Er der en der forgriber sig på mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2014

EAF

Anonym skriver:

Der foreligger et tillægs skrift til den skriftlige samværsordning fra statsforvaltningens side om at hun ikke må være alene med farfar uden opsyn, ja.  

Nå javel ja .... Ja det er så heller ikke uden opsyn at være der med sin far, øv. Stakkels pige der skal prøve at forklare det bedste hun kan hvad der er sket fra et børneperspektiv og så skal det matche med en voksenverden med et voksenperspektiv  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2014

Anonym trådstarter

Natteravnen skriver:

Nå javel ja .... Ja det er så heller ikke uden opsyn at være der med sin far, øv. Stakkels pige der skal prøve at forklare det bedste hun kan hvad der er sket fra et børneperspektiv og så skal det matche med en voksenverden med et voksenperspektiv  

Jeg synes bare at det er fejt af hendes far ikke at forsøge at skærme hende 100% fra det bæst aka hans far.

Jeg mener, som skrevet tidligere er det at skærme hende 100% fra farfar det bedste for en lang række personer:

• Vores datter, som får et billede af at vi godt kan passe på hende.
  • Hende far, som viser mig at han vil hende det bedste.
  • Farfar, fordi han undgår eventuelle misforståelser og derved fornyet mistanke.
  • Farmor, fordi hun kan være 100% afslappet med sit barnebarn når hun ser hende hjemme hos far.
  • Mig, fordi jeg kan få ro i mine "frie weekender" og tilmed begynde at aflæse nogle reelle signaler hos vores datter.
  • Børnehuset, fordi vores datter ikke skal være SKIDE bange for at farfar får noget at vide.

Aj men altså.

Anmeld Citér

28. oktober 2014

EAF

Anonym skriver:

Jeg synes bare at det er fejt af hendes far ikke at forsøge at skærme hende 100% fra det bæst aka hans far.

Jeg mener, som skrevet tidligere er det at skærme hende 100% fra farfar det bedste for en lang række personer:

• Vores datter, som får et billede af at vi godt kan passe på hende.
  • Hende far, som viser mig at han vil hende det bedste.
  • Farfar, fordi han undgår eventuelle misforståelser og derved fornyet mistanke.
  • Farmor, fordi hun kan være 100% afslappet med sit barnebarn når hun ser hende hjemme hos far.
  • Mig, fordi jeg kan få ro i mine "frie weekender" og tilmed begynde at aflæse nogle reelle signaler hos vores datter.
  • Børnehuset, fordi vores datter ikke skal være SKIDE bange for at farfar får noget at vide.

Aj men altså.

Jeg forstår DIG til fulde, men slet ikke din eks! Det er lige godt utroligt og ubegribeligt da det forekommer som den mest naturlige ting i verden at forhindre alt ondt mod sit barn - ihvertfald indtil der er sat lys på sagen eller hun er blevet stor nok til at fortælle hvad reelt der foregik. Jamen suk altså, 

Anmeld Citér

28. oktober 2014

HKMK86

Hvor er det synd for din lille pige...

Jeg forstår slet slet ikke hendes far i det her... Er der slet intet du kan gøre for, at hun ikke ser farfar? Ja måske ikke engang sin far lige nu? Syns overhovedet ikke han handler hensigtsmæssigt ift. din datters situation lige nu...

Har du overvejet, om han i sidste ende skal have  lov, at blive ved og se hende? Jeg tror, jeg ville være desperat på nuværende tidspunkt... 

Er det en mulighed, at tage en snak med ham, og få ham til at forstå, hvordan jeres datter har det? At han IKKE skal sige de ting til hende og for fanden da ikk tage hende med til farfar  

Anmeld Citér

28. oktober 2014

Anonym trådstarter

HKMK86 skriver:

Hvor er det synd for din lille pige...

Jeg forstår slet slet ikke hendes far i det her... Er der slet intet du kan gøre for, at hun ikke ser farfar? Ja måske ikke engang sin far lige nu? Syns overhovedet ikke han handler hensigtsmæssigt ift. din datters situation lige nu...

Har du overvejet, om han i sidste ende skal have  lov, at blive ved og se hende? Jeg tror, jeg ville være desperat på nuværende tidspunkt... 

Er det en mulighed, at tage en snak med ham, og få ham til at forstå, hvordan jeres datter har det? At han IKKE skal sige de ting til hende og for fanden da ikk tage hende med til farfar  

Det er klart at tanken strejfer mig, overvåget samvær - ophørt samvær, skulle jeg stikke af med hende? 

Men i jeg ved jo godt at den ikke holder, jeg håber på at hendes far får nogle rådgivningstimer hos kommunen som et udfald af den her paragraf 50 undersøgelse. sådan at han kan læse at læse hende.

Lige nu er det MIG der læser hende, og det ville være meget lettere for ham at forstå det hele hvis han også gad at forsøge bare en lille smule.

Anmeld Citér

29. oktober 2014

Loa

Anonym skriver:

Dét ved jeg ikke om han gjorde - altså rørte ved hende.

Problematikken består jo i disse ting:

Hun er 4 år og skælner ikke mellem at folk er onde eller ikke onde. 

Hun VED at farfar har overtrådt nogle grænser (fysisk eller psykisk - det ved jeg ikke noget om) - men der ud over er han jo en "rar" mand.

Sådan tænker børn vel generelt, det er i hvert fald det jeg har læst mig frem til og hørt fra de børnesagkyndige rådgivere.

Hun ved måske også at det er når hun besøger dem på deres adresse at tingene kan ske, og derfor er hun som du skriver skide bange for ham.

Det næste er at hendes far er så hjernedød at han jo har fortalt vores datter hvad konsekvensen er af at hun har sagt de her ting i børnehuset.

