Hvor stor sandsyndelighed tror i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2014

TNBC

Haha ja, det kan virkelig ikke gå ud på sådan noget, jeg er snart 23, men ligner en på 16, så hvis det var udseendet der gjorde os til forældre ville jeg godt nok blive dårlig!!!

Synes det er en forfærdelig mærkelig debat, og selvfølgelig er det okay at man er over 40!! Nu bliver jeg selv ung mor, men ikke planlagt, jeg havde faktisk tænkt mig at være omkring 30 ved mit første barn..
Desuden kender jeg mange på 40 og over der har ligeså meget energi som mig og ville være fantastiske forældre til en nyfødt! Det kan jo være man har prioriterer sin karriere foran eller lign... Man kan ikke sige at man bliver bedre eller dårligere forældre pga alderen.. Jeg har veninder på 22 der ville være FORFÆRDELIGE forældre...
Underlig debat..

Så ville jeg da også være noget på den, for jeg ligner bestemt heller ikke en på min alder(27), jo nogen gange måske, men jeg har vist aldrig mødt en der har gættet min alder rigtig. Så hvis man så på udseendet, blev jeg nok aldrig mor, selvom ingen er i tvivl om at jeg ville være en god mor Og det er jeg heller ikke. 

Jeg er vokset op med en 40+ far og han er den bedste, og jeg har ikke følt at det var synd for mig. Min far var den sejeste far i blandt min søsters kammerater og hun er altså 6år yngre end mig) så det er jo bare super sejt. 

Det er synd for de børn, der har forældre der ikke kan/gider tage sig af dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jo det er præcis det du gør.

Du dømmer folk på 40+, at de er for gamle til at få børn. Det er det der sårer os. 

Du mener at det er synd hvis din svigerinde får et barn til, fordi så vil hun være 40 og åbenbart i løbet af et år, kan hun ikke lege med sine børn mere, for det kan man ikke når man er over 40. 

Kan du se  hvad jeg mener? 

Hvis du ikke dømmer folk, skal du nok overvejer dine tanker lidt, fordi holdninger du har skrevet her, det er at dømme folk uden at kende dem. 

Hvad ville du gøre hvis du fandt ud af at du var gravid, 6 eller 3måneder før du fyldte 40? 

Hvis du mener at vi læser dem forkert, så forklar mig lige hvordan de ellers skal forstås?

HVOR DA I HELVEDE er det du/i ser at jeg skrev at man er dårlig forældre hvis man valgte at få barn 40+??? 

Det bliver jeg rigtig gal og ked over for det har jeg aldrig ment og kommer aldrig til at mene 

På baggrund at jeg sagde at det med det synd børn få gamle forældre er fx

lad mig give et eksempel 

at hvis man er ude og hente sit barn i børnehave eller sådan nogle steder hvor nogle måske spørg om det ens bedste far eller bedste mor der henter dem når det i virkeligheden deres mor eller far. Eller hvis et barn spørger et andet barn om det er ens bedstefar eller bedstemor de har med så bliver barnet ked af og siger nej det er min mor/far

har aldrig sagt at man er dårlig forældre pga man er gammel eller ung. 

I mine øjne er dårlig forældre ikk kommer an på alder overhovedet ikk på nogen måde. Dårlig forælde for mig er dem der ikk Tar ansvar dem der mishandler deres stakkels børn osv.

Anmeld

13. juli 2014

TNBC

Anonym skriver:

HVOR DA I HELVEDE er det du/i ser at jeg skrev at man er dårlig forældre hvis man valgte at få barn 40+??? 

Det bliver jeg rigtig gal og ked over for det har jeg aldrig ment og kommer aldrig til at mene 

lad mig give et eksempel 

at hvis man er ude og hente sit barn i børnehave eller sådan nogle steder hvor nogle måske spørg om det ens bedste far eller bedste mor der henter dem når det i virkeligheden deres mor eller far. Eller hvis et barn spørger et andet barn om det er ens bedstefar eller bedstemor de har med så bliver barnet ked af og siger nej det er min mor/far

I mine øjne er dårlig forældre ikk kommer an på alder overhovedet ikk på nogen måde. Dårlig forælde for mig er dem der ikk Tar ansvar dem der mishandler deres stakkels børn osv.

