Er der en der forgriber sig på mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2014

Anonym trådstarter

MariaMami skriver:

Ja det tænker jeg umiddelbart også! Der er jo voksne i hendes liv som har brudt hendes tillid og det eneste VIRKELIG sikre sted er hos dig hvor hun også 100% tør betro sig!

Jeg fatter ikke din eks-mand er så uempatisk og tager hende med til farfar når han godt ved at hun har det skidt med det! Sikke en egocentrisk tyran! Det er så ondt så ondt!

Hvad siger psykologen og pædagogerne til hendes mavepine? Har det overhovedet ikke responderet på hendes mavepine?

Og hvad siger lægen? Kan han ikke sætte noget igang til din datter psykiske velbefindende?!! Tror du må slå hårdt i bordet hos lægen og sige din datter LIDER psykisk og skal IKKE pines mere! og at hun har brug for at blive beskyttet og værnet mod hvad der giver hende så mange kvaler og smerter. Tag også fat i psykologen! Slå hårdt i bordet og sig nogen bør foretage en intervention der beskytter din datters psykiske helbred og dette kan kun gøres ved at farfar udebliver fra hendes liv!

Og så et kæmpe til dig!!! Jeg kan godt forstå du er i syv sind og har brug for inputs! Din datters situation er IKKE normal og skal heller ikke ignoreres i DEN GRAD som den er blevet mener jeg, af de offentlige instanser der har til opgave at beskytte hende!

Er det muligt du kan anmelde din eks-mand på en eller anden måde på samme linje som fysisk afstraffelse?! Altså psykisk afstraffelse er det jo virkelig at tage din datter med til farfar!!!! Måske snak med en sagsbehandler eller måske politiets sekretærer kan hjælpe dig at se på hvad loven siger?! Har du fat i en advokat?!

Håber virkelig din datter får FRED snart!!! KRAM til jer begge!

Det er egentlig kun lægen der har nævnt den her forbindelse mellem hendes mavepine og det psykiske - også selvom jeg har råbt højt. Se eventuelt mit opslag over dette, her forklarer jeg lidt om hvad der sker i "sagen " nu.

Mange tak for kram - 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2014

Anonym trådstarter

MariaMami skriver:

Jeg tænker PRÆCIST det samme! OMSORGSSVIGT med endnu større bogstaver end disse!!!! OG psykisk vold som er LIGE så slemt som fysisk vold mod børn der jo er strafbart og ulovligt i DK! Hvorfor så bliver psykisk vold som dette ikke straffet på ligefod med f.eks. at slå sine børn?!!?!?!! GRRRR!!! Løvemoderen kommer op i mig og jeg kan ikke forstår hvorfor ingen af de myndigheder du har med at gøre råber vagt i gevær altså! Du må slå i bordet og kime dem ned til de gør noget ved det!!!!!!!!!!!! Forstår godt det er hårdt og energikrævende!!!!

Det er svært at blive ved med at "finde overskuddet" forstå mig ret.

Jeg vil gøre ALT for min datter, det føler jeg også at jeg gør. Men det er svært at passe job, forhandle med hendes far, tale med kommune, tage i børhuset og ringe til statsforvaltning og ligemeget føler man at man får "ud af det" - hvis du kan følge mig?

Jeg er helt enig i at det er et kæmpe omsorgssvigt og mit spinkle håb lige nu er blot at kommunen vil tage affære når jeg banker i bordet og spiger stop - og derved suspendere hans samvær - for han drager et alvorligt omsorgssvigt overfor sin datter lige nu. Det kan hverken hun eller jeg holde til.

Anmeld Citér

3. november 2014

Hønsemor

Anonym skriver:

Jeg er forældre til en pige på 4 år.

Hun har fra hun var omkring 2 år vist nogle reaktioner som jeg har haft svært ved at forstå.

Hun har nemt til tårer og er lynhurtig til at lukke sig inde i sig selv - når dét sker er hun utrolig svær at nå indtil igen.

Nu er hun efterhånden blevet så stor at hun kan sætte nogle ord på det. 

