Det kan muligvis være nemmere at få ham til at tale om forskellige ting, frem for at skrive (hvor han ved at beskederne kan gemmes og bruges i mod ham).

Jeg vil også opfordre trådstarter til at søge juridisk hjælp. Der findes flere muligheder for gratis juridisk rådgivning bl.a.:

http://www.advokatvagterne.dk/

http://mobilretshjaelp.dk/mrh/

http://www.aarhusretshjaelp.dk/

Her vil man i første omgang kunne søge juridisk hjælp og de kan hjælpe med at finde en dygtig og egnet advokat til lige netop denne problemstilling.

Håber situationen løser sig på bedste vis for trådstarter og alle involverede parter.

Mvh Mille

Anmeld Citér

14. november 2014

Elgaard73

milla74 skriver:

Blot til afklaring - det er ikke ulovligt at optage samtaler, man selv tager del i, uden modpartens samtykke.

Så det kan sagtens vise sig, at være en fordel for trådstarter at kunne dokumentere hvad faderen har sagt. Det kan muligvis være nemmere at få ham til at tale om forskellige ting, frem for at skrive (hvor han ved at beskederne kan gemmes og bruges i mod ham).

Jeg vil også opfordre trådstarter til at søge juridisk hjælp. Der findes flere muligheder for gratis juridisk rådgivning bl.a.:

http://www.advokatvagterne.dk/

http://mobilretshjaelp.dk/mrh/

http://www.aarhusretshjaelp.dk/

Her vil man i første omgang kunne søge juridisk hjælp og de kan hjælpe med at finde en dygtig og egnet advokat til lige netop denne problemstilling.

Håber situationen løser sig på bedste vis for trådstarter og alle involverede parter.

Mvh Mille

Okay, tak for info. Det var jeg ikke klar over, men det er jo kun et plus for TS, at det er muligt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.