Er der en der forgriber sig på mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2014

Jj1709

Anonym skriver:

Altså der er ingen tvivl om at ALT hvad jeg har kæmpet for igennem det her indtil nu er det du beskriver dér.

Jeg forstår det heller ikke - jeg følte at jeg fik en spand koldt vand i hovedet og så blev døren ellers bare smækket.

Så der er ingen tvivl om at hvis det pludselig gennem psykolog screeningen viser sig at der ér grund til yderligere undersøgelser og efterforskninger - ja så .. 

Det er SÅ typisk det danske system! 

Det kan jeg godt forstå du gjorde, jeg synes det er en nem "undskyldning" fra systemets side, at de ikke bare lige undersøger hende.. 

Altså den test må vise noget, et barn på hendes alder opdigter slet ikke sådanne ting, og NÅR den så viser noget, ville jeg klage over manglende seriøsitet fra systemets side.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2014

Mumto3

Anonym skriver:

Hun har ikke været hos lægen - jeg foreslog det, men læge og politi mente at der ikke var noget grundlag for det fordi det ville være "unødigt" overgreb på hende.

Oveni hatten mente politier jo ikke at der var hold i sagen i straffe-henseende, derfor igen undersøgelse.

Lige det med lægen, synes jeg faktisk er fornuftigt. Det ER et overgreb på hende at udsætte hende for den undersøgelse, og hun vil opfatte det som overgreb, samtidig med at det højst sandsynligt ikke vil kunne vise noget som helst. Så for at beskytte hende, er det klogeste ikke at sende hende til lægen. Men jeg kan sagtens forstå din frustration.

Anmeld Citér

17. september 2014

FamilenStorm

Tænker sådan på jer.. Så vil bare lige høre hvordan det går? Har din datter været til samtale igen?

Anmeld Citér

18. september 2014

Anonym trådstarter

Ved at bopælsforælderen skal varsle flytning med barnet 6 uger inden.

er der nogen der ved om det samme eller lignende er gældende for samværsforældren?

Anmeld Citér

18. september 2014

Frk_Louise

Anonym skriver:

Ved at bopælsforælderen skal varsle flytning med barnet 6 uger inden.

er der nogen der ved om det samme eller lignende er gældende for samværsforældren?

Forældre, der flytter indenlands eller udenlands, skal 6 uger inden flytningen give den anden forælder besked om flytningen, § 18. Dette gælder uanset, om der er fælles forældremyndighed eller ej. Varslingspligten gælder også for en samværsforælder. Hensigten er, at den forælder, der ikke flytter, får lejlighed til at bringe spørgsmål vedrørende barnets fremtidige bopæl, forældremyndigheden over barnet eller hensigtsmæssigheden af en eksisterende samværsordning op i statsforvaltningen, således at der kan ske en vurdering af, om flytning er i barnets interesse. Statsforvaltningen vil efter omstændighederne kunne træffe en midlertidig afgørelse om bopælen eller forældremyndighedssagen, indtil der foreligger en afklaring af, hvad der tjener barnet bedst. Indførelse af en varslingsbestemmelse er ikke sanktioneret, men en manglende opfyldelse heraf kan – som et moment blandt andre – få betydning, hvis retten skal vurdere, om barnets bopæl skal forblive hos den nuværende bopælsforælder. I forlængelse heraf foreslås, at retten skal have mulighed for at træffe afgørelse om, at barnet kan have bopæl med den ene forælder i udlandet.

Anmeld Citér

18. september 2014

Anonym trådstarter

Frk_Louise skriver:

Forældre, der flytter indenlands eller udenlands, skal 6 uger inden flytningen give den anden forælder besked om flytningen, § 18. Dette gælder uanset, om der er fælles forældremyndighed eller ej. Varslingspligten gælder også for en samværsforælder. Hensigten er, at den forælder, der ikke flytter, får lejlighed til at bringe spørgsmål vedrørende barnets fremtidige bopæl, forældremyndigheden over barnet eller hensigtsmæssigheden af en eksisterende samværsordning op i statsforvaltningen, således at der kan ske en vurdering af, om flytning er i barnets interesse. Statsforvaltningen vil efter omstændighederne kunne træffe en midlertidig afgørelse om bopælen eller forældremyndighedssagen, indtil der foreligger en afklaring af, hvad der tjener barnet bedst. Indførelse af en varslingsbestemmelse er ikke sanktioneret, men en manglende opfyldelse heraf kan – som et moment blandt andre – få betydning, hvis retten skal vurdere, om barnets bopæl skal forblive hos den nuværende bopælsforælder. I forlængelse heraf foreslås, at retten skal have mulighed for at træffe afgørelse om, at barnet kan have bopæl med den ene forælder i udlandet.

