Er det for længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2014

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Selvfølgelig bekymrer jeg mig om mine veninder. Men jeg vælger også venner med omhu - og veninder, som er så respektløse, som hende der jo så har vist sig at være, de ryger ned af min prioritetsliste. Jeg har ikke brug for venner, der ikke selv formår at vise samme omsorg for deres omverden, som jeg gerne vil vise for min. Det har jeg ganske enkelt brugt fo meget tid på, i mit liv. Og derfor havde jeg formodentlig valgt at "degradere" en sådan veninde til at være "bekendt" istedet.

Igen vil jeg også sige, at det du skriver, ikke hænger sammen. Du har aldrig bakket hende op, skriver du, men alligevel vælger du at oprette en tråd, hvor du spørger om hun bør gå til lægen? Hvorfor, hvis ikke for at hjælpe hende, i hendes forsøg på at blive gravid?

Samtidig skriver du, at det først var igår (altså tidligst søndag?), at du fandt ud af, hvordan hun har båret sig af, men tråden blev oprettet i lørdags, hvor du allerede dér beskriver hendes skiftende partnere?

Sorry. Det hænger bare ikke sammen. Det er ikke for at være fordømmende, men jeg kan overhovedet ikke se sammenhæng i de ting du skriver.

Troll, måske? 

Du forstår det ikk. Jeg prøver igen. 

Da jeg lavet tråden opdaget jeg den dag at hun har forsøgt  i2 år og hendes x som hun var sammen med den gang var det ham hun forsøgte med for første gang med en fyr. Så oprettet jeg straks tråden. 

Men det som jeg fandt ud af igår er at da jeg spurgt hende om de fyre hun har været kærester med efter hendes x om de alle har sagt ok for at hun ikk beskyttet sig og vil ha barn med hende. Og hun svaret at det er ikk noget hun har lyst til at snakke om. Så kan jeg jo godt regne ud at hun er ude i noget skidt, og har nok holdt det hemmeligt for den at hun prøver at blive gravid.  Havde jeg viste det før jeg oprette tråden så vil jeg ikk har oprettet denne tråd men oprette en tråd så jeg kan få hjælp til hvordan jeg taler hende fra det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Hvordan vil du forstår det her.  

Mig. Jeg tænkte på Når du sagde du ikk har haft beskyttelse i 2 år. Hvad med de kærester du har haft efter din x villet de alle gå med til at du ikk er beskyttet og vil lave barn med dig?

hende. Det er ikke noget jeg har lyst til at snakke om

Hun ved godt det er noget lort når hun svarer sådan. Men jeg synes alligevel du skal appellere til at hun begynder at beskytte sig. Mind hende om at det er en kæmpe beslutning hun vælger at trække ned over sin stakkels uvidende kæreste! Det vil ændre hans liv for altid, og det skal man gøre ALT for at være enige om! 

Hvis hun nægter at snakke om det eller tage det til sig, så ville jeg nok droppe venskabet og informere kæresten. Det er bare SLET ikke okay overfor ham og han fortjener at få chancen for at komme væk før det er for sent.  

Anmeld

8. juli 2014

Chellie

Anonym skriver:

Du forstår det ikk. Jeg prøver igen. 

Da jeg lavet tråden opdaget jeg den dag at hun har forsøgt  i2 år og hendes x som hun var sammen med den gang var det ham hun forsøgte med for første gang med en fyr. Så oprettet jeg straks tråden. 

Men det som jeg fandt ud af igår er at da jeg spurgt hende om de fyre hun har været kærester med efter hendes x om de alle har sagt ok for at hun ikk beskyttet sig og vil ha barn med hende. Og hun svaret at det er ikk noget hun har lyst til at snakke om. Så kan jeg jo godt regne ud at hun er ude i noget skidt, og har nok holdt det hemmeligt for den at hun prøver at blive gravid.  Havde jeg viste det før jeg oprette tråden så vil jeg ikk har oprettet denne tråd men oprette en tråd så jeg kan få hjælp til hvordan jeg taler hende fra det 

Men allerede i lørdags skrev du jo også om, at du ikke bakkede hende op. Samme dag, som du oprettede tråden... Det giver bare ikke mening. To plus to.. Dine forklaringer stemmer bare ikke overens.

Det er, som jeg skrev i mit tidligere indlæg til dig:

Helt ærligt, jeg synes, denne diskussion er ret langt ude. I dit allerførste indlæg skriver du selv: "Så spørgsmålet er de damer er det for længe uden at blive gravid? Og burdte man ha taget til lægen?"

Men senere skriver du så en længere smøre om, hvordan du faktisk ikke bakker hende op overhovedet, selv har skældt hende ud for hendes handlinger, og selv mener det er dybt forkert. Det giver ingen mening.

Hvis du havde ment, at hun var helt forkert på den, havde du vel ikke valgt at oprette en tråd herinde, for at få gode råd til, om hun burde gå til lægen, om det var normalt osv...? Så havde du vel, istedet, oprettet en tråd, hvor du harcelerede over din uansvarlige veninde, som tydeligvis ikke er generet af den trykkende studenterhue... Sorry, men dine egne ord er altså pænt selvmodsigende. Især, når man læser tråden ordentligt, og ikke kun skimmer.

Hvad vil du egentlig med denne tråd? Have opmærksomhed? Hjælp? Opbakning? Er "veninden" måske ikke en veninde, men faktisk dig selv? Eller er det hele bare en stor, sprudlende sprogblomst, der er kørt godt og grundigt af sporet??