Det seneste år har hun haft ondt i maven (men maven fejler ikke noget når man ser på afføringen - heller ingen allergi jf. lægeundersøgelser) hun får helt almindelig kost.

Mavepinen kommer næsten uden undtagelser i forbindelse med at hun har været på weekend hos far (10/4 ordning)
Det er dog sjældent hun opholder sig hos far de 4 dage - her er hun mere hos farmor/farfar fordi far ikke kan få det til at hænge sammen med at hente hende i børnehaven torsdag + fredag.

Efter hun havde været på sommerferie med far, farmor/farfar og resten af familien klagede hun igen over ondt i maven og var meget indelukket. Far fortalte da han afleverede hende hos mig at hun altså havde haft ble på det meste af tiden fordi hun bare lavede i bukserne hele tiden.

Snakker med min datter et par dage senere i en situation hvor hun har ondt i maven og er indlukket.

Fortæller hende at hvis man har ondt i maven kan det faktisk godt være fordi man er ked af det og så hjælper det at snakke med sin mor om det.

Efter lidt overvejelse hvor hun går lidt rundt om sig selv siger hun; det er bare fordi farfar leger en leg som jeg ikke kan lide at lege.

Spørger ind til hvad det er for en leg og hun fortæller at det er en hemmelig leg.

Fortæller hende at der ikke er nogle lege der er hemmelige hvis ikke man kan lide dem og spørger igen hvad det er for en leg.

Det er en gemmeleg. 

Nå da, hvordan leger man den leg?

Man skal finde sådan et dyr.

Hvad for nogle dyr er det?

Det er ikke mange dyr, bare ét dyr. Sådan en slange.

Så lukker hun sig igen inde i sig selv og jeg fortæller hende at jeg er glad for at hun fortæller mig hvorfor det gør ondt i maven.

Senere da jeg putter hende siger hun til mig at hun ikke har ondt i maven rigtig mere og at det hjalp at få snakket med mor.

Jeg er bekymret - måske ubegrundet.

Hun kom efterfølgende et par dage på ferie hos min mor og søster hvor hun på samme måde havde fortalt min søster at hun havde ondt i maven fordi farfar slog hende.

Igår måtte jeg sende hende på weekend hos hendes far - det glædede hun sig til. Men da far fortæller hende at de skal besøge farmor/farfar kan jeg se hun igen lukker sig inde og forsøger at være stærk "men så skal vi også hjem til dig bagefter, far" siger hun til ham.

Er der nogen der tænker det samme som jeg - jeg kan næsten ikke få ordene ud af min mund.

Kæreste du..

Gud hvor jeg føler med dig og i allerhøjeste grad din datter.

Jeg har selv oplevet noget lign. som barn og også det du går igennem lige pt, dog som barn, altså hvilken betydning det har som barn..

Hvis du skulle have lyst er du velkommen til at skrive til mig, så fortæller jeg dig gerne min historie og hvad du muligvis kan gøre for din datter lige nu og fremadrettet

Anmeld Citér

4. november 2014

Anonym trådstarter

Hønsemor skriver:

Kæreste du..

Gud hvor jeg føler med dig og i allerhøjeste grad din datter.

Jeg har selv oplevet noget lign. som barn og også det du går igennem lige pt, dog som barn, altså hvilken betydning det har som barn..

Hvis du skulle have lyst er du velkommen til at skrive til mig, så fortæller jeg dig gerne min historie og hvad du muligvis kan gøre for din datter lige nu og fremadrettet

Mange tak - jeg sender dig en privatbesked senere..

Anmeld Citér

4. november 2014

aarhusmor

Hej,

Jeg har læst din lange tråd. Jeg blev selv misbrugt som barn. Min familie i dag reagerer med at neglisere det. De vælger fortsat at se ham og fravælger mig i stedet.

Det jeg vil sige er at din datters far handler efter det mønster jeg kender. Dels kan han selv være misbrugt og have svært ved at se forskellen på hvad der er rigtigt og forkert, hvis hans egne grænser blev overgået som barn. Han kan stadig være i lommen på hans egen far, kan man sige og det kan være at han ikke tør være på tværs af hans far.