Ja, ok måske ikke dårlig, men du synes det er synd, og det forstår jeg ikke. 
Jeg er vokset op med en far, der var 44 da han fik mig og så fik jeg da lige en søster 6år senere(Ikke hans første), og vi har aldrig haft nogle problemer, vores far var sejere end de andres forældre, fordi han var afslappet, gerne lavede grin med os og andre, gik hjem fra vi var 5 og 11. 

Hvorfor er det sådan et stort problem? Der er mange i dag, der først får børn senere, og bare fordi man har fået børn senere, er det jo ikke ensbetyende med at alle tror at det er dine bedsteforældre. Især ikke hvis de kommer og henter dig hver dag, dit barn råber mor eller far, når man kommer, og det er meget sjældent jeg hører børn spørge; Er det din bedstemor/far eller mor/far? De lærer jo hinanden at kende hurtigt og så lære de hvem der er mor og far til hvem. 

Børn tænker jo ikke over at nogen ser ældre ud end andre. 

Så er det vel også slemt at få barn, når man er 16-20, for så kan andre jo tror at du er storesøster der kommer og henter. 

Anmeld

13. juli 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Ja, ok måske ikke dårlig, men du synes det er synd, og det forstår jeg ikke. 
Jeg er vokset op med en far, der var 44 da han fik mig og så fik jeg da lige en søster 6år senere(Ikke hans første), og vi har aldrig haft nogle problemer, vores far var sejere end de andres forældre, fordi han var afslappet, gerne lavede grin med os og andre, gik hjem fra vi var 5 og 11. 

Hvorfor er det sådan et stort problem? Der er mange i dag, der først får børn senere, og bare fordi man har fået børn senere, er det jo ikke ensbetyende med at alle tror at det er dine bedsteforældre. Især ikke hvis de kommer og henter dig hver dag, dit barn råber mor eller far, når man kommer, og det er meget sjældent jeg hører børn spørge; Er det din bedstemor/far eller mor/far? De lærer jo hinanden at kende hurtigt og så lære de hvem der er mor og far til hvem. 

Børn tænker jo ikke over at nogen ser ældre ud end andre. 

Så er det vel også slemt at få barn, når man er 16-20, for så kan andre jo tror at du er storesøster der kommer og henter. 

Jamen det nok også rigtig nok det med at at det ser ud som om man er stor søster. 

Men jeg prøver kun at se det FOR BØRNENE SKYLD og ikk andet

jeg vil aldrig bedømme folk at de er dårlig forældre pga alderen. 

Jeg er en af dem der har haft virkelig dårlig barndom og dermed ved hvad dårlig forældre er. 

Derfor er det ikk i min vildeste fantasi at sige og dømme folk at være dårlig forældre bare pga alder. 

Anmeld

13. juli 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jamen det nok også rigtig nok det med at at det ser ud som om man er stor søster. 

Men jeg prøver kun at se det FOR BØRNENE SKYLD og ikk andet

jeg vil aldrig bedømme folk at de er dårlig forældre pga alderen. 

Jeg er en af dem der har haft virkelig dårlig barndom og dermed ved hvad dårlig forældre er. 

Derfor er det ikk i min vildeste fantasi at sige og dømme folk at være dårlig forældre bare pga alder. 

Nej, men du dømmer jo ved at sige at det er synd for børnene, fordi man er over 40, det skal du jo nok stoppe med, hvis du ikke vil dømme folk. Det er det der irritere os og ser dig som dømmende, når du skriver de ting.

Men du siger at hun jo vil være 40, hvis hun får et barn igen, men tror du virkelig at hun forandre sig så meget at hun ikke kan lege med sine børn, fordi hun bliver over 40?

