Er det for længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2014

Chellie

Anonym skriver:

Hvordan vil du forstår det her.

Mig. Jeg tænkte på Når du sagde du ikk har haft beskyttelse i 2 år. Hvad med de kærester du har haft efter din x villet de alle gå med til at du ikk er beskyttet og vil lave barn med dig?

hende. Det er ikke noget jeg har lyst til at snakke om

Så har hun jo sådan set også svaret... Og ja, det er noget skidt, men heldigvis ikke dit ansvar. Hun ved det tydeligvis godt selv 

Men jeg tror måske, jeg havde "klappet kassen i" i forhold til at hjælpe hende med gode råd til at blive gravid. Hun må lige få styr på sin moral, og finde en villig partner/donor, før hun kan tillade sig at bekymre sig om, hvorfor hendes forsøg ikke virker... Sorry, men det synes jeg altså.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2014

Chellie

Læs ddt her igen. Hvor er det henne du kan læse at jeg synes det hun gør er Iorden? Jeg har sku da aldrig bakket hende op omkrend det hun gør

Undskyld mig du har ikk ret til at skrive sådan om mig når du ikk en gang kender mig. Jeg er stabil og fornuftig kvinde der har fast partner i over 5 år (mand, vi er gift) og har hus og skal snart være forældre for første gang. (Jeg er gravid) og fandt først ud af det igår for hun er ked af det ikk lykkedes derfor synes hun ikk det er nødvendigt at fortælle det så. Men har sagt til hende at har hun ikk tænkt på alle de sygdomme når hun skifter partner så tit og hun sagde at hun bliver tjekket hver gang hun skifter partner. Og har sagt til hende at hun må tænke sig om og heller først finde fast partner og et forhold der holder før hun begynder på at tænke at få barn. Plus det var hendes x som hun kom sammen med i 1 år som villet ha barn og hun gik med til det og siden da har hun ikk haft beskyttelse pga nu hun bekymret hvorfor hun ikk kan blive gravid. Og desuden kan jeg kun snakke med hende osv kan da ikk bestemme over hende

Helt ærligt, jeg synes, denne diskussion er ret langt ude. I dit allerførste indlæg skriver du selv:

"Så spørgsmålet er de damer er det for længe uden at blive gravid? Og burdte man ha taget til lægen?"

Men senere skriver du så en længere smøre om, hvordan du faktisk ikke bakker hende op overhovedet, selv har skældt hende ud for hendes handlinger, og selv mener det er dybt forkert. Det giver ingen mening.

Hvis du havde ment, at hun var helt forkert på den, havde du vel ikke valgt at oprette en tråd herinde, for at få gode råd til, om hun burde gå til lægen, om det var normalt osv...? Så havde du vel, istedet, oprettet en tråd, hvor du harcelerede over din uansvarlige veninde, som tydeligvis ikke er generet af den trykkende studenterhue... 

Sorry, men dine egne ord er altså pænt selvmodsigende. Især, når man læser tråden ordentligt, og ikke kun skimmer.

Hvad vil du egentlig med denne tråd? Have opmærksomhed? Hjælp? Opbakning? Er "veninden" måske ikke en veninde, men faktisk dig selv? Eller er det hele bare en stor, sprudlende sprogblomst, der er kørt godt og grundigt af sporet??

Anmeld

7. juli 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Anonym skriver:

Mig. Jeg tænkte på Når du sagde du ikk har haft beskyttelse i 2 år. Hvad med de kærester du har haft efter din x villet de alle gå med til at du ikk er beskyttet og vil lave barn med dig?

hende. Det er ikke noget jeg har lyst til at snakke om

Hun føler sig nok lidt "angrebet ". Muligvis fordi hun godt ved at det hun gør er forkert. Men du kan nok ikke gøre andet end hvad du allerede har gjort i og med at hun selv bestemmer over sit liv selvom det er svært. 

Anmeld

7. juli 2014

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Så har hun jo sådan set også svaret... Og ja, det er noget skidt, men heldigvis ikke dit ansvar. Hun ved det tydeligvis godt selv 

Men jeg tror måske, jeg havde "klappet kassen i" i forhold til at hjælpe hende med gode råd til at blive gravid. Hun må lige få styr på sin moral, og finde en villig partner/donor, før hun kan tillade sig at bekymre sig om, hvorfor hendes forsøg ikke virker... Sorry, men det synes jeg altså.

Okay så det ikk bare mig der tænker skævt over det hun skrev. Frygtet at jeg havde ret men villet ønske jeg ikk havde Det gør mig ked at hun tænker sådan

hbad skal jeg stille op?

Anmeld

7. juli 2014

Christine

Chellie skriver:

Helt ærligt, jeg synes, denne diskussion er ret langt ude. I dit allerførste indlæg skriver du selv:

"Så spørgsmålet er de damer er det for længe uden at blive gravid? Og burdte man ha taget til lægen?"

Men senere skriver du så en længere smøre om, hvordan du faktisk ikke bakker hende op overhovedet, selv har skældt hende ud for hendes handlinger, og selv mener det er dybt forkert. Det giver ingen mening.

