Synes det er noget l*rt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2014

Maja88

Anonym skriver:

Nej hørte nemlig om det. Og der var desværre ikke flere pladser så skal søge ind på ny til august

Det ville jeg da gøre så

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Ved gidt pladsanvisninger kan være svære at bide skeer med, men synes nu altid der er en vej. Tænker du uden begyndt uddannelse er uden job og ville fremlægge problemet for min sagsbehandler også fordi de jo egentlig kan gå ind og vurdere du jo så reelt ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet. Og hvem ved måske kan de trække i nogen tråde.
Jeg ville i hvert fald ikke give op, og jeg ville ikke blinke ved at skulle skifte dagplejer, tage en vuggestue, finde privat alternativ - bare jeg kunne begynde min uddannelse.
Man kan måske også finde ud af noget med at komme for sent (aftalt) på skift. Min mand er også håndværker og starter på pladsen 6.30 men kunne sagtens starte 7 ville så bare få en halv time senere fri, og ville også kunne komme 7.30 en eller to gange om ugen - de ville ikke juble men ved jo han har en familie og den skal fungere.
Husker det som det "kun" var når du var i praktik så det er jo ikke hver dag hele året?

Nej men meget af tiden er jeg.
Han har hørt og i deres kontrakt står der klokken syv. Og de ikke til at hug eller stik i. Men skulle allerede have en ny plads til Juli start august. Også det bare dybt latterligt at kører ham ind i dp nu. For at skulle starte om. Om 2 måneder

Anmeld

3. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det ville vi ikke have penge til. Men jo deres rigtig mødetider er også klokke. Syv.

Kunne han så ikke vælge at gå tilbage til normal arbejdstid og så nøjes med at cutte 2,5 time af om ugen, hvis han betalte den første halve time selv hver dag? 

En anden ting kunne være at han måske bare kunne gøre det i de perioder hvor du er i praktik og så gå på alm fuldtid når du er på skole og dermed møder senere. Såvidt jeg husker er din uddannelse med elevløn ikke? Så i får vel også lidt mere luft i budgettet, netop til den slags løsninger,  hvis du går igang?

Anmeld

3. maj 2014

MR-82

Jeg kan godt forstå du synes det er en træls situation du er havnet i, men synes som en anden skriver, at det virker som om du har givet op. Vuggestuer har altså udviklet sig siden 80'erne;-)  jeg ville personligt altid vælge en vuggestue frem for dp. Det fremgår ikke rigtig hvorfor det ike er dig der kan aflevere? Bor i så langt væk fra uddannelsessted, at du ikke kan nå det på en time hvis du afleverer kl 7? Jeg synes bestemt dig og din kæreste skulle sætte jer sammen og få styr på prioriteringerne! Lige nu virker det som om at du bare giver kald på dine drømme, og det er da ærgerligt...

Anmeld

3. maj 2014

lineog4

Anonym skriver:

Nej men meget af tiden er jeg.
Han har hørt og i deres kontrakt står der klokken syv. Og de ikke til at hug eller stik i. Men skulle allerede have en ny plads til Juli start august. Også det bare dybt latterligt at kører ham ind i dp nu. For at skulle starte om. Om 2 måneder

Nej det er ikke latterligt at skifte om to måneder, men latterligt at droppe uddannelse fordi man ikke vil skifte efter to mnd. Nej skulle ikke lyde så hårdt, men nej virkelig synes ikke det er hverken latterligt, forkert eller noget andet at skifte efter to mnd hvis det kan gøre du får en uddannelse.
Du kunne jo også lade være at køre ham ind hvis det er de to indkøringer du frygter - jeg betalte selv 3 mnd vuggestue for at få plads til min søn det sted min datter gik. Ja det var sure penge, men hellere miste penge end miste det gode liv.
Men udover det kender jeg nu en del hvor de små pus har skiftet hurtigt af forskellife årsager: dagplejere der stoppede, flyttede, ikke glade for stedet, ændrede arbejdsforhold der gjorde de havde brug for andre åbningstider, og jo det blev da gjort med et øv, men også med et "sådan er livet og vi skal have det bedste ud af det".

Anmeld

3. maj 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Kunne han så ikke vælge at gå tilbage til normal arbejdstid og så nøjes med at cutte 2,5 time af om ugen, hvis han betalte den første halve time selv hver dag? 