Hvordan kan du se om det er synd for børnene, bare ved at sige at man er gammel når man er 40? Jeg forstår det ikke. 
Du siger du ikke dømmer, men alligevel bliver du ved med at sige at det er synd, for børnerne, hvis forældrene er over 40 eller så er hun jo 40?

Som du skriver, lyder det som om du dømmer ud fra alderen.

Anmeld

13. juli 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Nej, men du dømmer jo ved at sige at det er synd for børnene, fordi man er over 40, det skal du jo nok stoppe med, hvis du ikke vil dømme folk. Det er det der irritere os og ser dig som dømmende, når du skriver de ting.

Men du siger at hun jo vil være 40, hvis hun får et barn igen, men tror du virkelig at hun forandre sig så meget at hun ikke kan lege med sine børn, fordi hun bliver over 40?

Hvordan kan du se om det er synd for børnene, bare ved at sige at man er gammel når man er 40? Jeg forstår det ikke. 
Du siger du ikke dømmer, men alligevel bliver du ved med at sige at det er synd, for børnerne, hvis forældrene er over 40 eller så er hun jo 40?

Som du skriver, lyder det som om du dømmer ud fra alderen.

Jeg føler ikk selv at jeg dømmer når jeg tænker på barnet/børnene. 

Og hun har lige født for ca 2 et halv uge siden. Og hun bliver 40 om ca et halvt år. Så hvis de vil ha et til er det vel når hun er 41 og opad. 

Men igen jeg prøver ikk at bedømme prøver at se det for børnenes skyld og pga den eksempel jeg gav dig. Og længere er den faktisk ikk

Anmeld

13. juli 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Anonym skriver:

Jeg føler ikk selv at jeg dømmer når jeg tænker på barnet/børnene. 

Og hun har lige født for ca 2 et halv uge siden. Og hun bliver 40 om ca et halvt år. Så hvis de vil ha et til er det vel når hun er 41 og opad. 

Men igen jeg prøver ikk at bedømme prøver at se det for børnenes skyld og pga den eksempel jeg gav dig. Og længere er den faktisk ikk

Hvis du ikke dømmer ved jeg snart ikke hvad  Hvad vil du så kalde det hvis du ikke dømmer??

Anmeld

13. juli 2014

Ka+Ma=Be

Omg......... 

Anmeld

13. juli 2014

mor88

Anonym skriver:

Nej det har du self ret i. Ingen garantier hvor længe man lever. Der ingen grænser for hvornår eller hvem bliver ramt af alvorlig sygdom eller at der er en bestemt alder man dør osv. 

Men synes det er en smule synd for de børn der få gamle forældre fx 40 og opad. 

Især at så har forældrene ikk kræfter til at være og lege med børnene hvis forældrene har den alder. Og synd for børnene at ens forældre ser ud som bedste forældre 

men igen min holdning

Pis og papir! Bevis det! Jeg kan i hvertfald bevise det modsatte mange gange!

Selvom jeg selv blev mor som 22 årig!

Anmeld

13. juli 2014

Elgaard73

Anonym skriver:

lad mig give et eksempel 

Din begrundelse for at folk skal stoppe med at få børn, når de rammer 40, er at det er synd hvis der bliver stillet (i mine øjne) et ret uskyldigt spørgsmål af et andet barn...? Jamen herre Gud da....

Hvad så hvis der er et barn der spørger et andet barn hvorfor det's mor/far er grim, tyk, tynd...you name it. Skal mennesker i disse kategorier så også holde op med at få børn? Fordi at det er synd for barnet, at der bliver stillet spørgsmål?

Jeg tænker at vi som forældre lærer, styrker og ruster vores børn, så godt så muligt, så de er i stand til at håndtere disse dumme spørgsmål, nogle folk bare føler trang til at stille.

Er det ikke en forældres fornemmeste opgave? Uanset alder. At lærer, styrke og ruste vores afkom, så de kan håndtere, begå sig og navigere bedst muligt ude i den store verden?  For uanset hvor ung eller gammel du er, når du får børn, så har du dem kun til låns og vil ikke kunne holde deres hånd forevigt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.