Er det for længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.595 visninger
70 svar
59 synes godt om
5. juli 2014

Anonym trådstarter

Hey de damer 

et vigtigt spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med. 

Min veninde i de sidste 2 år har prøvet at blive gravid. I den første år har hun haft en kæreste som hun været sammen med hele det år og de prøvet at lave et barn og i den seneste år har hun haft forskelig kærester. Og hun har ikk været på p-piller eller andet beskyttelse i 2 år og har haft ubeskyttet sex i 2 år. 

Så spørgsmålet er de damer er det for længe uden at blive gravid? Og burdte man ha taget til lægen? 

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Hey de damer 

Min veninde i de sidste 2 år har prøvet at blive gravid. I den første år har hun haft en kæreste som hun været sammen med hele det år og de prøvet at lave et barn og i den seneste år har hun haft forskelig kærester. Og hun har ikk været på p-piller eller andet beskyttelse i 2 år og har haft ubeskyttet sex i 2 år. 

Så spørgsmålet er de damer er det for længe uden at blive gravid? Og burdte man ha taget til lægen? 

På forhånd tak

Jeg tror ikke, at lægen kan hjælpe med at få en moral, for det mangler hun da i den grad, hvis hun tager i byen for at blive gravid, surt opstød og ikke svar på spørgsmålet, men der må altså være grænser, sorry.

Anmeld

5. juli 2014

Anonym trådstarter

Nej du misforstår det ikk fra byen det er kærester hun har haft i løbet af de 2 år

Anmeld

5. juli 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg tror ikke, at lægen kan hjælpe med at få en moral, for det mangler hun da i den grad, hvis hun tager i byen for at blive gravid, surt opstød og ikke svar på spørgsmålet, men der må altså være grænser, sorry.

Nej du misforstår det ikk fra byen det er kærester hun har haft i løbet af de 2 år

Anmeld

5. juli 2014

L&V

Anonym skriver:

Jo jo men hva sku de hjælpe hende med? Det ka jo være div fyre der skyder med løst krudt?? Så måske hun bare sku få sig en fast fyr i længere tid og hvis der ikke er sket noget efter 1år med samme partner må de jo søge læge som alle andre

Anmeld

5. juli 2014

Anonym trådstarter

Ja ja men hvad hjælper en fast partner, en fast partner er ikk ens betydning at han ikk skyder med løst krudt? 

Plus når hun har haft en fast partner i 1 år og de forsøgte hvad er der galt i det? 

Anmeld

5. juli 2014

Anonym trådstarter

L&V skriver:

Jo jo men hva sku de hjælpe hende med? Det ka jo være div fyre der skyder med løst krudt?? Så måske hun bare sku få sig en fast fyr i længere tid og hvis der ikke er sket noget efter 1år med samme partner må de jo søge læge som alle andre

Ja ja men hvad hjælper en fast partner, en fast partner er ikk ens betydning at han ikk skyder med løst krudt? Plus når hun har haft en fast partner i 1 år og de forsøgte hvad er der galt i det?

Anmeld

5. juli 2014

Ayasmor

Anonym skriver:

Ja ja men hvad hjælper en fast partner, en fast partner er ikk ens betydning at han ikk skyder med løst krudt? Plus når hun har haft en fast partner i 1 år og de forsøgte hvad er der galt i det?

Nej, du har ret i, at en fast partner ikke er ensbetydende med, at der ikke skydes med løst krudt. Men det er noget mere kompliceret at undersøge, hvor årsagen til manglende graviditet ligger, hvis der kan findes sådan en. Man skal dog have prøvet at blive gravid med sin partner i 1 år + (nogle læger siger 2+) før man kan henvises til udredning og evt. fertilitetsbehandling, hvilket jo er problematisk, hvis hun har forsøgt med flere forskellige partnere, da det er begge parter, der skal henvises.

Anmeld

5. juli 2014

lineog4

Anonym skriver:

Hey de damer 

På forhånd tak

Går ud fra hun ikke har prøvet decideret at blive gravid det sidste år men blot har haft ubeskyttet sex - eller rettere det håber jeg med mindre hun spiller med åbne kort over for de forskellige partnere og melder klart ud om hun ønsker et barn men ikke vil bruge donor.
men når det er sagt så ja prøver hun decideret på at blive gravid og har haft regelmæssig sex i begge 2 år dvs. Ikke i en periode på 1 mnd og så ingen sex i en måned (tænker man jo lige skal have afsluttet noget og startet noget før man tænker: skal vi to lave et barn), hvis det har været regelmæssig sex i de to år kan det da være hun ikke er super fertil og måske kunne vende det med en læge. Men hun er ikke berettiget til hjælp før der også er en partner der kan undersøges og en hun har prøvet med et år.

Anmeld

5. juli 2014

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Nej, du har ret i, at en fast partner ikke er ensbetydende med, at der ikke skydes med løst krudt. Men det er noget mere kompliceret at undersøge, hvor årsagen til manglende graviditet ligger, hvis der kan findes sådan en. Man skal dog have prøvet at blive gravid med sin partner i 1 år + (nogle læger siger 2+) før man kan henvises til udredning og evt. fertilitetsbehandling, hvilket jo er problematisk, hvis hun har forsøgt med flere forskellige partnere, da det er begge parter, der skal henvises.

Ja men de kærester hun har haft i løbet af de 2 år er da vel ikk dem alle der skyder med løst krudt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.