Synes det er noget l*rt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Okay. Men så synes jeg i skal skrive ham op på ny, og så tage den tørn med at skifte institution efter sommerferien hvis der dukker noget op. Evt vende den med sagsbehandler også da det jo er i kommunens interesse at få dig igang med uddannelse. Nogen gange kan pladsanvisningen godt trylle hvis man er skrap nok, og måske din sagsbehandler kan presse lidt på også. 

Nej for hun er en hat og ikke til nogen som helst hjælp. Hun lytter aldrig til det jeg siger Desværre. Og synes jeg har prøvet og gøre rigtige mange ting, men bare ingen løsning udover at håbe på at få en Elevplads i den kommune vi bor i. Kan jo heller ikke gå og håbe på en plads når de har sagt som de har sagt. Også jeg alligevel ikke får ny plads til ham. Nu sad jeg til møde med hende fra pladsanvisningen i onsdags hvor hun sagde de ikke havde nogen pladser og de fleste alligevel mødte klokken syv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2014

lineog4

Anonym skriver:

Han er bare ikke skide glad for fremmed mennesker, også han meget morsyg. Derfor frygter jeg at skulle indkøre ham endnu engang.
Men igen jeg kan ikke gå og håbe på at få ny plads med kun to måneder når de har sagt at der var fuldt booket. Og intet og gøre. Og alle andre, åbner samme tid

Du er jo nok ikke den eneste der skal begynde arbejde kl 7 - så med det rigtige pres er jeg næsten sikker på noget kan lade sig gøre, der kan jo også komme tilflyttere til kommunen de skal kunne finde plads til.
Jeg gav ikke op, og ville først give op den dag min praktik startede og jeg ikke havde en ny plads. Ville endda starte på skolen hvis den ligger før praktikken i naiv håb om det nok skulle lade sig gøre.
Der er jo også muligheden for at søge om en der kan tage ham i jeres hjem, og så leve endnu mere smalhals i en kort periode.

Jeg ville i hvert fald ikke droppe uddannelse før alle og jeg mener virkelig alle muligheder er udtømt.

Anmeld

3. maj 2014

TNBC

Anonym skriver:

Pengene er ikke til at ansætte nogen som helst kender ingen som kan komme. Og jeg har haft ringet til kommune med andre pladser men der var fuldt booket alle steder, også åbner alle de andre stort set også først klokken syv. Så er problemet lige vidt.

også vuggestuerne? For der hvor jeg har været åbnede de kl.6:30.

Så må I jo finde en privat passer, der kan have ham i jeres hjem(Kan man vist få støtte til) eller hos hende selv?

Anmeld

3. maj 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Du er jo nok ikke den eneste der skal begynde arbejde kl 7 - så med det rigtige pres er jeg næsten sikker på noget kan lade sig gøre, der kan jo også komme tilflyttere til kommunen de skal kunne finde plads til.
Jeg gav ikke op, og ville først give op den dag min praktik startede og jeg ikke havde en ny plads. Ville endda starte på skolen hvis den ligger før praktikken i naiv håb om det nok skulle lade sig gøre.
Der er jo også muligheden for at søge om en der kan tage ham i jeres hjem, og så leve endnu mere smalhals i en kort periode.

Jeg ville i hvert fald ikke droppe uddannelse før alle og jeg mener virkelig alle muligheder er udtømt.

Pengene er ikke til at ansætte nogen, vi har en virkelig dyr husleje.

Anmeld

3. maj 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

også vuggestuerne? For der hvor jeg har været åbnede de kl.6:30.

Så må I jo finde en privat passer, der kan have ham i jeres hjem(Kan man vist få støtte til) eller hos hende selv?

Igen det har vi på ingen måder penge til.

Anmeld

3. maj 2014

TNBC

Anonym skriver:

Igen det har vi på ingen måder penge til.

i stedet for dp, ikke det og dp.