Men uanset hans motiver/manglende motiver, så må han se og blive voksen og tage affære. Måske husker han ikke hvad der skete i hans barndom, hvis der skete noget, men han har reaktionerne.

I kraft af min uddannelse er vi netop ved at lære om misbrug af børn. Det er meget slående hvad du skriver. Det rammer plet i forbindelse med de symptomer der er ved sexuelt misbrugte børn.

Her er symptomerne:

Tegn på seksuelle overgreb 0-ca. 3 år

• Forstyrrelse i søvnmønster
  • Klæbende, klynkende, eller vred adfærd
  • Seksuelt overførte sygdomme
  • Barnet beskytter sig selv når der pusles med det
  • Tristhed og langvarige skrigeture

Tegn på seksuelle overgreb 3- 5 år

• Ængstelig
  • Hyppige mareridt
  • Smerter i mave, hoved og underliv som er diffuse
  • Regression til umoden adfærd/tab af færdigheder (ufrivillig vandladning, afføring etc)
  • Seksualiseret adfærd
  • Spiseproblemer
  • Tristhed, psykisk fjernhed, deprimeret holdning

Jeg valgte lige at tage 0-3 år med, så du måske genkender noget fra tidligere.

Jeg vil også gerne rose dig. Jeg tror mange af os gerne ville have haft en mor som dig, der så tegnene og gjorde noget. Du fortjener stor ros. Jeg håber det bedste for dig og din lille pige

Tilføjelse: Vi lærer i skolen at den slags familier er villige til alt der dækker over hvad der sker. Det er derfor man tit omtaler dem som nomadefamilier i medierne. Men de behøver ikke flytte rundt. De vil bare gøre alt for at dække over det. Evt. ved at flytte fokus over på, som du selv skriver tidligere, socialt bedrag osv.

Anmeld Citér

4. november 2014

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Hej,

Jeg har læst din lange tråd. Jeg blev selv misbrugt som barn. Min familie i dag reagerer med at neglisere det. De vælger fortsat at se ham og fravælger mig i stedet.

Det jeg vil sige er at din datters far handler efter det mønster jeg kender. Dels kan han selv være misbrugt og have svært ved at se forskellen på hvad der er rigtigt og forkert, hvis hans egne grænser blev overgået som barn. Han kan stadig være i lommen på hans egen far, kan man sige og det kan være at han ikke tør være på tværs af hans far.

Men uanset hans motiver/manglende motiver, så må han se og blive voksen og tage affære. Måske husker han ikke hvad der skete i hans barndom, hvis der skete noget, men han har reaktionerne.

I kraft af min uddannelse er vi netop ved at lære om misbrug af børn. Det er meget slående hvad du skriver. Det rammer plet i forbindelse med de symptomer der er ved sexuelt misbrugte børn.

Her er symptomerne:

Tegn på seksuelle overgreb 0-ca. 3 år

• Forstyrrelse i søvnmønster
  • Klæbende, klynkende, eller vred adfærd
  • Seksuelt overførte sygdomme
  • Barnet beskytter sig selv når der pusles med det
  • Tristhed og langvarige skrigeture

Tegn på seksuelle overgreb 3- 5 år

• Ængstelig
  • Hyppige mareridt
  • Smerter i mave, hoved og underliv som er diffuse
  • Regression til umoden adfærd/tab af færdigheder (ufrivillig vandladning, afføring etc)
  • Seksualiseret adfærd
  • Spiseproblemer
  • Tristhed, psykisk fjernhed, deprimeret holdning

Jeg valgte lige at tage 0-3 år med, så du måske genkender noget fra tidligere.

Jeg vil også gerne rose dig. Jeg tror mange af os gerne ville have haft en mor som dig, der så tegnene og gjorde noget. Du fortjener stor ros. Jeg håber det bedste for dig og din lille pige

Tilføjelse: Vi lærer i skolen at den slags familier er villige til alt der dækker over hvad der sker. Det er derfor man tit omtaler dem som nomadefamilier i medierne. Men de behøver ikke flytte rundt. De vil bare gøre alt for at dække over det. Evt. ved at flytte fokus over på, som du selv skriver tidligere, socialt bedrag osv.