Anmeld

8. juli 2014

Tildemor

Tag til lægen, når der er gået et år har man ret til at få hjælp med sådan noget 

Anmeld

8. juli 2014

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Men allerede i lørdags skrev du jo også om, at du ikke bakkede hende op. Samme dag, som du oprettede tråden... Det giver bare ikke mening. To plus to.. Dine forklaringer stemmer bare ikke overens.

Det er, som jeg skrev i mit tidligere indlæg til dig:

Helt ærligt, jeg synes, denne diskussion er ret langt ude. I dit allerførste indlæg skriver du selv: "Så spørgsmålet er de damer er det for længe uden at blive gravid? Og burdte man ha taget til lægen?"

Men senere skriver du så en længere smøre om, hvordan du faktisk ikke bakker hende op overhovedet, selv har skældt hende ud for hendes handlinger, og selv mener det er dybt forkert. Det giver ingen mening.

Hvis du havde ment, at hun var helt forkert på den, havde du vel ikke valgt at oprette en tråd herinde, for at få gode råd til, om hun burde gå til lægen, om det var normalt osv...? Så havde du vel, istedet, oprettet en tråd, hvor du harcelerede over din uansvarlige veninde, som tydeligvis ikke er generet af den trykkende studenterhue... Sorry, men dine egne ord er altså pænt selvmodsigende. Især, når man læser tråden ordentligt, og ikke kun skimmer.

Hvad vil du egentlig med denne tråd? Have opmærksomhed? Hjælp? Opbakning? Er "veninden" måske ikke en veninde, men faktisk dig selv? Eller er det hele bare en stor, sprudlende sprogblomst, der er kørt godt og grundigt af sporet??

jeg bakker yhende ikk op når hun prøver at blive gravuid med kærester som hun skifter tit i. men der er da vel ikk noget galt i at den kæreste hun har haft i 1 år at5 hun har prøvet meed ham og det ham der begyndte at snakke om børn først.

der er sku da nogle herinde og andre steder der begynder bp allerede efter de mødt hinanden få måneder efter

Anmeld

8. juli 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Hun ved godt det er noget lort når hun svarer sådan. Men jeg synes alligevel du skal appellere til at hun begynder at beskytte sig. Mind hende om at det er en kæmpe beslutning hun vælger at trække ned over sin stakkels uvidende kæreste! Det vil ændre hans liv for altid, og det skal man gøre ALT for at være enige om! 

Hvis hun nægter at snakke om det eller tage det til sig, så ville jeg nok droppe venskabet og informere kæresten. Det er bare SLET ikke okay overfor ham og han fortjener at få chancen for at komme væk før det er for sent.  

hvorfor helvede gør man sådan noget når man ved det er noget lort?

og hun har gudskelov ikk en kæreste pt

Anmeld

8. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

hvorfor helvede gør man sådan noget når man ved det er noget lort?

og hun har gudskelov ikk en kæreste pt

Pas. Jeg fatter det heller ikke.

Anmeld

8. juli 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Pas. Jeg fatter det heller ikke.

heller ikk her.

bliver helt flov at jeg kender hende

Anmeld

8. juli 2014

Sandratoft

Oh my god!! Hvor er nogle er jer bare lede? I behøves da ikke tale om manglende studenterhuer eller rakke ned på ts som faktisk gerne vil hjælpe hendes veninde (som også har brug for noget hjælp lyder det til) Ja, det er forkasteligt det hendes veninde har gang i, men hvorfor lade det gå ud over ts?

Og selvom veninden er noget langt ude, har hun stadig brug for gode mennesker omkring sig til at få sig på rette spor. Ville aldrig droppe en god veninde fordi hun lavede nogle fejl, det elsker jeg Dem alt for højt til, så det er noget af et koldt forslag nogle af jer kommer med. 

Til ts, vær der for din veninde og hjælp hende til at forstå at hun må få sit ønskebarn med en kæreste i stedet, hun vil sætte pris på den stabilitet det giver senere hen  

Anmeld

8. juli 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Oh my god!! Hvor er nogle er jer bare lede? I behøves da ikke tale om manglende studenterhuer eller rakke ned på ts som faktisk gerne vil hjælpe hendes veninde (som også har brug for noget hjælp lyder det til) Ja, det er forkasteligt det hendes veninde har gang i, men hvorfor lade det gå ud over ts?

Og selvom veninden er noget langt ude, har hun stadig brug for gode mennesker omkring sig til at få sig på rette spor. Ville aldrig droppe en god veninde fordi hun lavede nogle fejl, det elsker jeg Dem alt for højt til, så det er noget af et koldt forslag nogle af jer kommer med. 

Til ts, vær der for din veninde og hjælp hende til at forstå at hun må få sit ønskebarn med en kæreste i stedet, hun vil sætte pris på den stabilitet det giver senere hen  

tusind tak for din forståelse.

og du sku bare vide hvor meget jeg prøver og prøver og atter prøver igen med at snakke med hende.

men hun lukker mig ikk ind og lader mig hjælpe hende på rette vej. jeg har ævlet dag ind og dag ud til hende siden jeg opdaget det.

og selvom jeg sagde til hende at jeg jo ikk dum forn den måde hun skriver det på få mig til at være sikker på at hun har ikk fortalt hendes andre kærester at hun ikk beskytter sig. altså dem hun har haft efter hendes x.

men hun begynder at sige at jeg ikk skal anklage hende og på den måde nægter hun alt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.