Er der en der forgriber sig på mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2014

Anonym trådstarter

Jj1709 skriver:

Jeg havde øjeblikkeligt boykottet far's samvær.. Han lever ikke op til det en forældre skal, at passe på sit barn.. 

Hvordan kan han overhovedet tage din datter med over til hendes farfar? Er han seriøst helt rask?? 

Ja jeg beklager, men jeg er seriøst chokeret over han kan gøre det mod hende.. 

Men det KAN jeg jo ikke - der er ingen jura der dækker det område fordi det er en "tedjepart" - altså farfar det går på.

Derfor er det danske system bygget således op at man forventer at ALLE forældre tænker som du, langt de fleste andre og jeg gør - nemlig at man som forældre kan skærme barnet fra en tredjepart. Det er jo det mest ukompliceret i hele den her situation - i mine øjne. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2014

BSB

Anonym skriver:

Men det KAN jeg jo ikke - der er ingen jura der dækker det område fordi det er en "tedjepart" - altså farfar det går på.

Derfor er det danske system bygget således op at man forventer at ALLE forældre tænker som du, langt de fleste andre og jeg gør - nemlig at man som forældre kan skærme barnet fra en tredjepart. Det er jo det mest ukompliceret i hele den her situation - i mine øjne. 

Hej igen.

Hvis du allerede har beskrevet det et andet sted her i tråden, må du undskylde, jeg spørger igen. Hvad er barnets fars begrundelse for stadig at besøge farfar og farmor? Forstår han overhovedet ikke, hvad det må gøre ved jeres pige?

Igen har du min dybeste sympati og respekt.

Anmeld Citér

29. oktober 2014

Jj1709

Anonym skriver:

det tror jeg faktisk godt du kan, når han bevidst vælger at udsætte hende for noget der kan ødelægge hende af.. 

Han formår jo ikke at være far, som man skal være far.. Tværtimod kommer det til at ødelægge jeres datter af på sigt.. Og som det ser ud i mine øjne, så er han en del af det misbrug farfar har udsat hende for, far lader stå til og bliver ved at tage hende med derhen.. Det jo omsorgssvigt fra hans side af hvis du spørger mig 

Anmeld Citér

29. oktober 2014

Anonym trådstarter

BSB skriver:

Hej igen.

Hvis du allerede har beskrevet det et andet sted her i tråden, må du undskylde, jeg spørger igen. Hvad er barnets fars begrundelse for stadig at besøge farfar og farmor? Forstår han overhovedet ikke, hvad det må gøre ved jeres pige?

Igen har du min dybeste sympati og respekt.

Jeg tror ikke der er nogen "begrundelse" for det.

Som han siger; hun er glad når vi besøger dem.

Og i hans verden er det jo fint, men det falder jo bare til jorden når jeg får en pige hjem som har ondt i maven hvér morgen og tilmed begynder at sige at hun ikke vil hjem til sin far.
(det har hun dog ændret mening om)

Anmeld Citér

29. oktober 2014

Anonym trådstarter

Jj1709 skriver:

det tror jeg faktisk godt du kan, når han bevidst vælger at udsætte hende for noget der kan ødelægge hende af.. 

Han formår jo ikke at være far, som man skal være far.. Tværtimod kommer det til at ødelægge jeres datter af på sigt.. Og som det ser ud i mine øjne, så er han en del af det misbrug farfar har udsat hende for, far lader stå til og bliver ved at tage hende med derhen.. Det jo omsorgssvigt fra hans side af hvis du spørger mig 

Jf. statsforvaltningen vil man først se på en anden ordning den dag far ikke overholder de her "skærpede regler" der er fastsat fra statsforvaltningens side om at vores datter ikke må være alene med farfar.

Men hvordan skal jeg bevise det, hvis det endelig er - det kan jeg ikke. Og ingen kan fortælle mig hvordan jeg skal gøre det.

Men ingen tvivl om at det er det du beskriver jeg prøver at få de offentlige myndigheder til at indse og jeg synes faktisk at de små "musse-skridt" er store skridt på vejen lige nu - fordi de bare SLET ikke har været lydhøre overfor mig før ..

Anmeld Citér

29. oktober 2014

BSB

Anonym skriver:

Jf. statsforvaltningen vil man først se på en anden ordning den dag far ikke overholder de her "skærpede regler" der er fastsat fra statsforvaltningens side om at vores datter ikke må være alene med farfar.

Men hvordan skal jeg bevise det, hvis det endelig er - det kan jeg ikke. Og ingen kan fortælle mig hvordan jeg skal gøre det.

Men ingen tvivl om at det er det du beskriver jeg prøver at få de offentlige myndigheder til at indse og jeg synes faktisk at de små "musse-skridt" er store skridt på vejen lige nu - fordi de bare SLET ikke har været lydhøre overfor mig før ..

Igen undskyld hvis det er et "dobbeltspørgsmål". Er farfar blevet politianmeldt?

Anmeld Citér

29. oktober 2014

Anonym trådstarter

BSB skriver:

Igen undskyld hvis det er et "dobbeltspørgsmål". Er farfar blevet politianmeldt?

Helt okay - tråden er jo efterhånden lang.

Ja det er han.

Vores datter er afhørt af politiet, men de fandt ikke noget strafbart i det hun fortalte.

(til trods for "farfar putter legetøj op i numsen på mig" valgte de at vægte det højere at hun sagde at hun havde tøj på under legen)

Sagen er afsluttet hos politiet.

Anmeld Citér

29. oktober 2014

Miss Church

Anonym skriver:

Helt okay - tråden er jo efterhånden lang.

Ja det er han.

Vores datter er afhørt af politiet, men de fandt ikke noget strafbart i det hun fortalte.

(til trods for "farfar putter legetøj op i numsen på mig" valgte de at vægte det højere at hun sagde at hun havde tøj på under legen)

Sagen er afsluttet hos politiet.

Jeg er rystet! 

Har tænkt så meget på dig og din lille datter. Fatter slet ikke en brik af vores system. 
Det må uden tvivl være dit og dit barns værste mareridt i gennemlever lige nu 

Anmeld Citér

29. oktober 2014

Anonym trådstarter

Miss Church skriver:

Jeg er rystet! 

Har tænkt så meget på dig og din lille datter. Fatter slet ikke en brik af vores system. 
Det må uden tvivl være dit og dit barns værste mareridt i gennemlever lige nu 

Det lyder sindssygt, ik'? ..men det bliver hverdag 

Anmeld Citér

29. oktober 2014

Miss Church

Anonym skriver:

Det lyder sindssygt, ik'? ..men det bliver hverdag 

Det lyder fuldstændig vanvittigt! Kan slet slet ikke forstå at politiet lukker sådan en sag?! 
Det er s**** ikke normalt at lege en leg med farfar eller en hvilken som helst anden, hvor der skal puttes noget op i numsen! Kan slet ikke forstå de lukker øjnene for det. Det er jo ikke noget man bare finder på når man er 4 år! 

Og meget skræmmende at det bliver hverdag. Men det er nok en mekanisme der går igang, for vi skal jo videre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.