Tusind tusind tak for dit svar, og ikke mindst din ærlighed!

Det gør mig ondt hvad du har været udsat for.

Jeg fik igår kontakt til far og kan nægter prompte at vores datter ikke skal se farfar.

I og for sig kan jeg følge hans tankegang; "hun skal se at hvad end det er farfar har gjort, gør farfar det ikke mere"

Han er enig i at de til sagens afslutning ikke skal være alene uden opsyn.

MEN jeg mener jo at hun slet ikke skal se farfar den kommende tid, jeg mener jo at man som en lille pige på 4 år ikke nødvendigvis er i stand til at koble den mavepine hun oplever med det hun har oplevet sammen med farfar.

Jeg kan simpelthen ikke få nogen til at se logikken i det jeg siger - eller det kan jeg måske nok, men jeg kan ikke få nogen til at handle.

Far og jeg blev igår ret enige om at dét her bliver vi aldrig enige om, så der skal jo trædes ind fra myndighedernes side.

Anmeld Citér

7. november 2014

Anonym trådstarter

Hej allesammen.

Idag kommer min datter hjem, faktisk lige om lidt.

Jeg er spændt på hvordan hun har det (ifht. mave-pinen)

Jeg kommer netop fra lægen som har givet mig en udtalelse med omkring det her med mave-pinen, hvor han understreger at det er psykiske symptomer. At han vægter at vores datter skal skærmes 100% fremadrettet.

Tilmed har vi fået en henvisning til psykolog.

underligt at tænke på at min pige på små 4 år skal til psykolog fordi der er mennesker omkring hende der ikke kan finde ud af at behandle hende ordentlig.

Jeg ville egentlig bare give en kort up-date.

God weekend 

Anmeld Citér

9. november 2014

Anonym trådstarter

hun er ikke sig selv!

min datter kom hjem fredag over middag - hun var trykket, indelukket og generelt utilpas.

ingen feber, maven er fin osv. Tænker ikke sygdom.

hun har ondt i maven som hun plejer, græder og vil være hos mig hele tiden.

hun taler baby-sprog, jeg kan ikke få hende til at smile på den der måde som man jo kender sit barn.

hun er blevet tynd, sætter hende på vægten idag.

Hun siger ud af det blå: far slog mig.

hvad pokker gør jeg?

skriver fra min telefon - derfor det er lidt rodet.

Anmeld Citér

9. november 2014

A. Nonymsen

Anonym skriver:

hun er ikke sig selv!

min datter kom hjem fredag over middag - hun var trykket, indelukket og generelt utilpas.

hun taler baby-sprog, jeg kan ikke få hende til at smile på den der måde som man jo kender sit barn.

hvad pokker gør jeg?

Jeg ved ikke hvem man kontakter, statsforvaltningen måske... Det samvær skal stoppes nu, eller i det mindste gøres overvåget...

puuh kan slet ikke sætte mig ind i hvordan det må være for dig... 

Din pige har være gennem nok, håber nogen fagpersoner vågner lidt op snart 

Anmeld Citér

9. november 2014

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

hun er ikke sig selv!

hvad pokker gør jeg?

Hej <3 

Som de andre har jeg også fulgt med lige fra starten. Og puha hvor må det være hårdt for din lille pige. Og samtidig også være rigtig hårdt for dig. Du skal være rigtig stolt over dig selv over alle de ting du har gjort for hende.  Du en virkelig god mor som er opmærksom på din datters symptomer.  

Jeg ved desværre ikke hvad du skal gøre. Men syntes du skal tage fat i forvaltningen. Det jo dem du allerede er i dialog med?  

Hvis hun ændre sig så drastisk efter besøg hos far så har hun simpelthen ikke godt af at se hele den familie noget tid :/

Det var mine tanker.  Håber virkelig snart der sker noget positivt i sagen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.