Er der en der forgriber sig på mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2014

modesty

SPØRGSMÅL ! ! ! !

Sidder her og tænker at jeg jo ligemeget hvad har en pige som udtrykker at hun IKKE vil ud til farfar igen.

Jeg ved at hendes far har fast arbejdsweekend de weekender hvor han har samvær med hende - fordi så kan hun blive passet hos hans forældre.

Han bor og arbejder nemlig ikke i samme by - så det er "smart" med dette studiejob tæt på hans forældre - så kan man jo slå to fluer med ét smæk 

Nå, anyways - han tager jo ikke barnets tarv, i hvert fald ikke i mine øjne.

Da vi for 2 år siden afsluttede en sag om bopæl i retten boede han hjemme og retten lagde til grund at hun for det første havde større tilknytning til mig og for det andet var der alt for mange centrale mennesker i hendes liv hvis hun skulle bo der ude (læs; farmor/farfar og faster/onkel).

Han er godt nok flyttet for sig selv, men i og med de opholder sig hos farmor/farfar/faster/onkel når der er samvær har det jo ikke ændret sig for vores datter.

Jeg vil RIGTIG gerne have den fulde forældremyndighed - jeg føler ikke at hendes far er der for hende og jeg føler på ingen måde at jeg bør sparre med ham i alle mulige situationer når han i bund og grund pisser på de anbefalinger der har været og ikke mindst arbejder når ikke hun er der.

Jeg vil gerne have suspenderet samværet eller have gjort det overvåget indtil sagen omk. hendes mistrivsel er ovre og kortlagt - vil der være chance for det tænker i?

Beklager det blev så langt - har søgt på nettet, synes det er svært at finde svar. Der er næppe mange sager der ligner hinanden 100% jo 

Jeg tror at det er meget, meget vigtigt at holde de to sager adskilt.

Der ER jo kvinder der lyver om misbrug fordi de på den måde kan holde barnet væk fra en far/familiemedlem som de, af forskellige urelaterede årsager, ikke vil have at barnet skal se. Og du har ikke lyst til at have sådan en mistanke hængende over dig.

Så jeg ville vente til sagen med farfar var helt overstået. Hvis den sag ender med at farfar ikke må se jeres datter, så må det være farens ansvar at tilrettelægge sit arbejde anderledes. Hvis han ikke kan det, giver det jo sig selv at han ikke kan have jeres barn. Og hvis han kan, jamen så viser han jo at han kan tage ansvar og at han gerne vil være sammen med jeres datter? Alternativt, hvis han blot parkerer jeres datter hos nogle andre i sine weekender, så kan du gøre tiltag ift. forældremyndigheden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2014

anna111

Profilbillede for anna111
Vis jeg stod i din situation ville jeg Gøre alt for ikke at sende min datter ud til sin far og manden der Gør hende fortræd jeg ville tilbageholde hende.
Og så ville jeg være meget lige glad med hvad kommune og politiet siger din datter skal sku da ikke Gøres mere ondt for din kan få en stærkere sag. !
Sig til din x han kan komme og besøge jeres datter ved jer længere er den ikke.
Og ville nok osse fortælle om sagen tænk nu vis det var omvendt

Anmeld Citér

24. august 2014

-Sigrid-

Anonym skriver:

Det er rigtigt - tænker også mere på sigt.

jeg får ro ved at gøre action på nogle af de ting jeg kan gøre noget ved eller forberede mig på

Nå okay sådan, jeg troede du mente nu og her

Forhåbentlig er tingene forandret en del når I er kommet igennem det her, og så kan det være far har fået noget vand i hovedet. Håber det ordner sig uden mere pres på jer 

Anmeld Citér

24. august 2014

Anonym trådstarter

OKAY! Der er bar nogle ting der giver ret til at slå ihjel (undskyld mit spansk!)

Jeg har i weekenden grublet over hvordan det kan være at min datter - som jo er renlig ..næsten da, stadig har afføring i bukserne.

Jeg spørger hende næsten hvér gang - hvorfor går du ikke på toilettet - eller - du skal prøve at huske at gå på toilettet.

Svaret er altid; jamen mor jeg kan ikke mærke det.

Indtil idag har jeg egentlig ikke tænkt så meget over det - hvilket jeg SKAMMER mig over, men ..

..idag bryder hun HELT sammen da det er sket og jeg spørger hende om hun ved hvorfor hun ikke kan mærke det?

Det ved hun ikke rigtig.

Grubler lidt og siger; faktisk kan ens numse godt gå i stykker hvis der er sket noget med den.