Hvis du havde ment, at hun var helt forkert på den, havde du vel ikke valgt at oprette en tråd herinde, for at få gode råd til, om hun burde gå til lægen, om det var normalt osv...? Så havde du vel, istedet, oprettet en tråd, hvor du harcelerede over din uansvarlige veninde, som tydeligvis ikke er generet af den trykkende studenterhue... 

Sorry, men dine egne ord er altså pænt selvmodsigende. Især, når man læser tråden ordentligt, og ikke kun skimmer.

Hvad vil du egentlig med denne tråd? Have opmærksomhed? Hjælp? Opbakning? Er "veninden" måske ikke en veninde, men faktisk dig selv? Eller er det hele bare en stor, sprudlende sprogblomst, der er kørt godt og grundigt af sporet??

"Synes godt om" var ikke helt nok - din afsluttende bemærkning var guld!! Nu kan jeg gå glad i seng med et smil på læben 

Og er desuden enig i hele smøren. Håber ts tager det til efterretning.

Anmeld

7. juli 2014

Chellie

Anonym skriver:

Okay så det ikk bare mig der tænker skævt over det hun skrev. Frygtet at jeg havde ret men villet ønske jeg ikk havde Det gør mig ked at hun tænker sådan

hbad skal jeg stille op?

Hvad du skal stille op? Er du hendes mor?  Hun ved det jo godt selv, og hun er ikke interesseret i dine formaninger. Hvad synes du selv, du kan gøre?

jeg vil også opfordre dig til at læse mit andet svar, lige neden under mit første.

Anmeld

7. juli 2014

Anonym trådstarter

Omsorgsgiver skriver:

Hun føler sig nok lidt "angrebet ". Muligvis fordi hun godt ved at det hun gør er forkert. Men du kan nok ikke gøre andet end hvad du allerede har gjort i og med at hun selv bestemmer over sit liv selvom det er svært. 

Så du mener der intet andet jeg kan gøre som veninde?

Anmeld

8. juli 2014

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Hvad du skal stille op? Er du hendes mor?  Hun ved det jo godt selv, og hun er ikke interesseret i dine formaninger. Hvad synes du selv, du kan gøre?

jeg vil også opfordre dig til at læse mit andet svar, lige neden under mit første.

Prøv ikk at være så bedømmende. Og jeg har aldrig bakket hende op. Plus det først igår jeg opdaget hvordan hendes tankegang er. 

Og nej er ikk hendes mor.  Men ved ikk med dig men i min verden bekymre veninder sig om hinanden 

Anmeld

8. juli 2014

Chellie

Anonym skriver:

Prøv ikk at være så bedømmende. Og jeg har aldrig bakket hende op. Plus det først igår jeg opdaget hvordan hendes tankegang er. 

Og nej er ikk hendes mor.  Men ved ikk med dig men i min verden bekymre veninder sig om hinanden 

Selvfølgelig bekymrer jeg mig om mine veninder. Men jeg vælger også venner med omhu - og veninder, som er så respektløse, som hende der jo så har vist sig at være, de ryger ned af min prioritetsliste. Jeg har ikke brug for venner, der ikke selv formår at vise samme omsorg for deres omverden, som jeg gerne vil vise for min. Det har jeg ganske enkelt brugt fo meget tid på, i mit liv. Og derfor havde jeg formodentlig valgt at "degradere" en sådan veninde til at være "bekendt" istedet.

Igen vil jeg også sige, at det du skriver, ikke hænger sammen. Du har aldrig bakket hende op, skriver du, men alligevel vælger du at oprette en tråd, hvor du spørger om hun bør gå til lægen? Hvorfor, hvis ikke for at hjælpe hende, i hendes forsøg på at blive gravid?

Samtidig skriver du, at det først var igår (altså tidligst søndag?), at du fandt ud af, hvordan hun har båret sig af, men tråden blev oprettet i lørdags, hvor du allerede dér beskriver hendes skiftende partnere?

Sorry. Det hænger bare ikke sammen. Det er ikke for at være fordømmende, men jeg kan overhovedet ikke se sammenhæng i de ting du skriver.

Troll, måske? 

Anmeld

8. juli 2014

modesty

Anonym skriver:

Mig. Jeg tænkte på Når du sagde du ikk har haft beskyttelse i 2 år. Hvad med de kærester du har haft efter din x villet de alle gå med til at du ikk er beskyttet og vil lave barn med dig?

hende. Det er ikke noget jeg har lyst til at snakke om

Det skal forstås som at hun snyder de mænd hun er sammen med. Hun fortæller dem ikke at hun ikke bruger prævention.

Det er simpelthen det mest grusomme og usympatiske man kan gøre ved en mand. Din veninde er et foragteligt menneske - undskyld mine grove ord. Men det er bare så langt ude at lyve for andre mennesker på den måde.

Hvis det var mig, havde jeg droppet hende som veninde. Jeg ville simpelthen ikke kunne holde ud at have en veninde som gjorde sådan noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.