Er der en der forgriber sig på mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2014

aarhusmor

Anonym skriver:

Nå, kommunen har talt med far, far siger at han ikke har slået vores datter og derfor gør kommunen ikke mere i den sag.

Hvornår stopper det her?!?

Jeg er igång med at udfærdige et brev til socialministeriet - tænker måske også justist? nogle der kan hjælpe? Er ærligt ikke så klog på lige dét her 

Fortæller kort og præcist om situationen og hændelsesforløbet.

Jeg fortæller at den nye forældreansvarslov er påvirket af "mor og far må ikke kaste med mudder" - og her står jeg med min pige på 4 år og er FANGET fordi vi ikke kaster med mudder - fordi jeg blot gør et håbløst forsøg på at samarbejde - men ingen hører mig.

Jeg påtænker at skrive at det samme er udfærdiget til en journalist, forventer en reaktion - ellers må jeg jo gå til medierne.

Jeg vil godt pointere at jeg IKKE har tænkt mig at hænge hverken farfar eller far ud direkte og ikke stille spørgsmålstegn ved hvad der er sket - men blot hændelsesforløbet.

Kan det virkelig passe at jeg skal kæmpe så meget for min datter, selv?!

Jeg synes du skal klage.
Skriv at de ikke sætter barnets tarv først og at du henviser til FNs børnekonvention, hvor der står følgende:
anerkender, at barnet med henblik på fuld og harmonisk udvikling af sin personlighed bør vokse op i et familiemiljø, i en atmosfære af glæde, kærlighed og forståelse,

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2014

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Jeg synes du skal klage.
Skriv at de ikke sætter barnets tarv først og at du henviser til FNs børnekonvention, hvor der står følgende:
anerkender, at barnet med henblik på fuld og harmonisk udvikling af sin personlighed bør vokse op i et familiemiljø, i en atmosfære af glæde, kærlighed og forståelse,

Men det TROR jo ikke på hende.

Altså jeg bliver vanvittig 

Anmeld Citér

12. november 2014

aarhusmor

Anonym skriver:

Men det TROR jo ikke på hende.

Altså jeg bliver vanvittig 

ja det er det jeg siger med at de ikke sætter hendes tarv højest.

Jeg tror ikke det er fordi de ikke tror på hende, men hvis der ingen fysiske beviser er, er det fars ord imod din datter - og der kan de ikke gøre noget.

Men det de så kan er at lave en §50 undersøgelse, hvor de undersøger sagen til bunds.

Anmeld Citér

12. november 2014

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

ja det er det jeg siger med at de ikke sætter hendes tarv højest.

Jeg tror ikke det er fordi de ikke tror på hende, men hvis der ingen fysiske beviser er, er det fars ord imod din datter - og der kan de ikke gøre noget.

Men det de så kan er at lave en §50 undersøgelse, hvor de undersøger sagen til bunds.

De siger jo at de bare vil inkludere det med at far slår hende i den nuværende paragraf 50 undersøgelse som jo egentlig går på at farfar putter legetøj op i numsen på hende.

Anmeld Citér

12. november 2014

Sprit25

Anonym skriver:

Nå, kommunen har talt med far, far siger at han ikke har slået vores datter og derfor gør kommunen ikke mere i den sag.

Hvornår stopper det her?!?

Jeg er igång med at udfærdige et brev til socialministeriet - tænker måske også justist? nogle der kan hjælpe? Er ærligt ikke så klog på lige dét her 

Fortæller kort og præcist om situationen og hændelsesforløbet.

Jeg fortæller at den nye forældreansvarslov er påvirket af "mor og far må ikke kaste med mudder" - og her står jeg med min pige på 4 år og er FANGET fordi vi ikke kaster med mudder - fordi jeg blot gør et håbløst forsøg på at samarbejde - men ingen hører mig.

Jeg påtænker at skrive at det samme er udfærdiget til en journalist, forventer en reaktion - ellers må jeg jo gå til medierne.

Jeg vil godt pointere at jeg IKKE har tænkt mig at hænge hverken farfar eller far ud direkte og ikke stille spørgsmålstegn ved hvad der er sket - men blot hændelsesforløbet.

