Hvor stor sandsyndelighed tror i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2014

Mata

Du er godt nok meget dømmende i dine udtalelser!!!

Mine forældre fik mig da de var sidst i 20'erne. Min mor kunne jeg ikke bo hos for hun havde ikke overskud til mig pga psykisk sygdom og mistede min far da jeg var 13 år.

Boede i plejefamilie til jeg var 12, der fik min plejemor kræft og døde! ( Hun var kun 40 ) Jeg er så vokset op hos mine bedsteforældre der var i 50'erne og de havde masser af overskud til at tage sig af mig og give mig en god barndom, så alder har vist ikke noget at gøre med om man kan tage sig ordentligt af sine børn!!  Og mine bedsteforældre lever i bedste velgående endnu i en alder af 80!! Så måske rammer det lige mig ekstra hårdt med sådan nogle fordomme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2014

TNBC

Mata skriver:

Mine forældre fik mig da de var sidst i 20'erne. Min mor kunne jeg ikke bo hos for hun havde ikke overskud til mig pga psykisk sygdom og mistede min far da jeg var 13 år.

Boede i plejefamilie til jeg var 12, der fik min plejemor kræft og døde! ( Hun var kun 40 ) Jeg er så vokset op hos mine bedsteforældre der var i 50'erne og de havde masser af overskud til at tage sig af mig og give mig en god barndom, så alder har vist ikke noget at gøre med om man kan tage sig ordentligt af sine børn!!  Og mine bedsteforældre lever i bedste velgående endnu i en alder af 80!! Så måske rammer det lige mig ekstra hårdt med sådan nogle fordomme

Helt enig.

Min far er lige fyldt 72. Cykler, og laver så mange ting, selvom at han bare kunne sætte sig ned og slape af.

Min mor døde da jeg var 11 og hun var 43, og min far 13år ældre og ja han lever jo stadigvæk.

Og vi har da bestemt ikke bare passes os selv, min lillesøster og jeg, han er den bedste far i verden.

Så det rammer virkelig også mig når folk siger at man er for gammel til at få børn når man er over 40. 

Anmeld

13. juli 2014

Mata

Helt enig.

Min far er lige fyldt 72. Cykler, og laver så mange ting, selvom at han bare kunne sætte sig ned og slape af.

Min mor døde da jeg var 11 og hun var 43, og min far 13år ældre og ja han lever jo stadigvæk.

Og vi har da bestemt ikke bare passes os selv, min lillesøster og jeg, han er den bedste far i verden.

Så det rammer virkelig også mig når folk siger at man er for gammel til at få børn når man er over 40. 

Ja præcis. Mine svigerforældre er også i 70'erne og er meget aktive stadigvæk

Anmeld

13. juli 2014

Elgaard73

Ville egentlig ikke spilde tid med at kommentere i denne tråd (Jeg er over 40 og min tid er jo åbenbart knap ), men din udtalelse om at forældre på 40+, ikke kan lege og knap tage sig ordenligt af deres børn, er simpelthen for provokerende.

Hvad begrunder du dette med? Er det ud fra erfaring at du taler? Eller er din uvidenhed virkelig så enorm?

Vil du heller ikke lade pædagoger på 40+, tage sig af dit barn/børn? Og hvad med lærer? OSV.

Altså, du får det til at lyde som om at bare fordi at man rammer de 40, så står man med det ene ben i graven...???

Du farer op og beskylder folk for at være fordømmende, men prøv lige at læse dine egne indlæg en gang til. Man får  hvad man giver ud.

PS. Har ikke svaret på på afstemningen, da jeg mangler en svarmulighed. Jeg ville have svaret, at jeg håber at hun får alle de børn hun har lyst til.

Anmeld

13. juli 2014

TNBC

Mata skriver:

Ja præcis. Mine svigerforældre er også i 70'erne og er meget aktive stadigvæk

Ja, det kommer nemlig an på personen, ikke alderen. 

Sjovt nok forsvandt ts lige pludselig... Tror ikke hun har regnet med reaktioner som dem vi kom med

Anmeld

13. juli 2014

Mata

Yurie skriver:

Ja, det kommer nemlig an på personen, ikke alderen. 

Sjovt nok forsvandt ts lige pludselig... Tror ikke hun har regnet med reaktioner som dem vi kom med

Ja sjovt nok, men så kan vi jo lukke emnet. For denne gang

Anmeld

13. juli 2014

TNBC

Mata skriver:

Ja sjovt nok, men så kan vi jo lukke emnet. For denne gang

Ja hun kunne ikke klare det. men havde hun regnet med at folk ville være positive over at hun blander sig i andres ilv, stille spørgsmål omkring deres fremtid på grund af alderen. 

og så lige dømme folk på deres alder.. ikke smart..

Anmeld

13. juli 2014

mortilsilke

mor:) skriver:

Er det så også synd for de bØrn der har overvægtige forældre? Eller de børn der har så unge forældre at de ligner børn selv? 

Eller tror du børnene er glade og tilfredse sålænge de har nærværende forældre der elsker dem? 

Haha ja, det kan virkelig ikke gå ud på sådan noget, jeg er snart 23, men ligner en på 16, så hvis det var udseendet der gjorde os til forældre ville jeg godt nok blive dårlig!!!

Synes det er en forfærdelig mærkelig debat, og selvfølgelig er det okay at man er over 40!! Nu bliver jeg selv ung mor, men ikke planlagt, jeg havde faktisk tænkt mig at være omkring 30 ved mit første barn..
Desuden kender jeg mange på 40 og over der har ligeså meget energi som mig og ville være fantastiske forældre til en nyfødt! Det kan jo være man har prioriterer sin karriere foran eller lign... Man kan ikke sige at man bliver bedre eller dårligere forældre pga alderen.. Jeg har veninder på 22 der ville være FORFÆRDELIGE forældre...
Underlig debat..

Anmeld

13. juli 2014

Anonym trådstarter

Mata skriver:

Jeg beklager hvis de kan lyde forkerte de udtaler 

og undskylder dybt selvom mine tanker og holdning er ikk onde på nogen måde. 

Og igen jeg bedømmer ingen sådan en type er jeg ikk

Anmeld

13. juli 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jeg beklager hvis de kan lyde forkerte de udtaler 

og undskylder dybt selvom mine tanker og holdning er ikk onde på nogen måde. 

Og igen jeg bedømmer ingen sådan en type er jeg ikk

Jo det er præcis det du gør.

Du dømmer folk på 40+, at de er for gamle til at få børn. Det er det der sårer os. 

Du mener at det er synd hvis din svigerinde får et barn til, fordi så vil hun være 40 og åbenbart i løbet af et år, kan hun ikke lege med sine børn mere, for det kan man ikke når man er over 40. 

Kan du se  hvad jeg mener? 

Hvis du ikke dømmer folk, skal du nok overvejer dine tanker lidt, fordi holdninger du har skrevet her, det er at dømme folk uden at kende dem. 

Hvad ville du gøre hvis du fandt ud af at du var gravid, 6 eller 3måneder før du fyldte 40? 

Hvis du mener at vi læser dem forkert, så forklar mig lige hvordan de ellers skal forstås?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.