Anmeld

3. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nej for hun er en hat og ikke til nogen som helst hjælp. Hun lytter aldrig til det jeg siger Desværre. Og synes jeg har prøvet og gøre rigtige mange ting, men bare ingen løsning udover at håbe på at få en Elevplads i den kommune vi bor i. Kan jo heller ikke gå og håbe på en plads når de har sagt som de har sagt. Også jeg alligevel ikke får ny plads til ham. Nu sad jeg til møde med hende fra pladsanvisningen i onsdags hvor hun sagde de ikke havde nogen pladser og de fleste alligevel mødte klokken syv.

Men i stedet for blankt at afvise på forhånd, synes jeg i skal prøve lykken og skrive op alligevel. Det er da dumt at lade være i hvertfald. Tænk nu hvis et andet barn flytter i løbet af sommeren. Det KAN jo ske. Og så skriv op til vuggestuer, de åbner 6.30. 

I øvrigt er der mange dp'er der har nogen åbningstider som slet ikke er strengt nødvendige og derfor er flexible til at ændre dem. I har bare været uheldige tror jeg. Vores dp åbnede fx kl 7 til ret sent på eftermiddagen, men alle ungerne kom først kl 8-8.30 og blev hentet kl 15.30 senest. Så da vi kom dertil og havde brug for åbning allerede kl 6.30, var det intet problem at rykke tiden.

Så bare fordi deres åbningstider er fra kl 7 nu, betyder det ikke altid at de ikke kan rykkes. 

I øvrigt skal du vel også på skole før du skal i praktik, så du har jo også skoleperioden til at afvente svar i.

Anmeld

3. maj 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

i stedet for dp, ikke det og dp.

Så skal hun have en timeløn og det bliver sikkert dobbelt så dyrt som dp eller vuggestue.

Men igen jeg har snakket med pladsanvisningen en million gange så sent som i onsdag hvor jeg var til møde hende.

Jeg kan håbe på at få en Elevplads i den kommune vi bor i. Ellers må jeg jo finde noget andet og gå igang med er jo ikke fordi jeg ikke vil igang med noget,

Anmeld

3. maj 2014

TNBC

Anonym skriver:

Så skal hun have en timeløn og det bliver sikkert dobbelt så dyrt som dp eller vuggestue.

Men igen jeg har snakket med pladsanvisningen en million gange så sent som i onsdag hvor jeg var til møde hende.

Jeg kan håbe på at få en Elevplads i den kommune vi bor i. Ellers må jeg jo finde noget andet og gå igang med er jo ikke fordi jeg ikke vil igang med noget,

nej de får jo måneds løn, eller en ung pige i huset.

det er jo ikke en barnepige, men en børnepasser, som er ligesom en dp.

Anmeld

3. maj 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Men i stedet for blankt at afvise på forhånd, synes jeg i skal prøve lykken og skrive op alligevel. Det er da dumt at lade være i hvertfald. Tænk nu hvis et andet barn flytter i løbet af sommeren. Det KAN jo ske. Og så skriv op til vuggestuer, de åbner 6.30. 

I øvrigt er der mange dp'er der har nogen åbningstider som slet ikke er strengt nødvendige og derfor er flexible til at ændre dem. I har bare været uheldige tror jeg. Vores dp åbnede fx kl 7 til ret sent på eftermiddagen, men alle ungerne kom først kl 8-8.30 og blev hentet kl 15.30 senest. Så da vi kom dertil og havde brug for åbning allerede kl 6.30, var det intet problem at rykke tiden.

Så bare fordi deres åbningstider er fra kl 7 nu, betyder det ikke altid at de ikke kan rykkes. 

Hun skulle rykke det en hel time, for at det kunne lade sig gøre.
Faktisk den eneste måde jeg vil kunne den uddannelse er at jeg enten får en Elevplads i den kommune vi bor i eller at det offentlige er meget hurtig. Da det hurtigt kan tage over en halv time med det offentlige som det gør til nabo byerne.. Hvis jeg skal møde klokken syv skal jeg ihvertfald gå hjemmefra omkring klokken seks da det tager ti minutter et kvarter og gå til dp. Så skal jeg hjem og stille barnevogn, som også tager ti minutter et kvarter. Så skal jeg op på stationen og have bus hvor det tager omkring en halv time.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.