Kan det virkelig passe at jeg skal kæmpe så meget for min datter, selv?!

Hvis jeg var dig ville jeg kontakten Janus Nabil. Han har en god track rekord med at få tingene til at ske! Samtidig ses han som troværdig fremfor Eks. Eb eller BT

Anmeld Citér

12. november 2014

aarhusmor

Anonym skriver:

De siger jo at de bare vil inkludere det med at far slår hende i den nuværende paragraf 50 undersøgelse som jo egentlig går på at farfar putter legetøj op i numsen på hende.

Det er godt de vil gøre det. Men klag alligevel. Så de "holder sig vågne"

Anmeld Citér

12. november 2014

Elgaard73

Jeg kan læse at du har underrettet til kommunen at far har slået hende. Du skal bede om denne underetning på skrift og derefter udlevere den til statsamtet, som så har pligt til at øjeblikkeligt at suspendere samværet. Derudover vil du også stå rigtig stærkt, hvis der foreligger en politianmeldelse. Sådan en udløser også øjeblikkeligt suspendering af samvær i statsamtet.

Du skriver et sted at du har en advokat på sagen? Hvad siger hun? Har hun slet ingen råd eller hjælp at tilbyde dig? Jeg undre mig lidt over, at hun er så passiv, og slet ikke byder ind med råd, vejledning og juridisk support.

Stort kram til både dig og din datter.

Anmeld Citér

13. november 2014

Jupiter

Jeg har fulgt med hele vejen, og jeg tænker på om din kommune måske har en Borgerrådgiver?

Det er en ansat - uvildig fra alle afdelinger i kommunen - som hjælper borgere der vil klage, ikke kan forstå sagsgangen, eller synes sagbehandlerne ikke behandler én ordentligt.

Hvis det tilbud eksisterer, så synes jeg du skal prøve at kontakte vedkommende og bede om hjælp til at få noget til at ske i jeres sag!

Anmeld Citér

13. november 2014

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Jeg har fulgt med hele vejen, og jeg tænker på om din kommune måske har en Borgerrådgiver?

Det er en ansat - uvildig fra alle afdelinger i kommunen - som hjælper borgere der vil klage, ikke kan forstå sagsgangen, eller synes sagbehandlerne ikke behandler én ordentligt.

Hvis det tilbud eksisterer, så synes jeg du skal prøve at kontakte vedkommende og bede om hjælp til at få noget til at ske i jeres sag!

Jeg har sendt en mail til ham Janus.

har talt med Ankestyrelsen som også har noteret min bekymring.

igår ringede Statsforvaltningen til mig - de ville have fuldmagt til at kontakte kommune og læge for indsigt i sagen for at se om samværet kan suspenderes.

så lidt skred er der i tingene.

jeg har udlevering idag, men min datter og jeg er taget væk på "ferie" jeg ved ikke om far har tænkt sig at tage i børnehaven for at hente hende. Hun er der i hvert fald ikke.

det der undre mig allermest er at han ikke har kontaktet mig, jeg ved at han er blevet underrettet. HVIS han ikke har gjort noget kan det undre mig at han ikke ringer og spørger hvad det her går ud på? Men han har vel dårlig samvittighed? 

Anmeld Citér

13. november 2014

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Jeg kan læse at du har underrettet til kommunen at far har slået hende. Du skal bede om denne underetning på skrift og derefter udlevere den til statsamtet, som så har pligt til at øjeblikkeligt at suspendere samværet. Derudover vil du også stå rigtig stærkt, hvis der foreligger en politianmeldelse. Sådan en udløser også øjeblikkeligt suspendering af samvær i statsamtet.

Du skriver et sted at du har en advokat på sagen? Hvad siger hun? Har hun slet ingen råd eller hjælp at tilbyde dig? Jeg undre mig lidt over, at hun er så passiv, og slet ikke byder ind med råd, vejledning og juridisk support.

Stort kram til både dig og din datter.

Se mit svar til brugeren nedenunder :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.