Er der mon sket noget med din numse?

Så bryder hun sammen igen og vræler; min farfar putter legetøj op i numsen på mig  ..

Jeg siger jer, hvis dette passer og mit kære barn har taget skade af det så går jeg fuldstændig amok - så ikke nok med at han har forgrebet sig på hende, så ville han jo faktisk også have ødelagt dét for hende at kunne være i sin egen krop.

Hvis han har ødelagt noget i hende så ved jeg snart ikke hvad jeg gør ved ham ..igen: undskyld mit spanske!

Anmeld Citér

24. august 2014

A. Nonymsen

Anonym skriver:

OKAY! Der er bar nogle ting der giver ret til at slå ihjel (undskyld mit spansk!)

Jeg har i weekenden grublet over hvordan det kan være at min datter - som jo er renlig ..næsten da, stadig har afføring i bukserne.

Jeg spørger hende næsten hvér gang - hvorfor går du ikke på toilettet - eller - du skal prøve at huske at gå på toilettet.

Indtil idag har jeg egentlig ikke tænkt så meget over det - hvilket jeg SKAMMER mig over, men ..

..idag bryder hun HELT sammen da det er sket og jeg spørger hende om hun ved hvorfor hun ikke kan mærke det?

Det ved hun ikke rigtig.

Grubler lidt og siger; faktisk kan ens numse godt gå i stykker hvis der er sket noget med den.

Så bryder hun sammen igen og vræler; min farfar putter legetøj op i numsen på mig  ..

Jeg siger jer, hvis dette passer og mit kære barn har taget skade af det så går jeg fuldstændig amok - så ikke nok med at han har forgrebet sig på hende, så ville han jo faktisk også have ødelagt dét for hende at kunne være i sin egen krop.

Hvis han har ødelagt noget i hende så ved jeg snart ikke hvad jeg gør ved ham ..igen: undskyld mit spanske!

Hold nu kæft jeg er fuldstændig målløs... Har fulgt med på side linjen, men det der er for vildt...

ej din stakkels datter og stakkels dig, kan slet ikle sætte mig ind i hvordan i må have det...  

Jeg tænker at børn ikke bare finder på sådan nogle ting? Skynd dig imorgen at ringe til kommune osv så de kan få skub i sagen og få undersøgt det her til bunds... Er målløs 

Anmeld Citér

24. august 2014

Anonym trådstarter

A. Nonymsen skriver:

Hold nu kæft jeg er fuldstændig målløs... Har fulgt med på side linjen, men det der er for vildt...

ej din stakkels datter og stakkels dig, kan slet ikle sætte mig ind i hvordan i må have det...  

Jeg tænker at børn ikke bare finder på sådan nogle ting? Skynd dig imorgen at ringe til kommune osv så de kan få skub i sagen og få undersøgt det her til bunds... Er målløs 

Jeg ringer til egen læge imorgen som det allerførste kl. 8, så må han lave en henvisning ASAP til en speciallæge på området så vi kan få undersøgt om hun er intakt der nede.
Vil også ringe til kommune, politi og børnehuset således de er informeret.

..

Anmeld Citér

24. august 2014

nielsen80

Anonym skriver:

Det ved hun ikke rigtig.

Kan virkelig godt forstå, du er helt oppe i det røde felt!!! Det er dit guld og dit et og alt, og måske har nogen gjort hende ondt - ja gjort noget ved hende som er så modbydeligt, man næsten ikke kan bære det.

MEN vil dog sige, at det er nu, du skal slå koldt vand i blodet. Det er nu, du skal lade de professionelle rådgive dig om, hvordan du skal håndtere det hele. Din datter er præget, hun bliver snakket med af mange om det der sker ved farfar - det vigtigste lige nu er, at det hun siger kommer fra hende, og ikke fra noget der kan "beskyldes" for at være ord lagt i hendes mund.

Ved ikke rigtig hvordan jeg skal formulere det, men i ens iver på at få sandheden frem, kan man faktisk godt nogengange få børn til at sige noget, som ikke nødvendigvis afspejler virkeligheden, men derimod det barnet tror du vil have af svar......DET betyder IKKE at jeg ikke mener eller tror der er forgået noget meget ubehageligt, men det betyder, at jeg virkelig ville træde varsomt, så det ikke kan fortolkes som om du har lagt ord i munden på hende.