At hun ikke må sove hos farfar og farmor mere - noget som hun i store træk måske synes har været hyggeligt.

At dem hun har talt med var politiet og farfar kunne være kommet i fængsel.

At hun ikke må lyve

At farfar er ked af det

At farfar ved hvad hun har sagt

Altså hun skal jo SLET SLET SLET ikke vide hvilke konsekvenser det her har for hende, for farfar eller for nogen anden person.

Det er flintrende ligegyldigt, barnet er jo for pokker psykisk ude af balance på grund af den her oplevelse så giv hende da noget ro til at hvile i.

Jeg forstår ham slet slet ikke - og jeg KAN IKKE nå ind til ham.

(jeg beklager at det måske tog en drejning i forhold til dit indlæg, men jeg måtte lige ud med det)

Hold kæft hendes far er jo jordens største nar. Ja undskyld mig.

Betyder hans far (som måske endda har gjort noget virkelig virkelig forkert) virkelig mere for ham end hans egen datter.

Anmeld Citér

29. oktober 2014

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Hold kæft hendes far er jo jordens største nar. Ja undskyld mig.

Betyder hans far (som måske endda har gjort noget virkelig virkelig forkert) virkelig mere for ham end hans egen datter.

Jeg er ked af at sige det, men åbenbart ja 

Snakkede med kommunen og statsforvaltningen idag da jeg synes det er bekymrende at vores datters mavesmerter i perioden hvor hun ikke så farfar (da sagen kørte på højeste blus) faktisk aftog og tilsidst forsvandt.

Under sidste samvær var de som skrevet på besøg hos farfar og farmor, siden da har mavesmerterne været der uden undtagelser hvér morgen.

Damen fra kommunen mener jo som mig og andre at det er hendes helt klare signal om at det her med farfar det kan hun ikke kapere - det vækker nogle følelser i hende.

Statsforvaltningen gav mig nogle gode råd til hvordan jeg skulle gribe en snak med far an.

Tog snakken med hendes far her til eftermiddag.

"det har jeg svært ved at se hvordan man skal koble sammen med min far, fordi hun var glad for at se ham sidst vi var der"

Ja det er da klart, alt i alt synes hun jo at farfar er sjov at være sammen med - MEN der er nogle ting farfar har gjort som vækker nogle følelser hos hende. Dem kan hun jo ikke sætte ord på - hun er 4 år.

"jeg ringer til kommunen imorgen og hører hvad de har sagt til dig"

Han siger jo direkte til mig at han vil dobbelt tjekke alt hvad jeg siger - det er modbydeligt.

Jeg sagde afslutningsvis til ham at jeg synes han skulle overveje om han synes det var okay at vores datter skulle have ondt i maven bare fordi han som far har behov for at hans datter og hendes farfar skal have kontakt.

Ingen kommentar..

Anmeld Citér

29. oktober 2014

Loa

Anonym skriver:

Jeg er ked af at sige det, men åbenbart ja 

Snakkede med kommunen og statsforvaltningen idag da jeg synes det er bekymrende at vores datters mavesmerter i perioden hvor hun ikke så farfar (da sagen kørte på højeste blus) faktisk aftog og tilsidst forsvandt.

Under sidste samvær var de som skrevet på besøg hos farfar og farmor, siden da har mavesmerterne været der uden undtagelser hvér morgen.

Damen fra kommunen mener jo som mig og andre at det er hendes helt klare signal om at det her med farfar det kan hun ikke kapere - det vækker nogle følelser i hende.

Statsforvaltningen gav mig nogle gode råd til hvordan jeg skulle gribe en snak med far an.

Tog snakken med hendes far her til eftermiddag.

"det har jeg svært ved at se hvordan man skal koble sammen med min far, fordi hun var glad for at se ham sidst vi var der"

Ja det er da klart, alt i alt synes hun jo at farfar er sjov at være sammen med - MEN der er nogle ting farfar har gjort som vækker nogle følelser hos hende. Dem kan hun jo ikke sætte ord på - hun er 4 år.

"jeg ringer til kommunen imorgen og hører hvad de har sagt til dig"

Han siger jo direkte til mig at han vil dobbelt tjekke alt hvad jeg siger - det er modbydeligt.

Jeg sagde afslutningsvis til ham at jeg synes han skulle overveje om han synes det var okay at vores datter skulle have ondt i maven bare fordi han som far har behov for at hans datter og hendes farfar skal have kontakt.

Ingen kommentar..

Fuck hvor har jeg ondt af dig. Det må jo føles som at løbe panden mod muren igen og igen....

Ved slet ikke hvad jeg ville gøre i dit sted, men FOR POKKER hvor er det godt at din datter har dig, som lytter til hende og ser hendes signaler.

Hvad ville du få ud af at pådutte din datter en skræk for sin farfar...

Anmeld Citér

29. oktober 2014

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Fuck hvor har jeg ondt af dig. Det må jo føles som at løbe panden mod muren igen og igen....

Ved slet ikke hvad jeg ville gøre i dit sted, men FOR POKKER hvor er det godt at din datter har dig, som lytter til hende og ser hendes signaler.

Hvad ville du få ud af at pådutte din datter en skræk for sin farfar...

Det ville jeg så absolut ingenting få ud af - det har du ret i 

Anmeld Citér

29. oktober 2014

Jj1709

Jeg havde øjeblikkeligt boykottet far's samvær.. Han lever ikke op til det en forældre skal, at passe på sit barn.. 

Hvordan kan han overhovedet tage din datter med over til hendes farfar? Er han seriøst helt rask?? 

Ja jeg beklager, men jeg er seriøst chokeret over han kan gøre det mod hende.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.