Synes det er noget l*rt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2014

Celine89

Anonym skriver:

Vi har betalt for dagplejen og er igang med at indkører ham, så det er lidt for sent. og det med at ryk ham efter nogen måneder kan jeg ikke få mig selv til..

Hvorfor er det for sent? I kan vel godt nå at tage ham ud? Jeg forstår godt at I ikke har lyst til at rykke ham om fire måneder, det ville jeg heller ikke have det godt med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2014

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Det er da værre, at du ikke kommer videre med dit liv og får en uddannelse, end at du MÅSKE får pasningsproblemer et par dage, hvis DP bliver syg. Og det er ikke hverken omsorgssvigt eller jordens undergang at lade dit barn skifte DP eller til vuggestue efter fire måneder. 

Det lyder, som om du har besluttet, at situationen er umulig og slet ikke vil se på muligheder frem for begrænsninger - men du er da nødt til at kæmpe og acceptere, at det har nogle omkostninger her og nu at få dig en uddannelse, hvorimod omkostningerne for dig og din familie bliver langt større over resten af jeres liv, hvis du ikke kommer i gang.

Alle forældre betaler en pris for at få kabalen med familie- og arbejds/uddannelsesliv til at gå op - og du vil ikke sidde om 10 år og ærgre dig over, at dit barn måtte skifte DP, men over, at du ikke fik uddannet dig, mens du var ung. Find kampgejsten frem og kæmp for dig selv og din familie. 

Jeg har prøvet alt og snakket med pladsanvisningen og hun siger det ser ret sort ud og de fleste åbner først klokken syv i kommunen. Så har skam gjort rigtig meget for tingene.

Anmeld

3. maj 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Det sker der intet ved, vores Dp flyttede pludselig til Jylland så vores lille måtte starte i Ny dp, Det er jo hvad der sker, det dør børnene ikke af. :-) men altså hvis det bare ikke fungere med nogen uddannelser, hvad så med at søge arbejde? Selv om folk siger der ingen arbejde er så er der tit ledige arbejde allevegne i feks Rema, netto, lidl osv og penge skal du jo tjene :-)

Det også bare tiden er ikke til at indkører ham et nyt sted. Og har snakket med dem på kommunen og siger det er ret sort med plads til juli/august måned. Og de fleste også åbner klokken syv i denne kommune.

Anmeld

3. maj 2014

Anonym trådstarter

Olaf skriver:

Hvad med at snakke med dp'en om dit problem ?
Gjorde jeg, og hun startede med at holde åben for mit barn en kvarter før normal tid, og efter nogle måneder spurgte hun de andre forældre om det gjorde noget at jun åbnede 15 min før og lukkede 15 tidligere i stedet

Har vi snakkede om men hun skal næsten åbne en time før det ville kunne lade sig gøre.

Anmeld

3. maj 2014

Anonym trådstarter

Celine89 skriver:

Hvorfor er det for sent? I kan vel godt nå at tage ham ud? Jeg forstår godt at I ikke har lyst til at rykke ham om fire måneder, det ville jeg heller ikke have det godt med.

Vi har jo betalt også er det jo lige 3000kr ud af vinduet dem får man vel ikke tilbage. Og tør ikke tage chancen og håbe de har ledig plads til juli eller august.

Anmeld

3. maj 2014

Celine89

Anonym skriver:

Vi har jo betalt også er det jo lige 3000kr ud af vinduet dem får man vel ikke tilbage. Og tør ikke tage chancen og håbe de har ledig plads til juli eller august.

Hvis du starter i skole til september, så behøver du vel ikke en plads før d. 15. august, og så kan du vel nå at blive omfattet af pasningsgarantien? Du kan jo skrive dit barn op til vuggestue i stedet for dagpleje, de har længere åbningstider.

Det er ihvertfald den løsning jeg ville vælge, hvis det udelukkende var pasningssituationen, der stod imellem mig og drømmeuddannelsen (og så er det selvfølgelig ærgeligt med pengene, men det må man jo så tage med).

Anmeld

3. maj 2014

Anonym trådstarter

Celine89 skriver:

Hvis du starter i skole til september, så behøver du vel ikke en plads før d. 15. august, og så kan du vel nå at blive omfattet af pasningsgarantien? Du kan jo skrive dit barn op til vuggestue i stedet for dagpleje, de har længere åbningstider.

Det er ihvertfald den løsning jeg ville vælge, hvis det udelukkende var pasningssituationen, der stod imellem mig og drømmeuddannelsen (og så er det selvfølgelig ærgeligt med pengene, men det må man jo så tage med).

min kæreste vil ikke vuggestue, da han bare synes man er et nummer der,

men jeg har jo forhørt mig på kommunen og de kan jo intet love,

Anmeld

3. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

min kæreste vil ikke vuggestue, da han bare synes man er et nummer der,

men jeg har jo forhørt mig på kommunen og de kan jo intet love,

Ej undskyld, men så VIL han jo heller ikke løse problemet  Hvad laver han i øvrigt? Er det muligt for ham at rykke sin mødetid til lidt senere, bare 7.30 fx eller noget?  

Anmeld

3. maj 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Ej undskyld, men så VIL han jo heller ikke løse problemet  Hvad laver han i øvrigt? Er det muligt for ham at rykke sin mødetid til lidt senere, bare 7.30 fx eller noget?  

Desværre ikke han møder halv syv.
Han er håndværkere. Men kommunen har sagt at det nok var ret sort med plads og vi var heldige

Anmeld

3. maj 2014

lineog4

De små pus klarer både skift (kan jo ske alligevel), vuggestue, være et nummer osv. Når bare mor og far har det godt.
Synes måske (ja undskyld hvis det er groft) at det er lidt forkælet at nægte vuggestue, ikke ville skifte til privat osv. For at du kan få din uddannelse, for på sigt betyder det måske du står uden uddannelse, uden arbejde og uden indkomst.

Men ja virkelig øv, men i dine svar (og det er jo slet ikke sikkert det er sådan) virker det meget opgivende på forhånd, og som en masse undskyldninger hvor løsninger ikke er acceptable.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.