Tusind tak! 

Far flytter nu for 2. gang på 10 mdr. og jeg har ingen af gangene fået det at vide af ham, men af vores datter.

Anmeld Citér

18. september 2014

Anonym trådstarter

FamilenStorm skriver:

Tænker sådan på jer.. Så vil bare lige høre hvordan det går? Har din datter været til samtale igen?

Tak ..

Vi var i tirsdags til samtale i børnehuset igen - en opstartende samtale mellem en børnefaglig sagsbehandler fra børnehuset og en børnepsykolog som led i den DIPA-screening hun skal igennem.

Far har IKKE spurgt ind til det, slet ikke.

Jeg har fortalt ham at hun skulle der over, men ingen respons.

Anyways - det foregik således:

Min datter og jeg kom med ind i et hyggeligt lokale med masser af legetøj - her måtte hun lege frit mens vi voksne talte sammen i sofaerne. 

Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvordan sådanne konstellationer skal afdække hendes (som de siger) belastningsgrad og traume-niveau. 

Onsdag i næste uge skal far og jeg i statsforvaltningen - jeg har jo som skrevet tidligere søgt om at få ændret samværet eller om ikke andet få "SIKKERHED/TRYGHED" til at stå som overskrift på samværet indtil at hun er blevet screenet færdig og vi har en idé om hvad det er som belaster hende omkring farfar.

Det skal forståes sådan at jeg enten vil have samværs-stop, ændret samværet til fredag-søndag (nuværende torsdag-mandag) eller som absolut minimum have lavet samvær på vilkår således at far pålægges at hun IKKE må komme ud til sin farfar lige nu.

Anmeld Citér

18. september 2014

EAF

Anonym skriver:

Tak ..

Vi var i tirsdags til samtale i børnehuset igen - en opstartende samtale mellem en børnefaglig sagsbehandler fra børnehuset og en børnepsykolog som led i den DIPA-screening hun skal igennem.

Min datter og jeg kom med ind i et hyggeligt lokale med masser af legetøj - her måtte hun lege frit mens vi voksne talte sammen i sofaerne. 

Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvordan sådanne konstellationer skal afdække hendes (som de siger) belastningsgrad og traume-niveau. 

Onsdag i næste uge skal far og jeg i statsforvaltningen - jeg har jo som skrevet tidligere søgt om at få ændret samværet eller om ikke andet få "SIKKERHED/TRYGHED" til at stå som overskrift på samværet indtil at hun er blevet screenet færdig og vi har en idé om hvad det er som belaster hende omkring farfar.

Det skal forståes sådan at jeg enten vil have samværs-stop, ændret samværet til fredag-søndag (nuværende torsdag-mandag) eller som absolut minimum have lavet samvær på vilkår således at far pålægges at hun IKKE må komme ud til sin farfar lige nu.

Håber du holder modet oppe og får en afklaring hvis ikke nu, så på et tidspunkt. 

Anmeld Citér

18. september 2014

Dorthe1986

Anonym skriver:

Tak ..

Hvis du kan få noget dokumentation med fra børnehuset, som bakker dig op når du skal i statsforvaltningen, så vil du stå rigtig stærkt

Anmeld Citér

18. september 2014

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Hvis du kan få noget dokumentation med fra børnehuset, som bakker dig op når du skal i statsforvaltningen, så vil du stå rigtig stærkt

Jeg har fået en udtalelse fra den ene medarbejder der ovre som var med til videoafhøringen i monitorrummet.

Bare ganske kort om hvad hun oplever når hun ser min datter - hvilke tanker hun gør sig osv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.