Hvis farfar har gjort noget så modbydeligt, så håber jeg virkelig han får sin straf!!!! Og for at han kan få det, skal dommeren tro på, uden skyggen af tvivl,at det er det der er sket. Vil sige, at mange børn udsat for misbrug har problemer med renlighed - ikke pga noget er blevet proppet derop, men pga af det psykiske aspekt i det. En læge ville nokt kunne fastslå, om der fysisk er blevet proppet noget op i en endetarm - og hvis der var legetøj ville jeg umiddelbart tro det kunne fremprovokere en blødning.og en skade...men er ikke læge i det.

Det må være sindsygt hårdt at være dig lige nu - håber virkelig der er nogle der kan hjælpe dig

Anmeld Citér

24. august 2014

Tulle28

Puuh nej, får helt kvalme ved tanken Der er jo desværre nogle meget, meget syge mennesker derude Ved slet ikke, hvad jeg ville gøre, hvis det viste sig at være sandt og det var mit barn.

Sender mange knus og tanker, din datter er heldig at have en stærk, handlekraftighed mor som dig. Som mange andre har skrevet her i tråden, så hold modet oppe og pas nu også på dig selv i denne proces. Jeg håber der er nogen til at gribe dig og passe på dig... For det har du helt sikkert brug for.

Anmeld Citér

24. august 2014

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Kan virkelig godt forstå, du er helt oppe i det røde felt!!! Det er dit guld og dit et og alt, og måske har nogen gjort hende ondt - ja gjort noget ved hende som er så modbydeligt, man næsten ikke kan bære det.

MEN vil dog sige, at det er nu, du skal slå koldt vand i blodet. Det er nu, du skal lade de professionelle rådgive dig om, hvordan du skal håndtere det hele. Din datter er præget, hun bliver snakket med af mange om det der sker ved farfar - det vigtigste lige nu er, at det hun siger kommer fra hende, og ikke fra noget der kan "beskyldes" for at være ord lagt i hendes mund.

Ved ikke rigtig hvordan jeg skal formulere det, men i ens iver på at få sandheden frem, kan man faktisk godt nogengange få børn til at sige noget, som ikke nødvendigvis afspejler virkeligheden, men derimod det barnet tror du vil have af svar......DET betyder IKKE at jeg ikke mener eller tror der er forgået noget meget ubehageligt, men det betyder, at jeg virkelig ville træde varsomt, så det ikke kan fortolkes som om du har lagt ord i munden på hende.

Hvis farfar har gjort noget så modbydeligt, så håber jeg virkelig han får sin straf!!!! Og for at han kan få det, skal dommeren tro på, uden skyggen af tvivl,at det er det der er sket. Vil sige, at mange børn udsat for misbrug har problemer med renlighed - ikke pga noget er blevet proppet derop, men pga af det psykiske aspekt i det. En læge ville nokt kunne fastslå, om der fysisk er blevet proppet noget op i en endetarm - og hvis der var legetøj ville jeg umiddelbart tro det kunne fremprovokere en blødning.og en skade...men er ikke læge i det.

Det må være sindsygt hårdt at være dig lige nu - håber virkelig der er nogle der kan hjælpe dig

Jamen du har fuldstændig ret.

Jeg synes generelt også jeg er ret god til ikke at fare op og blive gal - men netop slå koldt van i blodet. Det er bare sååå rart at kunne skælde ud på nogen/noget - og baby.dk er en fantastisk mulighed.

Jeg vil helt klart også gå en læge til at vurdere på det - for 2 år siden havde jeg min første mistanke da hun kom hjem med en rift bagi (ved ikke om du har læst hele tråden)

Tak for svar 

Anmeld Citér

24. august 2014

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Puuh nej, får helt kvalme ved tanken Der er jo desværre nogle meget, meget syge mennesker derude Ved slet ikke, hvad jeg ville gøre, hvis det viste sig at være sandt og det var mit barn.

Sender mange knus og tanker, din datter er heldig at have en stærk, handlekraftighed mor som dig. Som mange andre har skrevet her i tråden, så hold modet oppe og pas nu også på dig selv i denne proces. Jeg håber der er nogen til at gribe dig og passe på dig... For det har du helt sikkert brug for.

Det tror jeg at de fleste gør.

Som man siger så er det ikke alle superhelte der bærer kapper - jeg føler virkelig at jeg ér god til at tackle det her og jeg får også kæmpe ros af alle de offentlige myndigheder som er inde over det her - for som skrevet i mit indlæg lige over dette, så er det her inde og i telefonen når datteren er puttet jeg får de her VREDES-udbrud.

Tak for ros, igen igen - det betyder alverden!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.