En anden ting kunne være at han måske bare kunne gøre det i de perioder hvor du er i praktik og så gå på alm fuldtid når du er på skole og dermed møder senere. Såvidt jeg husker er din uddannelse med elevløn ikke? Så i får vel også lidt mere luft i budgettet, netop til den slags løsninger,  hvis du går igang?

Det gøre vi ikke nej ryger over 3000kr i penge. Og vi har en mega dyr husleje, så det med han selv skal betale det kan vi slet ikke. vi har sparet på det vi kunne.

Anmeld

3. maj 2014

TNBC

Anonym skriver:

min kæreste vil ikke vuggestue, da han bare synes man er et nummer der,

men jeg har jo forhørt mig på kommunen og de kan jo intet love,

Så må han jo komme op med en løsning, når det er ham der sætter en kæp i hjulet.

Ellers må I jo ansætte en barnepige der kan komme hver morgen?

Det nytter ikke noget at sidde og sige, det kan vi ikke. Der er altid en løsning på problemet, og et barn dør ikke af at skifte så hurtigt efter, hvad nu hvis han ikke kan li dpmoren, så skal han jo skifte alligevel. Du vil gerne den her uddannelse, så er du også nød til at kæmpe for det. Og så slå din kæreste i hovedet, og fortæl ham at vuggestue altså ikke er så slemme som han går og tænker, man skal bare finde den rigtige(gætter på at han har hørt om de dårlige)
Den sidste var i, var der bestemt ingen børn, der bare var et nummer.

Så i må sætte jer ned og finde ud af hvordan I vil gøre det.

Anmeld

3. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det gøre vi ikke nej ryger over 3000kr i penge. Og vi har en mega dyr husleje, så det med han selv skal betale det kan vi slet ikke. vi har sparet på det vi kunne.

Okay. Men så synes jeg i skal skrive ham op på ny, og så tage den tørn med at skifte institution efter sommerferien hvis der dukker noget op. Evt vende den med sagsbehandler også da det jo er i kommunens interesse at få dig igang med uddannelse. Nogen gange kan pladsanvisningen godt trylle hvis man er skrap nok, og måske din sagsbehandler kan presse lidt på også. 

Anmeld

3. maj 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Nej det er ikke latterligt at skifte om to måneder, men latterligt at droppe uddannelse fordi man ikke vil skifte efter to mnd. Nej skulle ikke lyde så hårdt, men nej virkelig synes ikke det er hverken latterligt, forkert eller noget andet at skifte efter to mnd hvis det kan gøre du får en uddannelse.
Du kunne jo også lade være at køre ham ind hvis det er de to indkøringer du frygter - jeg betalte selv 3 mnd vuggestue for at få plads til min søn det sted min datter gik. Ja det var sure penge, men hellere miste penge end miste det gode liv.
Men udover det kender jeg nu en del hvor de små pus har skiftet hurtigt af forskellife årsager: dagplejere der stoppede, flyttede, ikke glade for stedet, ændrede arbejdsforhold der gjorde de havde brug for andre åbningstider, og jo det blev da gjort med et øv, men også med et "sådan er livet og vi skal have det bedste ud af det".

Han er bare ikke skide glad for fremmed mennesker, også han meget morsyg. Derfor frygter jeg at skulle indkøre ham endnu engang.
Men igen jeg kan ikke gå og håbe på at få ny plads med kun to måneder når de har sagt at der var fuldt booket. Og intet og gøre. Og alle andre, åbner samme tid

Anmeld

3. maj 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Så må han jo komme op med en løsning, når det er ham der sætter en kæp i hjulet.

Ellers må I jo ansætte en barnepige der kan komme hver morgen?

Det nytter ikke noget at sidde og sige, det kan vi ikke. Der er altid en løsning på problemet, og et barn dør ikke af at skifte så hurtigt efter, hvad nu hvis han ikke kan li dpmoren, så skal han jo skifte alligevel. Du vil gerne den her uddannelse, så er du også nød til at kæmpe for det. Og så slå din kæreste i hovedet, og fortæl ham at vuggestue altså ikke er så slemme som han går og tænker, man skal bare finde den rigtige(gætter på at han har hørt om de dårlige)
Den sidste var i, var der bestemt ingen børn, der bare var et nummer.

Så i må sætte jer ned og finde ud af hvordan I vil gøre det.

Pengene er ikke til at ansætte nogen som helst kender ingen som kan komme. Og jeg har haft ringet til kommune med andre pladser men der var fuldt booket alle steder, også åbner alle de andre stort set også først klokken syv. Så er problemet lige vidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.